Visa fullständig version : Hemmagjorda prottebars utan prottepulver?
Hej,
jag eftersöker recept på bars utan prottepulver. Går det inte att svänga ihop något med kesella kanske?
Vill så mycket som möjligt käka "vanlig", "naturlig" mat. Alltså inte köpa en massa dyra pulver i onödan. Ingen bodybuildare.....direkt...:)
Käkar i vanliga fall tonvis av kesella och keso...men vill ha något alternativ till detta som man kan trycka i sig efter träning.
Tack på förhand!
Mvh Jajjan
Grejjen med proteinpulver är väl att de inte är dyra. Sett i kr/g protein är de helt klart överkomliga.
Eddie Vedder
2008-09-14, 12:33
Blanda t.ex. havregryn, äggvita, kakao och nötter så har du både energirikt, näringsrikt gott och hyfsade mängder protein.
Något mer än äggvita som binder ihop kan ju dessutom vara bra, typ sirap eller så. Kolla trådarna som redan finns med recept om proteinbars. Jag tror inte alla innehåller pulver och många av de som gör det kan sannolikt modifieras.
Blanda t.ex. havregryn, äggvita, kakao och nötter så har du både energirikt, näringsrikt gott och hyfsade mängder protein.
Något mer än äggvita som binder ihop kan ju dessutom vara bra, typ sirap eller så. Kolla trådarna som redan finns med recept om proteinbars. Jag tror inte alla innehåller pulver och många av de som gör det kan sannolikt modifieras.
Ja, det gälls nog kanske bara att pröva sig fram. Såg något recept med Socker, sirap och margarin, men då blir det ju kaloribomb istället....hehe
Thnx.
Eddie Vedder
2008-09-14, 12:51
Ja, det gälls nog kanske bara att pröva sig fram. Såg något recept med Socker, sirap och margarin, men då blir det ju kaloribomb istället....hehe
Thnx.
En kaka med socker, sirap och margarin!? Well I've never!:D
Skämt åsido, då blir det som vilken vanlig kaka som helst. Inget fel på kakor, tvärtom, men vill du göra en hyfsat näringsrik och relativt kcalsnål kaka så finns många bra recept även på det.
Både här på Kolo men även jättemycket på internet om du t.ex. googlar energikakor, energibars, flap-jacks o.s.v.:thumbup:
Keso, havregryn, kakao, smör och socker! Smakar som chokladbollar
En kaka med socker, sirap och margarin!? Well I've never!:D
Skämt åsido, då blir det som vilken vanlig kaka som helst. Inget fel på kakor, tvärtom, men vill du göra en hyfsat näringsrik och relativt kcalsnål kaka så finns många bra recept även på det.
Både här på Kolo men även jättemycket på internet om du t.ex. googlar energikakor, energibars, flap-jacks o.s.v.:thumbup:
Sökt på alltdetdär....jag får upp recept efter recept med proteinpulver...och sedan "bär" som andrahands alternativ....hrrrmmm....
Men jag ska göra ett eget ihopakok...så återkommer jag när/om jag hittar ett recept som är värt att berätta....;) :D
Torkat kött
Havregryn
Torkad frukt
Fett, typ ister
Blanda och forma till kakor.
Torkat kött
Havregryn
Torkad frukt
Fett, typ ister
Blanda och forma till kakor.
Skulle du äta det? *spy*
Skulle du äta det? *spy*
Ja, det är ju inget direkt konstigt i dem och du ville ju ha något "naturligt" utan tillskott. Själv skulle jag om jag skulle använda bars i samband med träningen köpa några lådor Fairingsbars, praktiskt, gott och de står sig betydligt längre än det mesta man gör själv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.