Visa fullständig version : Hålla magen glad.
Nu, sedan jag började äta ordentligt igen har en obehaglig känsla uppkommit. Det är en känsla som lättast beskrivs som en "brand i magen", som konstigt nog går att "släcka" med vatten. Jag har absolut ingen aning om vad fan det rör sig om, men jag gissar på att det finns en väldigt enkel logisk förklaring.
Sedan tänkte jag även på om det finns något i kostväg som reducerar gasbildning i magen?
Tack
//Pzorz
PS: Jag tror att tråden hamnade i fel avdelning på forumet. Om någon av modsen önskar, får ni gärna flytta den.
Det låter som en överproduktion av magsyra. Om du varit van vid hårdsmält kost under en längre period så har ditt behov av magsyra varit hög och det kan ta en liten tid innan magens syraproduktion balanseras efter en mer lättsmält kost.
Själva smärtan består oftast av magsyra som tränger sig upp genom magmunnen och irriterar den nedre delen av matstrupen. Syran sköljs bort när du dricker vatten.
Om besvären inte är värre än att du blir av med dem av vatten så anses de som lindriga och med största sannolikhet övergående.
Det låter som en överproduktion av magsyra. Om du varit van vid hårdsmält kost under en längre period så har ditt behov av magsyra varit hög och det kan ta en liten tid innan magens syraproduktion balanseras efter en mer lättsmält kost.
Gissade nästan det. Grejen är dock att det är först nu, när jag har börjat äta mycket mat, som problemet har kommit (kommit tillbaka, då jag har upplevt detta tidigare)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.