Visa fullständig version : min deff funkar inte, något att ändra på ?
slowjamz
2008-09-11, 01:08
jag har tränat i ett bra tag..tagit pauser då och då men fortfarande inte sett riktiga resultat ännu asså..
jag försöker deffa på ett bra sätt genom att äta mindre och promenera raskt..
jag går ut och går 5 ggr i veckan. ca 1 h 20 min. jag äter ok absolut ingen läsk el skräpmat
jag väger 177 är 170 jag klassar mig inte som tjock verkligen inte men de e ju de onödiga fettet man har på magen som man verkligen vill ta bort och de verkar som tiden bara rinner ifrån men inga resultat uppnås ?
ska ja skippa promenaden och springa istället el skaja äta mycket mindre än va ja gör. ja tycker själv att ja äter jävligt lite. 2 ggr om dagen..vanliga portioner som är mättande.
mina mål är ju att bränna allt onödigt fett man har på kroppen..tänke bara kolla om någon vet detta..
grabbar vettiga resultat som man kan utnyttja gärna från någon som verkligen vet asså vad man verkligen ska göra.? schysst me lite svar och grymma tips ändån :hbang:
Är du 170cm lång och väger 177kg så måste du nog vara tjock?
Försök ha lite bättre koll på vad du stoppar i dig, finns många "dolda" energiikällor? Lär dig ungefärliga kcal på olika livsmedel som du äter.
Antingen så ökar du på motionen mera, eller så drar du ner på maten.
Han menade väl förmodligen att skriva 77 och inte 177.
OT: Försök käka lite mindre, och kanske öka proteinintaget samtidigt som du minskar på kolhydraterna. Sedan kan du ju ersätta någon av promenaderna med löpning, precis som du säger. Och kanske styrketräna lite också, för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt.
Scratch89
2008-09-11, 04:39
Har du läst King Grubs deffguide?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Sen är det som vanligt när det stannar; ät mindre eller rör på dig mer.
slowjamz
2008-09-11, 12:32
hehehehe 77 kg menar ja haha! schysst grabbar ja ska kolla på de me kalorierna..men ja skulle kunna löpa varje dag men det folket säger de e ju att de e bättre att promenera.
det känns bättre iaf när man har sprungit hehe ;)
JohnRick
2008-09-11, 12:39
Räkna på det. Det är bästa sättet. Att ha standardiserade måltider över dagen under deffen tycker jag fungerar, så blir det bara en initialkalkylering innan man kan göra det mer "på känn".
Eddie Vedder
2008-09-11, 12:40
det känns bättre iaf när man har sprungit hehe ;)
Då ska du givetvis springa. Vem säger att det är bättre att välja en träningsform som känns mindre bra?*screwy*
Den personen ska du i alla fall sluta lyssna på och så ger du dig ut i skogen och njuter av en löprunda.:thumbup:
slowjamz
2008-09-11, 12:48
nä precis det är sant men ja kan iaf variera lite ändå. men ja ska försöka göra mitt bästa. men dom som har mätkiga tips som har gjort detta själv..så e de bara att dela med sig av era godheter :)
om du går, simmar, cyklar, roddar, tar steppmaskin eller crosstrainer eller bara krypar, det spelar ingen roll, eftersom det förbrukar kalorier. äter du mindre kalorier än du behöver så skulle du väl gå ner i vikt. eller äter du samma mängd kalorier som du behöver men förbrukar kalorier vid träning så skulle du oxo gå ner i vikt.
om inte så är det nånting fel i beräkningen av kaloribehovet, kaloriintaget eller kaloriförbrukning (allt är lätt hänt). eller du behöver lite mer tålamod...
lycka till!
creperiet
2008-09-12, 10:51
ja tycker själv att ja äter jävligt lite. 2 ggr om dagen..vanliga portioner som är mättande.
Som sagt, läs deffguiden. Eftersom du inte får resultat - som jag tolkar det; går ner i fettvikt - betyder det att ligger du på energibalans, uppskattningsvis 2500-2700 kcal. Äter du 2 ggr om dagen så äter du förmodligen jäkligt energität mat, eftersom du upplever att du äter "jävligt lite".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.