Logga in

Visa fullständig version : Lägga om kosten vid idealvikt.

DonAndreas
2008-09-09, 19:46
Hej!

Har varit en läsare här till och från sedan jag började styrketräna. Tror det här kan bli min första post. Tycker det saknas någonting många kan tyckas självklart på det här forumet, det är möjligt att jag förbisett ett liknande inlägg eller så kanske frågan i sig har ett självklart svar. I alla fall, till saken.

Efter de gånger jag har bulkat på mig och sedan deffat ner mig så brukar jag tycka det är svårt att veta hur jag ska lägga om kosten så att jag kan ligga kvar på min nådda ideal vikt.

Det jag brukar göra är att känna att jag nått mitt mål och börja äta mer ledigt och mindre strikt. Brukar fungera bra så länge jag fortsätter träna, annars tappar jag självfallet muskler.

Det jag egentligen är ute efter är om någon har något bra tips vad som bör göras efter man kommit dit jag vill. Jag förstår att jag borde stoppa i mig lika mycket som jag gör av med, det är väl kanske där problemet ligger egentligen för det är väldigt svårt att veta.

Är medveten om att jag ställer frågor och svarar på dem men vil lha era synpunkter på det här.

Hälsningar,
Andreas

Mourten
2008-09-09, 19:51
För att veta så exakt finns de 2 (?) sätt.

1. Lär känna din kropp så du får lika mkt kcal in som ut.
2. Prata med en dietist och se hur mkt dom bedömer du gör av med/bör få i dig.