Visa fullständig version : Inbrott, varför stängs inte elen av?
Tja
Precis varit ute och upptäckt att någon krossat rutan och tagit stereon. Så jag undrar över några saker nu. Vad fan kostar en ny bakruta? vad brukar priset ligga på ungefär? Varför stängs inte elen av när jag stängde av bilen? Lampor osv försätter att lysa även fast jag stängt av den. Så nu lär batteriet laddas ur också =/
Nej vad trist :( Försäkrad hoppas jag.
Nej vad trist :( Försäkrad hoppas jag.
Nopp, bilen är inte värd så mycket eftersom jag studerar och ska ha råd med den. Så tog bara trafikförsäkring och hoppades på att den skulle få vara ifred i garaget. Men icke sa gippzy.
jag har varken bil körkort el kan nåt om nåt sånt här, men lider med dig å funderar på om det där med elen kan bero på att de försökt tjuvkoppla eller nåt? :confused:
Damn, läste lite på googel och verkar ju vara svindyrt =/
jag har varken bil körkort el kan nåt om nåt sånt här, men lider med dig å funderar på om det där med elen kan bero på att de försökt tjuvkoppla eller nåt? :confused:
Thx =/ det suger ganska hårt just nu. Då jag redan har utgifter på bilen som skulle fixas innan besiktningen nästa månad. Så kommer detta rakt i fejat.
Jo, trodde det också men kollade och det såg rätt lugnt ut runt ratten. Men det är mörkt ute och jag kände inte för att sitta där och kolla nu. Får ta det imorgon i ljuset och undersöka skadorna närmare.
Koppla från batteriet?
Edit: Kanske lite sent nu iofs.
Motorbreath
2008-09-09, 09:47
De kanske har kommit åt vredet för belysning, så att det hamnar i ett läge då det lyser oavsett.
räkna med en 2500-3000 kr inkl arbete om du inte hittar en billig ruta på skroten
räkna med en 2500-3000 kr inkl arbete om du inte hittar en billig ruta på skroten
*gah!*
Fan vad trist att höra Klopfer.
Can't trust anyone these days!
Liten Men Fet
2008-09-09, 11:42
Ruta går att byta själv och går att köpa på en skrot, dock så får man vara lite försiktig så man inte knäcker den. Borde finnas massor på internet hur sånt ska göras.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.