handdator

Visa fullständig version : Program för backup

Solros
2008-09-08, 13:03
Jag har införskaffat en extern hårddisk och söker nu tips på bra program för backup.

Funktionen jag främst är ute efter är att programmet kan "bevaka" vissa mappar, och när det dyker upp en ny fil i mappen så kopieras den nya filen över till den externa hårddisken. På så sätt behövs inte hela mp3-mappen kopieras över när en ny låt har lagts in. Är det någon som har tips?

Granatgiraffen
2008-09-08, 13:32
Kanske lite overkill för en vanlig hemanvändare. http://www.acronis.com/.

King Grub
2008-09-08, 13:33
Acronis och Norton Ghost är både bra, men jag tror inte dom har någon sådan där realtidsövervakning av mappar. Vet inte om något program har det.

shut teh face
2008-09-08, 13:34
Jag har läst på sweclockers där vissa personer har sådana system. Så testa fråga där istället.

Solros
2008-09-08, 13:43
Acronis och Norton Ghost är både bra, men jag tror inte dom har någon sådan där realtidsövervakning av mappar. Vet inte om något program har det.

Det behöver inte vara i realtid heller, utan funkar lika bra med schemaläggning eller att jag manuellt säger åt den att scanna efter nya filer. Fick ett tips om SyncBackSE, skall testa detta och se.
Genie Backup Manager verkar också vara ett populärt val.

MilkmaN
2008-09-08, 13:49
Det du är ute efter är inkremental backup, om jag inte minns fel.

Google it:

Granatgiraffen
2008-09-08, 14:00
Det du är ute efter är inkremental backup, om jag inte minns fel.

Google it:
Inkrementell backup.

Ja. Men det stödjer så gott som alla backup-program, som kallar sig backup-program med gott samvete. Om det ska ske i realtid vid ändring av filer så får man nog smyga lite åt sidan.

astrodog
2008-09-08, 14:10
SecondCopy