handdator

Visa fullständig version : Viktproblem

chrille87
2008-09-07, 19:01
Har i hela mitt liv alltid haft svårt för att gå upp i vikt, har senast 4-5 åren legat på mellan 70-72kg vare sig jag har tränat eller inte. En helt vanlig vardag ser ut såhär:

Börjar jobba 7.00
Frukost på första fikarasten 8.45 Rostade mackor och yoghurt
Lunch 11.00 Ibland äter ute, ex hamburgare, kebabpasta och ibland mat från gårdagens middag.
Middag 16.30-17.00 Oftast vanlig husmankost, pasta, potatis, kyckling, köttfärsås, köttbullar osv.
Kvällsmål Mackor, fil,
Övrigt Chips, cola 3-4 dagar per vecka, kreatin, whey 80

http://img237.imageshack.us/my.php?image=1sep015ow0.jpg

Ser ut så här nu, 72kg och 181cm.

Så vad ska jag göra för att få upp vikten? Arbetar som snickare och spelar fotboll 3 gånger i veckan så jag vet att jag förbränner mycket.

sascha
2008-09-07, 19:04
Om du behöver 20 liter bensin för att ta din bil till Stockholm och fortfarande ha kvar två liter, så fattar du väl att det inte räcker med att bara fylla tanken med 15 liter. Svårare är det inte.

Morrris
2008-09-07, 19:09
Gröt på morgonen, drick mjölk ist för cola ;)

Black Star Abyss
2008-09-07, 19:14
Räkna kalorier.... jag har själv extremt svårt för att gå upp i vikt. Jag vet, jag KAN bevisligen gå upp i vikt, men det är inte så enkelt som det låter i teorin med kcal in/kcal ut. Jag misstänker att kroppen försöker kompensera och hitta balans så långt det är möjligt, därför måste jag själv fläska i mig så det blir rejält överskott för att gå upp i vikt, och jag misstänker att du har samma genetik som jag. För 4-5 år sedan vägde jag 58kg på 182 cm. Idag väger jag 70kg, och jag har som mest vägt 77kg. Det går, men du måste planera maten så du verkligen har överskott hela tiden, och träna stenhårt. Lycka till. :)

Slartibartfast
2008-09-07, 19:47

Varför ger folk detta råd? Gröt är mättande och tämligen energisnålt.

Brooklyn
2008-09-07, 19:48
drick 1dl rapsolja 2ggr om dagen....

Slartibartfast
2008-09-07, 19:49