Visa fullständig version : Siktet är inställt! -89:a
Tjena allihop hade tänkt att dra igång en journal efter en tids läsande.
Jag är född 1989 och har tränat seriöst sen sommaren 2007 så lite över ett år nu då, hade tänkt fortsätta i samma tempo och kämpa på nu när hösten/vintern börjar komma.
Jag är 183 lång och väger 84kg i dagsläget, inte speciellt deffad men de siktar jag på tills nästa sommar. Kommer försöka updatera journalen så ofta jag kommer ihåg det.
Ska fixa lite bilder snarast men har ingen aning om var vår digitalkamera har tagit vägen, men den hittar man väl snart.
Har precis börjat med benen så där händer inga underverk atm. Kommer antagligen börja med någon sorts av konditionsträning framöver, inte riktigt bestämt vad det blir dock.
Mina pass ser ut så här:
Måndag: Triceps & Biceps
Tisdag: Ben
Onsdag: Bröst & mage
Torsdag:
Fredag: Rygg
Lördag:
Söndag: Axlar,Traps & mage
Lika bra att slänga in dagens rygg pass:
Rygg
började med lite lätta hantelroddar som uppvärmingen sedan full fart.
Hantelrodd 3 set
50x6
50x6
45x6
Breda latsdrag 3 set
75x6
70x6
70x6
Enarms latsdrag i kabel 3 set
30x6
30x6
25x6
Pulldown 3 set
105x8
110x6
105x6
Smala latsdrag 3 set, trött som fan här
55x8
60x6
60x6
Fick bra tryck i dagens pass och är allmänt nöjd :)
martikainen
2008-09-06, 01:06
Du ser ut o ligga jämt med mig i styrka :) Keep going!
Redhousepainter
2008-09-06, 06:51
Lycka till med träningen och journalen :)
sitter här smuttar på protein tillskottet så ja passar på att lägga in dagens pass.
Axlar
Rak sittande hantelpress 3 set
27,5x8
30x6
30x6
Drag till hakan med V handtag 3 set
75x8
80x6
85x6
Hantellyft åt sidan 3 set
15x10
15x8
17.5x6
Lyft rakt fram i kabel 3 set
15x8
15x6
10x8
Shrugs i smithen 3 set
50x10
80x8
80x8
Mage
Raka benlyft 3 set
x10
x10
x10
Total abdominal crunch, utan hjälp med benen 3 set
60x10
55x10
55x10
Dålig koll på va dena övning heter men involverar rep kopplad till kabel iaf, 3 set.
80x10
85x8
85x8
Raka överkropps lyft 3 set
x12
x12
x12
Nöjd med dagens pass, axlarna har halkat efter en bit men dom börjar komma ikapp iaf.
Redhousepainter
2008-09-07, 15:24
Försök fixa lite bilder,vore skoj och se hur du ser ut nu och hur du ser ut om en 6 mån..Kollar man vikterna du lyfter så borde du vara rätt grov *flex*
linkan88a
2008-09-07, 20:51
Ser ut som att du tränar på riktigt stabila vikter, borde vara ganska grov:cool: :thumbup:
chrille87
2008-09-07, 20:53
Bra hantelpressar, jobba på!
Bra hantelpressar, jobba på!
Ser ut som att du tränar på riktigt stabila vikter, borde vara ganska grov:cool: :thumbup:
Försök fixa lite bilder,vore skoj och se hur du ser ut nu och hur du ser ut om en 6 mån..Kollar man vikterna du lyfter så borde du vara rätt grov *flex*
Tackar, skall fixa bilder så snabbt som möjligt :)
Lycka till med träningen JBJ!
StarkeMats
2008-09-07, 22:16
Riktigt bra axelpressar.
Här har du en till som vill se bilder!
stiffieboy
2008-09-08, 13:54
Riktigt bra axelpressar.
+1
FannyRonkainen
2008-09-08, 16:11
Som sagt, du verkar stark och ja bilder måste upp snarast:D
Raschmus
2008-09-08, 16:22
+1
Har precis fått veta att min lillebror fick med sig kameran till Usa och han skall vara där i 1 år så det blir lite problematisk med bilder atm, men det kommer fixas snarast! tack för alla fina kommetarer förresten!
tänkte lägga in in dagens bicep/triceps pass. Fick sjukt bra tryck på båda musklerna idag, vilket reflekteras i resultaten :)
Biceps
Hantelcurl 3 set
25x6
27,5x6 PB
25x6
Enarms bicepscurl i kabel 3 set, numreringen på magget jag körde på stämmer ej men jag skriver ut vikten som där stod ändå.
45x6
45x6
35x6
En sorts hammercurl stång 3 set
30+stångx6
30+stångx6
32,5+stångx6
Skivstångscurl 3 set
40x7
40x7
45x8
Hammercurls 3 set
17.5x8
20x6
20x6
Triceps
Pulldowns, rakt handtag 4 set
80x10
85x8
90x8
95x5 PB
Hantellyft bakom nacken 3 set
35x8
40x6
40x6
Chins 3 set
15kgs viktbälte x 8
15kgs viktbälte x 8
15kgs viktbälte x 8
Pulldown med rep 3 set
65x8
65x8
70x6 PB
Enarms pulldown 3 set
25x8
25x6
25x6
Riktigt nöjd idag, PB gick lättare än vad jag hade trott och dom tangeras förhoppningsvis snart :)
Hmm menar såklart dips där det står chins, blev lite fel :)
von huff
2008-09-08, 18:57
mycket bra styrka!!Vad tar du i de tres tora?(bänk,böj,mark)
mycket bra styrka!!Vad tar du i de tres tora?(bänk,böj,mark)
Haha ja konstigt nog kör jag ingen av dem. Har inte kört bänk sen i våras, har kört på hantelpressarna istället. Har precis börjat med benen så böj har inte känts speciellt aktuellt innan. Mark är jag sugen på att köra har dock inte så bra koll på utförandet, vill inte göra fel och dra på mig nån skada. Men jag ska fan testa lite mark nu på fredag!
kalajset
2008-09-08, 19:07
Jäklar, du verkar ju riktigt stark, särskilt med tanke på att du inte tränat sådär överdrivet länge. Bra jobbat! - Självklart vill även jag se de omtalade bilderna, men får väl vänta som alla andra. :D
chrille87
2008-09-08, 19:08
Ju längre du väntar med bilderna desto större förväntningar får vi;)
Jäklar, du verkar ju riktigt stark, särskilt med tanke på att du inte tränat sådär överdrivet länge. Bra jobbat! - Självklart vill även jag se de omtalade bilderna, men får väl vänta som alla andra. :D
Ju längre du väntar med bilderna desto större förväntningar får vi;)
Haha ja får la ta och snabba på så ni inte blir besvikna haha :hbang:
Ser riktigt bra ut, några mål ?
Blev ingen benträningen idag eftersom att jag drog och testade på MMA vilket var sjukt jobbigt men riktigt kul. Skall fortsätta med mman på Tisdagar och Torsdagar så det blir full rulle nu förutom på lördagar. Återkommer imorgon med bröst / mag passet!
Ser riktigt bra ut, några mål ?
Jadu blir starkare och komma i fin form tills nästa sommar.
Verkar vara en riktigt stark kille det här;) Vill se bild(er)
Lägger in dagens bröst / mage pass, ganska nöjd med passet eftersom jag var ganska stel från gårdagens MMA
Bröst
Plan hantelpress 3 set
35x8
40x6
40x6
Lutande hantelpress 3 set
33x7
33x6
30x8
Cable Cross 3 set
80x8
80x7
90x6
Flyes, strikta, helt raka armar 3 set
15x7
15x6
15x6
Mage
Abdominal crunch maskin utan ben 4 set
60x8
60x8
55x8
50x8
Benlyft 4 set
x10
x10
x10
x8
x12
x12
x12
Dålig koll på va dena övning heter men involverar rep kopplad till kabel iaf, 3 set.
85x8
85x8
85x8
JakeTheSnake
2008-09-10, 17:52
85x8
85x8
85x8
Tror du menar Cabel crunshes?
Säger som dom andra du verkar riktigt stark.
Lycka till med träningen!
Får man fråga varför du sluta med bänk?
Tror du menar Cabel crunshes?
Säger som dom andra du verkar riktigt stark.
Lycka till med träningen!
Får man fråga varför du sluta med bänk?
Fan de stämmer bra Cable crunch heter de, tack för det hehe. Hmm jag vet inte riktigt varför jag slutade med bänken, gillar hantlarna mer men det börjar kännas som man kanske skulle börja kombinera dom, får se vart det leder heh.
Tackar för responsen :)
Stark! Se till att komma med bilder asap :)
Sysslar du med MMA? GRYMT! :)
Sysslar du med MMA? GRYMT! :)
Hehe har precis börjat men hade tänkt köra igång hårt med det, gillar de riktigt mkt.
magnusasb
2008-09-10, 20:04
Då jag tittat på dina pass du postat så ser du ut att ligga bra till med vikterna. Vore kul att se bilder. Dagsform och kanske din form innan du började träna?
Kör på hårt nu så kommer ju detta gå lysande hörrö du! :hbang: :whipped:
Då jag tittat på dina pass du postat så ser du ut att ligga bra till med vikterna. Vore kul att se bilder. Dagsform och kanske din form innan du började träna?
Kör på hårt nu så kommer ju detta gå lysande hörrö du! :hbang: :whipped:
Hehe tack :) har lite problem med att fixa bilder just nu eftersom att jag inte har tillgång till någon kamera :l men får se om jag kan fixa de på något annat sätt. Har tyärr inte kvar några bilder från när jag började, dom ligger på en söndrig dator haha, skulle varit kul att se dem dock!
Starkt och bra pass idag!:) Som de andra säger vill vi ha bilder ASAP!! Se till och fixa någon kamera snart:)
kalajset
2008-09-10, 20:17
Kul att du börjat med MMA!
Kör du någon särskild stil, (t ex Shooto)?
Kul att du börjat med MMA!
Kör du någon särskild stil, (t ex Shooto)?
Hmm nej det är väl lite blandat just nu, får se om jag väljer någon inriktning i framtiden. Är dock inte mkt för grappling, kör hellre standup!
Stark jävel ju, såg dina bicepscurls.. råa vikter ju :D
Stark jävel ju, såg dina bicepscurls.. råa vikter ju :D
Hehe tackar för det :)
Riktigt stark i bröst, biceps och allt annat :P
Jasså MMA :) Jag som ska testa på Shootfighting när dom har fixat lokal osv :hbang:
Har du tränat någon kampsport tidigare?
Kör hårt!
Ruggit bra pass! Ska ta efter dina magpass, känner att jag behöver köra mer där.
MMA verkar riktigt kul, men är med för grepp och kast. Körde judo tidigare=)
Riktigt stark i bröst, biceps och allt annat :P
Jasså MMA :) Jag som ska testa på Shootfighting när dom har fixat lokal osv :hbang:
Har du tränat någon kampsport tidigare?
Kör hårt!
Hehe tack :) Hmm jag tränade lite jui jutsu lr va de heter när ja va typ 12 men förutom det har jag aldrig tränat någon kampsport, sjukt taggad på mma dock! lycka till med Shoot hehe de verkar rått
Ruggit bra pass! Ska ta efter dina magpass, känner att jag behöver köra mer där.
MMA verkar riktigt kul, men är med för grepp och kast. Körde judo tidigare=)
Tackar :) Brukar få rätt bra tryck under mina magpass så testa gärna dem och se vad du tycker om dem!
Östbergspojken
2008-09-10, 21:06
riktigt fint bröst pass där är du ny här på kolo eller?
riktigt fint bröst pass där är du ny här på kolo eller?
Tackar för de, yes jag e ny här har hängt på body.se innan men konverterade hit när jag började journalen :)
Fin styrka för att ha tränat relativt kort tid. Tummen upp!
Kul med MMA också. Det finns många bra trådar om styrketräning i kombination med kampsport, i träningsdelen.
Fin styrka för att ha tränat relativt kort tid. Tummen upp!
Kul med MMA också. Det finns många bra trådar om styrketräning i kombination med kampsport, i träningsdelen.
Tack tack, skall ta en titt på dom där trådarna :)
Köttiga vikter, lätt avis :D
keep up the good work
JakeTheSnake
2008-09-10, 22:58
Hmm jag vet inte riktigt varför jag slutade med bänken, gillar hantlarna mer men det börjar kännas som man kanske skulle börja kombinera dom, får se vart det leder heh.
Ja kör kombinerat och tycker det funkar fint, brukar köra bänk och sen lutande pressar.
Tänkte börja på nån kampsport igen efetr jul, var MMA nice lr?
Det är inga dåliga vikter du leker med, och så ser jag ju att du börjat köra MMA också - det är roligt! Jag körde shootfighting/MMA där ett tag också men sen dök försvarsmakten upp och sabbade allting. En sak jag la märke till var att jag var sjukt explosiv så jag hade svårt att orka med en "match"...kan ju vara värt att dela med sig av.
Ser bra ut iaf :)
läst igenom journalen och tycker att det ser jävligt bra ut,keep it up:thumbup:
Köttiga vikter, lätt avis :D
keep up the good work
Hehe tackar för de!
Ja kör kombinerat och tycker det funkar fint, brukar köra bänk och sen lutande pressar.
Tänkte börja på nån kampsport igen efetr jul, var MMA nice lr?
Jag tycker mma va riktigt kul. Man kan väl säga att det är en blandning av thai/kick boxning, ju jutsu och brottning, så det är ganska mkt variation!
Det är inga dåliga vikter du leker med, och så ser jag ju att du börjat köra MMA också - det är roligt! Jag körde shootfighting/MMA där ett tag också men sen dök försvarsmakten upp och sabbade allting. En sak jag la märke till var att jag var sjukt explosiv så jag hade svårt att orka med en "match"...kan ju vara värt att dela med sig av.
Ser bra ut iaf :)
hehe tack för responsen och tipsen :), jo ja e riktigt taggad på mman nu så jag ser fram emot det varje gång!
läst igenom journalen och tycker att det ser jävligt bra ut,keep it up:thumbup:
Tackar för de :)
stiffieboy
2008-09-11, 18:40
Ser bra ut, kör hårt :thumbup:
Grymma hantelpressar, framför allt!
Går dessutom med i kören ang. bilder!
Ser bra ut, kör hårt :thumbup:
Tack Tack :)
Grymma hantelpressar, framför allt!
Går dessutom med i kören ang. bilder!
Tackar för de, jobbar för full maskin på att fixa bilder :)
Kom just hem från MMA träningen. Riktigt fett pass idag, mycket sparring och grappling de gillar vi!
Stark som fan. Var tränar du MMA? :)
Stark som fan. Var tränar du MMA? :)
Tackar för de! jag tränar mma i en by utanför Landskrona i skåne :)
hehe kan du förklara själva upplägget för era träningar :).
Tränar ni kondition genom löpning också?
hehe kan du förklara själva upplägget för era träningar :).
Tränar ni kondition genom löpning också?
Hmm jadu vi brukar inte köra löpning förutom på uppvärmningen. Sedan brukar vi köra lite olika kombinationer och grapppling ett tag. Efter det blir det en del sparrning och grappling, lite olika från pass till pass hehe
Inga dåliga vikter du fightas med :thumbup:
Var i skåne håller du hus?
Inga dåliga vikter du fightas med :thumbup:
Var i skåne håller du hus?
Tackar för de! jadu utanför landskrona kan man väl säga ;)
_byggarebob_
2008-09-12, 18:00
Fina vikter du leker med :) Vi är ganska jämna i viktern så får kika in här lite nu och då för att se till att du inte drar ifrån alltför mkt :P hehe
ser bra ut detta. kommer nog att titta förbi här fler gånger.
GL :thumbup:
akerstrom
2008-09-13, 19:05
Bra vikter du leker med!
Du får se till att uppdatera oss med lite MMA-pass och bilder tycker jag! *popcorn*
Du får se till att uppdatera oss med lite MMA-pass och bilder tycker jag! *popcorn*
+1 :)
Jag ska uppdatera när jag har kört mitt första shooto pass på måndag ;)
Fina vikter du leker med Vi är ganska jämna i viktern så får kika in här lite nu och då för att se till att du inte drar ifrån alltför mkt hehe
Hehe tack tack, jo de ser ut som vi är rätt lika!
ser bra ut detta. kommer nog att titta förbi här fler gånger.
GL :thumbup:
Tackar
Bra vikter du leker med!
Tackar
Jadu har inte varit någon mma sen i torsdag, skulle egentligen vara idag också men det blev tyvärr inställt :(
+1
Jag ska uppdatera när jag har kört mitt första shooto pass på måndag ;)
Låter fint, ser fram emot att läsa det!
Har glömt att lägga in fredagens ryggpass så det slänger jag in nu. Blev inget axelpass idag eftersom jag festat 2 dar i rad nu så ja va inte sugen alls.
Rygg
Hantelrodd 3 set. Känner att jag skulle vilja öka här men nästa steg på hantlarna är 60kg och det skulle bli för ostrikt å jävligt tror ja..
45x8
50x7
50x7
Breda latsdrag 3 set
75x6
75x6
70x7
Smala latsdrag 3 set
70x6
70x6
65x7
Pulldown 3 set
100x8
110x6
110x6
30x6
25x7
25x7
Passet kändes bra även om jag var lite stel från mman dagen innan :)
bra pass, speciellt hantelroddarna :hbang:
Mycket fint pass!! Vi tar ungefär lika mkt i Latsdrag, men du kör över mig i Hantelrodd :Virro
Kör hårt!
bra pass, speciellt hantelroddarna :hbang:
Mycket fint pass!! Vi tar ungefär lika mkt i Latsdrag, men du kör över mig i Hantelrodd :Virro
Kör hårt!
Tackar Tackar *flex*
Hirvonen
2008-09-14, 22:11
Du känner dig inte stel av all styrketräning på MMA´n då (:?
Grymt mannen! Pressa dig till ett steg längre en vad du är van att gå. Sköna pulldowns.
Keep it up
_byggarebob_
2008-09-15, 00:08
:thumbup: nice pass, keep it going!
Du känner dig inte stel av all styrketräning på MMA´n då (:?
Haha ja känner mig mest osmidig / ovig från styrketräningen!
Langa bilder nu homie!
Kommer nog på fredag!
Grymt mannen! Pressa dig till ett steg längre en vad du är van att gå. Sköna pulldowns.
Keep it up
Tackar Tackar jodå det skall pressas!
:thumbup: nice pass, keep it going!
Tack tack!*flex*
Fetar in dagens bicep / triceps pass också!
Biceps
Hantelcurl 3 set
25x6
27.5x6
25x6
Stångcurl 3 set
45x6
45x6
47x6
Hammercurls stång 3 set
35 + stång x 8
37+stång x 6
37+stång x 6
Enarms bicepcurl i kabel 3 set, vikten stämmer ej på magget så skiter i å skriva ut den!
x6
x6
x8
Hammercurls 3 set
17.5x8
20x6
20x6
Triceps
Pushdown 3 set, skulle gått med 100 också ganska lätt, blir nästa gång!
80x8
90x7
95x6
Hantellyft bakom nacken 3 set
33x8
40x6
43x6 PB
Dips 3 set
15kg viktbälte x 8
15kg viktbälte x 8
15kg viktbälte x 8
Pushdown med rep 3 set
65x8
70x6
70x6
Enarms pushdown 3 set
30x8
30x8
30x6
Nöjd med passet!
Bra vikter. Ser fram emot bilder!
tommie-92
2008-09-15, 19:41
Bra jävla armpass, verkar ha starka armar du!
chrille87
2008-09-15, 19:43
Bra pass, pics please:whipped:
Redhousepainter
2008-09-15, 19:46
Ser fram emot fredagen då ..tror du e grym i fysiken :bpump:
Bra vikter. Ser fram emot bilder!
Tackar, kommer som sagt antagligen på fredag!
Bra jävla armpass, verkar ha starka armar du!
Tackar *flex*
Bra pass, pics please:whipped:
Bilder kommer antagligen på fredag :)
Ser fram emot fredagen då ..tror du e grym i fysiken :bpump:
Hehe tack, ha inte för höga förväntningar nu haha*flex*
Shit vilket pass :) Du dödar verkligen armarna med alla dom där seten :hbang:
Håller med resten, vilket jäkla pass *screwy* :hbang:
Ska bli spännande att se bilder!
Shit vilket pass :) Du dödar verkligen armarna med alla dom där seten :hbang:
Hehe tack haha jag som vant mig vid dom passen, men jo dom tar bra :)
ChrisDEFC
2008-09-16, 17:55
+1
Satan vilket pass! Stark som fan!:)
+1
Satan vilket pass! Stark som fan!:)
Thanks *flex*
Huvva, tog mig en titt på vikterna dina nu igen.. efter mitt biceps-pass. Jäkulen så stark du är. :hbang:
Ingen styrketräning idag dock blev det MMA. Hade lite problem med sår på foten men annars ett bra pass med mycket grappling :)
Ex nihilo
2008-09-16, 22:54
Ingen styrketräning idag dock blev det MMA. Hade lite problem med sår på foten men annars ett bra pass med mycket grappling :)
Cool, hur trivs du på rygg? Får du någon syra i axlarna vid lång sparring?
Cool, hur trivs du på rygg? Får du någon syra i axlarna vid lång sparring?
Jadu tycker grappling är jävligt kul men är inte så bra än, men det kommer! hmm har väl inte märkt av så mycket syra i axlarna än fast då har vi inte kört så långa matcher än heller!
För en mer detaljerad beskrivning av mma passet idag så kolla i Hirvonen journal! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114889&page=4
Ex nihilo
2008-09-16, 23:10
Låter fint, om du får massor av syra i axlarna är det rätt vanligt att man trycker upp dom för att skydda hakan överdrivet mycket. Slappna av i axlarna så får man direkt mycket bättre förutsättningar. :thumbup:
Låter fint, om du får massor av syra i axlarna är det rätt vanligt att man trycker upp dom för att skydda hakan överdrivet mycket. Slappna av i axlarna så får man direkt mycket bättre förutsättningar. :thumbup:
Tackar för tipsen skall tänka på det om jag märker av problem, tränar du själv någon sorts kampsport lr?
Ex nihilo
2008-09-16, 23:35
Jag har tränat en hel del saker, thai, brottning och mycket Krav Maga.
Tränade Krav Maga hårt med en polare som är instruktör, körde mycket blandat och jag siktade högt. Tänkte ställa upp i Gladius om något år men sen blev jag tårgasad och misshandlad som skadade min ländrygg rejält. Blev inget mer hård kampsport efter det, nu är det bara gym som gäller men jag tänker hälsa på någon Shoot-lokal snart för att se hur det känns. Jag har inte gett upp hoppet i vilket fall.
Jag har tränat en hel del saker, thai, brottning och mycket Krav Maga.
Tränade Krav Maga hårt med en polare som är instruktör, körde mycket blandat och jag siktade högt. Tänkte ställa upp i Gladius om något år men sen blev jag tårgasad och misshandlad som skadade min ländrygg rejält. Blev inget mer hård kampsport efter det, nu är det bara gym som gäller men jag tänker hälsa på någon Shoot-lokal snart för att se hur det känns. Jag har inte gett upp hoppet i vilket fall.
Fan va surt att de händer något sånt när man är inställd på att tävla...tårgasad och misshandlade hände det i Sverige? :o aja hoppas att du kan börja köra igång igen och att ryggen håller!
lägger in dagens bröst / mag pass lr ja det blev inte mycket bröst eftersom att jag fick en jävla smärta i vänster arm efter hantelpressarna och inte fick till någon kraft alls då, blev att köra med en arm hem :)
Bröst
Hantelpress 3 set
35x8
40x6
40x6
Cablecross 3 set
40x8
45x6
Här blev de stopp för bröst passet...
Mage
Abdominal crunch utan hjälp med fötterna 3 set
60x10
60x8
55x10
Raka benlyft 3 set
x10
x10
x12
Cablecrunch 3 set
85x10
85x10
85x9
x12
x12
x12
Lite förbannad över att jag fick smärta i vänsterarmen, var inställd på att sätta PB på hantelpressen idag men men *grr27*
Hirvonen
2008-09-17, 18:20
Awe ! Det är jobbigt när axeln buggar ur ! Du hade något på ryggen också, såg ut som någon hällt vatten på den ?! Wtf, eller det var svett :P? (A)
Awe ! Det är jobbigt när axeln buggar ur ! Du hade något på ryggen också, såg ut som någon hällt vatten på den ?! Wtf, eller det var svett :P? (A)
jo de e piss när de krånglar. Hahaha en riktigt man svettas! *flex*
Hirvonen
2008-09-17, 18:22
Jag tror inte det var svett ändå, tror du gick in på toan och hällde lite vatten för verka manlig! (:
Jag tror inte det var svett ändå, tror du gick in på toan och hällde lite vatten för verka manlig! (:
nääädu inte riktigt så jag jobbar, jag tar absolut torr överallt...förutom på ryggen!
chrille87
2008-09-17, 18:24
Synd på axeln, för dom där hantelpressarna är inte att leka med:)
Synd på axeln, för dom där hantelpressarna är inte att leka med:)
mjo blev lite förbannad iåmed att jag va inställd på PB, men de blir nyladdning inför nästa onsdag ;)
Fina vikter du kör på!! Du höll visst på med kampsport?? Vad? Skulle själv också vilja hålla på med typ MMA, men det är lite svårt att kombinera med SL:(
Fina vikter du kör på!! Du höll visst på med kampsport?? Vad? Skulle själv också vilja hålla på med typ MMA, men det är lite svårt att kombinera med SL:(
Hehe tackar! jodå mma är jävligt kul även om ja inte kört så länge :) men det e klart det går ju inte hand i hand med SL, speciellt inte om man satsar på SL hehe :)
soderholm
2008-09-19, 07:40
När kör du ryggpasset idag ? Dessutom får man gratulera :)
När kör du ryggpasset idag ? Dessutom får man gratulera :)
Hehe tack så mycket :)
Har varit dålig på att updatera så ja tänkte lägga in fredagens ryggpass nu istället :)
Här kommer fredagens ryggpass.
Rygg
Hantelrodd 3 set, blir tyngre hantel nästa gång :)
50x7
50x7
50x6
Smala latsdrag 3 set
75x6
75x6
70x8
25x8
30x6
30x6
Pulldown 3 set
105x8
110x6
110x6
Breda latsdrag 3 set
70x6
70x6
70x6
Sådär nöjd med passet men de går an :)
Kan även lägga till att jag just kom hem från 2 timmar mma och jag tycker det var bästa passet hittills, mycket grappling och sparrning, sjukt kul!
ser ut att gå bra här. starka hantelroddar! *flex*
ser ut att gå bra här. starka hantelroddar! *flex*
De tackar man för, ska bli ännu bättre roddar dock!*flex*
_byggarebob_
2008-09-21, 16:28
de ser inte ut som att de står still här heller direkt! Stark jobbat med hantelroddarna och fina pulldowns!
Redhousepainter
2008-09-21, 16:36
Letade efter bilderna,var är dem :whipped:
Du klämmer ju vikter som bara den..vill ju se grovis korten :cool:
de ser inte ut som att de står still här heller direkt! Stark jobbat med hantelroddarna och fina pulldowns!
Hehe tackar :)
Letade efter bilderna,var är dem :whipped:
Du klämmer ju vikter som bara den..vill ju se grovis korten :cool:
försökte ta några bilder nu precis men det blir skit när man är själv haha får ha nån som hjälper till, blir kanske senare idag!
Redhousepainter
2008-09-21, 16:52
försökte ta några bilder nu precis men det blir skit när man är själv haha får ha nån som hjälper till, blir kanske senare idag!
Tar jag som ett löfte :D
Brukar slå på så kameran knäpper av ett kort av sig själv efter 5 sek..9/10 kort blir kassa :smash: Kan ju iof bero på motivet :cryout:
magnusasb
2008-09-21, 17:27
Skönt pass. Du blir ju inte svagare direkt :whipped:. Är du vig som fan så du kan sparka högt i luften på MMA-träningarna? :D Själv är jag ganska ovig faktiskt *grr*
Kör på bara och skulle va kul med lite dagsformsbilder om du lyckas ta korten :D
chrille87
2008-09-21, 17:35
Hehe tackar :)
Be någon om hjälp:)
Bra pass!
Ja jösses, lite rädd blir man allt. Måste vara en ordentlig biff hörru, nog för att jag måste uppgradera mina vikter rätt bra, men 50kg i hantelrodden är ju för fan mer än det dubbla jag kör på :) Jag hade sett ut som en gorilla med armarna nere i marken efter ett sådant lyft.
Kämpa på!
Tar jag som ett löfte :D
Brukar slå på så kameran knäpper av ett kort av sig själv efter 5 sek..9/10 kort blir kassa :smash: Kan ju iof bero på motivet
Hahah ska se om där e någon självutlösare. hahah är väl inget fel på motivet du e grov som fan!
Skönt pass. Du blir ju inte svagare direkt :whipped:. Är du vig som fan så du kan sparka högt i luften på MMA-träningarna? :D Själv är jag ganska ovig faktiskt
Kör på bara och skulle va kul med lite dagsformsbilder om du lyckas ta korten
Haha nädu jag är inte vig för 5 öre just nu men jag stretchar varje dag för att förbättra vigheten, förhoppningsvis sitter sparkarna lite högre med tiden ^^
Be någon om hjälp
Bra pass!
Tackar skall få hjälp me de strax! *flex*
Ja jösses, lite rädd blir man allt. Måste vara en ordentlig biff hörru, nog för att jag måste uppgradera mina vikter rätt bra, men 50kg i hantelrodden är ju för fan mer än det dubbla jag kör på Jag hade sett ut som en gorilla med armarna nere i marken efter ett sådant lyft.
Kämpa på!
Haha nja vette fan om ja e så biffig! äsh snart kör du med tyngre hantlar än mig ^^
JBJ måste stå för Jävligt Bra Jobbat! Läste journalen och ser att du är en riktig biff, samt att du gör bra framsteg! Kul att se.
//Toder
JakeTheSnake
2008-09-21, 18:36
Har du kört nån annan kampsport än MMA? Funderar på att börja igen, körde boxning förut. Är MMA kul eller? funderar på thai boxning annars.
Tyckte passet såg rätt bra ut med tanke på 2h mma innan
JBJ måste stå för Jävligt Bra Jobbat! Läste journalen och ser att du är en riktig biff, samt att du gör bra framsteg! Kul att se.
//Toder
Hehe man tackar jodå jag kämpar på å de rör sig lite framåt!!
Har du kört nån annan kampsport än MMA? Funderar på att börja igen, körde boxning förut. Är MMA kul eller? funderar på thai boxning annars.
Tyckte passet såg rätt bra ut med tanke på 2h mma innan
Förutom lite ju jutsu när jag var lite har jag inte kört någon annan kampsport. Har inte hållt på med mma så länge, 2-3 veckor nu men det är jävligt kul måste jag säga!
Hehe passet jag la upp va från i Fredags och mman va från idag*flex*
kalajset
2008-09-21, 19:04
Fortfarande inga bilder ser jag, men nu verkar de ju vara pågång i ilfart ;) (Klart folk är nyfikna, vikterna som avklaras i gymmet är ordentligt macho som sagt).
Jag tycker det är riktigt kul att så många har börjat med olika typer av kampsport på brädan, vi verkar vara många nu som startat denna termin. Vad tycker du då, föredrar du den stående kampen, eller tycker du mer om BJJ/grappling-delen?
Stark du! 50 kilos hantelroddar är manligt :thumbup:
Fortfarande inga bilder ser jag, men nu verkar de ju vara pågång i ilfart ;) (Klart folk är nyfikna, vikterna som avklaras i gymmet är ordentligt macho som sagt).
Jag tycker det är riktigt kul att så många har börjat med olika typer av kampsport på brädan, vi verkar vara många nu som startat denna termin. Vad tycker du då, föredrar du den stående kampen, eller tycker du mer om BJJ/grappling-delen?
Jadå jag jobbar på bilderna haha. Mmm tycker också det är kul att fler å fler börjar med kampsporter här, roligt å se vad folk tycker om de olika sorterna. Jadu just nu känner jag att jag är bättre på stående kampen men grappling delen börjar falla på plats den också, gick mycket bättre idag med grapplingen. Så jag får se var det bär av^^
Stark du! 50 kilos hantelroddar är manligt :thumbup:
man tackar :) *flex*
Fett bra pass. Vad heter din MMA klubb? :)
soderholm
2008-09-22, 09:22
Härligt pass :) Se nu till att fixa bilder!
martikainen
2008-09-22, 10:02
Schyssta roddar :D Jag vill också ha 50kg's hantlar på gymmet :(
Kort kort kort nu! :D
stiffieboy
2008-09-22, 19:00
Här kommer fredagens ryggpass.
Rygg
Hantelrodd 3 set, blir tyngre hantel nästa gång :)
50x7
50x7
50x6
Smala latsdrag 3 set
75x6
75x6
70x8
25x8
30x6
30x6
Pulldown 3 set
105x8
110x6
110x6
Breda latsdrag 3 set
70x6
70x6
70x6
Sådär nöjd med passet men de går an :)
Kan även lägga till att jag just kom hem från 2 timmar mma och jag tycker det var bästa passet hittills, mycket grappling och sparrning, sjukt kul!
Grymme hantelroddar :D Vad ligger längden och vikten på? :)
_byggarebob_
2008-09-23, 11:12
hmm pulldown, vad är de för övning? tänkte med dom massiva vikterna som du bollar omkring där..
Bra pass förresten ;)
Fett bra pass. Vad heter din MMA klubb?
Tackar för de, seiki kai har ja för mig!
Härligt pass :) Se nu till att fixa bilder!
Tackar för de, jo ja sviker me bilderna hela tiden men de kommer!
Schyssta roddar :D Jag vill också ha 50kg's hantlar på gymmet :(
Kort kort kort nu! :D
Hehe tackar :) bilder kommer :P
Grymme hantelroddar Vad ligger längden och vikten på?
Tackar för de hmm väger 84/85 kilo och är väl 183 lång ungefär!
hmm pulldown, vad är de för övning? tänkte med dom massiva vikterna som du bollar omkring där..
Bra pass förresten
Tackar för de! jadu något såhär ser maskinen ut, ungefär, kan knäppa ett kort på den senare!
http://www.ironcompany.com/ProductImages/bodysolid/levex2.jpg
Kan även tillägga att måndagens bicep / triceps pass blev ren skit, fick ont i vänster armen efter första tunga hantelcurlen och efter det blev de bara skit. Kanske fått en inreblödning / inflamation i vänster armen, vet dock inte just nu utan skall kolla upp det...
Det konstiga är att smärtan kommer när jag kör bicep / bröst, inte under något annat *grr*
Blir mma nu idag, ser fram emot de som fan!
Blir bröst / mage idag. Får se hur de går med vänster armen, skall skita i hantelpressen denna gången och köra bänk istället å se om de funkar bättre. Senaste gången jag körde bänk var i maj :D får se vad de blir av de!
Slänger in dagens bröst / mag pass. Fick problem med vänster arm idag också efter bänkpressen, försökte dock köra klart passet till max men det blev illa på slutet. Skall dra å kolla upp armen.
Bröst
Bänkpress 4 set
80x6
85x6
100x3 halvdant utförande på detta set
100x3 helt okej utförande här ja blev nöjd iaf
CableCross 3 set
40x8
45x6
40x6
En sorts lutande bänk 3 set
60x8
70x6
70x6
Raka Flyes 3 set
12.5x8
12.5x8
15x6
Mage
Abdominalcrunch utan hjälp av ben 3 set
60x8
55x8
55x8
Raka benlyft 4 set
x15
x10
x10
x8
CableCrunch 3 set
85x10
85x8
85x8
Raka överkropps lyft
x12
x12
x12
Hyfsat nöjd med dagens pass, blev lite sisådär på slutet pågrund av armen.
Kommer även slänga in lite bilder efter detta inlägg... *flex*
Slänger in dagens bröst / mag pass. Fick problem med vänster arm idag också efter bänkpressen, försökte dock köra klart passet till max men det blev illa på slutet. Skall dra å kolla upp armen.
Bröst
Bänkpress 4 set
80x6
85x6
100x3 halvdant utförande på detta set
100x3 helt okej utförande här ja blev nöjd iaf
CableCross 3 set
40x8
45x6
40x6
En sorts lutande bänk 3 set
60x8
70x6
70x6
Raka Flyes 3 set
12.5x8
12.5x8
15x6
Mage
Abdominalcrunch utan hjälp av ben 3 set
60x8
55x8
55x8
Raka benlyft 4 set
x15
x10
x10
x8
CableCrunch 3 set
85x10
85x8
85x8
Raka överkropps lyft
x12
x12
x12
Hyfsat nöjd med dagens pass, blev lite sisådär på slutet pågrund av armen.
Kommer även slänga in lite bilder efter detta inlägg... *flex*
bilder!!!!!!!!! :MrT:
Det verkar som om latsdragen ligger i jämnvikt med hantel rodden. Bra och stark är du. 50kgs hantlar är tungt, är det dom tyngsta på gymmet?
Hur går det med träningen?
Tjenare borsan:D Sorry för att jag tog med mig kameran:D Jag borde kanske också göra en journal:D haha, du borde börja köra mer bänk :) its fun Köttiga hantelrodd:D
Har du gått i dvala? Kom igen, börja skriv igen!
Tjena, kom igen, posta lite träningspass nu, btw, har besvarat din fråga i min journal.
Hade tänkt dra igång journalen igen nu inför hösten/vintern! kommer slänga upp lite bilder som jag tog under sommaren 2009, efter en hyfsat lyckad deff! kommer även att börja lägga upp träningspass igen!
Här kommer lite bilder jag tog efter avslutad deff sommaren 2009! vikten låg då på 79kg.
Jag har nu börjat små bulka inför hösten/vintern 2009 och vikten ligger nu på cirka 84kg.
http://img2.imageshack.us/img2/7153/67158671.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/4194/bild393z.jpg
Slänger även in dagens bröst pass som såg ut såhär efter lite uppvärmning!
Bänkpress:
90 X 6
95 X 6
110 X 1
120 X 1
95 X 4
Lutande hantelpress:
37.5 X 6
40 X 6
37.5 X 6
Flyes:
15 X 6
15 X 6
15 X 6
Lutande Bänkpress maskin:
80 X 6
80 X 6
70 X 6
Rätt nöjd med dagens pass och känner att jag börjar få tillbaka styrka som jag tappat när jag deffat!
chrille87
2009-09-28, 20:19
Ser riktigt bra ut, kvalitativa kg som du lagt på dig. Bra lats!!
adamnord
2009-09-29, 18:40
Skön form , Och kör på med bulken:hbang:
Slänger in dagens Biceps + Mage pass också!
Biceps
Biceps Curl
30 X 6
30 X 6
27.5 X 6
Skivstångs Curl
50 X 6
50 X 6
50 X 6
Hammer Curl
25 X 6
22,5 X 6
25 X 6
En arms curl i cabel
40 X 6
40 X 6
35 X 6
Mage
Raka benlyft
25 reps
25 reps
25 reps
Obliques sidböjar
10 X 15 kgs hantel
10 X 15 kgs hantel
10 X 15 kgs hantel
Abdominal crunch maskin
95 X 8
95 X 8
95 X 8
50 X 10 , utan hjälp av fötter
Mkt nöjd med dagens pass!
dream_theater_
2009-09-29, 23:34
Kul att nån ny tittade in hos mig, så jag får besöka här med:D Gryym rygg!
Bra form och riktigt bra styrka!
Ser nice ut, kötta på! :)
Kul att nån ny tittade in hos mig, så jag får besöka här med:D Gryym rygg!
Tackar, men tkr ryggen släpar lite haha!
Bra form och riktigt bra styrka!
Tackar!
Ser nice ut, kötta på! :)
Will do!
von huff
2009-09-30, 15:54
Bra form!Vi ligger ganska lika i många övningar ser jag:)Vad är dina PB?
Bra form!Vi ligger ganska lika i många övningar ser jag:)Vad är dina PB?
Tackar!
mina PB är:
120 i bänk
180 i mark, kunde tagit mer där dock!
aldrig maxat böj med kört 125X10
Slänger in dagens triceps pass, slängde även in 30 min spinning efter passet!
Triceps
Pushdown
85x8
90x6
95x6
90x6
Hantel frenchpress
15x8
17.5x8
15x8
Pushdown med Neråt vinklat handtag
80x8
85x6
85x6
Stång frenchpress
37.5x7
37.5x6
37.5x6
Enarms pushdown
25X15
25X15
Hyfsat nöjd med passet, inga ökningar sen senaste passet dock!
Riktigt starka frenchpress, är det med en arm då?
najs!
Jag måste fan börja fixa till styrkan i överkroppen :P haha, Dockan är fan snart om mig!
mattilainen
2009-10-10, 10:58
Jävlar vad snygg form och att du har sån styrka :D Ser ju skitbra ut verkligen!
mattilainen
2009-10-15, 23:30
Här körs det p?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.