Visa fullständig version : Gävlebor?
priceless
2008-09-04, 17:37
Finns det några Gävlebor här? :P
Före detta, men jag kommer nog tillbax när jag tröttnat på Örebro (det finns ju inget hav här!!). Men några ggr/år åker jag tillbax för att hälsa på.
Handcuff
2008-09-04, 17:41
Före detta, men jag kommer nog tillbax när jag tröttnat på Örebro (det finns ju inget hav här!!).
Men...Gävle, vad är det för ställe? :D
Havet är ett argument...i alla fall ska det vara massa vatten och gärna broar.
Nej jag är inte från Gävle. Och inte Umeå heller :)
priceless
2008-09-04, 17:51
Före detta, men jag kommer nog tillbax när jag tröttnat på Örebro (det finns ju inget hav här!!). Men några ggr/år åker jag tillbax för att hälsa på.
haha, jag må bo här men jag är sällan ute vid havet faktiskt. där blåser det ju kallt? burr.. Nöjer mig med gavleån :P
Men...Gävle, vad är det för ställe? :D
Havet är ett argument...i alla fall ska det vara massa vatten och gärna broar.
Nej jag är inte från Gävle. Och inte Umeå heller :)
Gävle? Mja, hur ska jag förklara det på bästa sätt.. Gävle är wannabe-stockholm :P
Ja :)
Jasåå, where from?
Jasåå, where from?
Uppväxt i Bomhus, bor i centrala Gävle nu.. :P
petersson
2008-09-04, 18:14
Mmmm!
priceless
2008-09-04, 18:51
Uppväxt i Bomhus, bor i centrala Gävle nu.. :P
Häftigt, jag med :P Tänk om vi är grannar? :O
Mmmm!
Jasså :D Va roligt!
klart man bor i gävle
Va kul med så mycket Gävlebor. Vart bor ni då :)
Häftigt, jag med :P Tänk om vi är grannar? :O
Jasså :D Va roligt!
Va kul med så mycket Gävlebor. Vart bor ni då :)
brynäs liksom,sjdå?
priceless
2008-09-04, 19:21
brynäs liksom,sjdå?
Centrala :) Gymmar på KS då eller? Är väl där de flesta är antar jag :)
Centrala :) Gymmar på KS då eller? Är väl där de flesta är antar jag :)
jag sa centraaalt ^^ japp KS is the shit liksom, vart nånannanstans kan man få färskbryggd extra stark kaffe innan man kör stenhård pass =)
o du tränar ?
priceless
2008-09-04, 19:27
jag sa centraaalt ^^ japp KS is the shit liksom, vart nånannanstans kan man få färskbryggd extra stark kaffe innan man kör stenhård pass =)
o du tränar ?
haha jadu, det vet jag inte - jag dricker inte kaffe ;) men trivs bra på korpen.
haha jadu, det vet jag inte - jag dricker inte kaffe ;) men trivs bra på korpen.
kaffe är också the shit. korpen har jäkligt fin anläggning, en av dom få gym jag gillar i gävle :hbang:
priceless
2008-09-04, 19:36
kaffe är också the shit. korpen har jäkligt fin anläggning, en av dom få gym jag gillar i gävle :hbang:
Ja jag trivs bra :) Mycket folk och fart. Trevlig personal.
Ja jag trivs bra :) Mycket folk och fart. Trevlig personal.
är rätt stort faktiskt, bra många maskiner !
priceless
2008-09-04, 19:39
är rätt stort faktiskt, bra många maskiner !
Mm :) Du får konvertera dit.
nja asså det är ju heligt. det är som att gå från kille till att bli tjej :P
Min far har tränat på kk i kanske 10år, så nån måste föra arvet vidare
dessutom är det samma maskiner som för 10år sen :D
petersson
2008-09-04, 20:08
Byt till KK du då! Dom har garanterat fler skivstänger än på korpen :P
wooord!
priceless
2008-09-04, 20:10
Tycker dom som finns på korpen duger gott å väl :) Man ska inte stressa när man tränar ;) I wont leave korpen! Ni får komma å träna med mig, för att ni gillar mig.. *flex*
Tycker dom som finns på korpen duger gott å väl :) Man ska inte stressa när man tränar ;) I wont leave korpen! Ni får komma å träna med mig, för att ni gillar mig.. *flex*
anledningen att folk tränar så bra på KK är att det inte finns några tjejer, tror att man kan koncntrera sig på en sak och det är kaffedrikandet, o träningen delvis
priceless
2008-09-04, 20:13
anledningen att folk tränar så bra på KK är att det inte finns några tjejer, tror att man kan koncntrera sig på en sak och det är kaffedrikandet, o träningen delvis
Bra poäng där, grabbarna på korpen glor ganska mycket men jag tror det är för att jag är så hopplöst talanglös. Men vill man som gymgrabb ragga gymbrudar tycker jag man ska satsa på Korpen, kryllar av brudjeflar där.
Får slå min sambo hela dagarna där :O
priceless
2008-09-04, 20:16
Jag har sjukt ont i armarna efter gårdagens bröst/triceps pass och dessutom har jag tråkigt så nu tänker jag gå ut i hallen och pumpa marklyft med min 20kg stång. YÄH!
petersson
2008-09-04, 20:16
Haha säg till så kan vi köra. Brukar träna på korpen då och då för att jag bor nära.
Bra poäng där, grabbarna på korpen glor ganska mycket men jag tror det är för att jag är så hopplöst talanglös. Men vill man som gymgrabb ragga gymbrudar tycker jag man ska satsa på Korpen, kryllar av brudjeflar där.
Får slå min sambo hela dagarna där :O
jo men korpen är lite disco stuk också :D jag har svårt för folk som börjar ragga på gymet, visst det går ju också, men det känns inte läge till det. Jag får blickar av gubbarna ibland på KK, det känns mindre bra :P
priceless
2008-09-04, 20:19
jo men korpen är lite disco stuk också :D jag har svårt för folk som börjar ragga på gymet, visst det går ju också, men det känns inte läge till det. Jag får blickar av gubbarna ibland på KK, det känns mindre bra :P
haha fan va härligt. Isf så är det dit jag ska skicka min smygbög till sambo. hähä.
haha fan va härligt. Isf så är det dit jag ska skicka min smygbög till sambo. hähä.
ja, jag vet inte om dom checkar in mig eller bara för att dom är sura. ja skicka dit han, o får han inge ragg så finns det alltid kaffe =)
priceless
2008-09-04, 20:23
ja, jag vet inte om dom checkar in mig eller bara för att dom är sura. ja skicka dit han, o får han inge ragg så finns det alltid kaffe =)
Både han & den andre snubben vi gymmar med ville börja på Kraftsport, men eftersom jag är tjej så har jag sista ordet och jag ville börja på Korpen för kändes som att dom hade mer saker för mig där. hihihi. Va busigt.
Viktor_Balck
2008-09-04, 20:25
Jag har sjukt ont i armarna efter gårdagens bröst/triceps pass och dessutom har jag tråkigt så nu tänker jag gå ut i hallen och pumpa marklyft med min 20kg stång. YÄH!
Ser bra ut, kör hårt.
priceless
2008-09-04, 20:26
Ser bra ut, kör hårt.
Jag gjorde 3 rep sen tyckte jag inte det var roligt längre för det var för lätt och jag är så öm i vänstra skulderbladet.
Sucks to be me.
Både han & den andre snubben vi gymmar med ville börja på Kraftsport, men eftersom jag är tjej så har jag sista ordet och jag ville börja på Korpen för kändes som att dom hade mer saker för mig där. hihihi. Va busigt.
okej, ja då måste dom va smygbögar om dom vill köra på kk :P ne men korpen har nog mer utbud av maskiner för dig skulle jag kunna tro, fast jag har sett en o annan tjej där också, väldigt sällsynt, men plötsligt dyker dom upp och alla pojkar börjar köra tyngre o snabbare :P
Viktor_Balck
2008-09-04, 20:27
Jag gjorde 3 rep sen tyckte jag inte det var roligt längre för det var för lätt och jag är så öm i vänstra skulderbladet.
Sucks to be me.
Huvudsaken är att du har bra tröck.
priceless
2008-09-04, 20:28
okej, ja då måste dom va smygbögar om dom vill köra på kk :P ne men korpen har nog mer utbud av maskiner för dig skulle jag kunna tro, fast jag har sett en o annan tjej där också, väldigt sällsynt, men plötsligt dyker dom upp och alla pojkar börjar köra tyngre o snabbare :P
Pojkar är så söta.. Flickor är så evuul.
priceless
2008-09-04, 20:29
Huvudsaken är att du har bra tröck.
Tack Homer :)
Pojkar är så söta.. Flickor är så evuul.
flickor är söta... pojkar är homo
priceless
2008-09-04, 20:32
flickor är söta... pojkar är homo
Det är iof sant. Du är mycket smartare än mig.
Det är iof sant. Du är mycket smartare än mig.
ja oftast sant, det är därför det föds mindre barn i sverige :D
priceless
2008-09-04, 20:35
ja oftast sant, det är därför det föds mindre barn i sverige :D
Är du själv lite gay JazzeJozz? *kissass*
Är du själv lite gay JazzeJozz? *kissass*
hur vet man att man är gay ? mina arbetspolare säger att endast den som tar emot är gay, är det *bs* ?
priceless
2008-09-04, 20:46
hur vet man att man är gay ? mina arbetspolare säger att endast den som tar emot är gay, är det *bs* ?
Ja, dom säger så. Jag säger att man är gay när man drömmar om att stoppa andra mäns organ i munnen :P
Vad hände med denna tråd?
Ja, dom säger så. Jag säger att man är gay när man drömmar om att stoppa andra mäns organ i munnen :P
Vad hände med denna tråd?
jaha okej, hmm jag kan dra ett pm om jag får nå sådan dröm.
Ja jag förstörde den, som allt annat jag förstört *gah!*
priceless
2008-09-04, 20:50
jaha okej, hmm jag kan dra ett pm om jag får nå sådan dröm.
Ja jag förstörde den, som allt annat jag förstört *gah!*
Du suger. *grr*
Du suger. *grr*
indeed, nu slutar jag skriva här!
BigSpawn
2008-09-05, 06:33
Jag är en gammal Gävlebo som vill flytta tillbaka nån gång, det är en perfekt lagom stad, men tjejen är inte lika sugen:P har flesta av mina polare kvar i Gävle, och gillade verkligen att träna på WC:) gott om bra folk.
Jag tycker det är tjejer där varje gång man är där? Utbudet av maskiner på korpen är inte så mycket större än på KK, i alla fall inte av de man behöver och KK har ganska mycket Nordic Gym-grejer.
ArnoldOnLehmä
2008-09-05, 07:31
jes, även jag på KK.....K
Bodde i Gävle i 20 år innan jag flyttade till Uppsala för att plugga. Kommer hem någon helg i månaden och festar :) Har väl koll på de flesta i min ålder, men har nog aldrig sett dig TS. Saknar WC.
nästan, bara 35 min ifrån med upptåget. mkt fin stad!
priceless
2008-09-05, 10:05
Va roligt med så många :)
Helena B
2008-09-09, 17:39
Jag är också Gävlebo! Apropå gym i Gävle så har jag sagt upp mitt medlemskap på WC eller Sats som det numera är och tänkte börja på antingen Korpen eller Workoutcenter. Det lutar mot Workoutcenter för det är närmare och man kan träna dygnet runt. Vad tycker ni som har tränat på både Korpen och Workoutcenter? Har inte så många kriterier men jag gillar inte när det är mycket folk, det är väl typ det.
Jag är också Gävlebo! Apropå gym i Gävle så har jag sagt upp mitt medlemskap på WC eller Sats som det numera är och tänkte börja på antingen Korpen eller Workoutcenter. Det lutar mot Workoutcenter för det är närmare och man kan träna dygnet runt. Vad tycker ni som har tränat på både Korpen och Workoutcenter? Har inte så många kriterier men jag gillar inte när det är mycket folk, det är väl typ det.
Ja vill du inte ha mycke folk så är väl WO bra och du kan träna på lite olägliga tider, jag tycker även WO är bra med dess trevliga folk osv, dock ett ganska ltiet gym men de har allt som behävs, schysst folk också.
Korpen är stort och har verkligen allt, lite mörkt där inne vilket är skönt också. Båda gymmet har väldigt bra AC men jag tycker att folket på korpen glodde och personalen var inte spec trevliga, kunde ta ibland 10min att vänta ikassan fast de såg en osv, aldrig någon glad min från disken.
priceless
2008-09-09, 18:47
Ja vill du inte ha mycke folk så är väl WO bra och du kan träna på lite olägliga tider, jag tycker även WO är bra med dess trevliga folk osv, dock ett ganska ltiet gym men de har allt som behävs, schysst folk också.
Korpen är stort och har verkligen allt, lite mörkt där inne vilket är skönt också. Båda gymmet har väldigt bra AC men jag tycker att folket på korpen glodde och personalen var inte spec trevliga, kunde ta ibland 10min att vänta ikassan fast de såg en osv, aldrig någon glad min från disken.
Jag tränar på Korpen och jag tycker det är skitbra!
Jag vet inte vad du fått ifrån att personalen är otrevliga, alla som jobbar där har bara varit trevliga och hjälpsamma mot mig & de jag tränar med både vad gäller gymkort, förklaring av maskiner, schema och alla är så trevliga och pratglada. Mycket folk är det ju dock, men inget som jag tycker stör spec mycket.. Skönt med lite fart och fläkt. Och som sagt så är det väldigt stort med många maskiner och eftersom det finns ett x antal maskiner för samma träning så behöver man inte vänta länge på något.
Jag trivs iallafall uberbra på korpen :)
Du är tjej de är enda förklaringen :) Där fick man klagomål på ett och annat(korpen).
Viktor_Balck
2008-09-09, 19:05
Du är tjej de är enda förklaringen :) Där fick man klagomål på ett och annat(korpen).
Vad klagade dom på då?
priceless
2008-09-09, 19:28
Men min sambo & hans jobbarkompis är inte flickor ? :/ Haha.
Och tjejerna som jobbar där är lika trevliga mot oss som gubbarna är.
Kanske beror på vilken attityd man har mot dom? ;) Vad vet jag..
sundvall
2008-09-09, 20:34
Gävle och Gävle... Bollnäs, 10mil norr om det =)
Litecore
2008-09-10, 00:36
haha, men vafan? bollnäs är INTE gävle och ligger halvvägs till sundsvall ju ffs! :D
jag är uppvuxen i gävle och bodde där fram tills oktober förra året då jag emigrerade
söderut till uppsala för att jobba och flytta ihop med min nuvarande sambo som pluggar..
tränade (såklart) på KK på den gamla goda tiden, sjukt bra gym med källarlokalskänsla ;)
ingen som gnällde om man tog i tills man sket på sig och släppte stången i golvet där inte..
nu var det ett par år sen jag var där men då fanns det i alla fall en seg gammal gubbe
som såg ut att vara lätt 75+ som lade på helt galna tyngder men som aldrig lyfte "på riktigt"
löft stång/hantlar/whatever en halv centimeter över fallskyddet(?) i ställningen
och pumpade 7,8 gånger på raka armar i små små små stötar.. såg helt mongo ut :P
finns han kvar där än Jazen? och alla bruschor som ockuperar cable crossen jämt och ständigt ?
Vafan. Det är Workout Center som är WC. Tänker inte låta mig förknippas med World Class :D
BigSpawn
2008-09-10, 08:38
Jag skulle lätt kört på Workout Center, saknar det stället, men har iof inte tränat där på många år, så kanske har ändrat sig, men det har jag svårt att tänka mig:) Korpen var väl rätt ok med, men tränade endast där några ggr pga exet var instruktör där. Har dock för mig att det kunde vara väldigt trångt där ibland, tex efter jobb osv.
Vad klagade dom på då?
Att marklyften lät för mycket(de har podie), att man utförde vissa övningar "fel"...
Att marklyften lät för mycket(de har podie), att man utförde vissa övningar "fel"...
Så dom går fram till er och påpekar att ni tränar fel? :D
priceless
2008-09-10, 10:27
Kan ju vara jobbigt å höra att man gör fel om man tror att man gör rätt, men är du säker på att du gjorde rätt då? :P Dom kanske bara försökte hjälpa till, men det är klart att vissa inte vill ha hjälp när dom redan kan 'allt'.
Vad innebär 'podie' när det gäller marklyft? Jag tycker det slamrar å låter hela tiden där, som det ska göra :) Och folk är inte blyga vad gäller fula ansiktsuttryck och köra tills dom skriker rakt ut och nästan spyr.
Så dom går fram till er och påpekar att ni tränar fel? :D
Yepp, skit trevligt så jag sa bara: vem säger de? Då kolla han skit förvånat på mig.
Kan ju vara jobbigt å höra att man gör fel om man tror att man gör rätt, men är du säker på att du gjorde rätt då? :P Dom kanske bara försökte hjälpa till, men det är klart att vissa inte vill ha hjälp när dom redan kan 'allt'.
Vad innebär 'podie' när det gäller marklyft? Jag tycker det slamrar å låter hela tiden där, som det ska göra :) Och folk är inte blyga vad gäller fula ansiktsuttryck och köra tills dom skriker rakt ut och nästan spyr.
Det var i en maskin :)
priceless
2008-09-10, 10:41
Det var i en maskin :)
Okej då tror jag att jag kanske vet vilken du menar. Har aldrig sett någon kört på den faktiskt :P
Svedberg
2008-10-14, 00:05
Bump! Jag vet att ni alla älskar armbrytning och party så på lördag är det 11.00 på Block 17 som gäller för en av sveriges grymmaste armbrytartävlingar, senare på kvällen är det efterfest med tillhörande armbrytning på O´learys!
Jag är Gävlebo and I'll not be at Olearys:cool:
Litecore
2008-10-14, 18:07
jag tror att MrBoris är lite för mycket stek för olles, honom hittar du på goya ;P
jag tror att MrBoris är lite för mycket stek för olles, honom hittar du på goya ;P
haha vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller förolämpning:)
Är inte allt med Goya en förolämpning? :D
Vilket jävla hav?! Jag pluggar på HiG och kommer från västkusten. VAR finner man ett hav i Gävle? Jo, om man åker österut i en timma! Usch! :P
Jag gillar stan!
Vilket jävla hav?! Jag pluggar på HiG och kommer från västkusten. VAR finner man ett hav i Gävle? Jo, om man åker österut i en timma! Usch! :P
Jag gillar stan!
aldrig badat vid rullsand t.ex? helt suveränt bad 20-25min bort med bil:hbang:
Är inte allt med Goya en förolämpning? :D
:laugh:
Jag gillar stan!
Jag är uppvuxen på Norrlandet och så vitt jag vet ligger det vid havet och det är ju inte mer än en mil från stan.. ;) Fast helt opti är det ju inte så jag har tänkt om från när jag skrev förra inlägget. Det blir nog Halmstad (eller Kalmar) när jag läst klart (och efter nått år till här i Ö-bo). :)
aldrig badat vid rullsand t.ex? helt suveränt bad 20-25min bort med bil:hbang:
Fattiga studenter äga ej tillgång till bil. :D
Det får bli till sommarn, bara mer än ett halvår tills dess! Eller kanske fira födelsedagen med ett dopp i början på april! :hbang:
Runda Grodan
2008-10-16, 21:47
Vafan. Det är Workout Center som är WC. Tänker inte låta mig förknippas med World Class :D
Workout Center är ett gym.
Danny Devito
2008-10-17, 09:58
Det ligger på söder.
Ignatius
2008-10-17, 17:39
Det ligger på söder.
Bra att veta!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.