Logga in

Visa fullständig version : Jag försöker igen.

priceless
2008-09-04, 14:33
Jag.. vill väldigt gärna ha en hund. Men min sambo vill inte ha en hund (får jag skriva så?) och det tycker jag är väldigt väldigt väldigt tråkigt. :)

hultman
2008-09-04, 14:34
Livet är hårt sa bonden.

...grymt sa grisen.

Angel
Flytta isär och köp en hund då.

lectris
Jag.. vill väldigt gärna ha en hund. Men min sambo vill inte ha en hund (får jag skriva så?) och det tycker jag är väldigt väldigt väldigt tråkigt. :)

Vad är viktigast? hunden eller sambon? är det nummer ett så är det väl bara att flytta och skaffa hund.

edit: äh :(

xarizma
Dissa sambon istället. Och köp hunden du vill ha.

Viktor_Balck
2008-09-04, 14:35
Jag tycker du skall flytta ihop med en hund och köpa en sambo.

priceless
2008-09-04, 14:36
Skulle aldrig lämna min sambo, men han kan väl kompromissa lite ;)

Nog för att det här är ett "allmänt" forum där man kan kluttra ner lite vad man vill så verkar folk ta allt überseriöst ändå, trist :P Jag vill ändå ha en hund dock, skulle ju inte gå så långt som att döda någon för att få en men.

Jaja.

Stoltz
2008-09-04, 14:36
-
Citatet jag citerade försvann, därav edit.

priceless
2008-09-04, 14:37
Jepp. Ska posta om min krokodil där.

Får jag se din krokodil?

Solros
Börja grina.

Jag vill ändå ha en hund dock, skulle ju inte gå så långt som att döda någon för att få en men.

Lite måste du ju offra, vill du verkligen ha en hund?

priceless
Jag tycker du skall flytta ihop med en hund och köpa en sambo.

Snilleblixt ;)

Sebbe_H
Ja det var tråkigt..

priceless
2008-09-04, 14:38
Börja grina.

Tack, det kan ju funka? Fast då kanske någon tar mitt legitimation av mig och omyndighetsförklarar mig så jag inte får gå på systemet mer :(

lectris
Men hallå. En sak om det var en guldfisk du pratar om, men en hund är ett stort, och framför allt, delat ansvar. Dessutom kostar det ju en slant med foder, försäkring, veterinär osv. (inte för att tala om kostar i tid heller iom att de kan bli några år gamla också).

Nej ska man ha en hund så ska alla i familjen vara villiga att dela ansvar, kostnad och tid, annars är det ganska dömt att misslyckas.

Nitrometan
Jag vill ändå ha en hund dock, skulle ju inte gå så långt som att döda någon för att få en men.
Inte döda sambon och köpa hund för arvet? *popcorn*

Hund är trevligt.

Mental
2008-09-04, 14:40
Jag skulle kontra med att fråga om jag fick ta mig en älskarinna i sådana fall, jag menar, lite kan hon väl kompromissa ;)

Nitrometan
2008-09-04, 14:41
Vad är det för hund du vill ha? En Cane Corso?

priceless
2008-09-04, 14:42
Inte döda sambon och köpa hund för arvet? *popcorn*

Hund är trevligt.

åh popcorn.. nu kom jag av mig lite. Döda min sambo? Men.. Vem ska då gå UT med hunden? Jag ska ju bara ha den att kela med, allt annat får någon annan göra *tugg tugg tuggummitugg*

Jag skulle kontra med att fråga om jag fick ta mig en älskarinna i sådana fall, jag menar, lite kan hon väl kompromissa ;)

Den frågan får jag vaaarje dag *screwy*

priceless
2008-09-04, 14:43
Vad är det för hund du vill ha? En Cane Corso?

En bulldog :hbang:

Nitrometan
2008-09-04, 14:44
En bulldog :hbang:
En stackars sönderavlad bulle? *cry*

priceless
2008-09-04, 14:47
En stackars sönderavlad bulle? *cry*

naaw så söt *cupid* eller en riktig vacker biffig rottweiler.. voff!
Däremot brukar jag vara barnvakt åt en chihuaua, dom är också häftiga :P

Just nu var jag mest sugen på att ta hand om en hund dock som har irrat omkring i en by här i närheten i 4 veckor som alla trott varit en varg (på riktigt). Och sen insåg dom iallafall att det var en herrelös hund.

och ingen vill ha honom. Han är så söt och vacker och underbar och är 2 år gammal.

priceless
2008-09-04, 14:57
Va tyst det blev :Virro

L-Sami
2008-09-04, 15:01
Övertala din sambo, få honom inse fördelarna med att ha en hund och hur mycket det egentligen betyder för dig att få ha en hund.

KalleBalik
2008-09-04, 15:02
Sätt koppel på sambon och behandla honom som en hund?

psirus
2008-09-04, 15:02
Va tyst det blev :Virro
Ja de är verkligen märkligt att inte fler engagerar sig i en så pass viktig fråga här på forumet.

magnusasb
2008-09-04, 15:05
Men hallå. En sak om det var en guldfisk du pratar om, men en hund är ett stort, och framför allt, delat ansvar. Dessutom kostar det ju en slant med foder, försäkring, veterinär osv. (inte för att tala om kostar i tid heller iom att de kan bli några år gamla också).

Nej ska man ha en hund så ska alla i familjen vara villiga att dela ansvar, kostnad och tid, annars är det ganska dömt att misslyckas.

Får nog instämma där. Tänk efter noga i så fall och räkna på det också. Är mer ansvar än vad man tror :)

priceless
2008-09-04, 15:06
Övertala din sambo, få honom inse fördelarna med att ha en hund och hur mycket det egentligen betyder för dig att få ha en hund.

Mm :) Vi får se om det blir en liten vovve i framtiden.

Sätt koppel på sambon och behandla honom som en hund?

Det var nog det smartaste jag hört på hela dagen.

Ja de är verkligen märkligt att inte fler engagerar sig i en så pass viktig fråga här på forumet.

Ja, visst är det? När till och med du, av alla människor här, tyckte det var en sån pass viktig fråga att du lyckades ta en sekund att posta ett inlägg ;) Thanks.

priceless
2008-09-04, 15:06
Får nog instämma där. Tänk efter noga i så fall och räkna på det också. Är mer ansvar än vad man tror :)

Jag har haft hund förut så ni behöver verkligen inte oroa er över att jag ska hämta hem en hund och låta den ligga under sängen hela dagarna :P

mini
2008-09-04, 15:18
Jag vill ha en intressant tråd att läsa, men man kan bevisligen inte få allt man vill ha.

jakke
2008-09-04, 15:25
Påminner om pappa som var emot att skaffa en hund. En hund köptes (pappa var med vid köpet osv.), pappa är fortfarande officiellt mot att äga en hund. Pappa är den som är mest ute och går med hunden, den som gosar mest med den osv. Hunden blir som gladast när just pappa kommer hem, lägger tassarna i knäet på pappa för att bli upplyft och kramad osv...

Liten Men Fet
2008-09-04, 15:29
Det du ska börja med är att ställa dig några frågor, är du hemma under dagarna eller kan du ta med dig hunden till jobbet?
Kan du inte det så tycker jag du ska glömma hund direkt, hundar är sociala djur och jag tycker inte det är okej att lämna dom ensamma hemma 8 timmar varje dag.

Vi hade hund när jag var yngre och den kunde farsan alltid ha med sig till kontoret, det hade aldrig fungerat annars.

Hundar behöver rastas ett par gånger om dagen och det räcker inte med att släppa ut dom 10 min på gräsmattan, det ska promeneras ordentligt speciellt om det är en lite större hund du funderat på.
Sen är det ju inte fel att ha ett hus med ordentlig trädgård som hunden kan springa fritt på, jag tycker det är lite tveksamt att ha en stor hund i en lägenhet inne i stan utan möjlighet att släppa ut den.

Motorbreath
2008-09-04, 15:47
Troll. Skaffa ett troll.

priceless
2008-09-04, 16:12
Troll. Skaffa ett troll.

Underbar idé :)

Jax
2008-09-04, 18:11

Klokt. Att skaffa en hund mot sin vilja för att göra sin sambo nöjd verkar som ett riktigt bra sätt att förstöra sitt förhållande. Tycker snarare att trådskaparen ska visa lite respekt för sin sambos vilja att inte ha hund. Att ha hund är ett jäkla krångel ibland och tycker man inte om djuret i fråga så lär det leda till ganska mycket irritation.
naaw så söt *cupid* eller en riktig vacker biffig rottweiler.. voff!
Däremot brukar jag vara barnvakt åt en chihuaua, dom är också häftiga :P

Just nu var jag mest sugen på att ta hand om en hund dock som har irrat omkring i en by här i närheten i 4 veckor som alla trott varit en varg (på riktigt). Och sen insåg dom iallafall att det var en herrelös hund.

och ingen vill ha honom. Han är så söt och vacker och underbar och är 2 år gammal.
Hm, hoppas du funderar lite mer på vad du ska ha för hund om du skaffar en. Mina personliga åsikter kan jag hålla för mig själv, men en chihuaua är väldig olik en rottweiler eller pitbull. Vad vill du ha hunden till? Hundar kräver ganska mycket träning. I alla fall om man inte vill ha en skällig lite byracka som bestämmer mer än vad du gör. En fördel är om man skaffar den typen av hund vars träning man gillar.

Och en tvåårig herrlös hund? Hoppas du är hundvan säger jag bara.
Det du ska börja med är att ställa dig några frågor, är du hemma under dagarna eller kan du ta med dig hunden till jobbet?
Kan du inte det så tycker jag du ska glömma hund direkt, hundar är sociala djur och jag tycker inte det är okej att lämna dom ensamma hemma 8 timmar varje dag.

Vi hade hund när jag var yngre och den kunde farsan alltid ha med sig till kontoret, det hade aldrig fungerat annars.

Hundar behöver rastas ett par gånger om dagen och det räcker inte med att släppa ut dom 10 min på gräsmattan, det ska promeneras ordentligt speciellt om det är en lite större hund du funderat på.
Sen är det ju inte fel att ha ett hus med ordentlig trädgård som hunden kan springa fritt på, jag tycker det är lite tveksamt att ha en stor hund i en lägenhet inne i stan utan möjlighet att släppa ut den.
Håller med.

För övrigt så har jag själv hund. Kom på köpet med sambon, men jag gillar djur och tränar hunden tämligen ofta så jag tycker bara att det är trevligt även om det krånglar till livet ibland. Kan dock förstå hur det hade varit om jag inte hade gillat den lilla gynnaren.

priceless
2008-09-04, 18:55
Men herrejisses vad jobbiga ni är.

1 - Jag har haft hund förut. Både från pudel till amerikansk stafford.

2 - Min sambo vill också ha hund.

3 - Vi ska inte skaffa hund nu.

4 - Jag vill ha en hund.

5 - Det här började som en lättsam skämttråd och nu var inte roligt längre.

Tjoflöjt :D

Jax
2008-09-04, 18:58
2 - Min sambo vill också ha hund.

Ok, måste ha läst fel i första inlägget...och sen tolkat dig fel. Det senare av dem ber jag om ursäkt för.

priceless
2008-09-04, 19:14
Ok, måste ha läst fel i första inlägget...och sen tolkat dig fel. Det senare av dem ber jag om ursäkt för.

Att vilja ha en hund, gilla hundar och längta efter att ha hund är ju en sak. Sen att han känner att inte just NU är ju en annan :) Det är ju inte så att han skulle kräkas på hunden om vi skulle skaffa en för att just jag ville det.

Aja men nu ska vi ändå inte skaffa hund just NU, så alla kan andas ut :P

Motorbreath
2008-09-04, 19:17

Förklara gärna när det var roligt, jag måste ha missat den biten.

priceless
2008-09-04, 19:20
Förklara gärna när det var roligt, jag måste ha missat den biten.

Jo jag skrev så att jag vill gärna ha hund, men att min sambo inte ville det, och det är ju tråkigt. Jag skrev inte att "Jag vill ha en hund, så nu tänker jag skaffa en hund, min sambo tycker inte vi ska skaffa en hund just nu. men det tänker jag göra ändå och sen får han säga vad han vill.. Kanske dumpar min sambo och tar hunden istället.. Ja. Så gör jag."

blööh.

Jax
2008-09-04, 19:29
Jo jag skrev så att jag vill gärna ha hund, men att min sambo inte ville det, och det är ju tråkigt. Jag skrev inte att "Jag vill ha en hund, så nu tänker jag skaffa en hund, min sambo tycker inte vi ska skaffa en hund just nu. men det tänker jag göra ändå och sen får han säga vad han vill..
Ironi är ganska kul i och för sig...

*edit*
nä jag var inte rolig nu heller. Sorry. Ska nog ta och lägga mig istället.

Pingu
2008-09-04, 19:33

Vill han inte så är det bara att acceptera

Handcuff
2008-09-04, 19:35
Jag är uppvuxen med hundar (ja inte som Mowgli dock :D). Har även haft hund...eller har numera delad vårdnad. Som inte är så delad längre då jag aldrig träffar hunden :(

Helt underbart med en hund. Dock ska man veta att det kräver enormt mycket tid...MASSOR med tid för att hunden ska må bra. Sk inte vara ensam mer än någon enstaka timme, motioneras dagligen (och då inte bara en liten promenad tre gånger om dagen) osv.