Visa fullständig version : Vad fasen heter djuret?!
Ni vet sådana insekter med lång ben och vingar men rätt liten kropp. De flyger fram och tillbaka som om de inte har kontroll på vingarna alls. Jag har alltid kallat dom "Långben" men vad heter dom egentligen?
Edit: Hittade det nu, harkrank heter de tydligen.
Tricklev
2008-09-03, 23:17
Krokodil alt flodhäst.
Usch, hatar verkligen dom. Satt och kollade på skräckfilm med fönstret halvöppet häromveckan och skulle då inte just en sån sätta sig rätt i ansiktet på mig. Nära döden upplevelse. *cry*
tntballe
2008-09-03, 23:18
Trickelv
Hatar deras långa äckliga ben. Samma sak med de där långbenta spindlarna med minimal kropp. Fy fan.
Lite konstigt man tycker så. De är helt ofarliga. T.ex. getingar får sitta på mitt ansikte hur mycket de vill däremot, ser så ofarliga ut.
Jobbiga är när man försöker somna, så känner man att nått kryper på armen. Fyfan
Huffo the A-LagaRe
2008-09-04, 01:34
Är det sant att de äro blinda?
Scratch89
2008-09-04, 04:42
Är det sant att de äro blinda?
Förhoppningsvis, då ser de inte när döden, aka min tidning, närmar sig.
Nitrometan
2008-09-04, 07:22
Krokodil alt flodhäst.
Ja! Tack, Tricklev!
Jag har en flodhäst i taket!
Daddy Long-legs!
Nej, det är en spindel.
gorillan11
2008-09-04, 07:25
Trollsländor? eller har dem stora kroppar?
Motorbreath
2008-09-04, 07:27
Trollsländor? eller har dem stora kroppar?
Trollsländor ser ut som larver med vingar. Larver har inte långa ben.
Nej, det är en spindel.
Det också.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crane_fly
Nitrometan
2008-09-04, 07:52
Det också.
Aha! Tack. :thumbup:
Då vet man det.
Har ni bestämt er?
Är det ett djur eller insekt?
Nitrometan
2008-09-04, 09:19
Är insekter inte djur?
Vad är de då? Växter?
Nitrometan
2008-09-04, 09:21
Djur enligt wiki:
Djur (Animalia) avser de flercelliga organismer som är rörliga, och heterotrofa, det vill säga för sin överlevnad beroende av att äta andra levande eller döda organismer. Med få undantag har djur muskler, ett nervsystem, och inre hålrum i kroppen, ämnat för nedbrytning av födan.
Djur enligt wiki:
Bananflugor då?
Nitrometan
2008-09-04, 10:16
Bananflugor då?
Klädesplagg?
Fluga för bananer?
Fluga som sitter på banan? (i pyjamas)
lol, förut en natt när jag satt å glodde film så var det som en lång (40cm typ) slöja som flög förbi teven flera ggr, det var mörkt så jag tänkte att jag såg i syne, men till sist fick jag tag på den fan och då var det en sån där jävla vingelpetter till harkrank som hade fastnat i ett stort jävla spindelnät, slitit av det och flög runt med det fäst i bakbenen- haha fyfan vad ful den var
lol, förut en natt när jag satt å glodde film så var det som en lång (40cm typ) slöja som flög förbi teven flera ggr, det var mörkt så jag tänkte att jag såg i syne, men till sist fick jag tag på den fan och då var det en sån där jävla vingelpetter till harkrank som hade fastnat i ett stort jävla spindelnät, slitit av det och flög runt med det fäst i bakbenen- haha fyfan vad ful den var
Fan vad äckligt. /fobi
Huffo the A-LagaRe
2008-09-04, 23:21
Förhoppningsvis, då ser de inte när döden, aka min tidning, närmar sig.
Äh, de har säkert något supersinne som tar upp den förlusten*gah!*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.