Visa fullständig version : NHL 09 till Xbox 360
Jag skrev ett inlägg om NHL 09 i "vi som äger ett xbox" tråden men fick dålig respons så gör en fuling och startar en ny tråd om det. ;)
NHL 08 va ett av de bästa sportspelen och nu kommer 09'an som verkar ännu bättre. Är det någon som bokat eller tänkt sig att köpa det?
Jag ser mest fram emot att starta ett lag och spela i EA's hockeyliga. Finns det några spelare som är sugna på att vara med i ett lag? (Ni som inte förstår vad jag snackar om ladda ner videotrailern från marketplace).
Demot finns också ute på marketplace nu och det lilla jag har spelat tycker jag att det verkar riktigt kul med "be a pro mode". Det tar taktiken och spelförståelsen till en annan nivå än i de tidigare NHL spelen.
Självklart! Det är ett givet köp. Är beroende av NHL08 och har lirat några timmar om dan i snart ett år. Hoppas dem förbättrar draftingen till dynastymode. Tycker det är dåligt med talanger som kommer igenom, speciellt målvakter.
När släpps det förresten?
det släpps den 11 september dvs nästa torsdag.
Jag ska köpa på mig ett till PS3:an. Ser fram emot det som fan!
Jag är galet på att gå med i ett kolo-lag! Ser fram emot Be A Pro, det är ett alternativ jag har önskat mig i flera år så jag tror att det kan bli en riktig höjdare.
Jag har redan bokat :D
Kommer absolut skaffa det, och kan tänka mig att lira i ett lag.
Gamertag: SteffiSwede
Låter bra att det finns folk som är sugna på att lira live. Jag och 3 kompisar har börjat dragit ihop ett lag. Vi kommer säkert behöva pselare på alla positioner så man kan turas om att spela matcherna men just nu saknar vi en målvakt och en defensiv back ala "polis". En stor stark back som tacklas som en belgien blue och laddar slagskott från blå. Nån sugen?
Be a pro funkar så mycket bättre i NHL än vad det gör i FIFA och Madden. Givet köp!
130kg finsk sisu
2008-09-04, 10:59
hur många slagsmpl kan man ha på en match?
Det har ju varit 3 per match de senaste versionerna.
Har själv inte 08, eftersom ekonomin vart dålig men har alltid älskat NHL-spelen. Kör själv alltid med alla spelare över 100kg och jag brukar vinna över de flesta med min unika spelstil, men kan få rejält spö ibland om man kommer på "knixet" att bryta mitt försvar.
Förövrigt roligt att många verkar gilla NHL-spelen, trevligt!
hehe varför spela NHL om man bara försöker få till slagsmål? Det finns ett spel som heter Fight Night som lämpar sig bättre i så fall ;)
hur många slagsmpl kan man ha på en match?
Det har ju varit 3 per match de senaste versionerna.
Har själv inte 08, eftersom ekonomin vart dålig men har alltid älskat NHL-spelen. Kör själv alltid med alla spelare över 100kg och jag brukar vinna över de flesta med min unika spelstil, men kan få rejält spö ibland om man kommer på "knixet" att bryta mitt försvar.
Förövrigt roligt att många verkar gilla NHL-spelen, trevligt!
haha jag gör likadant :thumbup:
Alltid med Eric Lindros som första center
haha jag gör likadant :thumbup:
Alltid med Eric Lindros som första center
Åker gubben i spelet med huvudet nere också? ;)
http://www.operationsports.com/mediaview.php?id=492&page=3
Där finns det screens på spelarnas stats. Det känns som Zäta borde ha mer. Foppa verkar lite överskattad också.
Fan vad jag längtar till NHL09! Onehanded deek, stick lift, new checking system och protect puck button. Mmm... Hoppas bara dom fixat till målvakterna som ibland kan få hjärnsläpp, och utvisningarna som är sjukt dåliga. Interference... Holding... Blabla...
1 vecka kvar :)
Fan vad jag längtar till NHL09! Onehanded deek, stick lift, new checking system och protect puck button. Mmm... Hoppas bara dom fixat till målvakterna som ibland kan få hjärnsläpp, och utvisningarna som är sjukt dåliga. Interference... Holding... Blabla...
1 vecka kvar :)Haha jo, jag spelar nästan alltid boxplay pga någon heltokig tripping eller interference. Men jag tror att de ska ha jämnat ut sig i den nya versionen - håller tummarna!
130kg finsk sisu
2008-09-05, 08:10
hehe varför spela NHL om man bara försöker få till slagsmål? Det finns ett spel som heter Fight Night som lämpar sig bättre i så fall ;)
*gah!*
Slagsmål är en naturlig del av hockey! Därför är det kul att de är med!*drool*
Sen är jag inte alls förtjust i övriga slagsmål som kampsporter osv. Det är nåt visst med hockeyslagsmål...
Finns det nån bra sida där man kan boka liret? Helst utan frakt :em:
webhallen kan man boka på dock med 25 spänns frakt typ
Låter bra att det finns folk som är sugna på att lira live. Jag och 3 kompisar har börjat dragit ihop ett lag. Vi kommer säkert behöva pselare på alla positioner så man kan turas om att spela matcherna men just nu saknar vi en målvakt och en defensiv back ala "polis". En stor stark back som tacklas som en belgien blue och laddar slagskott från blå. Nån sugen?
bumpar frågan!
Superior
2008-09-07, 22:04
webhallen kan man boka på dock med 25 spänns frakt typ
Och på GAME så får du den för 79:- billigare.
Ingen fraktavgift.
Fick hem spelet idag. Måste säga att jag är besviken :( Om man som jag inte använder mig utav skillstick-kontrollerna när jag spelar utan skjuter med knapparna, så kan man inte använda sig utav de nya tilläggen. Sen gick det inte att direktskjuta som vanligt utan man är tvungen att trycka två ggr om man vill få till ett direktskott. JÄVLIGT irriterande.
Sen gillar jag inte statsen på vissa spelare. Zetterberg 89 liksom hallå. Chelios 84 lol.
Då är den enkla frågan, varför spelar du inte mes skillstick de är ju 100 ggr bättre och skönare?
Då är den enkla frågan, varför spelar du inte mes skillstick de är ju 100 ggr bättre och skönare?
Det finns ingen jag känner som använder skillstick. Skjuta gör man med knappar. Däremot dribblar jag med den...Att du tycker det är bättre får stå för dig.
Det finns ingen jag känner som använder skillstick. Skjuta gör man med knappar. Däremot dribblar jag med den...Att du tycker det är bättre får stå för dig.1998 ringde och ville ha tillbaka sina knapptryckningar. Nä, alltså, du kan inte mena att det är bättre med knappar - det är det inte. Det spelar ingen roll hur invand du är vid dom, prova på skillstick i en månad så kan jag nästan lova att du är fast.
1998 ringde och ville ha tillbaka sina knapptryckningar. Nä, alltså, du kan inte mena att det är bättre med knappar - det är det inte. Det spelar ingen roll hur invand du är vid dom, prova på skillstick i en månad så kan jag nästan lova att du är fast.
+1
Vi har börjat spela med vårat lag nu online, det är riktigt kul och när vi har spelat ihop oss lite mer tror jag de kan bli bra.
Men vi söker fortfarande nya spelare vi är 4st just nu. Främst söker vi en back och en målvakt i nuläget men alla positioner kan va av intresse eftersom alla kanske itne kan vara med varje gång.
Adda eller messa mig om ni är intresserade
Gamertag: Daniel Venom
Interferenceutvisningarna är utbytta mot cross checking i alla fall. Nåt nytt :)
+1
Vi har börjat spela med vårat lag nu online, det är riktigt kul och när vi har spelat ihop oss lite mer tror jag de kan bli bra.
Men vi söker fortfarande nya spelare vi är 4st just nu. Främst söker vi en back och en målvakt i nuläget men alla positioner kan va av intresse eftersom alla kanske itne kan vara med varje gång.
Adda eller messa mig om ni är intresserade
Gamertag: Daniel VenomSå snart jag fått igång Live så kan jag prova på att spela lite back :)
Interferenceutvisningarna är utbytta mot cross checking i alla fall. Nåt nytt :)
Ja, de är sant men de kommer i alla fall inte lika ofta som interference gjorde på 08. Jag tycker de blir väldigt lite utvisningar generellt sett både off och online.
elight91
2008-09-22, 16:39
Jag lirar ochså 09 på 360 kan tänka mig joina lag har dock inte live än men jag lirar högerforward.
Men det jag ville fråga om är hur man draftar spelare, hade stora problem med det i 08 och om det är likadant i 09 så fattar jag ingenting.
Det jag inte förstår är hur man går vidare när man har valt det spelare man vill drafta hur man får dem i sitt lag liksom?
elight91
2008-09-22, 18:49
Men skulle vilja spela i ett lag också. För att kunna spela live var man tvugen att köpa till något eller?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.