Visa fullständig version : Linus väg över tröskeln!
Jag får väl lov att starta upp en journal här jag med så jag har någonstans att hålla koll på mina pass...
Info:
Ålder: 27
Längd: 181
Vikt 73,5 i morse
Träningserfarenhet: INGA!
Såå till verkligheten..
Körde idag första passet någonsin på ett gym.
Tyvärr har jag noll koll på vad många av övningarna hette, har kollat i övningsbanken men ändock har jag några borta...
Men det var då ett Arm,Rygg och bröst pass idag..
Sedan har jag varit å kört 2 timmar badminton spelning.. :P
Roligt men jobbigt.
Imorgon är de pass nr 2 som skall köras.. Såå vi får väl se hur man mår då.. om man tar sig upp ur sängen..
Ska se om jag kan göra en liten lista på vilka övningar som ingick idag..
Nu kör vi!
//Linus
Pass 1.
Började med uppvärming på cykel..
sedan gick vi och kolla genom gymmet och lite små testande av olika maskiner och övningar... Sen körde jag genom lite lätt..
Alla övningar är utförda 3x12.
Vi började med.
Bröst Press i maskin
Körde sen i en maskin som påminde om highrows men inte uppifrån utan mer rakt framifrån.
Sen vandrade jag vidare till hantlarna..
Körde 3 olika övningar där
Hantelcurl fast höll hanteln "rak" hela tiden.. Vred den inte runt kroppen så att säga.
Axlar hantelpress gjordes också
sen gjorde jag även en övning som påminner om axelpress åt sidan. fast jag hade böjda armbågar istället? Namn mottages tacksamt.
Varvade dessa med Pushdowns också.
Sedan gick jag vidare.
Då var det dags för Peckdeck
Sen körde jag i samma maskin fast satt åt andra hållet och tryckte framifrån och bak istället.
Sen var det ytterligare en maskin för ryggen som jag inte hittar.. men den gick ut på att man satt upp och trycker sig bakåt (med motstånd) och sen tillbaka till sittande läge igen..
Som sagt helt nybörjare men namnen kommer väl får jag hoppas.. =)
Gick sedan och satte mig på en motions cykel i 10 minuter för att varva ner..
Sen stretching..
//Linus
Dagens pass var inriktat mot Ben och Mage!
Precis som igår gjorde jag alla övningar 3x12
Varvade mellan Benpress och Hacksquat den sistnämnda var ingen trevlig upplevelse.. men absolut givande.. :P OBS 3 x på varje maskin.. :P
Gick därifrån till benspark maskinen.
Sen Liggande bencurl
Sen var det dags att spöa magen lite granna.. =)
hade 2 olika maskiner att göra Crunches i.. så båda dom användes..
Sen körde jag även igenom vaderna en sväng i en stående vadpress maskin..
Har kört med lite vikter idag.. Men benpressarna fick vara viktlösa.. Men bencurl och benspark körde jag 20 kg på.
Magen låg jag kring 50 kg på.. =)
Skönt pass men ruskigt jobbiga trappsteg ner från gymmet kan ja lova.. :P
Kommer att kännas av imorgon
//Linus
Vet verkligen var mina vader och lår finns idag.. Och skulle jag råka glömma bort dom så är det bara knata i en trappa så gör dom sig påminda igen.. AJ!! :)
Åkte ialla fall till gymmet men körde ett lättare Cardio pass bara. Mest för att få mjuka upp kroppen lite granna.. Sen ordentlig Stretch efteråt..
Nu är det vila och intagande av Fjäll luft ihelgen och sikta på badmintonen på Söndag kväll samt sen träning på måndag morgon igen..=)
Nice med nya traditioner..
Ha en trevligt helg
//linus
Oj då.
Missade visst att föra in gårdagens Bröst/Axlar/Rygg/Armar pass..
Men det såg ut ungefär som Onsdagens... :P
Mindre justeringar på vikterna dock..
Dagens Ben/Mage Pass då?
Började med att värma upp en smula sen stretchning..
Hoppade genast över till Benpress och började haka på vikter..
Då jag körde denna maskin helt viktlös förra gången så visste jag ju inte var jag skulle börja.. Lastade på totalt 10 kg först för att prova..
Körde 1 set med 12 rep på 10 kg..
Sen över till Hacksquat? (heter det verkligen så?) 1 x 12 där med.
Tyckte inte att Benpressen tog någe vidare så jag lastade på 10 kg till på den.. Å körde 12 rep till.. nu började det kännas ialla fall.. =)
Fortsatte med 12 rep till på HS..
Sen tillbaka till benpressen.. Men eftersom det började möra på i benen så avstod jag att lasta på mer vikter.. Körde 12 rep till på 20 kg.
Sen en sista omgång på HS:en..
=)
Sen blev det 3x12 på Benspark maskinen 25 kgs vikter.
BenCurl 3 x12 20 kg vikt..
Körde även igenom Magen en sväng genom Crunches maskinerna.. Ska försöka hitta vad dessa övningar kan heta..
Blev även en del mag övningar med lösa vikter.. Sittandes på golvet och hålla en vikt framför sig (i detta fall 10kg) och föra den med raka armar från sida till sida... 3x12..
Sen var det dags att känna om Vaderna hade återhämtat sig sedan förra veckan.. 3x12 50 kg i Vadpressen.. Sen var jag väldigt mör i kroppen..
Blev cykel i 5 min för att varva ner.. Provade även Hillclimber men det var mest bara för att titta hur den funkade.. Ska nog köra lite mer på den imorgon tror jag..
Har eg vila imorgon men jag tror man åker dit å kör ett lättare Cardio pass istället..
Är ju så kul nu när man kommit igång..=)
//Linus
Oj vilket glädje rus jag befinner mig i just nu..
Kom precis hem från gymmet efter mitt bästa ben pass någonsin..
Knäböj 4 set plus 1 bonus set med totalt 100 kg på axlarna... =) 3 rep blev de..
Sen gick vi över i benpressen slutade även där med 3 siffrigt innan vi var klar.. En hel del har hänt sen första gångerna man körde dessa övningar.
För 1 månad sedan så låg jag på 40 kg i knä böj å kring 60 i benpressen.. :P
De ger resultat..
Tänkte bara skriva av mig lite granna..
Ny mål ska nu sättas upp.. hade 100 kg under november som 1 del mål i knäböjen så..
//Linus
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.