Visa fullständig version : proteinbrist?
rudeboy_stig
2003-06-23, 23:16
Ibland när jag har tränat, oftast konditionsträning så kan man på kvällen känna sig så där riktigt slut och seg i bena flera timmar efter. Beror det på att jag har fått i mig för lite protein? Eller har jag bara ätit för lite av kolhydrater och fett? Oftast då jag har känt det är när jag har haft idrott i skolan vid 11 tiden och sen på kvällen känner man sig så där seg i bena.
King Grub
2003-06-24, 11:16
Det låter mer som om du har fått i dig för lite kolhydrater efter passet för att återhämta dig på ett vettigt sätt. Eller laddat upp för dåligt innan. Proteinbrist ger mer känningar på lång sikt, men det är ju absolut inte givande för träningen att äta för lite protein heller. Då kan du inte bygga upp och reparera det du brytit ner under träningen. Så prova att öka på både kolhydraterna och proteinet efter träningen. Ner med det i magen så fort du någonsin kan när du är klar med gympan. Ta med dig något att äta. Och låt det inte gå alltför lång tid till nästa mål efter det heller. Att vänta tills du kommer hem från skolan med att äta efter gympan är att inbjuda till dåliga resultat och trötthet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.