Visa fullständig version : Death Magnetiv läckt!
RÅTTKÖTT
2008-09-03, 07:48
låter asbra!
All Nightmare Long
http://www.youtube.com/watch?v=JVxQpN8KX9M
The Judas Kiss
http://www.youtube.com/watch?v=DyThUi3QZq4
Broken Beat and Scarred
http://www.youtube.com/watch?v=lR2orUs9PIk
De försöker alldeles för hårt tyvärr.
RÅTTKÖTT
2008-09-03, 07:57
jävla skitsnack!
hahavaffan
2008-09-03, 08:35
Riktigt mycket bättre än vad jag förväntat mig! Längtar efter skivan eller lossless!
låter ju faktist bra, det hade jag verkligen inte förväntat mig
RÅTTKÖTT
2008-09-03, 09:52
http://www.youtube.com/watch?v=LTjBhOQSHPI unforgiven 3 piano=P
RÅTTKÖTT
2008-09-03, 09:59
http://www.youtube.com/watch?v=u3z86IjWr08 that was just your life:D den vassaste låten jävla bra intro
MasterChief
2008-09-03, 10:22
Måste stå emot.
Vill...inte..ladda...ner.
Fan dom måste vara 100 år gamla dom där gubbarna nu..
hahavaffan
2008-09-03, 14:05
Fan dom måste vara 100 år gamla dom där gubbarna nu..Shhhhhh*grr*
Aekkelpotta
2008-09-03, 14:30
Fan dom måste vara 100 år gamla dom där gubbarna nu..
Ändå är de så bra :hbang:
eyy det var ganska gött ändå!
gnagaren
2008-09-03, 14:33
Hela albumet äger, synd bara att ljudet inte är det bästa på de torrents som finns att ladda ner. Men det kommer bättre releases sen när albumet släpps på riktigt :)
Langster
2008-09-03, 15:06
Men det kommer bättre releases sen när albumet släpps på riktigt :)
Jaså, det tror du? *whatever*
theoppositescollide
2008-09-03, 15:41
Det som faktiskt faller kort på plattan är mixen, den är fullkomligt usel, låter som en halvseriös demoinspelning. Hur lyckas man med så mycket pengar och erfarenhet i bagaget?
Men det kommer bättre releases sen när albumet släpps på riktigt :)Albumet har mer eller mindre släppts på riktigt. En skivbutik i Paris har klantat sig, ordentligt.
Det som faktiskt faller kort på plattan är mixen, den är fullkomligt usel, låter som en halvseriös demoinspelning. Hur lyckas man med så mycket pengar och erfarenhet i bagaget?Vilken version har du?
Finns en riktigt bra om man letar i gömmorna.
christian
2008-09-03, 17:29
Får man länka till piratkopierat material på Kolozzeum? Det visste jag inte, men nu får ju filmen- samt TV-serie-tråden ett bättre liv iaf..
theoppositescollide
2008-09-03, 17:48
Vilken version har du?
Finns en riktigt bra om man letar i gömmorna.
Har ingenting med bit-kvalitén att göra, utan mixen i sig suger. Virveln låter skit, baskaggen varierar över hela kartan i dynamik, sången låter medelmåttlig och gitarrerna likaså.
Oavsett vad man tycker om Load/Reload tex så var dom riktigt bra mixade plattor.
theoppositescollide
2008-09-03, 17:54
Jag ska dock passa på att ta av mig hatten för Unforgiven III, det var faktiskt en riktigt bra låt.
MasterChief
2008-09-03, 19:48
Tror att de medvetet mixat den så här (det är ju inte direkt några nybörjare bakom rattarna). De vill förmodligen med hjälp av mixen få fram ett ljud som är mer thrasigt och lutar mer åt första plattan ljudmässigt.
Nu kanske vi har olika varianter. Den jag har kör på 320 kbit/s
Tycker att de lyckats bra, och jag gillar plattan. Riktigt bra.
Du har ju ingen aning om vad du snackar om. Har hört hela albumet nu, fyfan vad kick ass helt lyrisk är jag. Ni ska höra the end of the line och the judas kiss och nightmare...jävlar i mig vilket album. Aldrig tidigare har metallica gjort så många bra låtar på samma album. Introt till Unforgiven III är underbart.
Snälla ändra rubriken.
King Grub
2008-09-03, 21:02
Jag har lyssnat på skivan en gång nu, och det räcker nog bra. Tyvärr. Jag är inte musikaliskt kunnig nog för att sätta fingret på vad som är dåligt, men mersmak gav den inte, så mycket vet jag. Eller dålig och dålig, det var den väl inte, men den var inget speciellt heller.
Ja.
Guybrush
2008-09-03, 21:09
Jag är ett extremt stort fan av gamla Metallica, jag gillar till och med stora delar av Load och Reload. Jag tycker att låtarna på Death Magnetic är ganska starka och de kommer nog att växa på en. De gav en viss mersmak!
Det jag har svårast för är den tidigare nämnda ljudmixen. Lars baskagge låter slafsig tycker jag. För lite tröck. Sen är ju James röst inte vad den har varit, tyvärr! Det skär i hjärtat när man tänker på vilken enorm jävla röst han en gång besatt!
Men vad fan, det låter ändå bra, och det är gott att höra Kirk dra av några solon igen!
Arf Pingvin
2008-09-03, 21:11
Aldrig tidigare har metallica gjort så många bra låtar på samma album. Introt till Unforgiven III är underbart.
De lyckades göra sina fyra första album utan en enda dålig låt så de har mycket att leva upp till. Låt oss säga att jag är skeptisk efter St Angerfiaskot. Vi får väl se vad det lider(inte hört skivan än alltså).
Guybrush
2008-09-03, 21:15
De lyckades göra sina fyra första album utan en enda dålig låt så de har mycket att leva upp till. Låt oss säga att jag är skeptisk efter St Angerfiaskot. Vi får väl se vad det lider(inte hört skivan än alltså).
Fem!
Det är faktiskt helt otroligt när man tänker efter! Att St Anger kommer från samma band är lika otroligt *cry*
MasterChief
2008-09-03, 21:24
Hade inte folk haft så förbannat mycket i "bagaget" när det kommer till detta band så tror jag många hade uppskattat den mer. Finns väl inget hårdocksband som folk gillar att "tycka till om" mer än Metallica. Försöka bara lyssna på musiken och skit i historien.
Nu verkar dock många fan vara nöjda med skivan.
christian
2008-09-03, 22:09
+1 på Mastern.
Den växer definitivt på en. Sköna solon. Bra drag i vissa partier. Men Kirks röst är inte riktigt som den en gång var. =(
+1 på Mastern.
Den växer definitivt på en. Sköna solon. Bra drag i vissa partier. Men Kirks röst är inte riktigt som den en gång var. =(
då ska du höra james röst.. *flex*
Pudzianovski
2008-09-03, 22:13
Tycker den är helt ok nya skivan. Den är ju inte i klass med the old stuff, men den är helt ok ! :thumbup:
christian
2008-09-03, 22:17
då ska du höra james röst.. *flex*
*skamvrån* :em:
Skyller på temporär sinnesförvirring efter att ha sett nya Prison Break.. :smash:
Försöka bara lyssna på musiken och skit i historien.
Men det är ju så svårt! Tänk om de hade fått till en Creeping Death eller en ny Master Of Puppets... Jag menar, de har ju gjort det förut. Hur svårt kan det vara?:D
Efter en snabb genomlyssning så kan jag iaf säga att några låtar är riktigt bra. Nightmare är min favorit so far. The End of The Line och That Was Just Your Life är också riktigt bra. Kändes först som om The Day That Never Comes hade lite Fade To Black över sig men den underbara känslan försvann så fort Hetfield började sjunga. The unforgiven 3 var inte bra.
Kan ändra mig lite när jag lyssnat mer på skivan
Efter en första genomlyssning så låter det helt OK, men jag ska ta mig an den imorgon en sväng till så får vi se. Det är ju klart bättre än St.Anger iaf... :D
OMFG! Något att se fram emot tills man kommer hem efter jobbet! Kommer att väcka hela grannskapet.
hahavaffan
2008-09-04, 22:11
Har lyssnat igenom skivan tre-fyra gånger nu, och jag gillar det bara mer och mer! All nightmare long är sjukt bra, plus att titeln är grym :)
Än så länge är That Was Just Your Life helt klart min favorit, så förbannat bra.
Jag måste erkänna att jag är positivt överraskad. Jag trodde att dom skulle floppa igen i ett desperat försök att vinna tillbaka lite fans - men det har lyckats på riktigt. Ok, det är ingen Master of Puppets, men det är fan bra skit alltså!
The Unforgiven III hade jag dock höga förväntningar på, så jag är lite besviken - men den var ju inte usel heller. Jag ger albumet allt som allt 4 av fem toasters :D
Mescreant
2008-09-04, 23:40
LÅTER JU FÖRFAN THRASH!
Mycket imponerad än så länge.
ManuelIT
2008-09-05, 00:18
Jag gillar den som fan.
Guybrush
2008-09-06, 09:12
Tycker att de har det klassiska problemet med för långa låtar. Det känns lite Ahhh, vafan, vi kör ett varv till! Helt i onödan. I vissa låtar känns det som att de tvunget SKA upp i 7+ minuter.
På Master och Justice blev det aldrig tjatigt eftersom låtarna varierade så fantastiskt!
CrazyJoeDavola
2008-09-06, 09:38
Än så länge är That Was Just Your Life helt klart min favorit, så förbannat bra.
+1 :krampus
Så jäkla bra! Måste vara en av deras bättre låtar!
Clarkolofsson
2008-09-06, 09:40
En skiva/låt man hör första gången och gillar, suger ofta getsnopp senare. Det är musik man måste lyssna in och bearbeta som oftast är något att ha.
Efte 4 lyssningar känns Death Magnetic OK nu. Dock är det lite väl mjukt på sina ställen. Känns lite som ett Petter och Niklas 13år, som diggar Load och Reload även kmr gilla det här albumet.
Metallica is nomore '91.
Clarkolofsson
2008-09-06, 09:45
Tycker att de har det klassiska problemet med för långa låtar. Det känns lite Ahhh, vafan, vi kör ett varv till! Helt i onödan. I vissa låtar känns det som att de tvunget SKA upp i 7+ minuter.
På Master och Justice blev det aldrig tjatigt eftersom låtarna varierade så fantastiskt!
Pfffff... det är det som gör Metallica så tokbra. Finns inget som slår Master of puppetsskivan.
Guybrush
2008-09-06, 10:15
Pfffff... det är det som gör Metallica så tokbra. Finns inget som slår Master of puppetsskivan.
Missförstå mig rätt. När jag skrev det "klassiska problemet" menade jag helt generellt och inte bara Metallica. Jag har ofta svårt för långa låtar som bara repeterar och repeterar. Jag gillar nya skivan, men vissa av låtarna känns inte lika "varierande" som förr och det sista varvet kan ibland bara kännas som repetition/utfyllnad. Det blir ju inte dåligt för det, men kanske lite onödigt bara.
I övrigt håller jag med om Puppets. Finns inget som slår den, förutom möjligen Justice. "Blackened" och "Harvester of sorrow" är episka!!! Bör spelas högt...
enzodiac
2008-09-06, 10:29
Har lyssnat igenom skivan ett par ggr nu och ibland lyser den till och är riktigt bra. Till exempel refrängen i all nightmare long. Men oftast blir jag lite irriterad på thrash-soundet och längden på låtarna. Jag gillar metallicas tunga sound med inte så snabba trummor...
Det är ju just det han poängterar, att det var bra på Puppets för där kom det av sig själv, medan det blir tjatigt på senare plattor.
På St. Anger är det värst dock, inga bryggor eller variationer eller någonting. Dom har bara helt enkelt spelat in låtar som är ungefär 3 minuter långa, sen tryckt "repeat" en gång efter varje låt.
Guybrush
2008-09-06, 12:29
På St. Anger är det värst dock, inga bryggor eller variationer eller någonting. Dom har bara helt enkelt spelat in låtar som är ungefär 3 minuter långa, sen tryckt "repeat" en gång efter varje låt.
Precis vad jag menar. Jag förstår inte riktigt grejen med det. Detta gäller många andra band också! På Puppets och Justice var det ju bryggor vackrare än... jag vet inte vad.
Som enzodiac säger så lyser den nya verkligen till då och då! Vissa refränger är jävligt bra!
Helvete, vad bra Unforgiven III är!
Dumleman
2008-09-06, 16:39
Bättre än förra skivan så det går framåt. Jag kan inget om musik men trummorna känns fel *popcorn*.
Metallica är faktiskt bra... http://www.youtube.com/watch?v=jiedBX_pcvA
Emil_Larsson
2008-09-06, 21:08
The Judas kiss är sjukt bra! sjukt go del runt 40 sek in i låten. Alla andra låtar är också bra.
släppt video på hemsidan nu me:hbang:
släppt video på hemsidan nu me:hbang:Syftar du på videon till The Day That Never Comes så har den legat uppe ett par dagar.
...och igen, fan vad bra det här albumet är. Har inte lyssnat på många andra låtar sedan jag fick skivan. That Was Just Your Life och All Nightmare Long är de som står ut mest än så länge, men Unforgiven III och Suicide & Redemption växer för varje lyssning.
MasterChief
2008-09-07, 11:00
Plattan blir bara starkare för varje genomlyssning. Gillar skarpt att de utvecklar varje låts musikaliska tema ordentligt och "bara spelar på".
Sen funkar inte denna musik med bärbara lösningar. Här är det bara RAW POWER som gäller. Högt så in i helvete, då kommer uttrycket i musiken fram så mycket bättre.
Guybrush
2008-09-07, 12:37
"Love is a four letter word"-delen i The day that never comes är för jävla bra! Högt som fan i en bra bilstereo
Högt som fan i en bra bilstereoInte för högt bara, jag spräckte mina högtalare med den här skivan igång. *grr27* Och då har jag spelat högt tidigare :D
All nightmare long och the day that never comes är ju fan helt underbara :hbang: Hoppas de kommer till Sverige å visar upp den nya skivan bara :whipped:
Guybrush
2008-09-08, 18:22
Inte för högt bara, jag spräckte mina högtalare med den här skivan igång. *grr27* Och då har jag spelat högt tidigare :D
Nu skrev jag ju bra bilstereo :D
Kalla mig gammalmodig, men jag tänker inte ladda ner något material. Skivan ska köpas på releasedagen. Laddad till tusen :).
Kalla mig gammalmodig, men jag tänker inte ladda ner något material. Skivan ska köpas på releasedagen. Laddad till tusen :).
jag e något modernare då för jag skall även köpa ett orginal oxå när det släpps.
ManuelIT
2008-09-08, 21:24
Albumet går på loop hos mig. Gillar majoriteten av låtarna, och vissa blir bara bättre och bättre efter varje lysning.
MasterChief
2008-09-09, 09:54
Albumet går på loop hos mig. Gillar majoriteten av låtarna, och vissa blir bara bättre och bättre efter varje lysning.
Instämmer. Detta är en Grower DeLuxe.
Vissa låtar satte sig ordentligt först efter några gånger. Nu är jag nästan beroende. Denna kommer placera sig uppe bland MoP och de andra mästerverken.
Guybrush
2008-09-12, 16:41
Idag är det dagen D!!! Ni har väl köpt, ni som gillar det? Annars kommer Lars och spökar för er resten av era liv!!!1!!1!!!
Min kom i postlådan idag! Jag är gammaldags och gillar doften av nytryckt papper som jag kan bläddra lite i!
ExXUwlJENl8
Fan vad bra skivan är!
De kommer till Sverige i maj/juni nån gång. Awesome.
Från ABs intervju mer Lars:
– Jag kastade ett öga på turnéschemat och såg ett par Stockholmsdatum och nåt Scandinavium-gig. Jag minns inte riktigt men tror Sverige blir maj eller juni, säger han.
MasterChief
2008-09-12, 18:22
Självklart köpte jag plattan idag. Jag sitter och myser med den just nu.
Så in helvete bra.
Ska kolla upp om de kommer till Sverige via mina källa.
Guybrush
2008-09-12, 19:12
Den växer verkligen! "That was just your life" och "All nightmare long" är fantastiska! Den helt musikaliska "Suicide & redemption" är också riktigt, riktigt bra trots sin längd!
Arf Pingvin
2008-09-14, 14:50
Ett fall framåt. Eller bakåt kanske... Till det bättre. Vad St Anger borde ha varit. Ingen riktig fullträff men det här går att lyssna på :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.