Logga in

Visa fullständig version : TV abonnemang HD Hjälp!?

stargate
2008-09-02, 18:13
Jag är ute efter ett nytt tv-abonnemang. Just nu har jag ett lokalt kabel-tv nät som är ganska föråldrat.
Jag vet att det finns BOXER och COMHEM. Är något av dessa två ett bra alternativ? Till boxer läste jag att man måste ha en antenn, det verkar bökigt att behöva sätta upp + att jag bor i hyreslägenhet....

Ska även köpa en ny stor tv om någon månad så därför vill jag ha så bra bild som möjligt.

stargate
2008-09-02, 18:15
såg nu att comHem inte gick att få i min lya =/

coxie
2008-09-02, 18:20
htpc kombinerat med några fina torrentsiter är bra mycket bättre och smidigare än allt vad tv-abonnemang heter.

Dock finns det små smidiga bordsantenner som funkar perfekt till boxer om du inte orkar sätta upp en riktig.

Lillgrabben
2008-09-02, 18:25
htpc kombinerat med några fina torrentsiter är bra mycket bättre och smidigare än allt vad tv-abonnemang heter.

Dock finns det små smidiga bordsantenner som funkar perfekt till boxer om du inte orkar sätta upp en riktig.

Mjo iofs finns det bordsantenner, men boxer har väl inget HD-paket ännu?

stargate
2008-09-02, 18:27

Nice. Blir det bra bild med dom små bordsantennera också? Lite surt om man binder upp sig på ett abonnemanng och sedan har man kass bild =/ Man kanske kan sätta bordsantennen lite snyggt på balkongen? Jag tror inte man får montera upp antenner här.

NiXPhoenix
2008-09-02, 18:36
såg nu att comHem inte gick att få i min lya =/

Det är inte hela världen, själv gillar jag Combort men deras HD-tjänst är kass än så länge (pga boxen).

Angående antenn och boxer så beror det ju på var du bor och hur bra täckningen är, du kanske är delvis skuggad av ett stort höghus mittemot, vad vet jag. Men att sätta ut en utomhusantenn på balkongen kan jag inte tänka mig är några problem om det skulle behövas. Du kan ju ha den inne på själva balkongen, "stör" inte alls lika mkt som en parabol. Hur mkt nu en parabol stör, de flesta svenska bostadsområden brukar vara rätt fula ändå.

http://boxer.se/default.aspx?page=10

stargate
2008-09-02, 18:50
hm det var 8km till närmaste sändare. Kan man köpa en antenn och prova med innan? Alltså vilken antenn som helst?

Per B
2008-09-02, 19:37
hm det var 8km till närmaste sändare. Kan man köpa en antenn och prova med innan? Alltså vilken antenn som helst?

8 km är ingenting, finns det inget i vägen som stör signalen bör du få kanonbild t o m med en liten inomhusantenn.

Per B
2008-09-02, 19:44
Ska också tillägga att du inte behöver skaffa ett Boxer-abonnemang förrän du konstaterat att du får bra bild: du provar ju med gratiskanalerna först.

stargate
2008-09-02, 19:53
Ska också tillägga att du inte behöver skaffa ett Boxer-abonnemang förrän du konstaterat att du får bra bild: du provar ju med gratiskanalerna först.

Gött, tack för svaren!

Johan O
2008-09-02, 20:32
Telia Digital TV tycker jag är hur bra som helst.
En fantastisk skillnad jämfört med bilden jag får på Kabel-Tv´n som man får via antennkabel i huset.

yoshy
2008-09-02, 20:57
jag bor i en comhem lägenhet men hade redan ett boxer abonnemang när jag flyttade in, och bara för att utnyttja det jag har betalat för så införskaffade jag mig en digital inomhusantenn för 149:- på jula.

Efter lite pysslande med placering ( har ett träd precis utanför fönstret) så har jag iaf lyckats få bra mottagning.
Antennen sitter nu med hjälp av dubbelhäftande tejp mot fönstret :d och jag är helnöjd än så länge

NiXPhoenix
2008-09-02, 21:08

Jo, det är en någorlunda bra idé fast det gäller att han kan låna fram en digitalbox bara. Att gå och köpa sig en låda bara för att prova känns lite som pengar i sjön...

Telia Digital TV tycker jag är hur bra som helst.
En fantastisk skillnad jämfört med bilden jag får på Kabel-Tv´n som man får via antennkabel i huset.

Ja, det är ju digitalt och din tv är antagligen förhållandevis ny (allt inuti digitalt)... men i jämförelse med de andra leverantörerna så är inte Telia direkt att rekommendera. Bitraten är lite lägre såvitt jag vet, sen blir man väldigt beroende av sin ADSL-anslutning, går den ner går även tv-sändningen ner. Vidare så får man strypt hastighet om det nu är viktigt för en, tror max är 1Mb/s uppströms med deras tv-tjänst. Kan vara 2-2.5Mb/s utan tv.