Visa fullständig version : Kärlek 100 mil och 5 år sedan...
berra_berra
2008-09-01, 16:36
Jag träffade en tjej från Tyskland då jag var på Gran Canaria för 5 år sen (2003). Jag var 14 år, skulle fylla 15 och nu är jag 20 år.
Tjejen jag träffade där snackade jag lite med, dålig på tyska och väldigt blyg.. men jag lyckades få tag på hennes nummer och ringde till henne för fem år sen. Saken va att jag ringde cirka 10 gånger och la på innan jag vågade snacka med henne... pinsamt..
Men nu så hittade jag hennes nummer och har även lyckats få hennes adress. Så sökte på facebook och myspace.. men på myspace var hon sist online för cirka två år sen..
Så jag funderar på att skicka ett brev till henne...
men jag vet inte hur jag ska lägga upp brevet.. och kommer hon ihåg vem jag var???
behöver tips och råd..
//marcus
berra_berra
2008-09-01, 16:37
jag vill inte att brevet ska låta heldumt...
Ett tips är att gå vidare i ditt liv och hitta en annan dam.
Liten Men Fet
2008-09-01, 16:42
Äh kostar inte mycket att skicka ett brev.
I värsta fall får han inget svar och då är det ju bara att traska vidare.
Men skriv något allmänt och trevligt, gör det inte så avancerat.
Skriv ett litet inlägg på Facebook och fråga om hon kommer ihåg dig.
berra_berra
2008-09-01, 16:55
Skriv ett litet inlägg på Facebook och fråga om hon kommer ihåg dig.
Tror inte hon är online där någongång... hon har bara 3 vänner på facebook.... jag har redan skrivit.. tänkte vänta kanske en vecka eller så... sen skriva ett handskrivet brev..
är hon reggad på facebook så borde du kunna se hennes mailadress? eller döljs den?
berra_berra
2008-09-01, 17:05
är hon reggad på facebook så borde du kunna se hennes mailadress? eller döljs den?
man måste bli vän med henne för att se hennes profil :/
Crille666
2008-09-01, 17:26
Du kan väl kolla med någon av hennes vänner? På facebook då altså
Viktor_Balck
2008-09-01, 17:27
+1
qwerty, stor risk att hon redan träffat någon, gift sig och skaffat barn/hund ....
MEN!
Give it a shot! Bara du är förberedd på att hon kan vara off-limits! :)
MEN GE DET EN CHANS!
MAILA, RING, TESTA! Värsta som händer är att du får ett NEIN! DU BIST EINE KARTOFFELKOPF!
Finns även chans att det kan hända bra och trevliga saker! :) Vem vet, ni kanske flyttar ihop? :)
berra_berra
2008-09-01, 17:36
qwerty, stor risk att hon redan träffat någon, gift sig och skaffat barn/hund ....
MEN!
MEN GE DET EN CHANS!
MAILA, RING, TESTA! Värsta som händer är att du får ett NEIN! DU BIST EINE KARTOFFELKOPF!
Finns även chans att det kan hända bra och trevliga saker! :) Vem vet, ni kanske flyttar ihop? :)
Som sagt, man vet inte... men vore kul att bara få se henne en gång till. :)
berra_berra
2008-09-01, 17:37
MEN!
MEN GE DET EN CHANS!
Men om jag ska ringa, vad ska jag isåfall säga... kan ingen tyska nå mer... men kan engelska...
Pudzianovski
2008-09-01, 17:46
Men om jag ska ringa, vad ska jag isåfall säga... kan ingen tyska nå mer... men kan engelska...
Ich liebe dich.
Det räcker. Sen kan ni gifta er.
JärnJane
2008-09-01, 18:03
men oj, gör det inte så dödsseriöst. meddelandet på FB räcker tycker jag. FB skickar en notification till hennes mail när hon fått privat mess, om hon inte har gått in o stängt av den funktionen. Men hon borde ha fått ditt mess. Annars får du väl gå med i germany network så du kan se hela hennes profil.
Viktor_Balck
2008-09-01, 18:10
Hallo! Ich heisse berra_berra, wie gehts?
martin_vbg
2008-09-01, 18:14
Du bor väl inte i Arboga. För jag vill inte se någon repris. :S
Practice makes perfect Berra
Ring henne och om hon inte är hemma så lämna ett meddelande på hennes telefonsvarare.
"Hello, i am your dream come true... Love is eternal etc..."
Du kan börja träna in vad du skall säga, lyssna och fundera ut lite.
Här är lite hjälp! Lycka till!
c06pinaKl8o
Hur kommer det sig att du vill ta kontakt med henne efter 5 år ?
Pudzianovski
2008-09-01, 18:40
Det är viktigt att du är tydlig när du ringer så det inte blir fel som för Albin.
KIk26JT4XDY
Det är viktigt att du är tydlig när du ringer så det inte blir fel som för Albin.
HAHA den är ju så bra :laugh:
berra_berra
2008-09-01, 21:21
Du bor väl inte i Arboga. För jag vill inte se någon repris. :S
Nej för fan, snällare kille än mig är det svårt att hitta, många säger att jag är för snäll... :D
En riktig svärmorsdröm. :)
berra_berra
2008-09-01, 21:22
Hur kommer det sig att du vill ta kontakt med henne efter 5 år ?
Har velat gjort de länge, men först nu som jag har "hittat på henne", bara haft hennes nummer förut...
Hahaha, fyfan va.. åhh! Gå till krogen och ragga upp nån annan.
Tricklev
2008-09-01, 21:25
Här är lite hjälp! Lycka till!
c06pinaKl8o
Dimitri är mannen.
berra_berra
2008-09-01, 21:26
HAHA den är ju så bra :laugh:
haha den va riktigt bra! :laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.