Visa fullständig version : Gym i Hisingen (Göteborg)?
Letar efter ett gym i Hisingen, gärna så långt söder ut som möjligt, alltså så nära Lindholmen som möjligt.
Men plats går inte först, viktigt är att där finns ordentliga internationella skivstänger och bra ställningar/bänkar.
Gärna så att man också kan köra stöt etc utan att behöva bromsa allt för mycket på vägen ner.
I värsta fall får jag välja något gym mer centralt, men helst ska det vara norr om älven, men inte nödvändigt.
Carolinew
2008-09-01, 13:24
Mossebergs AK är vad jag vet Göteborgs enda tyngdlyftningsklubb. Det ligger dock inte på Hisingen utan vid Guldheden ungefär.
På Hisingen finns ju annars GSK (Göteborgs Styrkelyftarklubb). Har dock ingen aning hur det ser ut där för att köra ryck och stöt men det är ju bara att ringa och höra.
Scratch89
2008-09-01, 14:18
Var bor du? Bor du på Lindholmen?
Det finns ju ett gym här precis vid Regnbågsgatan, vad det nu är för gym vettesjutton. Sportlife finns på Backaplan och vid Stigs Center.
Bor temporärt i Majorna nu, ska göra det under två månader.
Sedan kommer jag finnas på Hisingen, då känns GSK ganska självklart, fast nu är det på tok för lång sträcka att resa.
Så vad jag behöver nu är något billigt gym att köra på under två månader - vad finns det för alternativ om man ser till Majorna och västra delarna av centrum?
Eniro var inte mycket till hjälp...
Det finns/fanns en styrkelyftsklubb i majorna men vad de har för lokal har jag ingen aning om.
killenigrillen
2008-09-01, 17:32
Bor temporärt i Majorna nu, ska göra det under två månader.
Sedan kommer jag finnas på Hisingen, då känns GSK ganska självklart, fast nu är det på tok för lång sträcka att resa.
Så vad jag behöver nu är något billigt gym att köra på under två månader - vad finns det för alternativ om man ser till Majorna och västra delarna av centrum?
Eniro var inte mycket till hjälp...
Eniro at your service: de gym som finns inom en kilometer från majorna
http://212.181.88.67:8100/view.jsp?id=20080901183124151474677769
Carolinew
2008-09-01, 21:29
Det finns/fanns en styrkelyftsklubb i majorna men vad de har för lokal har jag ingen aning om.
Vad jag vet finns det "bara" två SL-klubbar i stan och det är GSK på Hisingen samt GKK vid Slottskogsvallen. Jag rekommenderar GKK starkt :) Sen finns det givetvis en drös med andra gym närmare TS men där det nog blir ganska svårt att köra någon form av tyngdlyftning. Mest byggar- fitnessgym annars...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.