Visa fullständig version : Använder du cykelhjälm?
Krokodil
2008-08-30, 08:36
Well?
Poll...
Har fuskat under en tid och bara använt hjälm när jag cyklar längre sträckor på min sportcykel. Men nu har jag skärpt mig och börjat använda hjälm även när jag cyklar till jobbet (mest cykelväg, men bitvis på bilväg).
Eddie Vedder
2008-08-30, 08:43
Ibland = träningspass på racern.
På min vanliga cykel när jag bara skall från A till B har jag aldrig hjälm.
Nej brukar inte ha hjälm. Känner mig säker på min gamla rosthög.. den rullar inte alltför snabbt.
Alltid. Har ju barn å det kan vara svårt å motivera att han har något att skydda, men inte jag... :D
Sen har jag lite trafikfobi också, men ovanstående är det argumentet jag brukar dra om någon förvånat påpekar min hjälm.
Alltid. Har ju barn å det kan vara svårt å motivera att han har något att skydda, men inte jag... :D
Sen har jag lite trafikfobi också, men ovanstående är det argumentet jag brukar dra om någon förvånat påpekar min hjälm.
Jag brukar säga att jag inte är dum i huvudet och inte tänker bli det pga en olycka om jag kan undvika det.
Sofia4_4
2008-08-30, 08:52
Nope, never.
MasterChief
2008-08-30, 08:54
Självklart, JA!
Nej. Men jag vill. Så svårt att göra av med den på skolan eller stan bara.
Albatrosser cyklar inte. Men skulle de göra det så skulle jag ha hjälm. Vissa trafikanter verkar ha problem med att se cyklister, nuff said!
gatewarden
2008-08-30, 09:45
Alltid, med dom hastigheterna man kommer upp i både skog och ute på asfalten så blir det inga lindriga skador om det skulle hända något.
Nej. Men jag vill. Så svårt att göra av med den på skolan eller stan bara.
Låsa fast den på cykeln?
Sämsta ursäkt ever. Började med det när jag bodde i Umeå och har alltid haft det sedan dess. Cyklar därefter också iofs, känns inte bra att köra utan nu.
ErikWrestlingFreaket
2008-08-30, 10:09
Cyklar inte men hade jag gjort det hade jag haft hjälm.
Ibland = träningspass på racern.
På min vanliga cykel när jag bara skall från A till B har jag aldrig hjälm.
+1, fast mtb
Låsa fast den på cykeln?
Sämsta ursäkt ever. Började med det när jag bodde i Umeå och har alltid haft det sedan dess. Cyklar därefter också iofs, känns inte bra att köra utan nu.
Hur då?
Sämsta ursäkten måste vara att det är fult med hjälm/pajjar frisyren, enligt min åsikt då :)
King Grub
2008-08-30, 11:05
Nope.
JustinCredible
2008-08-30, 11:07
Nej. Det går bara inte. Ser förjävla fånigt ut. Fast det finns ju typ BMX hjälmar som faktiskt är riktigt snygga. Fast då bör cykeln vara i liknande stil.
Slartibartfast
2008-08-30, 11:07
Nope. Man är väl ingen tönt heller! *flex*
I 95% av fallen faktiskt.
Oftast, ibland glömmer jag.
Eg hade du behövt lägga till var man bor. Jag upplever det som mycket mer accepterat att ha hjälm i Stockholm än i många andra delar av Sverige (tydligen Finland med).
Nu är det mer så att det blir som en modeaccesoar för dom som cyklar. Man vill ha den ballaste (utom jag då).
Jag har världens coolaste hjälm med ökenmotiv på :)
Visst ser jag nördig ut ändå, men hellre det än att göra sig riktigt illa om det nu skulle hända nåt.
Funderar på att börja, dock känns det fånigt o lite töntigt!
mattilainen
2009-10-20, 22:48
Aldrig. Även att jag cyklar mountainbike i terräng. Dum som jag är..
Aldrig haft hjälm när jag kört skateboard, blades eller bmx. Eller jo i ramp hade jag det alltid förr.. Inbillade mig väl att det var större risk att slå i huvudet då. Sen beror nog mycket på att jag inte har en hjälm som passar och orkar inte lägga pengar på en snygg hjälm. Dum som man är! Enkel och billig livsförsäkran.
Nej. Det ser sjukt töntigt ut :) När jag åker skidor är dock hjälmen alltid på.
Trapper Buzz
2009-10-20, 23:15
Mössa dock.
Bara när jag är ute o rullar med racern.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.