handdator

Visa fullständig version : Sunny Beach någon?

sundvall
2008-08-29, 20:14
Hallå. Imorgon åker jag ner en vecka till Sunny Beach i Bulgarien tillsammans med flickvännen. Det är väl mestadels ett partyställe men jag åker i huvudsak dit mest för att handla billigt och bada, även fast det säkerligen blir ett par drinkar, men ja ni förstår, målet är väl inte direkt att supa sig redlös varje kväll. Det är min första resa utanför norden och scandinavien.

Har ni några erfarenheter därifrån? Är det bra? Resan är ju rätt billigt så man kan väl inte förvänta sig en lyxresa precis. Hur brukar vädret vara där nere i september?

sunkan
2008-08-29, 20:17
Hallå. Imorgon åker jag ner en vecka till Sunny Beach i Bulgarien tillsammans med flickvännen. Det är väl mestadels ett partyställe men jag åker i huvudsak dit mest för att handla billigt och bada, även fast det säkerligen blir ett par drinkar, men ja ni förstår, målet är väl inte direkt att supa sig redlös varje kväll. Det är min första resa utanför norden och scandinavien.

Har ni några erfarenheter därifrån? Är det bra? Resan är ju rätt billigt så man kan väl inte förvänta sig en lyxresa precis. Hur brukar vädret vara där nere i september?

jag var där när jag slutade gymnasiet och ja spriten är billig men maten är rätt kass och allt folk utanför krogar, pubar, affärer, restauranger är helt sjukt klängiga och jobbiga. Enda tipset jag kan ge är väll att bli inte lurad av någon.

sundvall
2008-08-29, 20:19
jag var där när jag slutade gymnasiet och ja spriten är billig men maten är rätt kass och allt folk utanför krogar, pubar, affärer, restauranger är helt sjukt klängiga och jobbiga. Enda tipset jag kan ge är väll att bli inte lurad av någon.

Okej. Jag har hört att hela stället i princip är styrt av Bulgariska maffian och att vakterna är aggressiva, steroidpumpade attackhundar, stämmer detta? =)

sunkan
2008-08-29, 20:22
Okej. Jag har hört att hela stället i princip är styrt av Bulgariska maffian och att vakterna är aggressiva, steroidpumpade attackhundar, stämmer detta? =)

ja jag fick en redig smäll av en av vaktare det första som hände när jag kom in på krogen och vi blev jagade av en svart toureg med kolsvarta rutor runt halva stan så jag skulle säga att det stämmer.

sundvall
2008-08-29, 20:24
ja jag fick en redig smäll av en av vaktare det första som hände när jag kom in på krogen och vi blev jagade av en svart toureg med kolsvarta rutor runt halva stan så jag skulle säga att det stämmer.

Hahaha, varför fick du spank?

sunkan
2008-08-29, 20:25
Hahaha, varför fick du spank?

min bulgariska är rätt kass men jag kom bara utför trappen några av mina tjejpolare och sen small det. När sen min tjejpolare skrek åt vakten så flög hon ner för trappen med.

sundvall
2008-08-29, 20:26
min bulgariska är rätt kass men jag kom bara utför trappen några av mina tjejpolare och sen small det. När sen min tjejpolare skrek åt vakten så flög hon ner för trappen med.

Haha fyfan, bäst man passar sig.

Hur är det med klädespriser osv?

Alfred Nobel
2008-08-29, 20:27
Håll er borta från okända områden, parat med inhemskt folk och reseledare om ställen ni bör undvika.

Jag var där med polarna och festade för 2 år sedan. Det var kul och vi hamnade inte i något bråk eller tjaffs. Det gäller att vara på sin vakt om man blir full bara, men det är inget du behöver oroa dig för.

sunkan
2008-08-29, 20:27
Haha fyfan, bäst man passar sig.

Hur är det med klädespriser osv?

jag köpte en t-shirt som såg rätt bra ut för 25spänn och den håller fortfarande konstigt nog men du ska inte hoppas på att hitta massor som du gillar.

sunkan
2008-08-29, 20:29
En av mina polare blev drogade också men han var där ett år senare så håll koll på vart du har drinken.

Six Barrel Shotgun
2008-08-29, 21:34
jag var där när jag var runt 11-12.. tyckte det var bra för badning.. :)

Duffman
2008-08-29, 21:40
Har enbart hört negativ skit om stället. Har ej själv varit där men jag sätter fan inte min fot där, jag åker hellre till ett trevligt ställe. Just my 2 cent iofs.

Pepz
2008-08-29, 21:43
vart där.. var helt ok.
Kommer inte att åka tillbaka.

Avskyr dessa samlingsställen för tonåringar som super sig redlösa och lämnar allt vad vett och sans är hemma.....

Six Barrel Shotgun
2008-08-29, 21:43
bada?

daja
2008-08-29, 21:44
vart där.. var helt ok.
Kommer inte att åka tillbaka.

Avskyr dessa samlingsställen för tonåringar som super sig redlösa och lämnar allt vad vett och sans är hemma.....

Varför åkte du då dit?

Alfred Nobel
2008-08-29, 22:00
Varför åkte du då dit?

han var en av dem

Sebbe_H
2008-08-29, 22:14
Gött ställe för party, resten är skit. Maten är rätt jävlig, inkastare ännu jävligare, folket är väl jävligast. Haha. Skulle aldrig åka dit för att ta det lugnt och bada osv, men grymt festställe är det.

Bahir
2008-08-30, 02:52
Han som fick skallen hoppad på av en vakt där gymmade på samma gym som mig... Så mitt tips är att 1. Inte bli (för) full på krogen/klubben 2. Hålla dig undan vakter 3. Akta dig för maffian (har en bulgarisk polare som säger att de i princip äger Sunny beach)

daja
2008-08-30, 05:37
Han som fick skallen hoppad på av en vakt där gymmade på samma gym som mig... Så mitt tips är att 1. Inte bli (för) full på krogen/klubben 2. Hålla dig undan vakter 3. Akta dig för maffian (har en bulgarisk polare som säger att de i princip äger Sunny beach)

4. Gymma inte på samma gym som dig

kohai
2008-08-30, 07:42
Åk över till gamla Nessebar, betydligt trevligare än Sunny Beach.

Annars kan jag hålla med föregående talare, vart där åker inte tebax.

Både jag och brorsan åkte på magsjuka... Billigt kött och fisk på restaurang.

Iaf -05

mina 2 cent

-Niklas-
2008-08-30, 09:51
Varit där flera gånger. Passade oss bra då vi var ute efter galna festen vilket det inte fanns brist på precis.
Stranden är fin och stor då den är privatägd så den städas varje morgon innan solen går upp. Allt snack om otrevliga vakter har jag aldrig själv märkt av, har heller aldrig sett ett slagsmål där. Men vi var aldrig på några suspekta klubbar som låg lite utanför heller utan höll oss till strandkrogarna och de mer kända klubbarna.
Besök Nessebar en dag med, trevligt ställe och kostar bara några kronor att åka dit med bussen från sunny beachs central station.

Maten suger ganska hårt där dock, men de får man leva med.

sundvall
2008-09-07, 17:32
Sådärja, nu är vi hemma igen. I och med att det var min första utlandsresa har jag väl inte så mycket att jämföra med, men min uppfattning var att det är ett skitnice land att åka till om man vill resa billigt och sola, bada, supa och handla billiga kläder. Det fanns en hel del rätt snygga skjortor, t-shirts och jeans som jag handlade hem, även vissa sorters sprit var nice.

Vi upplevde inte ett enda bråk av alla 7 dagar, inget tjaffs, inge lurendrejerier eller stöldförsök. Bulgarer verkar dock inte veta vad service eller vänlighet är, maten suger rätt hårt (tacka gud för att vi hade donken 5meter från hotellet).

Jag ångrar inte att jag åkte dit, dock kan jag inte tänka mig att åka tillbaka, 7 dagar var mer än nog.

Men vill man handla jävligt billigt, så åk dit, även fast det inte är lika billigt som det var för ett par år sedan.

PowPow
2008-09-07, 17:44
Gamla Nessebar är ju faktiskt ganska mysigt, som någon sa. Bodde i nya Nessebar, och var inne i Sunny Beach. Det var en impulsresa som lite bokades av bara farten, sen helt plötsligt var vi där. Lite bakfulla och lite förvånade. Höjdpunkten var att hyra motorcyklar och köra vilse längs landsvägarna. Både uppfriskande och livsfarligt. "Do you know how to drive a motorcycle?"... "Oh yes, I had a DT when i was younger, you know".

Visst är där billigt. Men om det är enda anledningen till att man åker dit, så kanske man bör tänka om. Spara pengarna från flyg- och hotellkostnaden och köp kläderna hemma istället. Då slipper man dessutom dåliga kopior.

Men visst. Det är väl bättre att ha det som anledning, än att göra som oss, och mest bli förvånade över att vi var där.

Och ja. Maten sög. Schopskasalladen (som helt säkert inte stavas så) var det enda som kändes fräscht.

hultman
2008-09-07, 18:54
Skulle inte åka dit om jag inte var festsugen. Kommer fan inte ihåg hur stranden såg ut :D

Om man är en liten fjant som kaxar med bulgarer på dyngfyllan så kommer man säkerligen att råka illa ut, men knappast mycket mer än man gör i Sverige. Jag och mina polare festade stenhårt i två veckor utan att hamna i problem som inte var självorsakade och självlösta.

Joshua
2008-09-07, 19:43
aldrig varit där men jag känner väldigt många som vart där som inte alls var speciellt nöjda... inga vackra och historier man hört direkt. Men ni ska ju inte dit på någon röjresa så ni kommer nog få det bra :)

Joshua
2008-09-07, 19:45
ojdå ni hade visst redan vart där :D glömde kolla datum och sånt