handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskott är bäst för mig?

priceless
2008-08-29, 13:01
Jag har börjat tränat 3 dagar i veckan.
Det jag vill uppnå är att är jag vill få en platt vältränad mage, jag vill bli smidigare i kroppen och få en fin slank kropp helt enkelt.
Jag är inte överviktig, jag är 162cm och väger 52kg men det mesta av mitt "fett" ligger på magen och arslet. Jag vill få bort lite grann på magen och både forma och kanske dra ner lite på bakdelen.

Just nu äter jag Bulk, men Bulk bidrar inte till viktminskning utan är bra för att kunna gå upp i vikt om man vill det (beroende på dosering) och så kan man även använda det som måltidsersättning eller för att få i sig allt viktiga som kroppen behöver men man går inte ner i vikt heller av det, och det är inte så att jag vill banta ner mig allt för mycket. *flex*

Kan det funka att ta ett glas bulk om dagen och fortsätta träna, kan jag lyckas med mina mål ändå eller kommer jag bara gå upp i vikt av att fortsätta så? Finns det något bättre alternativ?

I övrigt äter jag relativt normalt, dragit ner på fetmat och alkohol.

Känner att jag skulle behöva något som ger ett litet tillskott av energi då jag är väldigt trött och seg.

Eftersom man inte kan länka så står det iallafall såhär om Bulk
"Vegatabilisk BULK med Ginseng är ett extra energi- och näringstillskott för aktiva idrottare, motionsidkare och kroppsbyggare.

BULK ger: 40% vegetabiliskt protein med hög koncentration lättupptagbara essentiella aminosyror, 35% enkla & sammansatta kolhydrater, viktiga naturliga vitaminer, proteinbundna mineraler, fibrer och ett extra tillskott av röd & vit koreansk ginseng. Av de fettsyror som ingår är 60% linol- och linolensyra, vilket ger ett viktigt tillskott av just de nödvändiga essentiella fettsyror som födan vanligtvis innehåller för lite av.

BULK är en ren naturvara, helt vegetabilisk utan syntetiska tillsatser. BULK är fri från kolesterol, jäst, stärkelse och mjölkprodukter. 1,2 kg BULK räcker till ca 60 glas energirik dryck, 1-2 månaders behov beroende på dosering.

Dosering: Vid behov av ett extra energi- och näringstillskott tag 2 matskedar ca 20 gram i t ex ett glas mjölk, låt pulvret sjunka och rör om. BULK kan enkelt smaksättas vid behov.

Vegetabilisk BULK kan intas som måltidsersättning och ger då ett balanserat tillskott av protein, kolhydrat, fiber, mineral och för kroppen viktiga fleromättade fettsyror. BULK ger ej upphov till viktminskning när det används som måltidsersättning men ger då ett komplett näringstillskott så att vikten blir oförändrad.

BULK blir med sitt näringsriktiga innehåll även utmärkt som viktökningsmedel och intas 1-2 gånger per dag utöver de vanliga måltiderna, bäst i samband med träning. Blandas BULK med mjölk kompletteras proteinet på ett naturligt sätt med mjölkens äggviteämnen. Drycken får ett lämpligt aminosyramönster för t ex aktiva och hårt tränande idrottsutövare."

Väldigt tacksam för svar! *flex*

Eddie Vedder
2008-08-29, 13:04
Du kan utan problem gå ner i vikt trots att du dagligen intar "Bulk". På samma sätt kan man bli smällfet genom att leva på Nutrilett.

Maod
2008-08-29, 13:13
Det jag vill uppnå är att är jag vill få en platt vältränad mage, jag vill bli smidigare i kroppen och få en fin slank kropp helt enkelt.
Jag är inte överviktig, jag är 162cm och väger 52kg men det mesta av mitt "fett" ligger på magen och arslet. Jag vill få bort lite grann på magen och både forma och kanske dra ner lite på bakdelen.

Det du letar efter är inte ett kosttillskott utan en genväg.

Ät rätt och träna mycket. Hitta en träningsform du tycker är kul.
Vill du ha vältränad mage måste du träna den, men det är inte säkert musklerna kommer synas till en början. Du kan inte välja var du vill tappa fett på kroppen.

priceless
2008-08-29, 13:14
En del av mig blev nog rädd över att bulk bara skulle lägga på fett på magen som jag försöker få bort än ge mig energin jag behöver för att träna bort den :) Ungefär att jag skulle fortsätta träna och träna och träna men ändå bara gå upp ännu mer eftersom Bulk kan användas som viktökning.. haha.

priceless
2008-08-29, 13:15
Det du letar efter är inte ett kosttillskott utan en genväg.

Ät rätt och träna mycket. Hitta en träningsform du tycker är kul.
Vill du ha vältränad mage måste du träna den, men det är inte säkert musklerna kommer synas till en början. Du kan inte välja var du vill tappa fett på kroppen.

Nej alltså jag vill inte ha någon genväg till att gå ner i vikt, jag var rädd för att gå UPP i vikt. Jag stannar gärna där jag är, kanske går ner 2-3kg men inte mer än så. Sen kan givetvis vikten i sig omvandlas till muskeltyngd istället, jag går inte så mycket efter vågen som efter måttbandet.

priceless
2008-08-29, 13:17
Kan även slänga in att jag har tränat magen förut, men det var några år sen. Jag vet att det tar den tid det tar, jag ville bara höra så att risken inte fanns att Bulk gjorde att jag gick upp mer i vikt.

Eddie Vedder
2008-08-29, 13:20
Kan även slänga in att jag har tränat magen förut, men det var några år sen. Jag vet att det tar den tid det tar, jag ville bara höra så att risken inte fanns att Bulk gjorde att jag gick upp mer i vikt.

Eftersom den ingår i ditt kaloriintag kommer den ju vara en bidragane orsak OM du går upp i vikt. Men den påverkar inte mer än vad din spaghetti med köttfärssås gör t.ex.

Så 2500kcal där Bulk ingår gör inte större skillnad än 2500kcal där den inte ingår. Om vi nu inte börjar snacka om extremfall där du byter ut den mot groggar eller så.:D

priceless
2008-08-29, 13:32
Eftersom den ingår i ditt kaloriintag kommer den ju vara en bidragane orsak OM du går upp i vikt. Men den påverkar inte mer än vad din spaghetti med köttfärssås gör t.ex.

Så 2500kcal där Bulk ingår gör inte större skillnad än 2500kcal där den inte ingår. Om vi nu inte börjar snacka om extremfall där du byter ut den mot groggar eller så.:D

haha okej. Mja :) Jag dricker iallafall 1 glas med 200gram om dagen, just för jag vill åt alla näringsämnen. Det jag tänkte mest var väl ifall det kanske fanns ett bättre alternativ till Bulk där jag kan få i mig näringsämnena utan det extra "fettet" det kan ge :P

Svårt att förklara kanske.

Eddie Vedder
2008-08-29, 13:35
Det jag tänkte mest var väl ifall det kanske fanns ett bättre alternativ till Bulk där jag kan få i mig näringsämnena utan det extra "fettet" det kan ge :P

Men det ger ju inget extra fett.

Om du dessutom upplever att din träning gynnas av produkten så är det ju bara en fördel. Förutsatt att den ryms inom dina kaloriramar förstås.

Jag kan ju inte direkt påstå att produkten imponerar på mig och jag gissar att det dessutom är ett jäkla överpris men upplevda förbättringar är ju bättre än inga alls.:)

Guddi
2008-08-29, 15:28
Kör på EAA, minst kalorier med en bevisad effekt. Sen hur stor effekten blir i verkligheten är svår att säga men 10g EAA innan träningen kommer ialla fall bidra minimalt till någon viktuppgång. Om du vill ha energi så släng med några gram druvsocker.

Sen finns det andra kosttillskott som inte ger några kalorier alls som kreatin och koffein.

priceless
2008-08-29, 22:02
Kör på EAA, minst kalorier med en bevisad effekt. Sen hur stor effekten blir i verkligheten är svår att säga men 10g EAA innan träningen kommer ialla fall bidra minimalt till någon viktuppgång. Om du vill ha energi så släng med några gram druvsocker.

Sen finns det andra kosttillskott som inte ger några kalorier alls som kreatin och koffein.

koffein har jag beställt. och det här kommer säkert låta aningen dumt, men vart får man tag på druvsocker då? EsaPro är det något att ta sig an?

Pepz
2008-08-29, 22:03
koffein har jag beställt. och det här kommer säkert låta aningen dumt, men vart får man tag på druvsocker då? likaså EAA, finns det på t.ex hälsokost eller några av de vanliga hemsidorna?

http://www.kolozzeum.com/

priceless
2008-08-29, 22:09
Hur mycket kan man "blanda" då? Går det an att ta koffeintabletter och t.ex EsaPro? För och nackdelar eller så?

kalajset
2008-08-29, 23:42
Kalori in/ut är det som gäller för "huvudfrågan", men det verkar du ju redan fått lite grepp om. Men viktigt att poängtera!

Skulle däremot bli väldigt förvånad om det visar sig finnas några egentliga nackdelar med att blanda koffeintabletter med EsaPro, då EsaPro är ett kosttillskott bestående av just aminosyror, och mig veterligen finns det inga bieffekter av att blanda protein, i vilken form det än må vara, med koffein. Blir nog inga "nya" fördelar heller genom mixning, inte vad jag känner till iaf. Däremot kommer effekten av koffeinet vara högst påtaglig. (Ökad energi naturligtvis, vilket med fördel kan intas en stund före träning för lite extra ork på träningspassen). Tänk dock på att koffein faktiskt är en relativt stark drog, redigt beroendeframkallande, och har en lång rad bieffekter. Det är ofta något som bagatelliseras eller skämtas bort, men så är det. (Nej, man dör inte av små doser), men negativ stress, illamående, magproblem, etc etc är ganska lätt att dra på sig.

priceless
2008-08-29, 23:57
Kalori in/ut är det som gäller för "huvudfrågan", men det verkar du ju redan fått lite grepp om. Men viktigt att poängtera!

Skulle däremot bli väldigt förvånad om det visar sig finnas några egentliga nackdelar med att blanda koffeintabletter med EsaPro, då EsaPro är ett kosttillskott bestående av just aminosyror, och mig veterligen finns det inga bieffekter av att blanda protein, i vilken form det än må vara, med koffein. Blir nog inga "nya" fördelar heller genom mixning, inte vad jag känner till iaf. Däremot kommer effekten av koffeinet vara högst påtaglig. (Ökad energi naturligtvis, vilket med fördel kan intas en stund före träning för lite extra ork på träningspassen). Tänk dock på att koffein faktiskt är en relativt stark drog, redigt beroendeframkallande, och har en lång rad bieffekter. Det är ofta något som bagatelliseras eller skämtas bort, men så är det. (Nej, man dör inte av små doser), men negativ stress, illamående, magproblem, etc etc är ganska lätt att dra på sig.

Ja det mesta ska man ju ta med måtta :) Är ju lika om man dricker för mycket kaffe, blir skakig osv. Ja men då kanske man skulle ta och prova lite EsaPro då och se vad resultatet blir :)

Tack så mycket allihopa för era svar.

Exhale_
2008-08-30, 00:06
Hade jag varit du hade jag käkat vanlig mat i sån stor utsträckning som möjligt. Det finns jättegod mat som är kalorifattig och som ger dig massor av näring i form av vitaminer och mineraler.

Det mår kroppen bäst av skulle jag tro!

villblienfyrkant
2009-08-06, 17:50
haha okej. Mja :) Jag dricker iallafall 1 glas med 200gram om dagen, just för jag vill åt alla näringsämnen. Det jag tänkte mest var väl ifall det kanske fanns ett bättre alternativ till Bulk där jag kan få i mig näringsämnena utan det extra "fettet" det kan ge :P

Svårt att förklara kanske.

rekomenderad dos är ju 20-40gram/ dag och du dricker 200gram? Är det inte farligt att överskrida rekommenderad dos så pass mycket?
Anledningen till att jag frågar är att jag precis köpt produkten själv tänkte överskrida rdi lite eftersom det blir väldigt lite protein om man håller sig till rekommendationerna. Är därför nyfiken på vad det kan finnas för risker.