Logga in

Visa fullständig version : "Sveriges ledande träningscommunity" WTF?

Nitrometan
2008-08-29, 09:25
I call bullshit. *bs*

Skulle de spöa kolo i kommunitet eller kompetens?

http://www.idg.se/2.1085/1.176454

Träningssajterna Eworkouts och Piggelino går samman och tar upp kampen med Funbeat, Seek4fitness och Shapelink.
- Genom att slå ihop sajterna drar vi nytta av Eworkouts tekniska plattform och Piggelinos starka medlemsbas, säger Martin Hallonqvist, ny vd på Piggelino AB.
Piggelino?

http://www.idg.se/polopoly_fs/1.176454!imageUploader/1543790144.jpg
Martin Hallonqvist?

Pepz
2008-08-29, 09:27
Aldrig hört talas om nån utav de där.. och jag är ändå forumnörd

Nitrometan
2008-08-29, 09:29
Präxis.

Jag tror att de siktar in sig på företag och "motionskampanjer" på företag. Men jag vet ju inget säkert. Bara vad jag tror.

Tjuckot
2008-08-29, 09:30
Funbeat känner jag igen.

skillnaden mot kollo är väl de där är mer som portaler medans kolo bara är ett forum? Vild gissning från min sida.

Hades
2008-08-29, 09:37
Kolozzeum är ju ingen community :)

Eddie Vedder
2008-08-29, 09:39
Shapelink är jag reggad på. Men sedan jag skafade min Garmin har jag inte varit där. Jag använde sidan för att kolla löprundor och räkna ut hastighet och medeltempo och såna grejer.

Som forum är det skit, vill man ha koll på träningen är det säkert bra sidor.

Nitrometan
2008-08-29, 09:47
På vilket vis blir nya Piggelino ”Sveriges ledande träningscommunity”?
– Piggelino har en mängd olika friskvårdsfunktioner på sin sida där många av våra konkurrenter bara fokuserar på en viss del såsom löpning, viktminskning, golf etc. Vår bredd, tillsammans med att vi gemensamt har 20 000 medlemmar och Sveriges bästa stöd för styrketräningsregistrering och uppföljning gör att vi vågar kalla oss ledande.

– Vi ligger dessutom i teknikens framkant vad gäller inrapportering av styrketräning och kost via både mobiltelefon och stationära paneler på gymmen.

– Piggelinos medlemmar efterfrågar mer funktionalitet, och Eworkouts funktionalitet efterfrågar fler medlemmar.

OK.

Nu förstår jag lite mer.

Kolo spöar dem ändå... ;)

MasterChief
2008-08-29, 09:48
Hallonqvist. Va fan. :D

Personligen vill jag att kolo ska var en hemlighet. Mer folk är nödvändigtvis inte bättre. Nu går kanske inte detta i linje med övrig verksamhet, men man kan ju få tycka i alla fall.

Nitrometan
2008-08-29, 09:50
Personligen vill jag att kolo ska var en hemlighet. Mer folk är nödvändigtvis inte bättre. Nu går kanske inte detta i linje med övrig verksamhet, men man kan ju få tycka i alla fall.
Jag förstår precis hur du menar.

tjabon
2008-08-29, 11:38
Piggelino....:laugh:

Låter t.o.m. värre än Friskis & Svettis

MartinHallon
2008-09-26, 13:10
Tjena Kolosser!
Tänkte att jag skulle svara lite, för hur det än är kan man ju inte gärna låta offentliga dissningar stå oemotsagda :)

Som forum har ni rätt att Kolozzeum spöar alla andra forum vad gäller just styrketräning. Att sedan eWorkouts har en överlägsen funktion vad gäller att registrera samma träning (t.ex. med mobiltelefon) och få se statistik på den samma hjälper ju inte så mycket när det saknas både forum och användare, men den här sammanslagningen hoppas vi ska kunna bota det tillkortakommandet lite.

Och så finns det en massa olika idéer om vad ett bra community är, och vi försöker lyssna och anpassa oss lite till vad just våra medlemmar tycker och vill. Vem som blir ledande får väl framtiden utvisa!

MvH / Martin Hallonqvist ~ Piggelino/eWorkouts

Exempel på reggat pass (Själva passet är iofs inte så mycekt att skryta med - kanske därför jag inte vågar skriva mer här på muskelsidan =>
)

http://www.eworkouts.se/MartinHallonqvist/users_showworkout.aspx?workoutid=9261

Kwon
2008-09-26, 13:12
Good post Hallonberg!

Krampus
2008-09-26, 13:18
Tjena Kolosser!
Tänkte att jag skulle svara lite, för hur det än är kan man ju inte gärna låta offentliga dissningar stå oemotsagda :)

Som forum har ni rätt att Kolozzeum spöar alla andra forum vad gäller just styrketräning. Att sedan eWorkouts har en överlägsen funktion vad gäller att registrera samma träning (t.ex. med mobiltelefon) och få se statistik på den samma hjälper ju inte så mycket när det saknas både forum och användare, men den här sammanslagningen hoppas vi ska kunna bota det tillkortakommandet lite.

Och så finns det en massa olika idéer om vad ett bra community är, och vi försöker lyssna och anpassa oss lite till vad just våra medlemmar tycker och vill. Vem som blir ledande får väl framtiden utvisa!

MvH / Martin Hallonqvist ~ Piggelino/eWorkouts

Exempel på reggat pass (Själva passet är iofs inte så mycekt att skryta med - kanske därför jag inte vågar skriva mer här på muskelsidan =>
)

http://www.eworkouts.se/MartinHallonqvist/users_showworkout.aspx?workoutid=9261

Bålrotation i maskin
Med de rätta vindarna i segeln kan ni komma att ta över universum på sikt Hallonqvist..:)

(Hallonqvist!!? Wtf!!? :D )

Chaan
2008-09-26, 13:24
Som forum har ni rätt att Kolozzeum spöar alla andra forum vad gäller just styrketräning.

Och allmänna diskussioner.

mini
2008-09-26, 13:25
Och allmänna diskussioner.

Och träningsjournaler öppna för feedback från andra tränande.

Pudzianovski
2008-09-26, 13:26
:
(Hallonqvist!!? Wtf!!? :D )

:D

Du kanske bara är bara avundsjuk för att du inte har ett så brutalevil efternamn :D

magnusasb
2008-09-26, 13:29
Att heta hallon är coolt :hbang:

Krampus
2008-09-26, 13:46
:

:D

Du kanske bara är bara avundsjuk för att du inte har ett så brutalevil efternamn :D

Ja. :(

MartinHallon
2008-09-26, 14:23
Aktivitet har vi svårt att tävla med *s* (Jävlar vad folk svarar mycket här!)

Men okey - ni har rätt så klart. Det finns en massa saker som eWorkotus/Piggelino saknar som Kollo har, och Hallonqvist är väl inte världens vanligaste namn trots att det faktiskt funnits ett tag, men att göra ALLA nöjda (eller att alla skulle heta Svensson :)) är också omöjligt. Där den ene vill ha massor av posts vill någon annan att det ska vara få så att man hinner med och där en vill ha full öppenhet med sin träning vill någon annan behålla den för sig själv och sina närmaste. Själv hyser jag stor respekt för kolloseum och förstår att vi kommer ha svårt att vinna över några die-hard-body-builders som loggat på Kollozzeum i åratal till vår sida med hjälp av kostregistrering och statistikmöjligheter m.m. men förhoppningsvis finns det andra som söker just det. Som tur är finns det ju många som tränar, så det finns kanske utrymme för mer än en site.

Och du Mini... Man KAN faktiskt kommenetra varandras träningspass ;) Bli medlem och testa så får du se :)

Tricklev
2008-09-26, 14:28
Kolo har inte en enorm skara bodybuilders, du tänker på Body, kolozzeum har överviktiga styrkelyftare.

MartinHallon
2008-09-26, 14:29
Men frågan är: väger han 130kg :confused:

Väger in på 82 just nu. Men för att vara ett Hallon är det ju jävligt mycket!

MartinHallon
2008-09-26, 14:30
Kolo har inte en enorm skara bodybuilders, du tänker på Body, kolozzeum har överviktiga styrkelyftare.

Haha... Man lär sig något nytt varje dag...

Kwon
2008-09-26, 14:31
Martin

Vem tipsade dig om denna Kolo-tråd? :)

MartinHallon
2008-09-26, 14:32
Hallonqvist: Jaja....det blir nog bra...nu till viktigare saker...vad tar du i bänk?

Mer än i förra vecka ;)

90 just nu. Men är nyinflyttad till Örebro, så jag funderar på att ta mig iväg till ÖKK för att hitta lite bra träningsförebilder :) Så kanske 100 till sommaren?

mini
2008-09-26, 14:33
Och du Mini... Man KAN faktiskt kommenetra varandras träningspass ;) Bli medlem och testa så får du se :)

Jag är inte heller någon hardkåreboddibilder, men det jag uppskattar med att föra journal på Kolozzeum är dels att jag har mina träningskompisar här, men också stora delar av sveriges styrkelyftarelit. Det värderar jag högre än att kunna skriva in mitt pass på mobilen. Som sagt, jag tror att er målgrupp är en lite annan än de mest aktiva här, men för dem är ni säkert ett kul alternativ.

MartinHallon
2008-09-26, 14:33
Martin

Vem tipsade dig om denna Kolo-tråd? :)

Googlar inte du ditt eget efternamn varje dag? *s*

Men ärligt så följde jag upp pressreleasen bara och hittade den här som kommentede den. Så var det med det.

/ Flitiga myran

Kwon
2008-09-26, 14:34
Mer än i förra vecka ;)

90 just nu. Men är nyinflyttad till Örebro, så jag funderar på att ta mig iväg till ÖKK för att hitta lite bra träningsförebilder :) Så kanske 100 till sommaren?

Du får träna med Deceiver85 och Aliquis här på brädan. Dom kör också på ÖKK om jag minns rätt.

Kwon
2008-09-26, 14:35
Googlar inte du ditt eget efternamn varje dag? *s*

Men ärligt så följde jag upp pressreleasen bara och hittade den här som kommentede den. Så var det med det.

/ Flitiga myran

Ja hade jag ett så originellt efternamn som HallonQvist hade jag nog gjort det! ;)

MartinHallon
2008-09-26, 14:36
Jag är inte heller någon hardkåreboddibilder, men det jag uppskattar med att föra journal på Kolozzeum är dels att jag har mina träningskompisar här, men också stora delar av sveriges styrkelyftarelit. Det värderar jag högre än att kunna skriva in mitt pass på mobilen. Som sagt, jag tror att er målgrupp är en lite annan än de mest aktiva här, men för dem är ni säkert ett kul alternativ.

Jo, det är väl säkert så. Men om vi ANTAR att man kunde regga sina träningspass via t.ex. mobil och få lite smartare statistik än att bara ha det i text-format här på Kolozzeum - skulle det vara något att använda? Jag vet ju hur nitiska många här är på att registrera pass och kost, men det verkar ju så 90-taligt att göra det med papper och penna, eller har jag fel? Kanske jag bara inte kan tänka på "styrkelyftvis" :)

shut teh face
2008-09-26, 14:37
Det verkar vara väldigt konstigt, men det kan säkert intressera vissa. Kommer det kosta att använda mobilen då?

Pudzianovski
2008-09-26, 14:37
Mer än i förra vecka ;)

Det är grymt bra ! :thumbup:

Lycka till med träningen :hbang:

mini
2008-09-26, 14:43
Jo, det är väl säkert så. Men om vi ANTAR att man kunde regga sina träningspass via t.ex. mobil och få lite smartare statistik än att bara ha det i text-format här på Kolozzeum - skulle det vara något att använda? Jag vet ju hur nitiska många här är på att registrera pass och kost, men det verkar ju så 90-taligt att göra det med papper och penna, eller har jag fel? Kanske jag bara inte kan tänka på "styrkelyftvis" :)

Visst skulle det vara skoj med en graf eller något för att sammanställa passen, men det kan man väl göra själv i office? Kostbiten finns också program av olika kvalisort att använda. Jag tror att du har en idé som går att sälja in till SATS-folket och motionärerna. Statistik är skoj, och en kurva som pekar åt det håll man strävar är ju en motivationshöjare.

MartinHallon
2008-09-26, 15:17
Visst skulle det vara skoj med en graf eller något för att sammanställa passen, men det kan man väl göra själv i office? Kostbiten finns också program av olika kvalisort att använda. Jag tror att du har en idé som går att sälja in till SATS-folket och motionärerna. Statistik är skoj, och en kurva som pekar åt det håll man strävar är ju en motivationshöjare.

Jo, det är klart att man kan göra det i Office. Eller i Paint för den delen! (Helt klart ett underskattat program!) men det är ju kul att få det gratis... Jaja, smaken är ju som baken, och det viktigaste för resultat är ju trots allt att man TRÄNAR MASSOR :) Något jag själv inte kan stoltsera med på sistone.

Men precis som du säger så får vi väl hitta vår målgrupp och bli bäst på att anpassa oss till just deras behov. Och med lite tur finns det tillräckligt många motionärer som gillar färger för att vi ska kunna klara oss utan er starkisar. Men med detta sagt så är ni alltid välkomna över, och om ni letar er dit så hojta till så kan ni få testa mobben gratis (Också som svar till "shut teh face")

MarcusB
2008-09-26, 19:16
MartinHallon: Jag hittar ingen "kontakt/frågor"-sida på Eworkouts.se så jag frågar här. När man fyller i t.ex chins så kan man inte lämna "vikt"-rutan tom eller skriva kv som i kroppsvikt. Det skulle vara bra om ni kunde fixa det :)

stevebc
2008-09-26, 19:21
Kolo har inte en enorm skara bodybuilders, du tänker på Body, kolozzeum har överviktiga styrkelyftare.:hbang:

Eddie Vedder
2008-09-26, 19:25
Men om vi ANTAR att man kunde regga sina träningspass via t.ex. mobil och få lite smartare statistik än att bara ha det i text-format här på Kolozzeum - skulle det vara något att använda?

Nej. Ingen mobil kan någonsin registrera så mycket underbar statistik som min pulsklocka och SportTracks.

Det finns statistikonanerande konditionsnördar på Kolo också bara så du vet.;)

Cilia
2008-09-26, 19:36
Själv hyser jag stor respekt för kolloseum och förstår att vi kommer ha svårt att vinna över några die-hard-body-builders som loggat på Kollozzeum i åratal till vår sida med hjälp av kostregistrering och statistikmöjligheter m.m. men förhoppningsvis finns det andra som söker just det. Som tur är finns det ju många som tränar, så det finns kanske utrymme för mer än en site.
Det finns nog utrymme för flera siter än bara Kolo. Även om ingen kommer att kunna mäta sig med kolo. Dels för att det är världens största bevarade hemlighet med så många medlemmar *L*

Sen förstår jag inte varför det måste vara antingen eller. Man kan väl hänga på båda forumen om man vill?

Jag tror att du har en idé som går att sälja in till SATS-folket och motionärerna.
Ska överväga att dra dit då det verkar vara där jag hör hemma *L*

Cilia
2008-09-26, 19:37
Måste bara säga en sak till apropå att vara störst. Pigelin gör en release och så googlar han på det och får upp kolo. Snacka om att bräda pigelin. Även när det gäller dom så slår sig kolo fram hehehehhehe

the_PL_man
2008-09-26, 22:14
Välkommen MartinHallon!

Den viktigaste frågan då, är Piggelino gratis ? :)
Hoppas det går bra för er, och att ni når ut till de ni har tänkt er.

Träna på ÖKK, du kommer att bli inspirerad & väl omhändertagen där (kryllar av ÖKKare på Kolo). Styrkelyftarna där är trevliga, även om de ser ut som något man kan skrämma barn med.

En smidig ÖKKare:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=47808&page=98

mvh
the_PL_man

Shajjn
2008-09-26, 22:43
Kolo är inte ett community? ..*screwy* :confused:

Spazmo
2008-09-26, 23:17
MartinHallon: Jag hittar ingen "kontakt/frågor"-sida på Eworkouts.se så jag frågar här. När man fyller i t.ex chins så kan man inte lämna "vikt"-rutan tom eller skriva kv som i kroppsvikt. Det skulle vara bra om ni kunde fixa det :)

Tanken där är nog att man själv matar in den kroppsvikt som man har för tillfället eftersom den kan variera. Sen är det bara plussa på med de vikter du hängt på dig. Så gär jag iaf och då blir graferna snygga.

Chaan
2008-09-27, 02:15
Kolo är inte ett community? ..*screwy* :confused:

Nej knappast. vBulletin är ett avancerat men dock diskussionsforum. För att kallas community ska det nog finnas mer på den personliga sidan än bara en bild i profilen. Och utökade möjligheter att kommunicera offentligt på de egna sidorna. På bilcommunities finns det möjlighet att skriva om sin bil och även lägga upp mängder med egna bilder - på ungdomscommunities finns det gästböcker + ett antal egna bilder och på musikcommunities finns det öppna kommentarer + ett antal egna bilder, ljud och video. Jag vet iofs att till vBulletin Version 3.6.4 som Kolozzeum ligger på så finns det en här outnyttjad möjlighet till "personliga kommentarer" dvs vilken medlem som helst kan skriva en rad eller så i andras profiler.

När det gäller att knappa in träningspass på webben via mobil så har jag kunnat det allra minst sedan 2003 när jag skaffade min första 3G-mobil och jag ser inte varför det inte skulle gå via WAP. Däremot så är ju inte träningsjournalerna på Kolozzeum (eller i mitt fall Blogger) kopplat till någon statistikdatabas.

panzerpig
2008-09-27, 21:56
Hallonqvist, kan man lägga till egna övningar? hittade varken ryck, stöt eller frivändning i övningslistan så jag kan inte lägga till mitt program som det ska vara :)

MartinHallon
2008-09-29, 08:17
Nej. Ingen mobil kan någonsin registrera så mycket underbar statistik som min pulsklocka och SportTracks.

Haha... Ja, vi hoppas kunna införa en massa roligt på Piggelino framöver eftersom vi (om några) verkligen är teknik/statistik-intresserade och det finns så mycket man skulle KUNNA göra.

Vad har du för klocka? Och är det löpning som gäller framför allt, eller?

MartinHallon
2008-09-29, 08:20
Det finns nog utrymme för flera siter än bara Kolo. Även om ingen kommer att kunna mäta sig med kolo. Dels för att det är världens största bevarade hemlighet med så många medlemmar *L*

Sen förstår jag inte varför det måste vara antingen eller. Man kan väl hänga på båda forumen om man vill?

Ska överväga att dra dit då det verkar vara där jag hör hemma *L*

Det finns en hemlighet som är ännu bättre bevarad - Piggelino :) Och visst kan man hänga på flera siter, men det är ju så jobbigt att komma ihåg alla lösenord *s*

MartinHallon
2008-09-29, 08:21
Välkommen MartinHallon!

Den viktigaste frågan då, är Piggelino gratis ? :)
Hoppas det går bra för er, och att ni når ut till de ni har tänkt er.

Träna på ÖKK, du kommer att bli inspirerad & väl omhändertagen där (kryllar av ÖKKare på Kolo). Styrkelyftarna där är trevliga, även om de ser ut som något man kan skrämma barn med.

En smidig ÖKKare:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=47808&page=98

mvh
the_PL_man

Jag är såld :) Har en otäck förkylning som retar mig nu, men jag ska försöka komma ner och titta till er i slutet på veckan hoppas jag. Och är inte meningen med styrketräningen att man ska kunna skrämma barn?

Nitrometan
2008-09-29, 12:51
Kul att se "hallonet" själv här.

Statistik är alltid kul.

Kanske ska titta in och provköra era tjänster för att se om det passar min typ av träning (många set kan det bli).

Spazmo
2008-10-03, 22:19
Hallonqvist, kan man lägga till egna övningar? hittade varken ryck, stöt eller frivändning i övningslistan så jag kan inte lägga till mitt program som det ska vara :)

Jo man kan bygga upp sina egna övningar, välja vilka muskler man anser att de tar på samt lägga upp bilder/beskrivning.

Hobbes
2008-10-03, 22:36

Stolta oxå*cupid* *flex*

Hänger på Funbeat.se bland annat....