Visa fullständig version : Gym i oslo?
beckman88
2008-08-28, 18:35
Flyttar till Oslo på tisdag. Någon som vet ett bra gym i centrala Oslo?
itsmylife
2008-08-28, 18:48
Det finns ju Sats,Haralds Gym mm kolla på http://www.oslosurf.com/innhold/00000209.shtml
itsmylife
2008-08-28, 18:49
http://maps.google.se/maps?hl=sv&um=1&ie=UTF-8&q=gym+i+oslo&fb=1&view=text&sa=X&oi=local_group&resnum=4&ct=more-results&cd=1
internethjälten
2008-08-28, 19:07
pm'a anna bergli, hon tränade väl där i oslo något år, eller har jag fel?
När jag bodde där tränade jag på sats nationaltheatret. Det tyckte jag var bra! Inte så packat med folk och skapligt med utrustning.
Jag tränar(tränade) på Harald's. Har bara testat det Oxigeno och Elixia och gillar Haralds bäst. Det är allra mest Hardcore liksom. Ligger 10min gångväg ifrån centralstationen. vart i Oslo ska du bo?
Vad heter gymmet BQ ska börja jobba på?
Börja där så får du status :)
Var ska du bo? Om du ska bli student = Domus Athletica. Om inte, kontakta mig så jag får sälja ett SATS-medlemsskap till dig :) Du kan få en bag, eller nått sånt som premie, yeah :)
Vad heter gymmet BQ ska börja jobba på?
Börja där så får du status :)
Yimu elle rnågot? Nån nyöppnad kedja.
Aron, du försöker kränga satskort till alla på kolo? Jobbar där eller?
Förresten, är det någon som har koll på Oslos kosttilsskottsbutiker? Nånstans de har stort urval? :)
Haha :) Jo, jag jobbar på SATS på Sagene. Sjukt kul arbetsplats faktiskt.
Hur är det att träna på haralds?
Sagene är lite...off ju. :D
haralds är underbart. Ett riktigt gym.
JIMU har funnits ett tag nu, ett år tror jag. Iaf på Alexanders Kjellandsplass sen har de öppnat på Grönland också vet jag. Ganska tufft system de har. Obemannat och man använder ett kort, samma kort registrerar hur man tränar, vilka vikter man har osv. Efter man tränat får man en utskrift på hur det gått jämfört med tidigare och så.
Lät riktigt bra när jag pratade med en som tränade där. Mest maskiner dock sa han, inte riktigt hardcore.
Sagene är lite...off ju. :D
haralds är underbart. Ett riktigt gym.
Sagene är...off ja :)
Var jobbar du?
JIMU har funnits ett tag nu, ett år tror jag. Iaf på Alexanders Kjellandsplass sen har de öppnat på Grönland också vet jag. Ganska tufft system de har. Obemannat och man använder ett kort, samma kort registrerar hur man tränar, vilka vikter man har osv. Efter man tränat får man en utskrift på hur det gått jämfört med tidigare och så.
Lät riktigt bra när jag pratade med en som tränade där. Mest maskiner dock sa han, inte riktigt hardcore.
Ett nyöppnat på St Hanshaugen också. Typ.
fast helt obemannat kan det itne vara om det finns receptionister också. Måste ju gå att köpa kort osv av nån.
Sagene är...off ja :)
Var jobbar du?
Ett lager ute i Röa typ. Mer off än Sagene.
the_PL_man
2008-08-29, 06:56
Ligger inte Toppidrottscentert i Oslo?
Har ett par kompisar som tränade där förr (diskuskastare, styrkelyftare etc)
/the_PL_man
Någon som befinner sig i Oslo för tillfället och tränar på något gym där uppe? Ska nämligen dit över sommaren och sitter och funderar på vilket gym jag ska välja. Tråden rekommenderar visserligen några gym men det är gamla inlägg så jag vet ju inte hur aktuella dem är längre. Ge gärna tips baserat på egen erfarenhet. Kommer bo hyfsat nära slottsparken så ett gym i närheten vore ju bra.
Jag bor i Oslo och tränar på Gold's Gym. Ligger vid Stortinget Tbanestation, inte alls långt ifrån Slottsparken. Trivs riktigt bra, just nu har de erbjudande om att träna för 45:-/månad. Annars betalar man 360:-/månad. Finns gott om maskiner och gott om fria vikter. Dubbel uppsättning av det mesta.
Har tränat på Harald's Gym och oxigeno också. Gillar inte något av det nå vidare. På Harald's är det jättetrångt och på oxigeno blir man uttittad om man tränar tungt. Ligger dessutom på Grünerlökka så det är en bit bort.
Jag bor i Oslo och tränar på Gold's Gym. Ligger vid Stortinget Tbanestation, inte alls långt ifrån Slottsparken. Trivs riktigt bra, just nu har de erbjudande om att träna för 45:-/månad. Annars betalar man 360:-/månad. Finns gott om maskiner och gott om fria vikter. Dubbel uppsättning av det mesta.
Har tränat på Harald's Gym och oxigeno också. Gillar inte något av det nå vidare. På Harald's är det jättetrångt och på oxigeno blir man uttittad om man tränar tungt. Ligger dessutom på Grünerlökka så det är en bit bort.
Jag kommer vara där i 8 veckor kan man köpa månadskort bara? Jag har tittat på Gold´s gym men det såg mest ut att vara maskiner. Annars så är läget riktigt bra.
Skrev du verkligen rätt? 45:- /månad? Man blir inte tvungen att binda sig till ett helt år eller liknande om man köper kort? Vet du hur långt tid det erbjudandet gäller?
Jag kommer vara där i 8 veckor kan man köpa månadskort bara? Jag har tittat på Gold´s gym men det såg mest ut att vara maskiner. Annars så är läget riktigt bra.
Månadskort finns nästan ingenstan i Oslo. Inte som jag har sett iaf.
Finns gott om fria vikter, du får gå dit och kolla.
Skrev du verkligen rätt? 45:- /månad? Man blir inte tvungen att binda sig till ett helt år eller liknande om man köper kort? Vet du hur långt tid det erbjudandet gäller?
Man binder sig på ett år men det står i kontraktet att man kan säga upp kortet ifall man inte kan använda sig utav det pga t.ex. utlandsflytt.
Man binder sig på ett år men det står i kontraktet att man kan säga upp kortet ifall man inte kan använda sig utav det pga t.ex. utlandsflytt.
Okej, så att jag som bara ska vara i Oslo juni och juli kan få 2 månader för 90 spänn alltså? Sjukt bra pris :)
Okej, så att jag som bara ska vara i Oslo juni och juli kan få 2 månader för 90 spänn alltså? Sjukt bra pris :)
Verkar så :)
Therealslimshady
2012-09-11, 12:06
Billigt gym i oslo?
Frugan vill köra på alexia och det kostar runt 700(sek) i månaden...
Jag klarar mig bra utan maskiner etc, men det får gärna ligga centralt, inte vara överbefolkat och packat med roiders.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.