Visa fullständig version : Mitt nya liv
Hej Andreas var namnet.
Jag tänkte skriva lite om min träning samt kost.
Gick ned för två månader sedan i vikt och försöker träna rätt hårt på gymmet för att komma tillbaka i hyfsad form
Det nuvarande träningsupplägget (ni får gärna komma med råd och tips om ni tycker jag tränar galet :) )
Må- axlar, mage
Ti - Bröst
On - boxningsträning sedan ben på gymmet
To - rygg, mage
Fr - Armar
Lö - vila
Sö - boxningsträning sedan vader på gymmet
Motion:
Crosstrainer två kvällspass a´ en timme / vecka
Promenader må-fr två gånger per dag a´ 30 min / tillfälle (till/från jobbet)
LadyInsane
2008-08-27, 22:40
Vilken förändring! Grymt!!!
Onsdag - ben
Käböj 4 set x 6-9 rep 95 kg
Benpress 5 set x 6-9 rep 190 kg
Liggande bencurl 3 set x 5-7 rep 40 kg
Stående vadpress 5 set x 10 rep 85 kg
Gick hyfsat idag men vågade inte lägga på mer vikter än dessa när jag hade värk i ryggen sedan gårdagens och dagens kakel och betonbärande, skönt det finns tigerbalsam!
Vilken förändring! Grymt!!!
:)
Tack så jättemycket!!
Känns som man har kommit en bra bit på vägen iaf :)
Torsdag - rygg - mage
Latsdrag 3 set x 7-9 rep
Sittande rodd 3 set x 7 rep
Hantelrodd 3 set x 7-10 rep
Crunches 2 set x 12 rep
Benhöjningar med vikt 2 set x 12
Sedan fick jag ett ordentligt löppass just innan träningen när jag var hemma hos mitt x och fixade min sons wiispel, jag fick se en skugga utanför och när jag kollade ut så cyklade en ungjävel iväg med min sons cykel.. efter en jäkla löptur så hann jag tillslut ifatt grabben inne på en bakgård och skällde ut han efter noter.. då kom ägaren till gården vi befann oss på och undrade vad som hände.. det var en av hans lärare så grabben fick lite skällning av han med.. aja jag är då nöjd att man fick tillbaka Olivers cykel.. han hade brytit ihop stackarn
bra jobbat, lycka till med ditt nya liv
bra jobbat, lycka till med ditt nya liv
Tusen tack! :)
Borde vara död nu men tur att ödet ville annorlunda, allvarlig incident på jobbet idag och jag fick rådet efteråt att köpa en trisslott..borde väl göra det med känns det som :s
Iaf skall fara och köra av mitt armpass strax.. hinner inte äta middag före så jag har väl inte så stora förhoppningar att det skall gå att öka nå mkt men man vet ju aldrig :) wish me luck!
Skivstångscurl 4 set
Stående hantelcurl 4 set
hammercurl 2 set
dips 3 set
pushdowns 4 set
liggande skivstågspress runt huvudet 3 set
Skivstångscurl underarmar 3 set
Gick faktiskt rätt bra, ökningar (inte stora ökningar men men ökning som ökning)
Detta blev det första dåliga passet. Jag blev tvungen att ta med min son till gymmet och efter en stund så var han döless och ville hem.
Jag körde iaf
hantelpress 4 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Crunches 4 set
Aja bara att ta nya tag imorgon.. varför kan det inte finnas lekrum/filmrum som man kan ha barnen i på gymmet? *gah!*
Liggande hantelpress - 4 set
Uppåtlutande hantelpress 4 set
Dips 4 set
liggande hantelflyes 3 set
Hantelshrugs 3 set
Grick rätt bra idag faktiskt, bra ork i armarna trots helgens och veckans fysiska jobb *flex*
Imorgon så börjar boxningsträningen! Jag får hoppas det kommer att kännas bra samt att dom kör skiten ur en ordentligt!
Finns en risk att jag inte pallar benpasset imorgon så jag får se om jag tar och klämmer in det i torsdagens träning.. men jag får hoppas det kommer att bli ett pass (träningsberoende!)
Hälsovakten aktiv kommer jag att få imorgon, det kommer att bli kanoners och intressant att se om man får i sig tillräckligt med föda för att ge musklerna en chans att öka.
Ha´de bra ni alla :hbang:
Boxningsträningen började idag, riktigt kul faktiskt men lite för lite fys för min del så varannan vecka så trycker jag ihop ett benpass med boxningen och varannan vecka så blir det boxercisepass direkt efter boxningen.
Benpasset på gymmet blev jag tvungen att skjuta på tills imorgon.
Har aldrig mått så här bra någon gång förrut, förstår inte hur man släppte iväg kroppen till skicket som den var i.. kommer aldrig att hända igen!
Trist med att man inte får igång polaren på gymmet, lite bättre iaf psykologiskt att ha ngn som passar en så man kan pressa en till bristningsgränsen.
Någon som tränar på tenton mb i umeå och saknar en träningspolare så är det bara att höra av sig :)
Någon som har en favoritövning för rygg som tar utav he-e så får ni gärna tipsa mig inför morgondagens pass
Latsdrag 4 set
Sittande rodd 4 set
Hantelrodd 4 set
Chins 3 set
Knäböj 3 set
Benpress 3 set
Stående vadpress 4 set
Sittande vadpress 2 set
Gick riktigt skapligt idag utom i knäböj där jag ibland får överkroppen för mkt framåtlutad *gah!*
kommer att få ont i ryggen om jag inte får till det där, sista två gångerna så har det blivit en till två böj som liknar en blandning med goodmorning och knäböj.. man kanske inte skall ha en liten planka under hälen? ge mig råd ni som kan mer om det där plz!
Måste prova stela marklyft snart men är så satans blyg när det är många där och aldrig provat förrut :em:
Jag blir så lycklig när jag tränar och efteråt!! helt sjukt :hbang:
Skivstångcurl 4 set - ökning
Hantelcurl 4 set - ökning
Pushdowns 4 set - ökning
Liggande tricepspress runt huvudet 4 set - njää
tricepspress med hantel 4 set
curl på en bänk 5 set
Gick rätt ok idag, känns bättre och bättre för varje vecka.. små små ökningar men det går åt rätt håll iaf
Stående vadpress 5 set
Vadpress maskin 4 set
Crosstrainer 25 minuter
Stretching- min högra höftböjare var mkt kortare än den vänstra så det
blir att vara noga nu framöver..har haft lite känning i vänster sida i svanken, kan ju vara därför :/
Boxningsträning kl 19-20.30
Riktigt skoj idag och mkt mer fys.. förstår inte varför det var så lugnt förra passet..det är så här det skall vara :hbang:
Vaderna är rätt mör just nu när man cyklade fram och tillbaka 7 km vardera väg i rel. högt tempo
Jag känner mig belåten men vp2 och kreatinet börjar sina som jag brukar ta efter varje träning..
Man kanske skall beställa härifrån ikväll så man hinner få hem det
Redhousepainter
2008-09-07, 21:42
När du kör knäböj ha en vikt som ryggen också orkar med..kanske behöver köra marklyft ?
Sen tekniskt så brukar jag titta högt och vila kraften på hälarna.Prova att höj blicken så mycket att du inte ser dig själv i spegeln..Ger ryggen ett bättre läge automatiskt.
Sen vill jag premiera den fina viktnedgången..STARKT jobbat !!!
chrille87
2008-09-07, 21:49
Imponerande viktminskning, kämpa på!
När du kör knäböj ha en vikt som ryggen också orkar med..kanske behöver köra marklyft ?
Sen tekniskt så brukar jag titta högt och vila kraften på hälarna.Prova att höj blicken så mycket att du inte ser dig själv i spegeln..Ger ryggen ett bättre läge automatiskt.
Sen vill jag premiera den fina viktnedgången..STARKT jobbat !!!
Jo jag behöver nog marklyftsträning, har inte vågat mig på den övningen ännu :/
Känner mig lite feg att köra den när man aldrig har gjort den förrut..måste ta mig mod och sedan får väl det se ut som det gör första gångerna..
Tack så mkt för tipset!! Skall prova det på onsdag :)
Imponerande viktminskning, kämpa på!
Tackar tackar :)
Hantelpress - 4 set
Stående hantellyft åt sidan 3 set
Framåtlutad skivstångsrodd 1 set -> gjorde illa ryggen lite lätt när man var lite ivrig så jag passade fler övningar
Rotatorcuffen ,kabel 2 set
Framåtlutad flyes, kabel 2 set
Axelpress med men handryggen åt sidan (maskin) 2 set
Maskincrunches 4 set
Repcrunches, kabel 3 set
får inte denna övning att ta på magen ordentligt..lastade på alla plattor som gick...måst göra ngt galet *screwy*
kvällspasset:
Crosstrainer i hårt tempo - 40 minuter
Jag skall försöka mig på att träna två pass per dag varav ena passet crosstrainer denna vecka när man är barnledig.. försöka iaf :whipped:
Tack Ni alla som skrivit positivt om min viktnedgång och gett tips, Ni sporrar verkligen!
Ha´de
Liggande hantelpress - 5 set
Nedåtlutande bänkpress 3 set
Uppåtlutad hantelpress 3 set
Pec dec maskin 3 set
Lite halvmatt i musklerna idag men det blev ändå lite höjning i vikterna, det går åt rätt håll sakta men säkert.
Ikväll så blir det crosstrainer i ca 40 minuter ganska hårt tempo.
Boxningsträning imorgon men dock bara 1h träning, det blir kanske att stanna kvar på boxercise efteråt eller så blir det ben på gymmet.. får se hur det blir.
det gick ganska bra idag på boxningen men det var relativt lugnt tempo.. skiljer så grymt mkt i upplägg mellan våra tre tränare .
Suttit på bussen hem och funderat på om man skall gå upp till gymmet och köra benpasset men det lutar åt att köra det imorgon istället med ryggpasset..men får se hur det blir.
Längtar till morgondagens ryggpass och då även premiären på marklyft..kommer säkert se lite knasigt ut men det kan man väl bjuda på..
hade
Latsdrag 4 set
Sittande rodd 3 set
Hantelrodd 3 set
Chins 2 set
Knäböj 3 set
Benpress 3 set -> gick mkt bra
Liggande bencurl 2 set -> lite smärta vänster knäveck :(
Trots att man var mkt matt i kroppen idag så är jag ändå nöjd.. iaf med benövningarna. Nya tag imorgon med armpasset.. längtar redan och jag hoppas kroppen vill mer då.
Man kanske skall köpa ngt prestationshöjande så man alltid är på g?
Jävlar vilken förändring! Starkt jobbat:thumbup: Som ovan sagt, testa marklyft, det är en grym övning:hbang:
Skivstångscurl 4 set
Hantelcurl 4 set
dips 4 set
liggande med hantlar bakom huvudet 3 set
Armhävningar med händerna tätt ihop 3 set
kort pass men blev lite ökningar iaf så jag känner mig rätt nöjd
Idag lördag är det en vilodag så jag skall ladda batterierna till morgonpass kondition samt boxningsträning senare på kvällen.. kanske det blir ngt extrapass efter det om jag känner mig pigg i ngn muskeldel.
Jävlar vilken förändring! Starkt jobbat:thumbup: Som ovan sagt, testa marklyft, det är en grym övning:hbang:
tackar så mkt!
Jo jag skall ge mig på den snart..skjuter den framför mig hela tiden :confused: men men nytt försök på onsdag :)
Detta kommer jag garanterat få ångra men jag skall fara och träna boxning snart.. känner mig riktigt krasslig men ngt bättre än imorse.. vill som int bli sjuk men vill då absolut inte missa träningen.. så länge man inte har feber så.
Boxningsträning 1.5h sedan så passar jag nog extraträningen på gymmet för att vila upp mig till imorgon och ett bra axelpass
Handcuff
2008-09-14, 14:41
Bra jobbat :)
Må- axlar, mage
Ti - Bröst
On - boxningsträning sedan ben på gymmet
To - rygg, mage
Fr - Armar
Lö - vila
Sö - boxningsträning sedan vader på gymmet
Om du trivs med schemat så är det bara att köra på. Personligen skulle jag inte köra bröst dagen efter axlar eller vice versa. Eftersom Axlarna får en del stryk i bröstövningarna.
Själv kör jag en sån här split (givetvis individuellt!):
Bröst+Axlar+triceps - Då alla dessa muskler kopplas in i övningarna
Rygg+Biceps
Ben+Mage
Låter det rulla på utan fasta träningsdagar. Vissa veckor 4pass å andra 3pass :)
Lycka till!
Bra jobbat :)
Om du trivs med schemat så är det bara att köra på. Personligen skulle jag inte köra bröst dagen efter axlar eller vice versa. Eftersom Axlarna får en del stryk i bröstövningarna.
Själv kör jag en sån här split (givetvis individuellt!):
Bröst+Axlar+triceps - Då alla dessa muskler kopplas in i övningarna
Rygg+Biceps
Ben+Mage
Låter det rulla på utan fasta träningsdagar. Vissa veckor 4pass å andra 3pass :)
Lycka till!
Det var bra att höra, skall kanske ändra om lite i schemat och göra en split som du kör på. Jag har lite svårt att hinna med konditonspass när man kör som jag gör just nu dessutom.
Hantelpress 4 set 6-7 rep
Militärpress sittande framför huvudet 3 set 8 rep
Stående hantellyft åt sidan 3 set 7 rep
Framåtlutad hantellyft åt sidan 3 set 7 rep
Vertikal roddmaskin 3 set 8 rep
Rotatorcuff i kabelmaskin 3 set 12 rep
Lyft av skivstångsvikter 1 set från 20kg-15kg-10kg till total utmattning
Börjar bli krasslig nu så jag får hoppas man hinner med några pass till i veckan innan det bryter ut för fullt *cry*
Neej
Jag är inte nöjd idag efter jag fått mitt första bakslag i form av feber snuva och halsont *cry*
-jag har legat och sovit och ätit(försökt iaf) idag och skall ligga och försöka kurera mig så gott det går...förhoppningsvis är jag tillbaka på torsdag.
Känns riktigt surt med boxningen imorgon men en missad ggn är väl inte hela världen även om jag tycker det .
Hoppas Ni andra är friska och tränar bra!
Liggande hantelpress 4 set
Uppåtlutande hantelpress 4 set
Dips 3 set
Kabelflyes 3 set
Sittande bänkpress (maskin) 2 set
Stående vadpress inåtvinklad häl /utåtvinklad häl 8 set 12-15 rep
Tuungt pass men jag tog mig dit iaf men mkt matt efter förkylningen och febern
Kände mig inte så pigg så jag beslutade att det var bäst att kurera sig en dag till.
Skivstångscurl 4 set
Hantelcurl 4 set
Scottcurl 3 set
hammercurls 2 set
Dips 3 set
liggande runt huvudet 3 set
Pushdowns 3 set
Underarmscurl med hantel 3 set
omvänt grepp skivstångscurl 3 set
Snurra upp vikter med rep och pinne 3 set till tot utmattning.
Gick hyfsat idag.. knppast några höjningar men pigg i kroppen igen iaf *flex*
Nu har jag blivit coach för umeå ik bowlinglag.. som om man hade tid för det *gah!* men men rätt kul att styra lite :cool:
match kl 14 idag så jag skall pula lite mat nu.
Ha´de gott
Boxningsträning 1h40m
Sparring, teknik, fys Sjukt kul med sparring.. alla grunder man lärt sig var som bortblåst :p näe detta känner jag att jag vill köra på :hbang:
Jobb på annan ort, storuman, i ett par dagar.. har redan lokaliserat gymmen så det blir inte nå slappardagar bara för man jobbar borta.. Inga genvägar!
Ha´de gott
Gick inte att träna i storuman..gymmet hade inte öppet :( aja fick vänta tills
idag med träningen.
Latsdrag 3 set 14plattor 6-7 rep
Chins 5 set kv 6 rep
Framåtlutad hantelrodd 4 set 7-8 rep 30kg
Marklyft 4 set 100kg (8,8,6,8) Premiär för marklyft så pb får man väl säga
får lägga på lite mer vikt senare men börjar lite försiktigt så man inte gör illa sig.
Sittande rodd brett grepp 2 set 14plattor (6,6)
Sittande rodd i maskin 65kg tokmatning så man körde slut.
Skitkul med mark .. känns som jag kommer att ha den som en favoritövning :hbang:
Blev ingen skjuts idag ned på stan när min polare hoppade av.. fattar inte varför man inte kan ge det lite tid.. ingen blir proffs direkt :s aja finns gott om andra på träningen man kan köra mot.
Tokcykling dit.
Boxning 60 minuter..vill ha längre pass!!!!
Tokcykling tillbaka till min middag innan det bar av till gymmet
Hantelpress 4 set 6 rep
Hantellyft åt sidan 4 set 6-8 rep
Liggande cabelcross eller ngt liknande namn 4 set 10-11 rep
Diverse hantelövningar som jag provade på för baksida axlar, fick hjälp av en grovis på gymmet som tipsade om flera övningar.. inte värt att skriva övningar och rep.. mest inlärning av rörelser
Halvkasst pass men fick mig lite mer kunskap, inte fel det heller..och axlarna är mör som tusan så ngt rätt måst det ha blivit :)
Liggande hantelpress 3 set 7-8 rep.
Dips 3 set 8-9 rep
Sittande "bänkpress" maskin 3 det 8-9 rep
Armhävningar sakta 3 set 30 rep
Skivstångscurl 3 set -8 rep
Hantelcurl 3 set 7-8 rep
sedan var jag slut :s
Tung förra vecka med mkt värk pg a jobbet och all jäkla betong och kakelbärande... klarade inte riktigt av det med ryggen men nu börjar det vara ok igen.. skall skjuta ryggträningen par dagar till så man hinner känna sig pigg igen
köpte w-80 och malto idag så nu blir det lite lättare att pula i sig massa protein
..säger bara mintchoklad *mums*
Denna vecka så är det just så pass man har hunnit med att gå på toa tamefan men det har blivit par pass iaf..dock korta som tusan men men lite är bättre än inget iaf *gah!*
Latsdrag 3 set 6-8 rep
Chins 4 set 8-9 rep
Hantelrodd 4 set 7-9 rep
Marklyft 3 set 6-7 rep .. lite ont i svanken efter jobbet så jag tog d lugnt.
Sittande roddmaskin 2 set max
crosstrainer 12 min hårt.
Hantelpress 4 set 6-8 rep
Hantellyft åt sidan 4 set 5-7 rep
Hantelövning för baksidan 4 set 8-10 rep
Sittande roddmaskin 3 set 8-10 rep
Rotatorcuff 2 set 10 rep
crosstrainer 15 min hårt.
Skivstångscurl - 4 set 5-6 rep
Hantelcurl 4 set 6-7 rep
Hammercurl 4 set 7-9 rep
Dips 3 set 8 rep
Liggande skivstång runt huvudet 3 set 6-7 rep
Pushdowns 2 set 7-8 rep
Hantelpress 4 set 5 rep
Militärpress smith 3 set 6 rep
Hantellyft åt sidan 4 set 6-7 rep
Sittande roddmaskin 2 set 10-12 rep
3 olika övningar för bakre axelpartiet/traps med hantlar
Smiter på gymmet 50 min på lunchen nu när jag jobbar 7 - 22.30 varje dag.
Det gick skitbra idag på gymmet, kände mig stark fast jag inte hade ätit lunch innan.
Imorgon så måste jag iväg till vännäs och riva nå badrum så det hinns nog inte med att träna.. skall försöka skjuta på min lunch så jag kan träna när jag kommer tillbaka.. älskar verkligen att träna.. men önskar man fick träna mer och med en seriös partner :s
Hoppas på ökning i muskler snart.. försöker ligga på +kcal, plufsigare ha man då blivit :em:
Liggande hantelpress 4 set 60kg 6 rep pb
Dips 5kg viktbälte 4 set 8 rep
Kabelmaskin 2 set 8 rep
Uppåtlutad hantelpress
Kände mig rätt bra idag på passet och mådde ändå bättre efteråt.. liver leker!!!
:hbang:
Latsdrag 4 set 6-8 rep
Chins kv 3 set 7-8 rep
hantelrodd 3 set 6-7 rep
Marklyft 3 set6-7 rep 90kg
Fan va kul :) grattis å lycka till
Skivstångscurl
Hantelcurl
Hammercurl
Hantellyft bakom huvudet stående
pushdowns
smala armhävningar
kabellyft med rak stång
set och rep har ja fan inte en susning om, tränade i sinne under 1h och körde ett riktigt skönt pass! *flex*
Fan va kul :) grattis å lycka till
Tackar tackar
Nu känns det verkligen sjukt bra :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.