Visa fullständig version : UPPSALABOR är erat varmvatten grönt!?
Eddie Vedder
2008-08-27, 17:20
I min korridor är allt varmvatten knallgrönt. Vi snackar verkligen gallgrön färg här. Vilka av er i Uppsala har såhär mer än i mitt område?
Orolig som jag är över detta så umgicks jag en stund med min gode vän Google och fann att det tydligen inte är någon fara dock:
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=791311,00.html
Mitt handfat:
53317
När jag bodde i Uppsala var mitt vatten inte grönt.
De flesta av mina grannar var gula dock :confused:
JEEZUZ EDDIE! I wouldn't drink that shit!
och :D te PowPowish!
Musselbank
2008-08-27, 17:32
Smått ofräscht att fjärrvärmevatten läcker in i tappvattnet?
Det är din tur att bli Hulken nu.
thatkrillesshow
2008-08-27, 17:38
Nopp. Inget som helst problem med det.
Däremot så har vi radon i vattnet, och titt som tätt så går apparaten som rengör vattnet från radon sönder. Då måste vi vispa vattnet ett tag innan det går att dricka:(
Pudzianovski
2008-08-27, 17:39
Coolt !
Häv några liter så komemr du ha fett grymma mutantskills som Wolverine !
Eddie Vedder
2008-08-27, 17:44
JEEZUZ EDDIE! I wouldn't drink that shit!
Haha, nä som tur är dricker jag ju bara kallvattnet. Men duscha och diska måste jag ju med det där vattnet. Lite äckligt känns det att diska en kastrull med knallgrönt vatten i.:D*spy*
Det är din tur att bli Hulken nu.
Coolt !
Häv några liter så komemr du ha fett grymma mutantskills som Wolverine !
Flogstaborna muterar och tar över världen.:furious:
Predators blod är det ju.
Pudzianovski
2008-08-27, 17:50
Predators blod är det ju.
Det kan det mycket väl vara. Vi bör vara på vår vakt.
Det kan även var sån där sörja som smittade Ninja Turtles.
Frågorna är många....
Sant Pudzi.
Glömde Toddler Mutant Ninja Tortoises sörja.
Vi får hoppas att vår käre Vedder inte muterar uppe i Uppsala...
Pudzianovski
2008-08-27, 17:53
Hur mår du Eddie? ska vi ringa SOS ?
Sir Anselm
2008-08-27, 18:03
Smått ofräscht att fjärrvärmevatten läcker in i tappvattnet?
And the winner is!! Musselbank! Det gröna är ett färgämne som tillsätts i vattnet som går i fjärrvärmenätet, det är alltså en läcka någonstans...
Eddie Vedder
2008-08-27, 18:03
Hur mår du Eddie? ska vi ringa SOS ?
Än sålänge mår jag bra. Inget stort skal har ännu börjat växa på min rygg, jag känner mig inte ovanligt aggressiv och har heller ingen vidare drift att bli en superhjälte.
Men å andra sidan var det bara någon timme sedan som jag duschade. Jag får återkomma men i dagsläget är jag enbart en människa.
Ring och rapportera om du inte redan har gjort det, sen ringer du UNT och tipsar. Jag vet inte vad tipspremien är på UNT men hemmavid fick vi ibland en tårta.
Flogstaborna muterar
Det är ingen nyhet.
Eddie Vedder
2008-08-27, 18:07
And the winner is!! Musselbank! Det gröna är ett färgämne som tillsätts i vattnet som går i fjärrvärmenätet, det är alltså en läcka någonstans...
Jag vet, det står ju i länken från UNT.
Jag vet, det står ju i länken från UNT.
Mitt vatten är som vanligt.
Än sålänge mår jag bra. Inget stort skal har ännu börjat växa på min rygg, jag känner mig inte ovanligt aggressiv och har heller ingen vidare drift att bli en superhjälte.
Men å andra sidan var det bara någon timme sedan som jag duschade. Jag får återkomma men i dagsläget är jag enbart en människa.
Du känner ingen konstig längtan efter pizza? Gärna mycket starkt kryddad sådan?
Vi får hoppas att vår käre Vedder inte muterar uppe i Uppsala...
Jag hoppas faktiskt på en tonårsmutantninja-Vedder.
Jag hoppas faktiskt på en tonårsmutantninja-Vedder.
Det vore något! :D
Mitt vatten är inte grönt :( Vore tufft att ha grönt varmvatten :D
Inget grönt vatten i svartbäcken heller. Fast du bor väl iofs i studentgettot ;)
LadyInsane
2008-08-27, 20:14
Haha, nä som tur är dricker jag ju bara kallvattnet.
Puhh...man kan ju inte alltid vara säker på dig. Du sätter ju i dig lite vad som helst..;)
Eddie Vedder
2008-08-27, 20:30
Inget grönt vatten i svartbäcken heller. Fast du bor väl iofs i studentgettot ;)
Precis. Vi är nog exprimentområdet skulle jag tro. "De försumbara" helt enkelt, då borde det ju vara vi och Gottsunda då.:D
Puhh...man kan ju inte alltid vara säker på dig. Du sätter ju i dig lite vad som helst..;)
Haha, kaffe och té iofs. Men inte varmt kranvatten.;)
Har aldrig sett sånt där vatten i nån stadsdel i uppsala. Måste vara dina rör eller nåt.
Eddie Vedder
2008-08-27, 20:45
Har aldrig sett sånt där vatten i nån stadsdel i uppsala. Måste vara dina rör eller nåt.
Läs länken. Det förekommer lite varstans i stan tydligen.
Krokodil
2008-08-27, 23:32
I min korridor är allt varmvatten knallgrönt. Vi snackar verkligen gallgrön färg här. Vilka av er i Uppsala har såhär mer än i mitt område?
Orolig som jag är över detta så umgicks jag en stund med min gode vän Google och fann att det tydligen inte är någon fara dock:
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=791311,00.html
Mitt handfat:
53317
Det är pyranin som din fjärrvärmeleverantör tillsätter för att läcksöka nätet. Uppenbarligen har ni en läcka i er undercentral. Pyranin är ofarligt men om man tvättar sig i det blir man självlysande i UV-ljus. :D
Det är pyranin som din fjärrvärmeleverantör tillsätter för att läcksöka nätet. Uppenbarligen har ni en läcka i er undercentral. Pyranin är ofarligt men om man tvättar sig i det blir man självlysande i UV-ljus. :D
Haha! Eddie få duscha hos dig så drar vi till people och sliter av oss på överkroppen :D
hahavaffan
2008-08-27, 23:50
And the winner is!! Musselbank! Det gröna är ett färgämne som tillsätts i vattnet som går i fjärrvärmenätet, det är alltså en läcka någonstans...Det var väl precis det han skrev? Att det läcker från fjärrvärmenätet till dricksvattnet.
Tricklev
2008-08-28, 00:10
Det var väl precis det han skrev? Att det läcker från fjärrvärmenätet till dricksvattnet.
Haha, så du hoppar på en kille för att han upprepa något som redan sagts i tråden.
Något som du är nr 5 på att göra.
:thumbup:
Danny Devito
2008-08-28, 00:33
Precis. Vi är nog exprimentområdet skulle jag tro. "De försumbara" helt enkelt, då borde det ju vara vi och Gottsunda då.:D
Haha, I hear you bro! :D
Men vårt vatten har varit helfint hela dagen, så jag antar att Flogsta ligger lägre på "rankingen" än Gottsunda gör. :laugh:
Danny Devito
2008-08-28, 14:04
Förresten så såg jag grönt vatten på stan idag. Det var när jag gick hem från WC i Luthagen som jag såg en reparation vid sidan av vägen där det rann grönt vatten ner för gatan.
frambogir
2008-08-28, 19:14
Så går det när man bor i Höghusen!
Upptaget
2010-05-16, 12:39
Att det läcker från fjärrvärmenätet till dricksvattnet.
Nej, det skrev han inte!!
Upptaget
2010-05-16, 12:49
oj :P
Frågan är nu, två år senare, om du har fått några mutationer efter att ha duschat i vattnet?
http://media.giantbomb.com/uploads/1/16416/582158-stevefo2_super.jpg
http://media.giantbomb.com/uploads/1/16416/582158-stevefo2_super.jpg
Fan, Eddie har bulkat..!
hahavaffan
2010-05-16, 16:01
Nej, det skrev han inte!!:thumbup:
Upptaget
2010-05-16, 16:06
:thumbup:
:thefinger
Fan, Eddie har bulkat..!
Den där fetishen för Lemmy Kilmister har satt sina spår i ansiktet också.
Three pigs
2010-05-16, 17:53
Mitt vatten är inte grönt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.