Visa fullständig version : Handla på Amazon?
Metal_boy_
2008-08-26, 12:29
Min tjej har ett presentkort på Amazon att handla för. Nu är vi helt slut på det här. Det går inte fylla i adresser riktigt så att det blir godkänt att skicka efter eller något. Vi har försökt med den brittiska sidan också. Man hör ju alltid hur folk shopar på amazon och ebay, men hur fan gör man?
Metal_boy_
2008-08-26, 12:30
Tjejen eldar snart upp checken på 50 dollar :/
Jag hade vad jag minns inga problem med att fylla i min adress, inte heller att ändra den när jag har flyttat. Ni får väl någon markering vad som är fel?
metal_boy? flashbacks!!!!
Metal_boy_
2008-08-26, 12:40
Står att det inte går att skeppa til vissa länder, men visst fan kan man få hem saker från amazon???
Jag hade vad jag minns inga problem med att fylla i min adress, inte heller att ändra den när jag har flyttat. Ni får väl någon markering vad som är fel?
Beror på vad du beställer. De skickar inte alla typer av varor till alla länder.
Jag skulle beställa en kameraadapter igår, men den vägrade dom skicka till mig, de asen...
Metal_boy_
2008-08-26, 12:49
Idioter! Mycket de får sålt i längden då...
Jag skulle beställa en kameraadapter igår, men den vägrade dom skicka till mig, de asen...
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=524836
NiXPhoenix
2008-08-26, 13:47
Står att det inte går att skeppa til vissa länder, men visst fan kan man få hem saker från amazon???
Jag har beställt ett par gånger från amerikanska Amazon men tänk på att du åker på tull+moms om det är över 400kr. Tror tyvärr det är så illa att de räknar in frakten i det beloppet, så försök hålla dig under 400kr med frakt.
De gånger jag beställt har det funkat kanon. Frakten är visserligen dyr, vill minnas att den låg på 300-400 kr. Men dollarn är låg och varorna är redan rätt så billiga. Brukar passa på att köpa flera böcker i bulk så man sparar in på frakten.
Har inte ens tänkt på att Amazon finns i Storbritannien. Som EU-land och närmare borde man tjäna rätt rejält på frakten, någon som vet hur mycket?
NiXPhoenix
2008-08-26, 14:00
De gånger jag beställt har det funkat kanon. Frakten är visserligen dyr, vill minnas att den låg på 300-400 kr. Men dollarn är låg och varorna är redan rätt så billiga. Brukar passa på att köpa flera böcker i bulk så man sparar in på frakten.
Har inte ens tänkt på att Amazon finns i Storbritannien. Som EU-land och närmare borde man tjäna rätt rejält på frakten, någon som vet hur mycket?
Brukar du inte åka på tull då?
Amazons paket syns ju så att säga.
Det är inte säkert att det blir billigare och sortimentet på vissa typer av böcker är sämre.
Brukar du inte åka på tull då?
Amazons paket syns ju så att säga.Det kostar vad det står det ska kosta, innan jag slutför beställningen. De gånger jag beställt har jag inte fått betala mer än vad det har stått, och vad jag kan minnas har det stått ca 300-400 kr frakt (då har jag beställt för bra över två tusen kr).
Coldsmith
2008-08-26, 14:50
Har funkat felfritt för mig iaf. En gång blev det liet sent och då krediterade dom mig frakten så det var ju schysst. Har köpt både från .com och .co.uk. Både är jättebra men den amerikanska sajten är bättre tycker jag.
Vad är egentligen problemet? Vad därifrån ska du köpa?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.