Visa fullständig version : Gick ner 22 kilo - utan träning!
Antar att det här är drömmen för många. Tänk att bli smal och slippa träna. Vilket drömscenario. Iofs säger hon att hon har cyklat mycket. Varför det helt plötsligt inte är träning vet jag inte. Dessutom är människan sjuksköterska men förstår inte vikten av träning. Dessutom hade hon blivit snyggare med lite träning.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article2403113.ab
Slartibartfast
2008-08-23, 20:38
Kan man gå ner i vikt utan att träna!? wtf!?
Ja, hon resonerar konstigt. Kunde ju lika gärna stått. Jag har promenerat en del, men motion är inget för mig. Så några cykelturer har det inte blivit.
Kan dock vara aftonbladet som har förvrängt vad hon har sagt.
hahavaffan
2008-08-23, 20:41
Det var ingen vacker syn trots viktnedgången.
– Innan slarvade jag med maten. Det kunde gå timmar mellan målen och när jag väl åt bara vräkte jag i mig.Helvete, jag är nog snart smällfet.
Inte direkt svårt att bli smal utan träning, bara sluta att äta eller äta minimalt. Men sedan behöver vi inte diskutera hur dåligt det är.
Jag tror vi är överens det som förvånar mig lite är att man lyfter fram det som ett exempel och som en framgångssaga. Jag tror det är för att för många är det en önskedröm att bli av med övervikten utan att motionera. Oftast står det hur viktigt motion är och typ jag promenerade bort min övervikt. Men här slipper dom. Dom kan fortsätta sitta i soffan och ändå bli smala.
Tänkte mer på hur olika vi tänker.
Tänkte först att hon omöjligt kunde väga 107, men sen såg jag längden 1.84..wtf.
hahavaffan
2008-08-23, 21:00
Tänkte först att hon omöjligt kunde väga 107, men sen såg jag längden 1.84..wtf.That's a huuuge bitch! :D - (citat från Hollywood Gigolo)
That's a huuuge bitch! :D - (citat från Hollywood Gigolo)
:laugh:
Är den inte american gigolo? "freak!!"
hahavaffan
2008-08-23, 21:14
:laugh:
Är den inte american gigolo? "freak!!"Haha jo självklart! Skrev fel. Så jävla ball film.
Ja, hon resonerar konstigt. Kunde ju lika gärna stått. Jag har promenerat en del, men motion är inget för mig. Så några cykelturer har det inte blivit.
Kan dock vara aftonbladet som har förvrängt vad hon har sagt.
Jag upphör aldrig att förvånas över hur många det är som vill
"motionera" utan att anstränga sej........
edit: Det syns att hon är slapp i kroppen.
Hon är en centimeter längre än mej och väger lika mycket!!!
Hade jag sett ut så, då hade jag........:banned .......
Jag tycker att det är synd att man spelar så intensivt på ovillighetssträngen (bli en "viktvinnare", gå ner i vikt utan att slösa bort tid på tråkig motion osv.); man kunde väl uppmuntra folk att röra på sig istället för att framställa motion som något "alla" tycker är hemskt. De flesta kan hitta någon motionsform som de tycker känns OK (jag menar inte en som man nödvändigtvis vill ha som hobby, men som man tycker känns så pass OK att man kan tänka sig att ägna lite tid åt den utan att döden dö av tristess), om man ger det lite tid. Fördelarna med att röra på sig regelbundet är väldigt många fler än den estetiska (smalochfin) som lyfts fram som den största och enda.
Tolkia - bang on. Precis vad jag menade. Istället uppmuntrar man stillasittande som ett framgångsrecept.
Tolkia - bang on. Precis vad jag menade. Istället uppmuntrar man stillasittande som ett framgångsrecept.
Man behöver ju inte träna ihjäl sej !
Jag känner tjejer som promenerar mycket, lite gympa,
och sköter kosten, som har en alldeles utmärkt fysik.
Har inte alla de där "mirakelhistoriena" en sak gemensamma, aftobladets viktklubb, jag ser det som ren reklam för den tjänsten. Och eftersom de tjänar bra med pengar på den så vill de ju attrahera så många som möjligt.
Att gå ned i vikt utan att träna attraherar tyvärr många fler än det motsatta, så marknaden får styra vilket buskap som framförs.
Jag tror vi är överens det som förvånar mig lite är att man lyfter fram det som ett exempel och som en framgångssaga. Jag tror det är för att för många är det en önskedröm att bli av med övervikten utan att motionera. Oftast står det hur viktigt motion är och typ jag promenerade bort min övervikt. Men här slipper dom. Dom kan fortsätta sitta i soffan och ändå bli smala.
Tänkte mer på hur olika vi tänker.
Men har man lyft fram hennes story (eller storys av detta slag) mer än andras då på viktklubb? Finns väl lite diverse berättelser om olika människors viktnedgång?
Förstår iallafall inte varför man inte skulle ha med denna storyn (som en av flera.)
Scratch89
2008-08-23, 23:46
Har inte Aftonbladet alltid vinklat det till latmänniskans fördel? "Gå ner i vikt med GI - utan att banta!", "Bli slank utan motion - vi har knepen!" och liknande. Alltid för att det ska låta så enkelt och "naturligt" som möjligt.
Jag kommer ihåg när de skulle lansera någon slags stenåldersdiet där man bara åt en gång, och då skulle man äta så mycket fett och protein som möjligt, för det gjorde man på stenåldern. Det som rekommenderades var köttbullar, bacon, grädde och choklad; som om det var naturligt förekommande för flera tusen år sedan.
EDIT: Att man sedan hänvisar till en tid där vi hade lägst medellivslängd och intelligens, ungarna föll ihop som korthus och vi tvingades äta larver och insekter för att överleva, är över mitt förstånd.
Jag skulle vilja se följade rubrik i Aft-fån-bladet:
"Slit som satan och gå ner 0,5 kg fett i veckan"....:D
Tycker det är skitbra att man fokuserar på kosten istället för motionen när det gäller viktnedgång. Sen kan man förvisso ha synpunkter på en del kostråd, men principen är korrekt.
Viktminskning behöver inte vara mer komplicerat än att äta vettigt och i rätt mängder.
Träning kan man ha till annat.
Vadå, det är väl en jävla massa tonårsbrudar som bantat bort sig helt utan att röra sig många milimeter. Det är ju bara att sluta äta. Det är mycket behagligare än att träna, tydligen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.