Visa fullständig version : Slipknot nya album All hope is gone
Vad tycks???:hbang: Tycker det är riktigt bra!!
hahavaffan
2008-08-21, 19:10
Hört några låtar redan och det är ganska bra... fixar albumet just nu så återkommer med lite mer åsikter senare :)
Daniiiel
2008-08-21, 19:12
Har dom återförenats? What have i missed?
Jag är väl lite soft, gillar Snuff, Vermillion är fortf bra, Child of Burning Time och All hope is gone ^^
mm, inte riktigt färdiglyssnat på den ännu, men jag har hittat flera låtar som jag tycker kickar stjärt.
Det är ett otroligt passande namn som de har valt för albumet. Förra albumet borde de ha döpt till "almost all hope is gone"...
Eddie Vedder
2008-08-22, 08:45
Har dom återförenats? What have i missed?
Något riktigt uppbrott var det väl aldrig tal om? Bara att de gick skilda vägar helt enkelt. Så uppfattade i alla fall jag det. Det är ju ganska vanligt att band tar ett uppehåll, medlemmarna sysslar med lite det ena och det andra på annat håll (t.ex. Corey Taylor och Jim Root i Stone Sour, Joey Jordison med KoRn) men att de sedan kör igång igen när det känns bra.
Jag har inte hört något av skivan än tyvärr. Jag har alla album hittills och gillar SlipKnoT som fan. Tyvärr är det ju med SlipKnoT som med så många andra bra band som blir stora, allt blir på rutin till slut och det går ju inte att jämför dom idag som när de släppte debutalbumet och Iowa. Då jävlar hade jag velat se dom!:hbang:
hahavaffan
2008-08-22, 10:25
Inget vidare tyvärr. Som med alla andra metal-typ-band nu för tiden så blir de bara sämre och sämre. Kanske är man bakåtsträvande, men jag lyssnar hellre på IOWA, Clayman, Master of Puppets, och så vidare, än deras nyare alster.
Eddie Vedder
2008-08-22, 10:47
Kanske är man bakåtsträvande, men jag lyssnar hellre på IOWA, Clayman, Master of Puppets, och så vidare, än deras nyare alster.
+1
Om det är att vara bakåtsträvare så är du i alla fall inte den enda bakåtsträvaren.:)
MasterChief
2008-08-22, 11:06
Inget vidare tyvärr. Som med alla andra metal-typ-band nu för tiden så blir de bara sämre och sämre. Kanske är man bakåtsträvande, men jag lyssnar hellre på IOWA, Clayman, Master of Puppets, och så vidare, än deras nyare alster.
Bakåtsträvare?
Jag lyssnar på Bach. Är det bra så är väl tiden ointressant. Bra musik är bra musik. Alltid.
hahavaffan
2008-08-22, 11:59
Bakåtsträvare?
Jag lyssnar på Bach. Är det bra så är väl tiden ointressant. Bra musik är bra musik. Alltid.Ja det är det jag menar. Men många yngre tycker ju bra mycket bättre om artisternas nyaste album, och nästan ogillar de äldre. Så sämre är det nödvändigtvis inte, för allas smak är olika. Men jag håller mig till det gamla.
MasterChief
2008-08-22, 12:22
Ja det är det jag menar. Men många yngre tycker ju bra mycket bättre om artisternas nyaste album, och nästan ogillar de äldre. Så sämre är det nödvändigtvis inte, för allas smak är olika. Men jag håller mig till det gamla.
Jo, det är sämre och de har sämre musiksmak.
Våga vara elitistisk.
mm, de första albumen oftast bäst och alla förändringar är av ondo. Ta Pantera t.ex. innan Cowboys from Hell.
hQVs-AyO76s
:D
Nåväl, tycker Slirres nya album är helt ok med ett par rejäla dängare. Duger för mig.
reinholdsson
2008-08-22, 13:02
Nja, jag gillade inte den nya skivan något särskilt.
Whistler
2008-08-29, 18:19
Hittills bara lyssnat på de 10 första låtarna, men satan vad bra det är! Så här bra ljudproduktion hör man inte ofta inom sådan här musik! :)
forslund
2008-08-29, 18:40
Jag har aldrig gillat de tidigare skivorna av Slipknot, av den anledningen att det var för mycket growl för min smak. Det här albumet verkar de ha lagt av med det mycket mer, så denna faller mig otroligt i smaken.
Det ska vara tungt men man ska höra vad de sjunger. :thumbup:
Borde byta namn till Fagknot nu!
billmaier
2008-08-29, 19:14
Borde byta namn till Fagknot nu!
+1
Tycker det liknar mer Backstreet Boys än Slipknot *spy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.