mhenkel
2008-08-21, 18:03
Hej
Ja idag börjar jag att jogga 30 min och med att ändra min kost.
Men jag vet inte riktigt vad det är som är bra, jag har läst lite och kollat.
Jag är ungefär 182-183 cm lång, och väger 84 kg (18 år) (För mycket av det är fett). Och jag behöver gå ner i vikt. I alla fall 8 kg minst för att få fram lite mer av musklerna. Jag har ganska mycket muskler men tyvärr så syns dom inte speciellt mycket på magen och bröstet, Det är där det mesta har satt sig.
Jag gymmade för något år sedan, men tappade lusten. Men nu är jag tillbaka och har kört någon vecka. Så jag behöver några bra råd om kost, vad jag ej bör äta och vad som behövs äta för att gå ner dom här kilona och för att musklerna ska "utvecklas" bra.
Som det ser ut idag så ser mitt schema ut såhär:
Morgonen: Frukost. Grovt bröd med ungeför ca 2 dl mjölk.
Lunch: Det som bjuds i skolan + en hel del sallad, 2-4 dl mjölk/vatten
Mellanmål: En frukt
Kvällsmat: Potatis/Ris/Kött/Korv/Köttfärs/Sallad 2-4 dl mjölk
Kvällen: Jogga 30-40 min
Lägg gärna till eller ta bort saker så att det ska bli bättre, är väldigt oerfaren om kost osv.
Tack på förhand!
Ja idag börjar jag att jogga 30 min och med att ändra min kost.
Men jag vet inte riktigt vad det är som är bra, jag har läst lite och kollat.
Jag är ungefär 182-183 cm lång, och väger 84 kg (18 år) (För mycket av det är fett). Och jag behöver gå ner i vikt. I alla fall 8 kg minst för att få fram lite mer av musklerna. Jag har ganska mycket muskler men tyvärr så syns dom inte speciellt mycket på magen och bröstet, Det är där det mesta har satt sig.
Jag gymmade för något år sedan, men tappade lusten. Men nu är jag tillbaka och har kört någon vecka. Så jag behöver några bra råd om kost, vad jag ej bör äta och vad som behövs äta för att gå ner dom här kilona och för att musklerna ska "utvecklas" bra.
Som det ser ut idag så ser mitt schema ut såhär:
Morgonen: Frukost. Grovt bröd med ungeför ca 2 dl mjölk.
Lunch: Det som bjuds i skolan + en hel del sallad, 2-4 dl mjölk/vatten
Mellanmål: En frukt
Kvällsmat: Potatis/Ris/Kött/Korv/Köttfärs/Sallad 2-4 dl mjölk
Kvällen: Jogga 30-40 min
Lägg gärna till eller ta bort saker så att det ska bli bättre, är väldigt oerfaren om kost osv.
Tack på förhand!