Visa fullständig version : Svensk filmbiffning á la Hollywood
Har ni sett skådespelaren Ola Rapaces nya kropp? Han har gjort en filmbiffning á la Hollywood, resultatet blev riktigt bra!
Före
http://www.kickinorman.com/blog/wp-content/uploads/2007/07/alltomminbuske.jpg
Efter
http://www.strength.nu/A2812E2D4A734AC596712E5A0A2D3011
Repost av en låst tråd
Tråd blåst
Repost av en låst tråd
Tråd blåst
Ok, visste inte, sorry!
Ingen fara, den här kanske klarar sig undan ana*olasnack och kan hållas öppen ;)
Riktigt grov han blev. Bra jobbat.
Ni ser längst fram på bilden vad han använt.
Bilden är suddigt, ser faktiskt ut som om det står "Cheatine" på burken. Lol.
Jag tror nog inte att det är omöjligt att fixa en sån fysik under en relativt kort tid, om man (som många skådespelare) har tillräckligt med pengar för att fixa en personlig tränare och en dietist, och kanske tillochmed en kock. Är man tillräckligt dedikerad så går det. Jag hade en liknande fysik (fast mindre muskler) när jag deffade hardcore förra sommaren (allt är borta nu dock - 15 % bf har jag nu efter ett test i en riktigt avancerad maskin, "dextroscan" eller likande. But I digress...)
Nitrometan
2008-08-21, 11:11
Ni ser längst fram på bilden vad han använt.
Påfågel?
Påfågel?
Haha andra bilden! :D
The formula for growth.
gnagaren
2008-08-21, 11:22
Kreatin och kokain?
Låt anklagelserna och misstankarna hagla! >_>
Nitrometan
2008-08-21, 12:36
Låt anklagelserna och misstankarna hagla! >_>
Ja, det räckte inte med den förra tråden...
13 g på 13 minuter - eller vad det var.
Det var cablecrossen som gjorde det! Fan, nu kommer alla stranddårar börja överanvända den igen. Nåja, mer fria vikter åt my good self :)
MojjMojj
2008-08-21, 13:07
Han har använt rätt slags tandkräm den killen.
"Allt om min buske" är lite småkul faktiskt :)
NiXPhoenix
2008-08-21, 14:45
Mmm, härligt ärliga muskler.. :rolleyes:
Så här tränar Ola Rapace - skrivet av tränaren Stefan Reijer
- Målet med Olas träning är att komma i grym form till en Svensk storfilm som spelas in om ungefär 10 månader. - Vi kör styrka 5ggr i veckan. Styrketräningen är baserad på gamla hederliga Olympiska tyngdlyftnings övningar för att få en så idrottsrelaterad kropp som möjligt. Vi försöker undvika kropps byggningsövningar för att det ska se ut som om att man kan använda musklerna och inte bara se uppblåst ut.
- De fem övningar vi kör mest är frivändning, knäböj, stöt o ryck drag, push press, utfalls gång. Lägg där till special övningar med redskap som min vän Lennart Flyman konstruerat lite svårt att förklara hur både utrustning och övningar genomförs.
- Olas intensitet på träningen är det värsta jag sett och då har jag i alla fall jobbat på Bosön sedan 1988 och sett många idrottsmän komma och gått. Med andra ord ett riktigt föredöme på alla sätt och vis.
-Ola kör även boxningsträning med Tommy Johansson 3-4 ggr i veckan Tommy är gammal elitboxare och kör stenhårt med Ola.
- Vi försöker även lägga in tränings läger i min moderklubb Mockfjärds AK för att få känna av sann idrotts miljö där svetten sitter i väggarna och skapa hårdhet i både kropp och själ.
Så här använder Ola Rapace kosttillskott.
Whey Protein: 30g till frukost, efter varje träning samt som kvällsmål. När Ola jobbar och det blir långt mellan måltiderna kompletterar han med 30g whey protein som mellanmål.
Push Extreme: 2 matskedar innan varje träningspass.
Creatine: 10g på varje träningsfri dag.
Daily Strength: Två tabletter per dag. Vill du få samma resultat som Ola Rapace?
Testa samma kostillskott som Ola under en månad.
Du behöver följande kosttillskott.
Strength Whey Protein; 3 påsar á 1000g
Strength Push Extreme; 1 burk á 360g
Strength Daily Strength; En burk á 120 tabletter
Strength Creatine; En burk á 200g
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.