handdator

Visa fullständig version : Hulken - Beach 2009

Sidor : [1] 2

Cirius
2008-08-20, 22:56
Född: 1986-05-29
Vikt: 104.4KG

Schema
Måndag: Bröst, Biceps
Tisdag: Rygg, Triceps
Onsdag: Kondition (Om jag missat nått så tar jag igen det här. Eller om jag känner för att jag behöver något extra så kör jag det här.)
Torsdag: Axlar, Mage
Fredag: Ben
Lördag: Vila el. Kondition.
Söndag: Vila el. Kondition.

Jag håller inte strikt på schemat, gör det som känns bäst för dagen. Försöker hålla schemat dock så jag inte gör något dumt. Försöker komma igång med att springa, just nu är det bara promenad. Jag går en promenad på 14 km varje dag, med undantag på helger.

Mål
Att år 2009 inte skämmas överhuvudtaget över min kropp. Samtidigt som att jag ska kunna vara nöjd med det jag klarat av att göra. Gått ifrån en max vikt på 120 KG fett ner till 95 KG mestadels muskler.

Personlig info:
Jag kommer aldrig ägna mig åt att räkna på mat, samt att jag äter inte så värst mycket. Jag äter om jag är hungrig och så att jag klarar mig. Men jag har svårt att äta 5 ggr / dag. Är aldrig hungrig på morgonen, kan bli hungrig till Lunch, äter middag, sen kanske nått på kvällen. Det kommer ni märka om ni följer denna journal. Ni får piska mig....

http://cirius.se/before-after.JPG

Cirius
2008-08-20, 23:07
Mat
Frukost: -
Lunch: 2 Fulkornsmackor med ett glas mjölk. Protein drink..
---Träningspass 1---
Proteindrink
Middag: 3 Pannkakor ett glas mjölk
---Träningspass 2---
Kvällsmat: 2 Fullkornsmackor med 1 glas juice

Träning
Träningspass 1: Axlar, körde rätt hårt. Ska börja med att skriva ner vikter och set/rep men just nu får det blir såhär. Fick lite ont i vänstra axeln vilket jag kan få ibland.

Träningspass 2: Ben, körde slut på dom idag. Kändes bra...

Ingen promenad mer än lite på bandet på gymmet :(

Kommentar
Vissa dagar mår man kanon. Andra mår man sämre, idag var igentligen ingen bra dag. Önskar att jag hellre stanna i sängen imorse än att jag gjort något annat. Men men, suttit läst runt här på kolo och nu känns det ok. Det är bara bita ihop, en ny dag imorrn, för hoppas mitt huvud vill tänka på roligare saker då.

Cirius
2008-08-21, 18:09
Mat
Frukost: -
Lunch: 1 Fulkornsmacka med ett glas mjölk.
---Träningspass 1---
Proteindrink
Middag: Ris, pannbiff med tomat å gurka.
Kvällsmat: -

Träning
Träningspass 1: Triceps, mage
1 Timme 15 min promenad

Kommentar
Ökat i styrka i triceps, känns bra, nu väntas en kväll Rock Band :)

Cirius
2008-10-06, 18:55
Aja, har inte skrivit här på länge. Har stannat på 101.4 kg, eller just nu står jag på 102.3 eller nått efter en galet dålig helg, ätit massa skit, bullar, läsk, öl, you name it, saknas bara en pizza mitt ibland allt.
Hur som helst har jag kommit till ett stadium där jag halvt är nöjd med min kropp, folk ger komplimanger hela tiden om hur slank jag blivit, emot förr, men min egna bild på hur jag ser ut är inte densamma.

Min fråga som jag undrar är hur ser jag egentligen ut?

Är jag så otränad som jag faktist känner mig, samtidigt som jag känner mig stark? Hur ser folk på mig när jag går runt i T-shirt? När folk tittar på mig, vad tänker dom egentligen? Att jag ser ut som en tjockis?

Hur som helst, nån måste jag fråga, kan inte typ skicka runt bilder på MSN till folk å säga, "Va ärlig nu", för de lär de aldrig vara. Så jag tänker slänga upp bilder här och se vad jag får för svar....Vet dock inte hur många som läser här men vi får se. Några svar lär jag få, tar korten efter min promenad som jag ska gå snart. Är väll inte nere i de minsta jag varit nere i, men vi får se hur de går....

Bullaz
2008-10-06, 19:08
Meh, ingen respons har du fått. Då måste jag ju bara skriva några rader! Först och främst grattis till att ha blivit 18.6kg lättare på 8-9 månader, jävligt starkt jobbat. När du landar på 95 sträcket kommer du kanske inte vara helt nöjd, men då har du kommit så pass långt så det kommer kännas helt okej att kämpa vidare! Hoppas du lyckas och är nöjd med din kropp när beachsäsongen drar igång om dryga 9 månader! :)

Ceccil
2008-10-06, 20:35
Du ska ha mycket cred för att ha kämpat bort flera kilon från din kropp! Grymt jobbat, hur vill fortsätta ifrån det här stadiet? Vill du gå ner mer, eller vill du istället satsa på att försöka acceptera och tycka om din kropp som den ser ut idag?

Jag tror inte att ditt huvud riktigt har hängt med i dina yttre förändringar. Du ser fortfarande dig själv som en större version av dig själv. Förstår du? Lyssna på människorna runtomkring dig, och försök ta till dig det dom säger.
Kram!!

Cirius
2008-10-06, 22:28
102KG dålig bild :(
http://www.cirius.se/training/gymmet.JPG
101.6KG
http://www.cirius.se/training/hallennoshirt.JPG
101.6KG
http://www.cirius.se/training/hallennoshirtside.JPG

Bjuder på en bild med kläder på, på väg till gymmet
http://www.cirius.se/training/hallen.JPG

Cirius
2008-10-06, 22:34
Fick tips idag på gymmet om hur jag ska äta. En diet jag skulle hålla ca 5 dagar sedan äta vanligt tyckte han.

Frukost -
2-3 Äggvitor blandat med Tonfisk i vatten.

Lunch -
Kycklingbröst , kokt helst annars grillat. INTE Stekt.

Middag -
Sallad, men inte ha någon tomat i salladen.

Antar man bör äta nån frukt emellan också? Samt att min proteinshake kommer att finnas med....

Vad sägs?

Roosen
2008-10-06, 22:55
Hejsan.

Jag vill inte punktera dina drömmar helt, men att gå ner från 120 till 95 "mestadels muskler" will be tuff. I och med att du ligger på en diet/deff så kmr det bli rätt svårt att bygga på det. Hur som helst så kommer du med hårt slit säkert uppnå en fysik du är nöjd med, år 2009.

Annars tycker jag att du har gjort ett bra jobb och önskar dig lycka till med fysiken du vill ha :)

Roosen
2008-10-06, 22:59
Hejsan.

Jag vill inte punktera dina drömmar helt, men att gå ner från 120 till 95 "mestadels muskler" will be tuff. I och med att du ligger på en diet/deff så kmr det bli rätt svårt att bygga på det. Hur som helst så kommer du med hårt slit säkert uppnå en fysik du är nöjd med, år 2009.

Annars tycker jag att du har gjort ett bra jobb och önskar dig lycka till med fysiken du vill ha :)

En sak som jag brukar påminna bekanta om som önskar gå ner i vikt är; huvudfaktor att gå ner i vikt är att peta i sig mindre Kcal än vad man gör av med. En chipspåse innehåller ca 1000 Kcal, att bränna 1000 Kcal är ett slit.

:thumbup:

Cirius
2008-10-06, 23:30
Hehe, du punkterar inte mina drömmar :). Vet att målet 95KG muskler kommer va ett helvete att uppnå, när jag väl gått ner mina KG tex och kroppen börjar kännas bra så säger folk att dom tror att jag kommer tappa suget för träningen.

Hur som helst, målet har ändrats lite, jag ska ner fler KG än vad jag sagt, 95KG ska vara till nu jul dock inte bara muskler. Sen ska jag ner runt 85KG, sen bygga muskler uppåt. Det kommer väll ta flera år men till nästa sommar så kommer jag ändå trivas tror jag.... :)

Tack för att du skrev :)

Roosen
2008-10-06, 23:50
Hehe, du punkterar inte mina drömmar :). Vet att målet 95KG muskler kommer va ett helvete att uppnå, när jag väl gått ner mina KG tex och kroppen börjar kännas bra så säger folk att dom tror att jag kommer tappa suget för träningen.

Hur som helst, målet har ändrats lite, jag ska ner fler KG än vad jag sagt, 95KG ska vara till nu jul dock inte bara muskler. Sen ska jag ner runt 85KG, sen bygga muskler uppåt. Det kommer väll ta flera år men till nästa sommar så kommer jag ändå trivas tror jag.... :)

Tack för att du skrev :)

Härligt:).
Mål med träning/kost å fysik ändras ju konstant med tiden. Jag har uppnått dom mål jag satte innan sommaren, men sätter hela tiden nya vart efter som. Man blir väl aldrig riktigt nöjd. En slags girighet :D

Kommer fortsätta att följa din journal..

EnTe
2008-10-07, 00:04
Tycker du verkar slita på bra. Jag har inte riktigt vart så stor som du men väl nära 115kg. Nu väger jag precis över 100 och mitt mål är 85 till jul (det innebär -20kg mot min startvikt på 105 för två mån sen)

Jag har helt ledsnat på GI och allt annat jävla skit. Ursäkta uttrycket! Jag äter vad jag vill förutom godis och läsk (aldrig gillat läsk). Det slinker ner en bulle och dyl ibland, men jag tappar mer och mer suget på sånt med!

Kontentan är att det finns inga genvägar! Att äta mindre och slita tag i stålet utav helvete är den enda rätta vägen enligt mig... Kämpa på! Du är lätt nere på 85-90 till jul. Jag med! =)

Skål!

Cirius
2008-10-07, 00:54
Mål med träning/kost å fysik ändras ju konstant med tiden. Jag har uppnått dom mål jag satte innan sommaren, men sätter hela tiden nya vart efter som. Man blir väl aldrig riktigt nöjd. En slags girighet :D

Jo, jag märker att desto närmre man kommer att vara nöjd med vikt desto mer kommer man till fixering över hur saker och ting "ska" se ut. För en själv, vad som är snyggast för mig. Hur ska jag träna kroppen till att få den som jag vill. En sorts fixering som känns rätt sjuk =).

Tycker du verkar slita på bra. Jag har inte riktigt vart så stor som du men väl nära 115kg. Nu väger jag precis över 100 och mitt mål är 85 till jul (det innebär -20kg mot min startvikt på 105 för två mån sen)

Jag har helt ledsnat på GI och allt annat jävla skit. Ursäkta uttrycket! Jag äter vad jag vill förutom godis och läsk (aldrig gillat läsk). Det slinker ner en bulle och dyl ibland, men jag tappar mer och mer suget på sånt med!

Kontentan är att det finns inga genvägar! Att äta mindre och slita tag i stålet utav helvete är den enda rätta vägen enligt mig... Kämpa på! Du är lätt nere på 85-90 till jul. Jag med! =)

Skål!

Jag är lite som du, äter allt förutom läsk/godis...Håller mig borta ifrån att festa alldeles för mycket. Har dock 1-2 Dagar i veckan då jag gör lite som jag vill och då brukar de oftast vara Pizza jag saknar mest av allt. Det känns inte som att de gör nått att jag äter en pizza i veckan, eller något annat onyttigt. Det märks inte om man säger så. Jag äter relativt lite men ser till att jag inte stupar...Många blir oroliga när man tackar nej till de mesta. Är nått fel? :) Killen som älskar godsaker och alltid gjort börjar tacka nej till saker och ting?

Jag var en gång i tiden smal, behövde inte oroa mig om vad jag stoppa i mig. Så jag åt allt, bullar, bakelser, godis, läsk....Det var inte därför jag gick upp i vikt. Jag gick upp i vikt för att jag under en lång tid endast spenderade dagarna framför datorn, spelade spel....Kunde dricka 4-6Liter cola om dagen och det enda jag rörde mig var ifrån Sängen->Datorn->Köket->Datorn-> Sängen....Jag vet vad jag gjort för fel och jag tror inte jag kommer ha något problem i att hålla vikten när jag väl gått ner mina KG. Jag mår bäst i livet utav att slita och känna att jag orkar allt jag vill göra. Jag blir lugn utav att känna att jag klarar allt jag bestämmer mig för att göra.

Jag hoppas mina Mål blir nådda till Jul och jag Tror att så länge du håller uppe motivationen så kommer dina mål bli nådda också. Jag hejjar på dig ;)

Kampen emot KG fortsätter !

Cirius
2008-10-07, 00:54

Det gör mig glad att du vill följa min Journal. :) Ska inte göra dig besviken!

martikainen
2008-10-07, 06:16
Såna här journaler gillar jag! Redan nu så har du ju 10gånger snyggare fysik än innan och för varje kilo blir det bara snyggare och snyggare.
Fortsätt kämpa även fast man blir tillbakaputtad ibland av för mycket gott, det kommer ge bra jävla resultat i slutändan!

Cirius
2008-10-07, 06:47
Såna här journaler gillar jag! Redan nu så har du ju 10gånger snyggare fysik än innan och för varje kilo blir det bara snyggare och snyggare.
Fortsätt kämpa även fast man blir tillbakaputtad ibland av för mycket gott, det kommer ge bra jävla resultat i slutändan!

Man tackar:)

Cirius
2008-10-07, 08:21
Dragit mig upp ur sängen tidigt. Arbetslös som man för nuläget är så ska jag försöka ta mig till gymmet och få träningspasset samt motionsrundan avslutad så snabbt som möjligt så man kan avnjuta lite utav dagen ikväll.

Kokar just nu 3 ägg, tänker vara på gymmet runt 10, där ska jag träna rygg samt triceps, kommer även simma runt 1 timme idag....Ska satsa på 1km++...

Vi får se hur de går, efter det är de till å vara hundvakt rawr =)

Cirius
2008-10-07, 19:48
Härlig rygg+triceps träning idag, kändes riktigt bra faktist..Efter de så simmade jag 0.7km...

Började må dåligt här för några timmar sen men har legat till sängs ett tag och mår nu bättre, de va magen som inte ville för tillfället men allt verkar vara i sin ordning nu. Det är mycke jobbigt man får utstå om man vill va fin.....

Livet är fan så mycke enklare med cola, iallafall för stunden ! *flex* :smash:

calle92
2008-10-07, 19:55
Bra att ta tag i det och du har lyckats bra hitills!:) Om det blir svårt ibland så tänk på hur resultatet kommer vara när du är klar.

Kämpa på!

Cirius
2008-10-08, 02:56
Bra att ta tag i det och du har lyckats bra hitills!:) Om det blir svårt ibland så tänk på hur resultatet kommer vara när du är klar.

Kämpa på!

:) Tack för att du titta in och tack för ditt stöd ;)

Ge upp kommer jag inte :) Idag var inte en sån bra dag som jag hadde hoppas på dock, fick magont och mådde väldigt dåligt. Så har legat till sängs en längre stund. Borde sova nu fast ska bara kika lite på kolo ;)

Cirius
2008-10-08, 12:03
Tjenamors, kom upp runt 11 idag vilket är bra för att vara jag nuförtiden. Gör mig iordning för gymmet, morgonvikten står på 102KG Sharp! Och då med skräpmat i magen sen igår....Vet inte vad som hänt med mig men förr höll jag mig verkligen borta ifrån skräpmat under veckorna men igår gick de bara undvika igenom att laga egen mat och de orkade jag inte då jag mådde dåligt.

Hur som helst, de blir till å träna hårdare idag. Det blir Biceps/Axlar/Mage...

Det känns bra i kroppen ifrån gårdagens ryggpass, måste lägga i en extra växel då jag tränar rygg. Får bättre hållning på de sättet.

Hare gött alla som läser detta (=) :)

Cirius
2008-10-08, 16:27
*popcorn* Hej min Döda Journal. Är nu hemma ifrån träningen och ska snart köra lite bil så jag får mitt körkort nångång till nästa sommar. Funderar på att börja skriva om mina övningar dock inte så bra på vad allt heter men får väll se till å ta reda på det då....Är inte så fixerad på vikt egentligen utan kör bara det som jag orkar med....

Första frågan man får när folk vet om att man går på gym: Vad bänkar dudå?

Hare gött alla som tjuvläser detta! :)

Ceccil
2008-10-08, 19:27
*popcorn* Hej min Döda Journal. Är nu hemma ifrån träningen och ska snart köra lite bil så jag får mitt körkort nångång till nästa sommar. Funderar på att börja skriva om mina övningar dock inte så bra på vad allt heter men får väll se till å ta reda på det då....Är inte så fixerad på vikt egentligen utan kör bara det som jag orkar med....

Första frågan man får när folk vet om att man går på gym: Vad bänkar dudå?

Hare gött alla som tjuvläser detta! :)

Det finns en sida här på kolo med beskrivningar och namn på övningar. Tror det är en sticky som ligger uppe. :)

HAHA! Den frågan får jag jämt också.. Eh, jag bänkar inte alls? *kissass*

Cirius
2008-10-08, 21:46
Det finns en sida här på kolo med beskrivningar och namn på övningar. Tror det är en sticky som ligger uppe. :)

HAHA! Den frågan får jag jämt också.. Eh, jag bänkar inte alls? *kissass*

Älskar den frågan, kommer ihåg i skolan när vi grabbar står å snackar styrketräning och hur hockeykillarna alltid drog upp den frågan. Man tänker, Bänk = Du är bäst? .....

Inte riktigt fattat dedär, Bänkpress är en bra övning men det är ju precis som med allt annat, är du stark i bänk så innebär de inte att du är stark i allt. Så vad är de för nått att mäta me?

Jag har kört bänkpress 1 gång, men jag svarar inte ens på frågan om jag får den. Känns fånigt bedöma styrkan på en övning sådär :P

Men om du börjar köra bänk så kanske vi kan skryta för varann ?

Cirius
2008-10-09, 00:35
Tankar....

Det är mitt egna fel att jag gjorde mig till den jag varit. Chewwbacca som en viss person har kallat mig för. Fast alltid vetat jag har kraft och villja att göra det jag ställer in mig på...Vägen tillbaka är lång dock. Hur kunde jag låta dethär hända? Kan sitta stirra in i spegeln på gymmet ibland och bara tänka, vafan har jag hållt på med? Är på nått sätt ändå glad över resan, fått mig förstå mycket om hur det är att vara "överviktig"...Hur de känns att vara en "Tjockis" som så många kallar det.

Jag har lovat mig själv att aldrig se ner på någon som är överviktig. Det är en persons egna val att ta hand om sin kropp och dom avgör på vilket sätt dom gör det på...På samma sätt som att en tjej som är vältränad vägrar jag enbart falla för det yttre, saker och ting är så mycket mer än så.

Alla har vi olika smak på de yttre, vissa gillar större vissa mindre. Tänker inte gå in på vad min smak är utan filosoferar bara lite. Målet var att till sommaren väga 95KG på vågen vilket jag kommer nå. Jag har slitit hela sommaren för det här men jag ångrar inte en enda timme som jag lagt ner. Dagar då vissa nästan skrattat åt hur knäpp jag varit när jag gick mina promenader och nu frågar dom efter att följa med på dom.

För varje dag som går så återvänder jag till den jag var förr. Jag orkar mer nu jag blir typ aldrig trött av att göra saker, starkare, allt känns bra. Det känns som att folk ser på en annorlunda nu. Vissa kallar mig fortfarande slapp men jag gör mycket mer än de flesta i min närhet.

När de sitter hemma och ser på TV en varm kväll så är jag ute i kylan och går min promenad. Visst känns de tråkigt att gå därute i kylan men samtidigt så får man hålla siktet på målet. För jag vet att när jag är vid mitt mål så kommer jag aldrig låta det här hända igen. Aldrig mer ska jag känna att jag inte orkar mera då. Jag kommer hålla min kropp i sånt trimm att det är sjukt och ingen ska komma ivägen för min träning. Gymmet är som en drog som man inte vill sluta ta och som inte skadar en utan hjälper en. :)

Är glad läsa här på Kolozzeum, de finns så många duktiga som fixar sin träning och bara blir snyggare och snyggare ;) . En vacker dag så ska jag också kunna flexxa med snygga bilder och va lika duktiga som ni.

Fast för nuet så får ni endast höra mina tankar ..... *popcorn*

Nu ska jag se klart UFC Sen är det natti :) :Virro

Roosen
2008-10-09, 00:50
Tankar....

Det är mitt egna fel att jag gjorde mig till den jag varit. Chewwbacca som en viss person har kallat mig för. Fast alltid vetat jag har kraft och villja att göra det jag ställer in mig på...Vägen tillbaka är lång dock. Hur kunde jag låta det här hända? Kan sitta stirra in i spegeln på gymmet ibland och bara tänka, vafan har jag hållt på med? Är på nått sätt ändå glad över resan, fått mig förstå mycket om hur det är att vara "överviktig"...Hur de känns att vara en "Tjockis" som så många kallar det.

Jag har lovat mig själv att aldrig se ner på någon som är överviktig. Det är en persons egna val att ta hand om sin kropp och dom avgör på vilket sätt dom gör det på...På samma sätt som att en tjej som är vältränad vägrar jag enbart falla för det yttre, saker och ting är så mycket mer än så.

Alla har vi olika smak på de yttre, vissa gillar större vissa mindre. Tänker inte gå in på vad min smak är utan filosoferar bara lite. Målet var att till sommaren väga 95KG på vågen vilket jag kommer nå. Jag har slitit hela sommaren för det här men jag ångrar inte en enda timme som jag lagt ner. Dagar då vissa nästan skrattat åt hur knäpp jag varit när jag gick mina promenader och nu frågar dom efter att följa med på dom.

För varje dag som går så återvänder jag till den jag var förr. Jag orkar mer nu jag blir typ aldrig trött av att göra saker, starkare, allt känns bra. Det känns som att folk ser på en annorlunda nu. Vissa kallar mig fortfarande slapp men jag gör mycket mer än de flesta i min närhet.

När de sitter hemma och ser på TV en varm kväll så är jag ute i kylan och går min promenad. Visst känns de tråkigt att gå därute i kylan men samtidigt så får man hålla siktet på målet. För jag vet att när jag är vid mitt mål så kommer jag aldrig låta det här hända igen. Aldrig mer ska jag känna att jag inte orkar mera då. Jag kommer hålla min kropp i sånt trimm att det är sjukt och ingen ska komma ivägen för min träning. Gymmet är som en drog som man inte vill sluta ta och som inte skadar en utan hjälper en.

Är glad läsa här på Kolozzeum, de finns så många duktiga som fixar sin träning och bara blir snyggare och snyggare ;) . En vacker dag så ska jag också kunna flexxa med snygga bilder och va lika duktiga som ni.

Fast för nuet så får ni endast höra mina tankar ..... *popcorn*

Nu ska jag se klart UFC Sen är det natti :Virro

Skönt att släppa lite på trycket va :)

Handen på hjärtat; Jag ser ner på tjocka personer. Personer som har ätit sig till övervikt. Personer som lever i någon slags självförnekelse. Anledningen till att jag och såååå många andra "ser ner" på såna är att jag själv inte kan förstå hur man kan tillåta sig själv att bli fet. Sedan finns det ju olika fall, tex ungar som idiotiska föräldrar matar sina barn med skräpmat..Men så finns de ju ungar som föds med andra förutsättningar att bli överviktiga osv. Men en sak är säker, när man ser en person som har kommit till insikt och gör något åt saken - helhjärtat, så värmer det.

Rock on :hbang:

Cirius
2008-10-09, 00:53
Ska se om jag hittar bilder på mig ifrån förr, så ska du få se att jag varit jättesmal :) . Jag har gjort bort mig totalt men kan lova dig att nästa sommar så är det jag som äger stranden och det har jag förtjänat ;) Mohahaha!

I will not give up!:cool:

Tack för ditt stöd, det känns skönt ha folk som tror på en. Jag ska inte göra er besvikna.

Roosen
2008-10-09, 00:59
Ska se om jag hittar bilder på mig ifrån förr, så ska du få se att jag varit jättesmal :) . Jag har gjort bort mig totalt men kan lova dig att nästa sommar så är det jag som äger stranden och det har jag förtjänat ;) Mohahaha!

I will not give up!

Tack för ditt stöd, det känns skönt ha folk som tror på en. Jag ska inte göra er besvikna.

Stöd är bra :cool: Visst ger det en extra kick när någon är med å pushar en :)

jag önskar att ja fick stöd i dagsform-tråden *cry*

Cirius
2008-10-09, 01:06
Nu gav jag dig lite stöd *flex*

Cirius
2008-10-09, 01:08
Ryggen:
http://www.Cirius.se/training/rygg.JPG

Haha så ful :em:

Roosen
2008-10-09, 01:21
Ryggen:

Fortsätter du att knata på å köra i samma tempo kan du titta tillbaka på den där bilden om 6 månader och känna tha great taste of success.

*popcorn*

Zagrow
2008-10-09, 01:45
Allo allo, har bara surfat omkring på forumet sedan i lördags... men dock extremt intensivt... Vi är VÄLDIGT lika du och jag...

Nr 1 jag låg på 120kg för ungefär 3 månadersen. ( Körde en nutrilett kur me intensiv träning... lite halvt självmord men ja tappade också 12 kg på 8 dygn... )

Kom ner på 108KG som jag låg på för 1 veckasen...

Börjat med nutrilett nu igen och sedan söndags kväll har jag kommit ner på 106KG

Jag sa relativt nyss upp mig från jobbet och är också arbetslös... Dock av egen vilja... Vet inte hur det ligger till för din del...

Jag passade på att ta körkort efter jag sa upp mig och fixade det på 3,5 veckor... Var mitt livs största bedrift tror jag. ( att göra det så snabbt d.v.s inte att just ta körkort... hehe )

Men i vilketfall, jag siktar själv på 95KG faktiskt men jag skall göra det på c.a 5-7 veckor... Dock blir det lite vattenceller som töms på vägen samt lite muskel massa då jag kör "svält" diet.

Är nu inne på 4e dygnet med nutrilett och allting känns relativt bra, ren mardröm dock dom 3 första dygnen...

Skall köra 2 veckor nutrilett ( ökar till 4 veckor ifall jag känner att kroppen mår bra och att jag klarar av det )

Därefter 1 vecka med endast fullkorns havregryns gröt till frukost med en tesked honung, samt 2 mål sallad med kokt äggvita ( plockar bort gulan )

Efter den veckan blir det deff på allvar, nyttig mat och rejält med träning kombinerat med ett kalori underskott på 500kcal per dygn.

Så det blir stenhårt...

Kan tipsa dig om ett program som heter Hälsovakten... piss dyrt att köpa men kan du "ordna det på andra sätt" så är det svin bra... All mat som finns, finns med i programmet, du går till claes ohlson och köper en mat våg sen mäter du allting du äter per dygn så det blir rätt..

Med en extremt låg kcal mängd per dag och extremt låg kolhydrats intag så tappar du enormt me fett samt lägger sig kroppen i "ketois" läge om jag nu stavade rätt... där lever njurar hjärta och hjärta förvandlar om underhuds fett till energi... Alltså förbränner du 100% maximalt av vad du kan...

Men detta är svårt att kombinera med träning, jag känner iallafall personligen att jag knappt fixar en kortare promenad utan att nästan kollapsa sedan...

Så länge jag håller mig hemma och tar det lungt så funkar det skit bra... Iallafall än så länge...

Själv har jag följande:

666kcal om dagen ( max )
60g kolhydrater
15,6g fett

Detta är vad jag sedan i lördags lärt mig och jag verkligen har pluggat på... Har inte ens hunnit köpa en egen matvåg än utan lånar polarens...

Men jag tror starkt på mitt upplägg och har läst mig till att man inte tappar muskler så länge man håller sig till 60-70g kolhydrater per dygn... dock är det många som hävdar annorlunda... Men det är under det intaget som keton bildningen börjar äta av musklerna... Iallafall enl dom två studierna jag läste under dagen idag.

Hoppas jag har inspirerar lite granna kanske, älskar att läsa på forumet och det du har skrivit under denna tråden har inspererat mig rejält!

Men att lära sig att räkna kcal och massa sådant är bra mycket enklare än vad man kan tro... jag kunde absolut nada i lördags och har lärt mig massor sedan dess...

Det är väldigt motiverande att verkligen ha ett utförligt schema... att veta att man med dåligt samvete måste komma hem och pricka in skit maten man eventuellt har slängt i sig... Det hjälper väldigt mycket iallafall... Dessutom får man stenkoll, så går något snett så vet man vad det är eller så har det helt enkelt iallafall inte med kosten att göra...

Skall följa din journal!

Med vänlig hälsning

Benji

martikainen
2008-10-09, 06:11
Bra bredd på ryggen ! Kötta på i gymmet nu så har du snart dina 95kg nådda

zagrow intressant läsning och härligt att du lyckats så bra hittills, lycka till :)

Neco
2008-10-09, 07:50
Ryggen:

Jag har lovat mig själv att aldrig se ner på någon som är överviktig

Hej

Verkligen bra jobbat med vikten! Jag kämpar själv mot vad jag lyckas åstadkomma under 3 år med träning motsvarande 10 % av vad jag gjorde förut, innan en knäskada.

Jag skulle vilja trycka lite extra på ett par punkter som flera tagit upp;
+ Att äta fem ggr per dag passar inte alla utan tänk energibalans, eller ja -500 kcal per dag eftersom du vill gå ner.

+ Jag tycker du säger emot dig själv (se citaten). Att inte se ner på "någon" innebär även dig själv, glöm inte det.

+ Bänkpress är en väldigt bra övning överkroppen, rätt utförd. Energibehov blir dessutom större av att göra övningar som involverar stora/flera muskelgrupper. Kör du inte böj, mark och bänk börja titta på alla filmer som läggs upp här för att förstå tekniken. LadyInsane och BörjeH brukar ha mycket filmer.

För övrigt tycker jag det ser ut som att du har en kroppsbyggnad som blir en bra grund att bygga muskler på sen när du nått ditt första mål.
Fortsätt bara kämpa!!

Ceccil
2008-10-09, 08:57
Jag har kört bänkpress 1 gång, men jag svarar inte ens på frågan om jag får den. Känns fånigt bedöma styrkan på en övning sådär :P

Men om du börjar köra bänk så kanske vi kan skryta för varann ?

Ja håller med.. Känns fånigt att bedöma styrka överhuvudtaget. Så länge en viss vikt känns bra att träna med , och man får kontakt så är det (iaf för mig) mer värt än hur mycket den väger. :)

Ryggen:

Det är inte fult! Du är modig som lägger upp bilder överhuvudtaget. Jag vet att du inte gillar din förändring, att du har gått upp i vikt osv.. Men se det som en utmaning; du kan klara det här. Jag lovar dig!! Och i en senare fas kommer de här bilderna motivera dig ännu mer. Ge inte upp, för din egen skull. Du har redan gått ner, du kan!!

Kram!

Cirius
2008-10-09, 14:22
Fortsätter du att knata på å köra i samma tempo kan du titta tillbaka på den där bilden om 6 månader och känna tha great taste of success.

*popcorn*

Du har rätt.

Bra bredd på ryggen ! Kötta på i gymmet nu så har du snart dina 95kg nådda

Gymmet är min bäste vänn! *popcorn*

Hej

Verkligen bra jobbat med vikten! Jag kämpar själv mot vad jag lyckas åstadkomma under 3 år med träning motsvarande 10 % av vad jag gjorde förut, innan en knäskada.

Jag skulle vilja trycka lite extra på ett par punkter som flera tagit upp;
+ Att äta fem ggr per dag passar inte alla utan tänk energibalans, eller ja -500 kcal per dag eftersom du vill gå ner.

+ Jag tycker du säger emot dig själv (se citaten). Att inte se ner på "någon" innebär även dig själv, glöm inte det.

+ Bänkpress är en väldigt bra övning överkroppen, rätt utförd. Energibehov blir dessutom större av att göra övningar som involverar stora/flera muskelgrupper. Kör du inte böj, mark och bänk börja titta på alla filmer som läggs upp här för att förstå tekniken. LadyInsane och BörjeH brukar ha mycket filmer.

För övrigt tycker jag det ser ut som att du har en kroppsbyggnad som blir en bra grund att bygga muskler på sen när du nått ditt första mål.
Fortsätt bara kämpa!!

Håller med om att Bänkpress bla är en bra övning. De stora hela med vad jag sa förut va mera att folk tror att man är stark i allt om man kan bänk vilket är fel. Det är en övning precis som allt annat :) Tack för att du titta in!

Ja håller med.. Känns fånigt att bedöma styrka överhuvudtaget. Så länge en viss vikt känns bra att träna med , och man får kontakt så är det (iaf för mig) mer värt än hur mycket den väger. :)

Det är inte fult! Du är modig som lägger upp bilder överhuvudtaget. Jag vet att du inte gillar din förändring, att du har gått upp i vikt osv.. Men se det som en utmaning; du kan klara det här. Jag lovar dig!! Och i en senare fas kommer de här bilderna motivera dig ännu mer. Ge inte upp, för din egen skull. Du har redan gått ner, du kan!!

Kram!

Den ryggen är inte fin hur som helst, hehe, ryggen är väll de sämsta jag har just nu. Finns 3 saker jag piskar på som mest på nu dock. Rygg, bröst o mage...De enda jobbiga med allt är att när man tränat så hårt ett tag nu och ändå inte ser nått man är nöjd med. Så är de jobbigt att se ens bilder se ut sådär. Men jag vet att de tar tid, men ändå jobbigt. :furious:

Enda anledningen till att bilden lades upp va för att jag va trött och då händer grejjer som jag ångrar när jag vaknar. Typ som en fylla? haha.....

Tack för erat stöd...

Cirius
2008-10-09, 14:26
HAhahahaha, ifrån att vakna upp förbannad för att man sovit hela dagen så ställer man sig på vågen och vad visar den???? 99,9KG :D hahahahhahaha

hahahahahaha Jag måste ställa mig på vågen igen :D

Cirius
2008-10-09, 14:34
99,4kg :)

Cirius
2008-10-09, 14:41
http://www.cirius.se/training/hallen99,4kg.JPG

Funderar på vart på kroppen fettet försvunnit nånstanns. Dock jävligt glad :) Hahaha, nu ska jag iväg till gymmet, i love this day and nothing can take that away from me!:hbang:

Cirius
2008-10-09, 14:45
http://www.Cirius.se/training/difference.JPG

Handcuff
2008-10-09, 14:51
Bra jobbat :thumbup:

Dags revidera dina mål för tusan! Nu siktar du på 90kg tycker jag :)

Det kommer inte bli några som helst problem. Går det segt med viktnedgången (dvs. mindre än 0,5kg/vecka) så ät liite mindre och ta en extra promenad till du lyckas tappa 0,5kg-1kg/vecka så kommer muskelförlusten bli minimal förutsatt att du får i dig tillräckligt med protein (ca 2g/kg) och tränar som för att bli större.

Tänk på att väga dig under samma förutsättningar varje gång. T ex. Torsdag morgon efter toaletten och samma sak på söndag.

:whipped:

Cirius
2008-10-10, 13:54
Hehe, fy satan vad glad jag var igår...Det är helt otroligt att jag lämnat 100 sträcket för ett litet tag. Hur som helst, jag vill aldrig mer gå upp på 100 igen. Är nästan rädd för att ställa mig på vågen idag ändå så var det en bra dag igår.

Angående att ändra Mål till Jul, jag funderar på det. Men samtidigt så känns de som kroppen är på slut. Det känns slitet, jag vet inte riktigt hur bra det skulle va att gå ner 9KG till istället för 4-5...Mest är jag rädd för att tappa fokus och tro jag är för nära målet än vad jag igentligen är och börja slita ännu hårdare och sedan skada mig eller nått.

Inte på samma bra humör idag som jag va igår dock, fullt me tankar i huvet önskar igentligen att jag bara var på gymmet nu.

Som en kille på gymmet sa till mig igår:
"Gymmet är min Semester ifrån Jobb/Frugan/Familjen/Allt jobbigt i livet"

martikainen
2008-10-10, 14:18
Gymmet är ett av få ställen jag verkligen kan släppa allt i skallen, det och löparstpåret, bara hålla fokus på mig själv.

Och visst satan ska du satsa på 90kg, utan tvekan, det fixar du utan problem

Cirius
2008-10-10, 14:26
Vissa dagar så får jag bara tankar som skulle få en vanlig dödlig att bara sluta träna överhuvudtaget. I huvudet flyger tankar runt som: "Det är inte värt det", "Varför gör jag ens dethär?", "Du kommer aldrig lyckas"...

Antar det är mitt självförtroende som måste förbättras radikalt. Och med de kommer träning då jag faktiskt måste känna den känslan jag kände förr, att jag orkar de jag sätter in mig på...Gymmet är det stället där jag slipper tänka, gymmet är det stället jag tänker gå till nu. För de sista jag vill just nu är att tänka.....

Vi ses lite senare Kolo, This Day Sucks :furious: :whipped:

Prisman
2008-10-10, 14:54
Bra jobbat med vikten förfan! :D
Och lycka till på gymmet! :whipped:

Fizgig
2008-10-10, 15:17
Snyggt jobbat! Kämpa på så kommer resultaten smygandes :thumbup:

Cirius
2008-10-10, 17:52
Bra jobbat med vikten förfan! :D
Och lycka till på gymmet! :whipped:

Tack Snygging*kissass* , gick inte så halvbra på gymmet dock. Har inge känsla för att träna idag för mycket skit jag tänker på istället. Skönt va där dock så man fick slappna av. Nu väntas en lugn hemmakväll, inge festande denna helgen iallafall... Vila upp mig så jag kan köra hårt nästa vecka också.

Hoppas de går bra för dig *flex*

Kram!

nickodemus
2008-10-10, 21:41
20 bananer på 10 månader.
stenhård high five på den (så det låter sådär jätte högt du vet)

Cirius
2008-10-10, 22:59
20 bananer på 10 månader.
stenhård high five på den (så det låter sådär jätte högt du vet)

:hbang: High five!

Cirius
2008-10-12, 23:20
Bjuder på en till bild ifrån sidan, dock lite suddig som vanligt. Men det får gå...

Ska ta bättre bilder med digitalkamera, när jag får lust. Trivs inte så supermycke framför kameran ännu så tar bara snabba bilder så jag får de gjort. Men jag förstår att de vorre bra ta med riktig kamera, hur som haver...

http://www.cirius.se/training/99-4.JPG

Prisman
2008-10-12, 23:23
Vi vill ha osuddiga bilder juuuuue!! Gärna i nån läcker pose ;)

Roosen
2008-10-12, 23:24
Bjuder på en till bild ifrån sidan, dock lite suddig som vanligt. Men det får gå...

Ska ta bättre bilder med digitalkamera, när jag får lust. Trivs inte så supermycke framför kameran ännu så tar bara snabba bilder så jag får de gjort. Men jag förstår att de vorre bra ta med riktig kamera, hur som haver...

http://www.cirius.se/training/99-4.JPG

:)

Hur mår du nu? (Kort fråga men i förväntan på ett utvärderat svar :hbang: )

Cirius
2008-10-12, 23:25
Vi vill ha osuddiga bilder juuuuue!! Gärna i nån läcker pose ;)

Heh, okey men bara för din skull dåe *kissass* . Fast de får bli slutet av denna vecka, sitter redan supertaggad för att köra superhårt denhär veckan....Hoppas på att slå 98kg....Vi får se, ska försöka hålla kosten och träningen helt 100% i en hel vecka..... :)

Cirius
2008-10-12, 23:32

Hur mår du nu? (Kort fråga men i förväntan på ett utvärderat svar :hbang: )

Tar denhär frågan som att du vill höra utifall jag känner någon skillnad med mig själv ifrån att ha vägt 120 till det jag väger nu....

Just Idag, känner jag mig slapp. Men det är för att jag tar de lugnt på helgerna och får äta vad jag vill på Lördagar för mig själv vilket gör att på Söndagen så känns de som om jag svullnar upp och då känner jag mig pluffsig. I spegelbilden av mig själv så skämms jag inte så mycket mer, kläder sitter på ett helt annat sätt, jag rör mig annorlunda. Igår sprang jag en längre sträcka och vart varm efteråt, men jag orkade springa ännu längre.

Jag känner mig pigg, det känns bra...Det känns som jag är nära nu de målet jag satt för mig själv. Jag skämms fortfarande av att ta av mig tröjjan, eller kan bli nervös om någon skulle försöka "känna" på min kropp. För de känns som om jag inte är nöjd än på nått sätt? Får kommentarer om att jag blivit riktigt smal emot förr, mina syrror säger jag är på väg tillbaka till så som jag sett ut under min uppväxt men hoppas att jag stannar kvar lite högre upp i vikt så jag har lite muskler å inte bara blir ben. (Har 2 Syrror)...

När jag går till poolen på simhallen när jag ska simma så har jag gärna en Tshirt över axlarna då jag skämms, jag har ingen lust att flexxa med min kropp för de känns inte som den är något att ha riktigt. Med en tröjja över kroppen så känns de dock riktigt bra mestadels. Det är väll som med alla, ibland känner man sig fulare än vanligt ^^ ....

Hoppas de duger som svar....

Roosen
2008-10-12, 23:36
Tar denhär frågan som att du vill höra utifall jag känner någon skillnad med mig själv ifrån att ha vägt 120 till det jag väger nu....

Just Idag, känner jag mig slapp. Men det är för att jag tar de lugnt på helgerna och får äta vad jag vill på Lördagar för mig själv vilket gör att på Söndagen så känns de som om jag svullnar upp och då känner jag mig pluffsig. I spegelbilden av mig själv så skämms jag inte så mycket mer, kläder sitter på ett helt annat sätt, jag rör mig annorlunda. Igår sprang jag en längre sträcka och vart varm efteråt, men jag orkade springa ännu längre.

Jag känner mig pigg, det känns bra...Det känns som jag är nära nu de målet jag satt för mig själv. Jag skämms fortfarande av att ta av mig tröjjan, eller kan bli nervös om någon skulle försöka "känna" på min kropp. För de känns som om jag inte är nöjd än på nått sätt? Får kommentarer om att jag blivit riktigt smal emot förr, mina syrror säger jag är på väg tillbaka till så som jag sett ut under min uppväxt men hoppas att jag stannar kvar lite högre upp i vikt så jag har lite muskler å inte bara blir ben. (Har 2 Syrror)...

När jag går till poolen på simhallen när jag ska simma så har jag gärna en Tshirt över axlarna då jag skämms, jag har ingen lust att flexxa med min kropp för de känns inte som den är något att ha riktigt. Med en tröjja över kroppen så känns de dock riktigt bra mestadels. Det är väll som med alla, ibland känner man sig fulare än vanligt ^^ ....

Hoppas de duger som svar....

Skit bra svar :cool: Jag försökte förmedla mig som nån doktor :P Försöka få nån välskriven utvärdering hur du mår, med tanke på din hårdbantning..

Aja kul att folk ser att du tappar vikt :)
Btw, har du provat tagit något PB på 25m i simhallen?

Cirius
2008-10-12, 23:42
Började med att simma 10x4 tror jag, vilade 30 sekunder mellan varje gång. Så jag simmade totalt 40 längder, 40*25= 1km? Hur som helst, nu simmar jag 20 längder utan att bli trött. Den här veckan ska jag simma 30 längder utan att vila. Vilket jag tror jag klarar, jag vet dock inte vad mitt mål är i det hela. Kanske att jag ska kunna simma 40 längder utan att vila och sen bara simma lite extra utifall jag känner för det.

Jag vet ärligt talat inte vad som är bra och vad som är dåligt, jag kanske simmar på tok för lite ? :P

weli
2008-10-12, 23:45
jag har goda nyheter till dig min unga man, din coach ska börja igen. han ska piska dig till det sista. ingen kärring metoder nu, jag har med mig piskan som vanligt :whipped:

vi ses nästan vecka mannen. peace o lycka till din morot :cool:

Roosen
2008-10-12, 23:45
Började med att simma 10x4 tror jag, vilade 30 sekunder mellan varje gång. Så jag simmade totalt 40 längder, 40*25= 1km? Hur som helst, nu simmar jag 20 längder utan att bli trött. Den här veckan ska jag simma 30 längder utan att vila. Vilket jag tror jag klarar, jag vet dock inte vad mitt mål är i det hela. Kanske att jag ska kunna simma 40 längder utan att vila och sen bara simma lite extra utifall jag känner för det.

Jag vet ärligt talat inte vad som är bra och vad som är dåligt, jag kanske simmar på tok för lite ? :P

Om du simmar för lite eller för mkt beror ju på hur ofta du släpar dig ner till simhallen :P Huvudsaken att man är där å sliter *flex*

Jag läste att du var arbetslös för tillfället (?) har du hittat något nytt jobb eller vad har du för planer :)?
Nu är de så att ja har ett närminne som en guldfisk å kan vara helt ute å cyklar:P

Cirius
2008-10-12, 23:57
Alrajt, Jag ska vara helt ärlig nu. Ouch it hurts....

Den här sommaren så gick jag promenad, Alla dagar förutom Lördag(Ibland Lördag också). Jag gick verkligen alla dagar, jag va hur grym som helst. *gex*

På senare tid så känner jag att jag lugnat ner mig lite, går inte promenaden lika ofta. Till det hör också att jag gått till gymmet 2 gånger per dag flera gånger i veckan också. Mest utav den enkla anledningen att jag var tvungen hålla mig sysselsatt och gymmet vart som en drog. Folk pratade ständigt om att jag ska ta de lugnt med träningen och att jag kan tröttna helt och inte ens villja träna något mer.

För mig är det inte så, jag tränar för en anledningen vilket jag värderar högt. Högre än de flesta som tränar, jag kommer inte ge upp det finns ingen chans till att jag skulle ge upp sånna fall får man kapa mina ben eller nått. Jag vet inte, jag har börjat slappa med mycket i min träning enbart för att folk blir oroliga att jag över-tränar...Min Kropp säger ifrån lite men jag vet när det är stopp för mig. Det enda jag sitter tänker på nu tex är att jag är lite trött på mig själv som slappar till de nu när jag är så nära mitt mål. Ser på bilden jag nyss la upp tex, de känns riktigt bra....Men ska jag ta en bild idag så känner jag mig slapp, känslan i mig säger att jag gör fel.

Hur som haver, den närmsta veckan så kommer jag börja jobba förhoppningsvis jag jobbar som programmerare egentligen men har haft ett jäkla långt uppehåll nu men det är dags att ta tag i saker och ting nu känner jag. Du har ett jäkla bra minne må jag säga :). Jag kommer också vara väldigt hård med mig själv denna veckan att tex, simma och motionera varje dag. Samt att hålla kosten, 98 KG i slutet av veckan ska de vara....Annars blir jag riktigt sur på mig själv.

Roosen
2008-10-13, 00:04
Alrajt, Jag ska vara helt ärlig nu. Ouch it hurts....

Den här sommaren så gick jag promenad, Alla dagar förutom Lördag(Ibland Lördag också). Jag gick verkligen alla dagar, jag va hur grym som helst. *gex*

På senare tid så känner jag att jag lugnat ner mig lite, går inte promenaden lika ofta. Till det hör också att jag gått till gymmet 2 gånger per dag flera gånger i veckan också. Mest utav den enkla anledningen att jag var tvungen hålla mig sysselsatt och gymmet vart som en drog. Folk pratade ständigt om att jag ska ta de lugnt med träningen och att jag kan tröttna helt och inte ens villja träna något mer.

För mig är det inte så, jag tränar för en anledningen vilket jag värderar högt. Högre än de flesta som tränar, jag kommer inte ge upp det finns ingen chans till att jag skulle ge upp sånna fall får man kapa mina ben eller nått. Jag vet inte, jag har börjat slappa med mycket i min träning enbart för att folk blir oroliga att jag över-tränar...Min Kropp säger ifrån lite men jag vet när det är stopp för mig. Det enda jag sitter tänker på nu tex är att jag är lite trött på mig själv som slappar till de nu när jag är så nära mitt mål. Ser på bilden jag nyss la upp tex, de känns riktigt bra....Men ska jag ta en bild idag så känner jag mig slapp, känslan i mig säger att jag gör fel.

Hur som haver, den närmsta veckan så kommer jag börja jobba förhoppningsvis jag jobbar som programmerare egentligen men har haft ett jäkla långt uppehåll nu men det är dags att ta tag i saker och ting nu känner jag. Du har ett jäkla bra minne må jag säga :). Jag kommer också vara väldigt hård med mig själv denna veckan att tex, simma och motionera varje dag. Samt att hålla kosten, 98 KG i slutet av veckan ska de vara....Annars blir jag riktigt sur på mig själv.

Din vilja ligger på topp nu, se till att hålla den där å inte tappa - igenom att även ha KUL under tiden du gör det. Vilket du verkar ha :)

Jag är själv arbetslös, jag sade upp mig för ca två veckor sedan. Går å väntar på att få åka på arbetsintervju. Helt annan bransch.. Är utbildad bagare ;P

Cirius
2008-10-13, 00:08
:) Gymmet är min Bäste vänn!

martikainen
2008-10-13, 06:26
Klart du fixar de där 98kg'na Cirius! Jag tror fullt på dig, kämpa på med simmingen och gymmet nu så är du där innan fredag ! :hbang:

Cirius
2008-10-13, 13:47
Klart du fixar de där 98kg'na Cirius! Jag tror fullt på dig, kämpa på med simmingen och gymmet nu så är du där innan fredag ! :hbang:

Du bjuder aldrig mig på middag fan, jag blir deppig...*popcorn* Hah, idag känns de inge bra i kroppen men tänker fan köra på villja ändå. Denhär veckan ska jag jobba riktigt hårt......=] Kul kommer de inte bli men resultatet kommer jag älska.

Cirius
2008-10-13, 13:55
För nån vecka sen så slog jag i min tand i bassängbottnen då jag skojjade med en polare, igår bet jag av den tanden. Det är en plast-tand så jag kände inte ett dugg kan jag lova. Så nu går jag runt med en avbiten tand, ser lite weird ut...Men det är lugnt. Motivationen är på topp för att nå mitt mål för denna veckan. Dock så känner jag mig helt matt, menmen, jag ska fan klara det här.

Nu kör vi, gymmet här kommer jag *flex*

Roosen
2008-10-13, 17:15
För nån vecka sen så slog jag i min tand i bassängbottnen då jag skojjade med en polare, igår bet jag av den tanden. Det är en plast-tand så jag kände inte ett dugg kan jag lova. Så nu går jag runt med en avbiten tand, ser lite weird ut...Men det är lugnt. Motivationen är på topp för att nå mitt mål för denna veckan. Dock så känner jag mig helt matt, menmen, jag ska fan klara det här.

Nu kör vi, gymmet här kommer jag *flex*

Låter dyrt *gah!*

Cirius
2008-10-13, 19:06
Försäkrad tand tills jae 25, så betalar inget :)

Fizgig
2008-10-13, 21:53
Kör hårt och motiverat så kommer du till ditt mål garanterat. Man ska ha mål, det är då man lyckas med sin träning!! Kämpa på!! :)

chrille87
2008-10-13, 21:54
Jobbigt med plastlagningar, slog av framtanden i en cykelolycka för cirka 5 år sedan. Fick en plastlagning som har farit bort 4-5 gånger. Så tillslut tog jag tag i det och skaffade mig en "krona". Kan vara något att fundera över för jag tror inte det är sista gången du kommer att få laga den...

och lycka till med träningen, du verkar vara på god väg, kämpa på

Cirius
2008-10-13, 22:43
Jobbigt med plastlagningar, slog av framtanden i en cykelolycka för cirka 5 år sedan. Fick en plastlagning som har farit bort 4-5 gånger. Så tillslut tog jag tag i det och skaffade mig en "krona". Kan vara något att fundera över för jag tror inte det är sista gången du kommer att få laga den...

och lycka till med träningen, du verkar vara på god väg, kämpa på

Dom har snackat om att göra en krona, den enda frågan jag har är hur ont gör det egentligen att sätta in en "krona"? Jag har lagat min tand 10 gånger :) Folk blir förskräckta av att se tanden utslagen och tror att jag typ ska bli superledsen för att de gör ont. Men jag blir bara riktigt förbannad för att jag hatar tandläkaren som tar hand om just den tanden. Jobbig sak att göra bara. Ska dit imorrn 18:15 så får se vad dom säger...

Roosen
2008-10-13, 23:07
Gick de bra att träna idag eller :)?

Cirius
2008-10-14, 00:44
MÅNDAG

Bröst

Bänkpress i Smith maskin
6x50
6x60
4x65

Hantelpress
Vad väger hanteln i sig?*Gissar vikter, ingen tillagd vikt för hanteln*
6x22.5
6x25
4x27.5

Peckdeck
Osäker, ska börja skriva upp vikterna istället för att gissa.
6x35
6x40
6x45

Cable Cross Over
Vet inte vad siffrorna står för, det börjar ifrån 1 och gå upp till 20 tror jag...
6x4
6x5
4x6

Uppåtlutande Cable Cross Over
6x2
6x3
4x4

Körde även 2 bröstmaskiner som jag inte riktigt vet vad dom heter...Ska ta reda på det dock.

Gjorde lite Triceps övningar också som jag inte kommer ihåg vikterna alls på....var rätt slut efter att ha kört bröst. Körde inge fristående bänkpress idag då jag tränade ensam och hadde inte lust springa runt fråga efter passning. De fick räcka såhär jag var nöjd.

martikainen
2008-10-14, 06:51
Ser kanon ut cirius! Middagen får jag bjuda på i sommar eller nått ;D hehe

Ett tips är bara att inte bänja dig vid smithbänken, kör fritt, det vinner du mer på i balans och resten av överkroppen.

Cirius
2008-10-14, 07:53
Ser kanon ut cirius! Middagen får jag bjuda på i sommar eller nått ;D hehe

Ett tips är bara att inte bänja dig vid smithbänken, kör fritt, det vinner du mer på i balans och resten av överkroppen.

Jupp, helt klart så vinner man mer på fri bänk. Dock så gillar jag inte köra bänk när jag tränar själv. Har bara kört bänk en gång så känner att tekniken är inte på topp så de känns bara fånigt att ens försöka. Fast får väll ta mig i kragen och köra ändå....

Till gårdagens träning tillkommer även 22 Längder bröstsim, utan stopp, målet för slutet av veckan är 30 non stop.....samt 1 timmes promenad...

martikainen
2008-10-14, 08:02
Jupp, helt klart så vinner man mer på fri bänk. Dock så gillar jag inte köra bänk när jag tränar själv. Har bara kört bänk en gång så känner att tekniken är inte på topp så de känns bara fånigt att ens försöka. Fast får väll ta mig i kragen och köra ändå....

Till gårdagens träning tillkommer även 22 Längder bröstsim, utan stopp, målet för slutet av veckan är 30 non stop.....samt 1 timmes promenad...

Släng på mindre vikt och öva upp tekniken, du kommer inte bli mosad av 40-50kg på bröstet så kör på bara, får du inte upp stången så rulla ner den mot höfterna och sätt dig upp, sen är det bara att droppa ner stången på marken.
Men det är självklart skönare att bänka när man har någon med sig som kan hjälpa till om det går fel.

Cirius
2008-10-14, 08:08
Helt klart, det är väll som med allt annat så antar bara jag fjantar med att inte köra. Så jag ska köra nästa gång jag lovar....Morgonvikten står på 99.5 vilket innebär att jag har stora förutsättningar på att komma till 98 i slutet av veckan. Känns riktigt bra, får bara inte börja slarva.....

Träna hårt idag! *flex*

LadyInsane
2008-10-14, 09:16
Nämen en journal!

99.5 till 98 på några dagar? Kör du någon typ av vlcd just nu?

Cirius
2008-10-14, 11:33
Nämen en journal!

99.5 till 98 på några dagar? Kör du någon typ av vlcd just nu?

Har kunnat minskat i 1 kg / vecka om jag bara ansträngt mig. Säkert mer om jag ska vara extrem. Jag måste faktiskt vara pinsam och fråga vad VLCD är för något? :em:

Funderar just nu över vissa saker som att många som deffar brukar må dåligt under deras deff, vissa som går ner mycket i vikt typ blir riktigt pajjade i magen...Under mina 21 kg som jag gått ner så har jag ätit såfort som jag börjat må lite dåligt för jag vill ju inte skada mig själv. Men hur farligt är de egentligen? Om jag typ skulle börja må dåligt i magen, bör jag äta då för att inte skada mig? Eller är det ok att må lite dåligt man får bara bita ihop?

Cirius
2008-10-14, 11:34
Du är föresten jätte välkommen till min Journal Lady *flex*

Cirius
2008-10-14, 11:38
Blir nästan deprimerad över hur irriterande det kan bli med att gå ner i vikt. Som idag så står jag på mitt rekord i viktnedgång typ och ändå kan jag inte skjuta till de lilla extra som de känns att de krävs. Desto mer kött jag får bort ifrån min kropp desto jobbigare har det blivit...

Ändå så känns de inte som jag är nöjd med mig själv så det är inte så att jag tycker jag bör stanna här, jag är nöjd med resultatet hittills men ser så många nackdelar, blir helt tokig hur ska detta gå? Orkade knappt simma de jag skulle simma idag, jag skulle ha simmat 24+längder, jag simmade 12....woopwoop, och då kämpade jag som en idiot också...

Nu ligger jag med laptopen och funderar på vad jag ska ta mig till, varför orkar jag inte? Ska se till ta min promenad nu på eftermiddagen sen äta nått riktigt bra senare idag. Så komma i sängs tidigt förhoppningsvis och inte stoppa i mig nått dumt....

:furious: Blir så trött...

Fizgig
2008-10-14, 12:30
Fint pass! Ser bra ut :thumbup:
Om du känner att motivationen är nere så tänk på vilka resultat du kommer att få! Man måste tänka långsiktigt! Kämpa på nu :)

martikainen
2008-10-14, 13:07
Det är "bara" att fortsätta och kämpa, man får inget gratis och dina resultat hittills är helt fantastiska! Kämpa på nu och ge fan inte upp, du fixar det här!

Fizgig
2008-10-14, 21:44
Blev det någon promenad idag? :)

Cirius
2008-10-14, 21:48
Blev det någon promenad idag? :)

Jadå, ligger helt slut i sängen tror jag går ner till 98kg tills imorgon fast känner mig bara alldeles deppig så har ingen lust med något idag typ. Man får hålla sig glad med att resultat blir bra. *flex*

Fizgig
2008-10-14, 21:55
Bara att kämpa på! Jag håller med om att man kan bli lite deppig ibland, kanske en bieffekt av deffen? Men det kommer bättre dagar, tro mig! :)

Starkt av dig för ditt resultat hittills! :thumbup:

Cirius
2008-10-15, 06:46
*flex*
Vaknade runt klockan 5 och kunde inte somna om. Rätt så utvilad men det känns som jag kommer krypa till sängen ikväll. Ska se till att äta bra så jag slipper få slut på energi för att jag ätit dåligt iallafall.

Hur som helst, Morgonvikt: 99,3kg, *Woopwoop 0,1kg viktminskning* haha *flex*

Tar de inte som någon ändring, va bara roligt att se. Idag så är det endast motion på schemat egentligen men jag tänkte ändå ta mig till gymmet och träna lite Biceps då jag inte orkade göra det igår. Har precis ätit en jättegod frukost vilket jag faktiskt brukar göra, brukar inte orka göra frukost...

martikainen
2008-10-15, 07:25
Underbart att vakna tidigt om man är utvilad, och en stor o god frukost är aldrig fel, frallor på jobbet på fredag, för god frukost :D

Lycka till med träningen idag!

Prisman
2008-10-15, 08:03
Kör hårt! Och ge för fasen inte upp! Du kommer lätt klara ditt mål :)

Cirius
2008-10-15, 09:06
Underbart att vakna tidigt om man är utvilad, och en stor o god frukost är aldrig fel, frallor på jobbet på fredag, för god frukost :D

Lycka till med träningen idag!

Älskar frallor *cupid* , ska precis iväg till gymmet sen blir de luncha med en polare. Känner mig faktiskt inte så pigg jag blir mattare å mattare för varje kg jag går ner vet inte varför men så är det iallafall. Ligger och känner hur kroppen blir fastare och fastare men känner mig tröttare å tröttare :)

Aja, ska träna hårt iallafall och hoppas du gör detsamma! *flex*

Kör hårt! Och ge för fasen inte upp! Du kommer lätt klara ditt mål

Tack för ditt stöd, det betyder mycket. :hbang:

Zagrow
2008-10-15, 10:10
Testa koffein tabletter, vågar nog påstå att de e vintern som står inför dörren som gör Alla människor trötta.

Caffein Alert @ GG funkar fint alternativt apotekets mesiga piller...

Förutsatt att du Inte dricker kaffe då.

själv ligger jag på 103,7kg med en start vikt på 109. Började måndags förra veckan :S

Men ja kör som sagt "VLCD" jag kör på stört lågt energi intag ( 500 kcal per dygn ) och lever relativt slappt förutom 1 riktigt lång power walk per dygn.

Funkar stört bra än så länge.

2 nackdelar hitills bortsett från att min viktnedgång består till ganska stor del av både vatten och muskler. Dock är det ändå utan snack det mest överlägsna om man vill tappa fett... ( EDIT: ÖVERLÄGSET FÖRUTSATT ATT MAN I N T E GÅR TEBAX TILL DET GAMMLA EFTERÅT.... )

Men till nackdelarna;
1. Mår illa ( värre ibland mindre ibland ) går lite upp å ner men när jag inte ätit på länge så säger magen ifrån.
2. Första 3 dygnen var ren mardröm... ren svält. Nu när kroppen har vant sig så mår ja relativt jätte bra hela tiden. Förutom att ja har överskotts energi och ibland vänder lite på dygnet. ( Börjar jobba imon dock så då slipper ja överskotts energin )

Sen är det ju så att i slutändan så kommer din kropp se stört jävla mycket bättre ut än min. Då ja kommer ha gått ner snabbt som satan men du kommer ha kört den egentligen enda riktiga vägen.

Samt har du ju en helt annan kondition än mig o.s.v

Men i vilketfall så rekommenderar jag koffein piller. Dom ger dig stööört mycket energi om du slänger i dig 1 per tränings dag ( så fort man tar för många eller för ofta så försvinner effekten )

Så länge kroppen inte blir van vid pillerna så fungerar dom riktigt bra. Akta dig för sömnlöshet bara..!

HF GL!

Ceccil
2008-10-15, 12:38
Men ja kör som sagt "VLCD" jag kör på stört lågt energi intag

Funkar stört bra än så länge.

Sen är det ju så att i slutändan så kommer din kropp se stört jävla mycket bättre ut än min.

Dom ger dig stööört mycket energi om du slänger i dig 1 per tränings dag

Ja.. Det var stört.

Zagrow
2008-10-15, 12:50
...Jag hade inte sovit....

Cirius
2008-10-15, 13:00
Hehe, Ceccil kul att du titta in hoppas det är bättre med dig *cupid*

Hur som helst, VLCD, Koffeintabletter, jag har kört en del andra uppsättningar med hjälpmedel under min vikt nedgång, vet dock inte hur intressant det är för folk att veta exakt vad det är jag tar...Det jag tar nu funkar allra bäst dock men är inte säker på hur mycket det gillas att pratas om. Stacker 3 kör jag nu, köpta ifrån en Svensk sida. Hur som helst så känns de som tabletterna mest hjälper till en början sedan hänger de mest på en själv.

Sitter oftast läser om hjälpmedel till att gå ner i vikt och har bara förstått att du kan inte gå ner i vikt om du inte vill det själv. Jag kan tex inte bara stoppa i mig tabletter och sitta på ändan eller dra i mig en massa skräpmat och tro jag ska gå ner i vikt. Det mest intressanta i min viktnedgång är dock att jag lärt mig väldigt mycket om mat och vad man ska och inte ska stoppa i sig. Sen att jag inte har lust vara så petig att jag väger mat osv det är ju upp till var och en.

Har även kört tabletterna Loose It! Både mealtime och workout, dom funkade rätt bra men som med allt annat så är de ju inte bara att beställa å sen sitta still å tro de funkar...

Har även testat tabletterna Tight! Hardcore! Vilket gav en jäkla energi boost, ifrån att typ vara trött i skallen till att ha helt öppna ögon och va hur pigg som helst. Mer å mer så slutar jag ta tabletter, Stacker 3 är nog den sista burken tabletter som jag kommer ta om jag inte typ ska ha vitaminer eller nått. När jag börja träna så trodde jag inte de fanns några hjälpmedel till att gå ner i vikt, så lite visste jag om träning. Till sist hamna jag i en värld med massa saker man kan använda.

Man får jobba hårt om man ska bli av med fläsket.

Zagrow
2008-10-15, 13:04
det är ju jobbigare att sitta å äta 500 kcal om dagen än å gå iväg till gymmet varannan dag å smygäta då och då... Måste jag ändå påstå...

Cirius
2008-10-15, 13:07
det är ju jobbigare att sitta å äta 500 kcal om dagen än å gå iväg till gymmet varannan dag å smygäta då och då... Måste jag ändå påstå...

För mig låter att äta 500kcal om dagen som om man har dödslängtan mer än att man vill gå ner i vikt. Med mindre mat = Mindre vitaminer å mindre allt som kroppen behöver för att kunna leva. Att ens ligga på lågt kalori-intag känns som en pina för kroppen. Samt att om du inte tränar så förlorar du ju både fett+muskler, vad jag vet kan man förlora lite styrka på att gå ner i vikt överhuvudtaget gym eller inte, men du har större chans att bygga muskler om du tränar när du går ner.

Säger inte att man måste gymma för att gå ner i vikt dock, det som gör att jag går ner i vikt är mestadels mina promenader skulle jag villja säga. Samt att jag nu simmar efter varje gympass vilket är väldigt bra för hela kroppen. Känner redan nu hur annorlunda det känns i vattnet med kroppen när jag simmar. Kroppen spänner sig annorlunda du orkar mer och det känns verkligen att du jobbar.

Ceccil
2008-10-15, 19:16
Bra synsätt Cirius!! Vilken väg vill man egentligen ha till framgång? När du står där i mål, då är det fan så mycket roligare att ha svettats och tränat som en tok OCH ätit bra för att nå dit. Att ligga på 500 kcal är galenskap.

Zagrow
2008-10-15, 19:56
Till cirius så får jag hålla med dig till varje punkt du skrev i ditt inlägg. Bortsett från vitaminer och dylikt för det får jag självklart i mig på andra sätt. Sen går jag en c.a 1h-2h promenad så gott som varje dag. Dock har jag bara hållt på med detta i snart 2 veckor och kommer gå över till ett högre kcal intag med fan så mycket mer träning framöver. Men mitt intresse ligger absolut främst till att tappa fett. Muskler är alltid kul att bygga upp och det kan man ha som intresse framöver. Att tappa en viss del muskler på vägen är något jag räknar med.

Hellre bygga muskler i längden än å deffa i längden anser jag iallafall.

Sen vad det gäller promenader och jogging så tror jag absolut att det ger kroppen överlägset bästa möjliga hälsa mot att istället bygga muskler och inte kunna jogga 3 meter... Sen finns det ju självklart balans där imellan.

Sak samma, jag håller i vilketfall med dig. Sen är det så att jag väljer en mer skadlig metod på vissa sätt för att jag är som ying o yang, allt eller inget. Sådan är jag bara. Dock handlar det om 2 veckor. Därefter går jag över som sagt till ett högre kcal intag med rejält med träning istället. Men för min del så kommer det nog ändå bli jogging turer på fastande mage samt promenader på morgon kvisten. Med pulsklocka... Så kan jag ändå hålla näst in till perfekt koll på förbränning och dags intag / uttag av kcal.

Ceccil, jag håller med dig med. Men jag precis som väldigt många andra här på forumet kör en kickstart för att få en bättre start helt enkelt.

500kcal är kanske galenskap men då jag mår utmärkt förutom att jag såklart har dåligt med energi vilket är en självklarhet så stör det inte mig något speciellt. Dessutom var utgångsvikten 109, ligger nu på c.a 102,7kg.. Och veckan är inte över än.

För mig är detta jätte positivt, blir en helomvädning bara att dra ut och jogga efter detta... iom benen har mindre att dra på...

Cirius
2008-10-15, 20:54
Bra synsätt Cirius!! Vilken väg vill man egentligen ha till framgång? När du står där i mål, då är det fan så mycket roligare att ha svettats och tränat som en tok OCH ätit bra för att nå dit. Att ligga på 500 kcal är galenskap.

Enda gången jag är riktigt nöjd med mig själv så brukar jag oftast varit alldeles slut efter gymmet. *flex*

Till cirius så får jag hålla med dig till varje punkt du skrev i ditt inlägg. Bortsett från vitaminer och dylikt för det får jag självklart i mig på andra sätt.

Bortsett ifrån Vitaminer, självklart, vart får du i dig alla viktiga ämnen ifrån då om inte mat?

Zagrow
2008-10-15, 21:21
Som? Vad jag har sätt i mina program så finns allting med i stort sett som jag behöver i mina tabletter..

Bortsett från protein kolhydrater och fett då såklart.

Cirius
2008-10-15, 21:29
Som? Vad jag har sätt i mina program så finns allting med i stort sett som jag behöver i mina tabletter..

Bortsett från protein kolhydrater och fett då såklart.

Inte sett som sagt vad du äter mer än dina 500kcal, om du enbart ger din kropp 500kcal utan nånting annat så får du inte mycket vitaminer. Men drar du i dig tabletter med vitaminer så får du ju dom. Håller fortfarande dock på att det du gör är inge hälsosamt *slap*

Cirius
2008-10-16, 13:13
:hbang: :hbang: *whatever*

Morgonvikt: 98,8kg *kissass*

Cirius
2008-10-16, 13:14
Jag börjar känna mig kunglig...Igår gick jag igenom en massa kläder, det var skoj, kommer ihåg hur jag tog upp en tröjja å bara skaka på huvudet för den tröjjan har jag inte kunnat använda på huuuuuuur länga som helst, tänkte för skojs skull bara ta på mig den när jag ändå höll på och då passade den???

Det enda jag upptäckt är att jag kan använda många utav mina gamla kläder igen förutom att dom är väldigt korta i ärmarna...Det är skumt, men antar dom krympt lite där bara för dom sitter alldeles perfekt annars. Hur som helst, fan va gött de känns. Jag kommer sväva till gymmet idag, hoppas de är bra med er alla som läser min journal :)'

Cirius
2008-10-16, 13:19
68lyjGNXLlU

Idag bjuder jag på en låt också.

Zagrow
2008-10-16, 13:26
very nice very nice!! Själv har man inte gått ner något :S

Fattar inte varför, iofs åt jag dagens enda stora mål innan ja la mig men ändå... Tror ju inte ja kommer skita ut 2kg direkt...

Wierd wierd wierd

Anyways, grats!

martikainen
2008-10-16, 13:48
Härligt :D 98kg nu ju! Bara fortsätta neråt! Jättekul att gamla kläder passar nu igen, jag har ett par tajta jävla jeans i storlek 34 (slimfitjeans) Som satt jävligt bra i lumpen när ja låg runt 85kg i vikt, hoppas jag kan komma ner så jag kan ha dom på mig om en månad =)

Cirius
2008-10-16, 13:49
Härligt :D 98kg nu ju! Bara fortsätta neråt! Jättekul att gamla kläder passar nu igen, jag har ett par tajta jävla jeans i storlek 34 (slimfitjeans) Som satt jävligt bra i lumpen när ja låg runt 85kg i vikt, hoppas jag kan komma ner så jag kan ha dom på mig om en månad =)

Jag hejjar på dig grappen! *flex*

Nu får du hålla tummarna för mig dock för nu ska pumpas axlar *slap*

Cirius
2008-10-16, 13:50
very nice very nice!! Själv har man inte gått ner något :S

Fattar inte varför, iofs åt jag dagens enda stora mål innan ja la mig men ändå... Tror ju inte ja kommer skita ut 2kg direkt...

Wierd wierd wierd

Anyways, grats!

Danke ;)

martikainen
2008-10-16, 14:22
Jag hejjar på dig grappen! *flex*

Nu får du hålla tummarna för mig dock för nu ska pumpas axlar *slap*

Dom hålls stenhårt! :) Kör hårt nu mannen! :hbang:

YuKE
2008-10-16, 14:25
Voow. Riktigt bra kämpat.:hbang:

Hur lyckades du bli av med "överhänget" på magen?

Började min kamp för snart 2månader sen på 118kg.
Ligger nu på 103kg. och har inte lyckats få bort överhänget. Hatar det.
Även om man blivit smalare och slankare så ser man fet ut med mage :(

Kommer en bildtråd när jag knäcker 100kg gränsen.

Cirius
2008-10-16, 17:59
PB?

32Längder i Poolen, utan Vila...

Nu väntas käk sen en timmes promenad....

:hbang:

Roosen
2008-10-16, 18:08
Du knatar på.. Kul att det går bra för dig :) Gratz till morgonvikten

Ps;

Snälla, snälla, snälla och snälla... Aldrig bänkpress i smith :(

Cirius
2008-10-16, 18:37
Du knatar på.. Kul att det går bra för dig :) Gratz till morgonvikten

Ps;

Snälla, snälla, snälla och snälla... Aldrig bänkpress i smith :(

Varför inte? :)

(Vet fördelarna med att inte göra det, men varför så många snälla?)

martikainen
2008-10-16, 19:43
Härligt Simmat Hulken *flex*

Cirius
2008-10-16, 19:55
Härligt Simmat Hulken *flex*

I*m on Fire, vette fan va det är med mig idag men tog precis ut syrran på en 7km tur i rask takt....Hon sa i slutet att hon fick springa ikapp mig flera gånger för att ens komma ifatt.....Och ändå sakta jag ner för att hon skulle hinna med.

Haha :) skön dag idag...me love it long time

Cirius
2008-10-16, 21:30
http://www.Cirius.se/before-after-new.JPG

Uppdaterad bild, fortfarande med mobilkameran dock.

Nu ska jag ut med hundarna innan jag slår på en film å somnar in för natten.

Roosen
2008-10-16, 23:02
Bra framsteg :)

(nu var ja tvungen att börja skriva journal igen... suck)

Cirius
2008-10-16, 23:07
Bra framsteg :)

(nu var ja tvungen att börja skriva journal igen... suck)

Vill fortfarande höra varför du inte vill se mig göra bänk i smith ? Om det är någon speciell anledning....

Roosen
2008-10-16, 23:10
Vill fortfarande höra varför du inte vill se mig göra bänk i smith ? Om det är någon speciell anledning....

Just ja.

Bänkpress är som absolut bäst på en vanlig bänk å inte i smith. I och med att smithmaskin blir en ledd rörelse så tappar/hämmar du både teknik å balans. En del påstår att det är tyngre i smith, men det är då den inte låter dig röra dina armar och överkropp i en naturlig rörelse - Som du gör i bänkpress

Zagrow
2008-10-16, 23:15
Ehm kan ju nämna att jag totalt spray lackade toaletten nyss, hade lyckats få grov förstoppning som släppte. Vägde mig efteråt å räknar man det jag åt precis innan ja dödade toaletten så ligger jag på c.a 102,6KG alltså...
Sorry om nån blev äcklad :/

Cirius
2008-10-16, 23:17
Just ja.

Bänkpress är som absolut bäst på en vanlig bänk å inte i smith. I och med att smithmaskin blir en ledd rörelse så tappar/hämmar du både teknik å balans. En del påstår att det är tyngre i smith, men det är då den inte låter dig röra dina armar och överkropp i en naturlig rörelse - Som du gör i bänkpress

Ok :naughty: , typ de svaret jag tänkte mig då ;)

Roosen
2008-10-16, 23:19
Ok :naughty: , typ de svaret jag tänkte mig då ;)

:P

Cirius
2008-10-16, 23:24
Finns rätt många som är på mig att jag ska börja köra:

Riktig bänkpress
Marklyft....

You name it, det finns några fler saker dom vill att jag ska göra. Dom flesta sakerna gör jag inte enbart för att jag inte har någon teknik i det och väljer därför på gymmet att INTE Ställa mig där och göra bort mig. Marklyft gör jag inte tex för att min rygg går inte ställas rak, ser ut som en ostbåge typ....Men jag ska börja....

Roosen
2008-10-16, 23:27
Finns rätt många som är på mig att jag ska börja köra:

Riktig bänkpress
Marklyft....

You name it, det finns några fler saker dom vill att jag ska göra. Dom flesta sakerna gör jag inte enbart för att jag inte har någon teknik i det och väljer därför på gymmet att INTE Ställa mig där och göra bort mig. Marklyft gör jag inte tex för att min rygg går inte ställas rak, ser ut som en ostbåge typ....Men jag ska börja....

Om du ska köra marklyft eller ej med din rygg vågar jag absolut inte uttala mig om. Men bänk osv är ju som alla andra övningar, börjar från grunden å bygger upp teknik under tidens gång :P

martikainen
2008-10-17, 06:21
Jag var kass på att böja ryggen rätt i marklyft i början, men man "stretchar" ipp den jävligt fort, efter 3-4pass mark så har jag finfin svank på den nu (tycker jag ialla fall) Så börja mata på med kanske 50kg på stången, eller vad som är lämpligt, så kommer marken snart sitta!

ps, härligt med en ny dag :D FF(FredagsFrallor) på jobbet om 2h. Ska bli så jävla gött, lyxfrukost !

Cirius
2008-10-17, 07:22
Morgonvikt: 98,6 kg

Mål 1,2 för veckan är avklarade. Tar denna dag till att skissa nya mål för nästa vecka..... :)

Ceccil
2008-10-17, 09:08
Ehm kan ju nämna att jag totalt spray lackade toaletten nyss, hade lyckats få grov förstoppning som släppte. Vägde mig efteråt å räknar man det jag åt precis innan ja dödade toaletten så ligger jag på c.a 102,6KG alltså...
Sorry om nån blev äcklad :/

Men jaha.. ? Trevligt att veta...

Anyway. Fina framsteg Cirius!!! Bra med veckoplanering så man har det på papper vad man ska göra. Ett tips är att skriva en dag i taget, ex :

Tisdag
-morgonpromenad 50 min
-frukost, jobb
-gym;ben&axlar

osv..

Ha en fin fredag! Kram!

Cirius
2008-10-18, 11:59
Men jaha.. ? Trevligt att veta...

Anyway. Fina framsteg Cirius!!! Bra med veckoplanering så man har det på papper vad man ska göra. Ett tips är att skriva en dag i taget, ex :

Tisdag
-morgonpromenad 50 min
-frukost, jobb
-gym;ben&axlar

osv..

Ha en fin fredag! Kram!

Tihi, du får det låta så bra...Jag klarar knappt ta med mig nått block till gymmet för att skriva ner vikterna jag kör på...Och i huvudet så kommer jag inte ihåg vikterna heller. Men visst, det är en bra ide du har jag får kanske tillämpa den.

Står med en morgonvikt på lite över 99kg efter en skräpdag igår, det är helt ok för mig att på en dålig dag ligga under 100 kg :hbang: . Idag skulle jag ätit pizza hos några vänner men det har hänt lite grejjer som gör att vi skjutit upp det. Tänker mycket på det som hänt. Men tänker ta mig till gymmet ändå, har lust att träna rygg och ben...Mest ben eftersom jag aldrig tog mig till gymmet igår. Ska ta med mig block idag! :)

LadyInsane
2008-10-18, 12:06
Just ja.

plus att det är lättare att skada sig i smithen..

--------------

Du verkar köra på bra Cirius! Det är imponerade.. fortsätt med din minskning. Självklart tryter motivationen ibland, men se till att inte stressa förmycket över denna dag, eller denna vecka. Det är ju blott bara en dag och en vecka. Det som har betydelse är ju att du mår bra under tiden, fast ändå når dina mål.

Ta hand om dig

Edit: Benträning är ju det bästa som finns! Ha så skoj!

Cirius
2008-10-18, 12:07
Barndomsvänn kollapsar på jobbet.

Satt igår och funderade på om jag skulle säga nått här eller om jag skulle låta det vara. Tankarna har kommit och gått men har nu bestämt att jag berättar delar utav det här. Har en vän som stått väldigt nära vår familj som avlidit utav sin träning. Det finns ingen anledning till varför hon egentligen avled mer än att hennes hjärta bara gav upp när hon gick på bussen. Hemskt, ja, natten emot Fredag så kunde jag inte sova med en känsla utav att nått kommer hända i mitt liv. Det gjorde det också, fast inte förränns på Fredag eftermiddag.

En barndomsvän kollapsar på sitt jobb efter en massiv viktnedgång. Hans hjärta lägger av och ner föll han, nu ligger han inlagd på sjukhus och får inte bli hemskickad. Mina tankar går ut till han, jag tänker på min egna viktnedgång, jag förstår folks oro över detta. Många säger jag övertränar många blir oroliga att jag tränar såsom jag gör. Med allt som hänt så förstår jag varför folk blir så oroliga.

Detta är inte skrivet för att folk ska tycka synd om vad som händer i mitt liv utan mer som ett wake up call till alla er som inte tar hand om era kroppar. Ta hand om er, för saker kan faktiskt hända och det är inte värt det om ni inte ens får njuta utav det utan ramlar ihop.

Sköt er Kost, Träna som ni Bör, vare sig ni vill gå upp i vikt eller ner...Så ta hand om er kropp!

Cirius
2008-10-18, 12:14
plus att det är lättare att skada sig i smithen..

--------------

Du verkar köra på bra Cirius! Det är imponerade.. fortsätt med din minskning. Självklart tryter motivationen ibland, men se till att inte stressa förmycket över denna dag, eller denna vecka. Det är ju blott bara en dag och en vecka. Det som har betydelse är ju att du mår bra under tiden, fast ändå når dina mål.

Ta hand om dig

Edit: Benträning är ju det bästa som finns! Ha så skoj!

Jag ska börja köra riktig bänkpress, känner tillräckligt många på gymmet så går jag dit på en bra tid då det finns folk så får jag hjälp. När man sitter ser på bilder på sig själv eller står på vågen så blir de lätt att man faktiskt flyger iväg i tankarna att de skulle va så mycket bättre om jag vägde......Man har alltid tankar om att se så perfekt ut så snabbt. Faktum är att jag bör vara stolt, med tanke på hur folk ser på mig nu. "Hur mycket ska du gå ner egentligen? Du försvinner ju bort?"

Det är som Demoner i mitt huvud som säger åt mig ifall jag gjort det bra eller dåligt. Vissa dagar är bättre än andra :). Jag vill gå ner till 97 kg nu för att kunna ha 3 kg till 100 så jag kan skruva till de med kosten 2 dagar i veckan utan att se 100 på vågen...Målet med den här veckan kommer nog bli att komma till 97 kg vi får se om jag lyckas med det. :)

Tack för ditt stöd det hjälper mycket ska du veta.

Roosen
2008-10-20, 00:34
Klart du kommer att lyckas!

Åhh värsta lunar-avataren har du skaffat dig, GÖTT DE

Lycka till bro:thumbup: :hbang:

Cirius
2008-10-20, 01:19
Klart du kommer att lyckas!

Åhh värsta lunar-avataren har du skaffat dig, GÖTT DE

Lycka till bro:thumbup: :hbang:

Avataren borttagen ;) Hahaha....

Cirius
2008-10-20, 01:26
Vecka 43
Mål
Målvikt: 97.* kg
Sitt-ups x 200 (Utan problem)
Morgon promenader istället för att gå på kvällen.

Bjuder på lite musik och lite MMA:
TVY0_hFHtoo

Tankar:

9 Veckor kvar till jul då målet 95 kg ska vara nått. Det klarar jag nog, funderar fortfarande i banorna om att ändra målet till att gå ner närmare 90...Desto snabbare jag förlorar vikt desto mer kan jag koncentrera mig på att träna styrka och forma min kropp. Dock så vill jag inte stressa heller...Vi får se hur det blir. Vill passa på tacka alla som följer min journal, har varit en trevlig resa och jag hoppas ni följer mig till slutstation! *popcorn*

Fearstrike
2008-10-20, 02:04
Hur lång e du? :S

Cirius
2008-10-20, 02:06
Hur lång e du? :S

184

Fearstrike
2008-10-20, 02:15
Shit va du ser smal ut för att väga 98KG och vara 184! Med tanke på att man inte ser så jätte mycket muskler. Nice!

Cirius
2008-10-20, 02:20
Shit va du ser smal ut för att väga 98KG och vara 184! Med tanke på att man inte ser så jätte mycket muskler. Nice!

Jag tycker det är skumt jag också faktiskt. Det är lite svårt att få en egen uppfattning om min kropp eftersom så fort man frågar nån om ens vikt så tror dom att dom måste ljuga för att annars kanske man blir besviken. De flesta säger som du dock och jag börjar säga detsamma. Folk i min längd brukar med den "rätta" vikten brukar se normala ut, men jag skulle se ut som en rak pinne typ. Förr vägde jag runt 80 med min längd som var kanske 183 då, då var jag som en pinne, folk trodde jag var sjuk. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min vikt, antagligen så kommer jag stanna på lite högre vikt än rekommenderat då de ser bäst ut. Så slutvikten kommer nog vara runt 90kg.

Tack för din kommentar och tack för att du titta in *flex*

Fearstrike
2008-10-20, 02:27
Inga problem, men får jag säga mitt så hade jag som du säger stannat på absolut lägst 90KG och då lär du vara riktigt smal!

Hade jag varit du hade jag stannat på c.a 92-93KG och börjat gymma på heltid istället utan kostunderskott. Så spar du 2-3KG som du kanske bränner bort under tiden du gymmar upp kroppen. Alternativt att du tränar kondition till det.

Men riktigt snyggt jobbat iallafall!

Cirius
2008-10-20, 02:29
Tål helt klart att tänkas på, vi får se när kilona går neråt till dom vikterna :)

Cirius
2008-10-20, 04:56
PHxwx6Kd4Ac

martikainen
2008-10-20, 06:07
Veckans mål fixar du galant :) Bara köra på med promenaderna och simmningen så är du snart där!

ps. måndag idag, va rooooooligt ;D

Cirius
2008-10-20, 06:21
Morgonvikt: 99,6

Är faktiskt förvånad att jag bara väger det, men så är fallet. Idag blir det till att slita hårt. Dock har det blivit som med alla måndagar att jag blir utan sömn till en sån dag, får skärpa mig på Söndagarna helt enkelt. Bör kanske stå med i målet att jag inte ska pajja min måndag. Hur som helst, funderar på att ta en tidig promenad...eller försöka sova nån timme iallafall, sömnen är viktig....

Cirius
2008-10-20, 08:26
Morgon promenad: 1h15min, rask takt....

Yarr, va mycket folk det är i rörelse :)

Ceccil
2008-10-20, 09:02
Det var ganska många ute i spåret här hemma imorse också.. Ganska skönt att se. Jag brukar typ fantisera om vad de gör när de kommer hem. :D Typ, "den tanten läser säkert tidningen och äter rostat bröd.." eller "den snubben äter leverpastej och kollar på trav" Eh, är jag knäpp då? ;) Det får iaf promenaden/löpningen att gå liiiite snabbare. Tänker mycket! Hahah...

Cirius
2008-10-20, 09:08
Det var ganska många ute i spåret här hemma imorse också.. Ganska skönt att se. Jag brukar typ fantisera om vad de gör när de kommer hem. :D Typ, "den tanten läser säkert tidningen och äter rostat bröd.." eller "den snubben äter leverpastej och kollar på trav" Eh, är jag knäpp då? ;) Det får iaf promenaden/löpningen att gå liiiite snabbare. Tänker mycket! Hahah...

Hahaha, nu fick du mig skratta gott. Jag tänker nog faktiskt också för mycket, fast jag tänker lite tvärtom emot vad du tänker.....Jag tänker; Shit där kommer en gubbe, gå snabbare så kanske han inte ser mig, Eller, Titta inte emot bilarna du kanske känner nån som kör förbi å dom kanske börjar undra va du gör ute. Jag typ springer förbi alla jag ser, drar upp luvan över huvudet såfort de kommer folk så dom slipper se det är jag...Jag ser nog rätt skum ut när jag är ute men det är mest bara för att de känns weird va ute och gå för att bara gå. Antingen går jag jättetidigt eller jättesent, om jag inte går mitt på dagen då alla slutar jobbet och folk kanske ser mig å tänker "Vad håller han på med????" Hahaha....Vi båda tänker nog lite för mycket. Men snabbt går det ! :Virro *cupid* :whipped:

Prisman
2008-10-20, 09:12
Åh vad skönt med morgonprommis. Det är verkligen något jag saknar just nu.

Cirius
2008-10-20, 09:44
Kolla, en sån där Lunarbild har jag gjort ! :smash:
http://www.Cirius.se/training/lunar.jpg

Ceccil
2008-10-20, 09:51
Hell yeah, lunarstorm ftw!!

Du ser smal och platt ut!! Bra jobbat Cirius. :) Grym skillnad om man kollar på bilden då du vägde ca 120 kg.

Cirius
2008-10-20, 09:52
Hell yeah, lunarstorm ftw!!

Du ser smal och platt ut!! Bra jobbat Cirius. :) Grym skillnad om man kollar på bilden då du vägde ca 120 kg.

Hehe, tack det betyder mycket att du säger så...*cupid*

Cirius
2008-10-21, 13:04
Morgonvikt: 98.1*flex*

Cirius
2008-10-22, 12:45
Morgonvikt: 97,6kg , veckomål avklarad

Ceccil
2008-10-22, 12:56
Woho!!! Grattis Robban! :D

martikainen
2008-10-22, 12:59
Grattis :D Nu tycker jag du tar och sätter nytt mål på 96 direkt ;)

Cirius
2008-10-22, 13:03
Woho!!! Grattis Robban!
Tack *cupid*
Grattis :D Nu tycker jag du tar och sätter nytt mål på 96 direkt ;)
Thanks :hbang: , hehe, känns nästan som jag kan dra 2 kg/ vecka men det är ju inte till att rekommendera dock...Så vet inte riktigt. Idag ligger det mycket kondition på schemat, simma och promenad......inge gym, måste vila därifrån.

Så vi får se :)

LadyInsane
2008-10-22, 23:06
Men då, hur gick böjarna då?;)

Cirius
2008-10-22, 23:08
Men då, hur gick böjarna då?;)

No comments..... :furious: :furious: :furious:

LadyInsane
2008-10-22, 23:14
No comments..... :furious: :furious: :furious:

Näee fram med passet nu då fegis*kissass*

Cirius
2008-10-22, 23:19
Var på gymmet idag fast jag egentligen bör vila idag, vart dit-tjatad. Hur som helst så skulle min kompis köra benböj, vilket jag aldrig kört...Och man kan säga att jag inte riktigt körde överhuvudtaget för jag vart så irriterad på mig själv vilket jag blir när jag inte klarar saker och oftast då så brukar jag hålla på tills jag klarar det. Men idag tappa jag bara lusten med att ha nån bredvid sig som bara står dividerar om hur mycket han tar i just den övningen när jag själv inte ens har tekniken köra med stången typ. Så, därför är jag :furious: ...Men lära mig ska jag...

Alltid när jag kommer till övningar då de spelar roll hur jag står med ryggen, så kan jag inte, min rygg är helt pajj typ, helt sne....Var en som kalla den för ostbåge typ, jag vet inte vad jag ska göra med den. Men varje gång jag kommer till en övning som har med hur jag står/har ryggen så står jag där som ett fån. Känner mig klumpig och efter att ha vägt så mycket som jag vägt så är det ingen skön känsla att få känna igen. Men jag vet....en vacker dag måste jag bita i det sura äpplet....

Cirius
2008-10-23, 00:04
*Skämms*:em:

Roosen
2008-10-23, 01:04
Vi har haft vårt snack. Allt kommer att bli bra. Du kommer att bli bäst.

Fearstrike
2008-10-23, 04:22
hej! Vill bara återigen gratulera till att det går som på räls för dig.

Lite nyfiken bara, då du inte tränar eller dylikt va gör du då? Typ spelar du nått data spel eller något eftersom du inte arbetar? Är bara nyfiken... Spelar själv nämligen.

Ha de!

LadyInsane
2008-10-23, 06:26
Men ojdå, det där var inget att skämmas för!

Se till att träna in tekniken med någon som bryr sig, och ser till att du gör rätt nästa gång!

martikainen
2008-10-23, 06:28
Vad är det för jävla polare du har och tränar med!
Kolla lite videos på youtube/kolozeums träninigfilms del och öva in tekniken med kanske en sopkvast på axlarna, just att hålla rygg+buk stabil och få till det.

Filma dig själv och kolla hur det ser ut, brukar hjälpa mig.

Fizgig
2008-10-23, 13:42
Går ju riktigt bra för dig! Gratulerar!

Känns bra när siffrorna på vågen minskar va? :)

Cirius
2008-10-23, 18:46
Jag bromsar!!

Tack för det stöd ni alla givit, fast just nu så slår jag in bromsen för några dagar. Jag mår inte riktigt bra, har dragit på mig en förkylning som är helt galet. Måste nog se till nått annat än bara siffrorna på vågen för några dagar. Ska ta några dagar paus ifrån diverse promenader och gymmande så att jag mår bättre nångång. Var dock inte oroliga, jag kommer tillbaka...Måste bara se till att må bättre först....*popcorn* *flex* *whatever*

Ta hand om er alla =)

Roosen
2008-10-24, 00:44
Jag bromsar!!

Tack för det stöd ni alla givit, fast just nu så slår jag in bromsen för några dagar. Jag mår inte riktigt bra, har dragit på mig en förkylning som är helt galet. Måste nog se till nått annat än bara siffrorna på vågen för några dagar. Ska ta några dagar paus ifrån diverse promenader och gymmande så att jag mår bättre nångång. Var dock inte oroliga, jag kommer tillbaka...Måste bara se till att må bättre först....*popcorn* *flex* *whatever*

Ta hand om er alla =)

Gör du rätt i :thumbup:

Se till att få i dig ordentligt med vitaminer osv :)

martikainen
2008-10-24, 06:03
Krya på dig Hulken så kör vi på hårt när du är frisk igen :)

Cirius
2008-10-26, 13:07
Trött, Förbannad, Nu kör vi igen

Efter ett par dagars rejält slappande och tänkande. Så är det dags igen...Jag har inte tid att slappa om jag vill uppnå det jag vill, jag måste bita ihop och slita nu. Jag är trött känna såhär det är dax att komma igen...

Målet är därmed ändrat, nya målvikten för Jul är 90kg och den tänker jag kriga för..Ungefär 9 Veckor kvar, det kommer bli jobbigt det här men det är väll vad man måste utstå om man vill nå det man vill.

Nu kör vi *flex* *drool*

LadyInsane
2008-10-26, 13:15
Är det ditt mål så jävlar kör på det!!!

http://cnx.org/content/m14808/latest/YouCanDoIt.jpg

Cirius
2008-10-26, 13:19
:em: Ja söte tokis.....Vi kör på det *flex* :whipped:

LadyInsane
2008-10-26, 13:21
Ohja!! Ska se till att peppa dig när det blir tufft! Motivation is the key!

Cirius
2008-10-26, 13:28

Tack*cupid* !

Ditt Pep betyder massa strong woman! *kissass*

Prisman
2008-10-26, 14:59
Klart du kommer klara ditt mål! Vi ska stötta dig hela vägen fram! ;) KÖR HÅRT!

jaosef
2008-10-26, 16:10
VI VILL SE SVETTEN RINNA!!! Upp med ett pass nu*flex* *flex*

martikainen
2008-10-26, 16:43
Inga problem ju ! Med den farten du haft hittills är de där 90kg här innan du ens hinner julhandla!

*flex*

Cirius
2008-10-27, 03:15
Söndag

Axlar
Hantelpress
6x10KG
6x13KG
6x13KG
6x13KG

Drag till Hakan
Vet inte riktigt vad jag körde med i vikt, men det var inte mycket. Ville mest mjuka upp axlarna...Får ibland ont i vänster Axel.

Liggande drag för baksida i cable(första gången)
6x1Block
6x2Block
6x2Block

Anteckning: Jag körde denhär övning fler set och flera rep, variereade mellan 1-2 block, anledningen till det var att det kändes ovant att använda den muskeln.
Har hittat en muskel i kroppen jag behöver träna upp och ville bara köra flera gånger, hitta rörelsen. I slutet fick jag slita med 2 block.

Vet inte hur mycket 1 block är värt, står bara siffror 1-20.

Körde också en maskin då man lyfter över huvudet, vet inte vad den maskinen heter dock men ska ta reda på det...Tränade inte speciellt hårt idag,det är egentligen vilodag...Ville bara träna axlar för att jag missade det förra veckan.

Huvudmålet med dagens träning var att få göra den nya axel övningen, baksida av axlar...Ska köra den övningen varje vecka för att få bättre hållning i kroppen...

Cirius
2008-10-27, 03:19

Säger det igen, du är super-porrig i dina marklyft. Dina peppningar hjälper mycket ska försöka så gott som jag bara kan att stötta dig med dina mål också. *cupid*

Klart du kommer klara ditt mål! Vi ska stötta dig hela vägen fram! KÖR HÅRT!

Alltid skönt att veta att man har en blivande brandkvinna som stöttar en. :thumbup: . Ska peppa dig också, sådeså!

VI VILL SE SVETTEN RINNA!!! Upp med ett pass nu

Muhahahahahaha :naughty:

Inga problem ju ! Med den farten du haft hittills är de där 90kg här innan du ens hinner julhandla!

*flex*

En dag så vill jag bli biff som du *flex*

Cirius
2008-10-27, 03:20
Gör du rätt i :thumbup:

Se till att få i dig ordentligt med vitaminer osv :)

Dig behöver jag inte tacka för peppningar, din avatar gör jobbet. Haha

Gislason
2008-10-27, 03:37
+1 på peppen, det här klarar du!!

Cirius
2008-10-27, 03:41
+1 på peppen, det här klarar du!!

Satt just och kolla din journal faktiskt :) Ska följa dig också, tack för peppningen, det behövs! *popcorn*

Cirius
2008-10-27, 03:45
Vecka 44 - Mål
Mån - Sön -> Inget godis-ätande eller läsk.
Mån - Sön -> Inte tappa Fokus, oavsett om jag blir sjuk eller något annat. Inget ska få stoppa denna vecka att bli perfekt i viktväg.
Målvikt: 96KG
Mån-Tis-Tors-Fre -> [Cardio->Springa->Gymmet], börja springa lite lätt. Se vad jag orkar.

jaosef
2008-10-27, 09:59
Grymt att du sätter upp mål för varje vecka. Var ju en bra ide! Ska lätt börja göra då jag ska deffa. Träna idag?

Cirius
2008-10-27, 11:04
Grymt att du sätter upp mål för varje vecka. Var ju en bra ide! Ska lätt börja göra då jag ska deffa. Träna idag?

Yäs, bröst å biceps :)

Roosen
2008-10-27, 12:23
Vecka 44 - Mål
Mån - Sön -> Inget godis-ätande eller läsk.
Mån - Sön -> Inte tappa Fokus, oavsett om jag blir sjuk eller något annat. Inget ska få stoppa denna vecka att bli perfekt i viktväg.
Målvikt: 96KG
Mån-Tis-Tors-Fre -> [Cardio->Springa->Gymmet], börja springa lite lätt. Se vad jag orkar.

Bara kämpa på kompis ;P Jag finns här för dig :hbang:

Cirius
2008-10-27, 16:07
Jogga ungefär 10 min på gymmet, sedan gick jag i snabb takt i ungefär 30 min, totalt 42 min hur som helst. 300 Kalorier enligt mätaren on ze maskinen....Nu, nått å käka , sen tillbaka, köra bröst å biceps ;) RAwR:naughty:

LadyInsane
2008-10-27, 16:18
Insane mål, se till att du inte äter för lite nu och drar på dig någon sjukdom!

Kör hårt mrC!

Cirius
2008-10-27, 16:23
Du är Vis Lady, Ska genast ta något att äta. Rawrr *cupid*

Cirius
2008-10-28, 03:01
<= Fanns 3 Zoo godisar kvar i min godis påse ifrån helgen. Tog dom, kände mig busig, gick och ställde mig på vågen. 96.8 stog den på :) Får se va den pekar imorrn. Dax att sova.....najt najt , hihihii

Cirius
2008-10-28, 15:31
Morgonvikt: 96,4KG

Dagens träningspass: Rygg/Triceps, 1++ timmes promenad

Roosen
2008-10-29, 01:22
Morgonvikt: 96,4KG

Dagens träningspass: Rygg/Triceps, 1++ timmes promenad

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Börjat med marklyft?

jaosef
2008-11-02, 21:01
Hur går det för Hulken?

Maggru91
2008-11-03, 19:51
Måste bara få säga, starkt jobbat. Fortsätt och det kommer nog ordna sig :)

Cirius
2008-11-03, 20:21
:hbang::whipped::hbang:

Blandat med att slarva med kost och att jag börjat få tankarna till att bygga muskler. Jag är osäker om hur framtiden kommer att bli, men just nu låter det åt att jag fortsätter min väg neråt till 90. Det är en tråkig färd måste jag medge då jag nu upptäcker mer utav kroppen som faktiskt inte har så mycket muskler på sig, jag förlorar kroppsmassa och försvinner ifrån jordens yta.

Får kommentarer om hur jag kommer försvinna bort snart om jag fortsätter gå ner i vikt, ser mig själv i spegeln och ser att mina ben har tynat bort, ser också att jag fortfarande har en mage kvar, brösten gillar jag inte. Men samtidigt med kläder på så känns allt bra. Jag har blivit starkare medans jag tränat så det är inte det. Bara det att jag försvinner.

Frågan är, vad blir bäst: Stanna nu på ~96kg och bygga muskler, eller att gå ner till 90 och sen bygga muskler?

Just nu pekar det åt att fortsätta neråt till 90, desto fler kg som åker bort desto jobbigare blir det för psyket. HJÄLP MIG KOLO HJÄLP :smash:

Nu väntas en timmes promenad med syrran...

jaosef
2008-11-03, 20:39
Fortsätt gå ner i vikt, ät proteinrikt och träna stenhårt. På så sätt kommer du att gå ner och ändå behålla så mycket muskelmassa som möjligt. Detta vet du säkert om redan, men du får väll ta i lite till på passen kanske. Att du förlorar lite muskler gör ju inget, det bygger man tillbak på nolltid! Muskelminne FTW

Roosen
2008-11-03, 22:45
Tycker jaosef har en bra poäng...

Jag vet inte vad ja ska säga riktigt.. Vad känner du själv? Exakt.

jaosef
2008-11-03, 22:58
Tycker jaosef har en bra poäng...

Jag vet inte vad ja ska säga riktigt.. Vad känner du själv? Exakt.

Tycker Roosen har en poäng...

Cirius
2008-11-04, 01:05
Fortsätter neråt i guess...

Bör kunna gå ner till 95kg denna vecka, får se om jag klarar av det... :]

Cirius
2008-11-04, 02:37
hKUmcLfOaMg

Ceccil
2008-11-04, 08:59
Jag tycker som Jaosef skrev.. Ät bra mat, slarva inte med maten för det kommer bara leda till resultat som förvirrar och en eventuell viktuppgång när du slutar slarva. Bra med protein och riktig TUNG styrketräning kommer lösa det här.

Cirius
2008-11-04, 18:28
PBn efter PBn traskar jag uppåt i styrkeökningar. Svetten rinner ifrån pannan för varje dag, men med lättare steg tar jag mig till gymmet. Kroppen känns intakt, kompakt, enda jag inte är nöjd med är hur mina ben försvinner. Tror det är för att min överkropp inte minskar lika mycket som mina ben, ska köra ännu hårdare med ben dock. Kunde förr ha lite ont i ryggen, det känner jag inte av längre, står rakare i ryggen, ansiktet känns slät, armarna börjar få form. Tröjjor sitter mycket snyggare på kroppen nu. Får kommentarer på gymmet om att jag är stark, det var en som kommenterade idag att han ville ha mina armar fastän jag själv inte tycker om dom ens. Alldeles för klena, hans är mycket starkare än mina. Menmen, är roligt att folk ser ändringar, man får helt andra blickar nu än när man rulla fram på gymmet.

Älskar livet just nu.... :)

martikainen
2008-11-04, 19:08
Underbart att allting flyter på så fint nu :) Stressa inte något och bara låt dagarna gå nu så kommer den känslan sitta kvar länge!

Cirius
2008-11-04, 19:17
Tycker Roosen har en poäng...
Jag tycker som Jaosef skrev.. Ät bra mat, slarva inte med maten för det kommer bara leda till resultat som förvirrar och en eventuell viktuppgång när du slutar slarva. Bra med protein och riktig TUNG styrketräning kommer lösa det här.

Underbart att allting flyter på så fint nu :) Stressa inte något och bara låt dagarna gå nu så kommer den känslan sitta kvar länge!

Tack för erat stöd under denna journal, ni har hjälpt mycket med min kamp. Och jag kommer inte göra er besvikna =) Livet rockar nu :hbang:

jaosef
2008-11-04, 19:59
PBn efter PBn traskar jag uppåt i styrkeökningar. Svetten rinner ifrån pannan för varje dag, men med lättare steg tar jag mig till gymmet. Kroppen känns intakt, kompakt, enda jag inte är nöjd med är hur mina ben försvinner. Tror det är för att min överkropp inte minskar lika mycket som mina ben, ska köra ännu hårdare med ben dock. Kunde förr ha lite ont i ryggen, det känner jag inte av längre, står rakare i ryggen, ansiktet känns slät, armarna börjar få form. Tröjjor sitter mycket snyggare på kroppen nu. Får kommentarer på gymmet om att jag är stark, det var en som kommenterade idag att han ville ha mina armar fastän jag själv inte tycker om dom ens. Alldeles för klena, hans är mycket starkare än mina. Menmen, är roligt att folk ser ändringar, man får helt andra blickar nu än när man rulla fram på gymmet.

Älskar livet just nu.... :)

Riktigt kul att höra! Kämpa på nu som fan så kan det inte gå fel!:thumbup:

Cirius
2008-11-05, 15:36
Morgonvikt: 95.8 KG

WoopWoop :)

Fearstrike
2008-11-05, 16:00
Du går ändå ner väldigt stadigt, hade vart så intressant å se ditt kcal intag på ett dygn. För eget intresse, själv åker jag lite upp å ner från dag till dag... :S Men gött jobbat alltså, du e snart klar!

Cirius
2008-11-05, 16:04
Du går ändå ner väldigt stadigt, hade vart så intressant å se ditt kcal intag på ett dygn. För eget intresse, själv åker jag lite upp å ner från dag till dag... :S Men gött jobbat alltså, du e snart klar!

Räknar inte mitt Kcal, jag går på känn. Äter nått om jag känner mig hungrig och tänker efter utifall jag ätit för lite för dagen. Jag går oftast ner i KG till Onsdagen, på helgen går jag upp igen men det känns som det är mest skräp som ligger i magen. På Måndagar brukar jag stå vid min lägsta vikt. Sen startar allt om igen :). Huvudsaken för mig är att jag håller igång och rör på mig åtminstone, annars kaosar allt :). Jag hejjar på dig! =)

Ostrom
2008-11-07, 00:10
Starkt jobbat, fotsätt så här. :)

Prisman
2008-11-07, 09:47
Ser ju ut at gå jätte bra för dig! Nu är jag tillbaka här på kolla så nu ska jag hålla utkik i journalen! :) Kör hårt!

Fearstrike
2008-11-09, 15:56
Värst va de har blivit tyst i journalen på sistone då, vart har du tagit vägen?

Fearstrike
2008-11-10, 19:40
halloj? Du e min idol! Vart e du? Kom hit å skriv!

Cirius
2008-11-15, 02:30
Står på 94.0 :) Going down ;)

jaosef
2008-11-15, 23:28
Gött! :) Har du satt något exakt mål med deffen?

Cirius
2008-11-16, 00:13
Gött! :) Har du satt något exakt mål med deffen?

90 KG- ska de vara vid Jul. Vilket visar sig vara nått inom 4 veckor :)

Nielsen
2008-11-16, 02:22
Hur har jag kunnat missa denna Journal?!
Nu har jag iaf läst den från start till slut.

Kan bara säga att jag är impad över dina framsteg, keep it going!

martikainen
2008-11-16, 11:24
94 nice! du fixar ju julvikten utan problem :)

Fearstrike
2008-11-19, 23:28
varför slutar du skriva i din journal? :/

jaosef
2008-11-23, 20:13
Har du deffat bort dig eller vart har du tagit vägen?

Cirius
2008-11-24, 05:35
*popcorn*

Oroa er inte, jag har varken deffat bort mig eller försvunnit helt. Bara lagt av delar med att skriva i journalen. Har ibland kännts som att det inte givit nånting med det jag skriver eller att jag skriver för lite nyttigt för er som vill läsa. Min motivation är enorm för min träning, jag står fast vid 94kg. Denna vecka satsar jag på att gå ner till 92-93 med diverse konditionspass. Vi får se hur det blir....

Kroppen som sådan så känns det bra just nu. Med T Shirt på mig så trivs jag till viss del, men inte utan tröjja. Har alldeles för mycket kvar att skala av på mage + bröst för att det ska kännas ok. Men man ska inte klaga när man vägt 120 kg. Jag har fortsätt med att träna 4-5 gånger i veckan på gymmet samt konditionsövat varje dag, går 1h10min+ promenader varje dag och man kan säga jag håller igång såfort jag vaknar. Vill ni fortfarande att jag håller mig vid liv i journalen så ska jag givetvis inte göra er besvikna, det är inte med något tvång jag skriver här utan för att det kändes skönt få lite pushningar då och då. Kändes dock inte som jag gav er tillräckligt med matnyttigt att läsa om så min journal vart döende.

Hur som helst...

Ny Vecka, Nya Mål: 92-93 KG....

Även börjat gå i banorna att jag helt ska lägga ner att dricka sprit på helgerna och enbart kunna äta nått onyttigt men ändå hålla mig på bra bana. Blir dock jobbigt med alla dessa fester och känna att man vill ändå göra det....Får se, viktnedgången går bra oavsett vad, tänker bara på hur det skulle va och sluta med allt. Bli en riktig trainoholic..... :)

Hare gött alla....:) Ses senare idag.

jaosef
2008-11-24, 08:40
Låter bra, gå inte ner FÖR fort bara;)

Roosen
2008-11-24, 16:38
Kolo-spottade Cirius på Heron City i förrgår.

Han suger på Air-Hockey.

Puss

Cirius
2008-11-24, 16:40
Kolo-spottade Cirius på Heron City i förrgår.

Han suger på Air-Hockey.

Puss

Jag ägde dig, puss

LadyInsane
2008-11-24, 23:47
Jag tycker det e kul när du skriver. Kanske kan du slänga upp lite måltider och sånt också. Det är skoj!

Cirius
2008-11-25, 16:11
Tjena mors,

Idag väntas ryggträning :), blir även lite jogging efteråt. Har börjat jogga på gymmet istället för att gå ute då det är så fasligt kallt.

Morgonvikt: 93,7kg (Utan att ha gjort nå behov alls).

Cirius
2008-11-25, 22:36
Träna rygg var det ja....

Rygg
Sittande Rodd
50x10 (Värmde upp)
70x8
75x8
80x6
85x4 PB ;)

Körde med Raka handtagen utåt på Sittande Rodd, finns även andra handtag som jag körde lite mindre på, känns mest som det tar i armarna men kände för att göra ändå.

Low Row
9x6
10x6
11x6

Latsdrag till bröstet (Det är inte KG här)
100x6
112.5x6
125x4

Smalt Latsdrag
75x6
87.5x6
100x4

Hyperextentions
5kgx10
10kgx10
15kgx8

Motionsbandet: 58Minuter, Sprungit/Joggat/Gått snabbt 40 min. Ca Kcal: 420.

Börjat med att jogga efter jag gymmat då jag inte orkar gå ute i kylan längre. Började med det igår närmare bestämt :). Känns helt ok nu faktist...hadde ont i handleden igår då jag lyfte upp en vikt i nån skum vinkel eller nått och skada handleden, blev "spännt", tror alla som gymmar har fått sånt ibland eller förr :). Köpt lite nya saker som troligtvis kommer hit på Fredag...."Lifting Straps" och lite godsaker :).

För övrigt så stog jag och speglade mig på gymmet idag, min rygg börjar ta allt mer en snyggare form än vad den varit, känns riktigt skoj att se det med egna ögon även om det inte är nån rygg å flexa med direkt ännu. Men det ser bra ut för mitt mål att nå 90 KG till julafton :)

Cirius
2008-11-26, 00:35
Bilden till vänster är ifrån Januari.
http://www.Cirius.se/training/skillnadhuh.JPG

http://www.Cirius.se/training/ryggdifference.JPG

:em:

Nielsen
2008-11-26, 00:49
Ser riktigt bra ut det där!

jaosef
2008-11-26, 07:59
Galet bra! Hur mycket skiljer det på vågen från att du började din viktnedgång till idag?

Cirius
2008-11-26, 11:15
Ser riktigt bra ut det där!
Tack :em:

Galet bra! Hur mycket skiljer det på vågen från att du började din viktnedgång till idag?

27kg, Tack :)

martikainen
2008-11-26, 11:33
Grymt ! inte många KG kvar nu :)

Cirius
2008-11-26, 11:37
Grymt ! inte många KG kvar nu :)

Helt underbart, funderar dock på om det kommer räcka att gå ner till 90 kg. Men till Jul så är det målet. :)

Bjuder på en fram å bak bild utav den nya vikten
http://www.cirius.se/training/93.8kg.JPG

Cirius
2008-11-26, 12:18
Haha, guuuuu va uppretad jag är nu :)....Sjukt, det rycker i mig. Nu vill jag va på gymmet så ska jag fanimej visa er PBs på både Triceps å Biceps :)

RAAAAAWR DKAJGALFJA ÖLFKÖLKDFAÖL KALÖFKFHK SKHFA

jaosef
2008-11-26, 13:04
RAAAAAWR DKAJGALFJA ÖLFKÖLKDFAÖL KALÖFKFHK SKHFA

Rätt inställning! :hbang:

LadyInsane
2008-11-26, 14:04
WWWWOOOOOOOOWWWWW!! Vilken skillnad! Du är stark mentakt Cirius, riktigt imponerande!

Cirius
2008-11-26, 14:25
WWWWOOOOOOOOWWWWW!! Vilken skillnad! Du är stark mentakt Cirius, riktigt imponerande!

Tack :em: , tycker själv att jag har för mycket fett kvar på bröst och mage...Det har inte ändrats så mycket enligt mig dom senaste KG. Men jag är glad över min rygg.

Cirius
2008-11-27, 14:32
BABOOOOOOOYAAAH
Morgonvikt: 92.8KG PB
http://www.cirius.se/training/92.8.JPG

Breaking speed limits, löpning/joggning på gymmet verkar ge samma resultat om inte bättre än mina promenader, bra där, borde ha börjat med detta för längesen. Dock blir jag hyper svettig men det blir man ju alltid tills man fått upp konditionen lite. Känns skönt att pumpa slut på musklerna sen gå in och ta en tur på cardio maskinerna. 2.8KG Kvar till Julafton, jag vill helst sätta marginal så att det verkligen är visat att jag klarat mitt mål. Det blir bäst så för mitt egna huvud, envis jävel.

Cirius
2008-11-27, 14:35
Gårdagens pass bestod utav en massa Biceps övningar då jag inte gillar att jag är så svag i Biceps. Och endel Triceps övningar. Sedan var jag på löpbandet i 40minuter, mest joggandes. Nästa veckas mål är redan inräknat att jag ska kunna träna mage varje dag, eller åtminstone 3-4 dagar i veckan, vi får se hur det går. Nu när min mage blir plattare å plattare så vorre de kul å kunna va stark där också.

Idag väntas axel träning, en av mina favoriter :)

I'm On Fire!

Prisman
2008-11-27, 15:00
Jävlar vad du jobbar på bra! :thumbup:

jaosef
2008-11-27, 15:47
BABOOOOOOOYAAAH
Morgonvikt: 92.8KG PB
Men riktigt bra jobbat!! Går ju sjukt fort det här alltså! Grattis:cheers:

Cirius
2008-11-27, 16:10
Jävlar vad du jobbar på bra! :thumbup:
Tackar
Men riktigt bra jobbat!! Går ju sjukt fort det här alltså! Grattis:cheers:

=) Thanks Boy, hoppas de går bra för dig också. Ska hoppa in i din journal och titta.

Fearstrike
2008-11-27, 16:32
shit, gillar din rygg å din senaste front bild skarpt. Sjuk skillnad mot första bilderna. Man ser väldigt tydligt nu, nu e de dom sista KG som gör störst skillnad =)

90kg med fyllda glykogen depåer+vatten celler så kommer du se skit snygg ut i kroppen tror jag iaf!

Fearstrike
2008-11-27, 16:34
en liten nyfiken fråga bara, hur länge joggar du för att uppnå samma resultat som på dina promenader? Mina hälar har tagit sjukt mycket stryk på sistone och läker aldrig. Funderar starkt på att sätta mig på spinning cykeln istället, alternativt crosstrainern.

Cirius
2008-11-27, 16:40
en liten nyfiken fråga bara, hur länge joggar du för att uppnå samma resultat som på dina promenader? Mina hälar har tagit sjukt mycket stryk på sistone och läker aldrig. Funderar starkt på att sätta mig på spinning cykeln istället, alternativt crosstrainern.

Minst 40 min-60min max, är det jag alltid kör...vart tipsad om 40 min, då gäller det att jogga-> Hålla hög takt om du inte orkar jogga, gå snabbt....Så beroende på hur mycke jag orkar jogga den dagen desto längre går jag. Om jag inte orkar jogga mycket men ändå har energi kvar då går jag längre också....

Försök 40min+

Fearstrike
2008-11-27, 16:57
tror du 40 minuter på spinning cykeln ger samma resultat?

Cirius
2008-11-27, 17:10
tror du 40 minuter på spinning cykeln ger samma resultat?

Allt är ju beroende på person och hur snabbt du cyklar, skulle jag tro...För att jag skulle va nöjd på en cykel så skulle jag nog göra mera. Närmare 1 timme, om inte lite mer...Fast då cyklat i lagom takt, ska man verkligen spurta med en cykel då skadar man väll knäna?

Bästa Cardio Maskinerna som jag lärt mig på gymmet är väll dom man står på och rör med armarna också, fast så "bäst å bäst" vet jag inte hur dom är....Jag har velat börja springa igen och därför är jag på motionsbandet. :)

Tänk Såhär -> Du blir oftast trött och vill lägga av, men då ska du fortsätta. Man ska nästan inte kunna stå när man är klar, då är du slut. Finns de som säger att om man inte spyr har man inte gjort tillräckligt ;) Men det är väll att ta i....Kör på bara, sikta högt men inte för högt! Du klarar det nog :)

Roosen
2008-11-27, 17:50
Allt är ju beroende på person och hur snabbt du cyklar, skulle jag tro...För att jag skulle va nöjd på en cykel så skulle jag nog göra mera. Närmare 1 timme, om inte lite mer...Fast då cyklat i lagom takt, ska man verkligen spurta med en cykel då skadar man väll knäna?

Bästa Cardio Maskinerna som jag lärt mig på gymmet är väll dom man står på och rör med armarna också, fast så "bäst å bäst" vet jag inte hur dom är....Jag har velat börja springa igen och därför är jag på motionsbandet. :)

Tänk Såhär -> Du blir oftast trött och vill lägga av, men då ska du fortsätta. Man ska nästan inte kunna stå när man är klar, då är du slut. Finns de som säger att om man inte spyr har man inte gjort tillräckligt ;) Men det är väll att ta i....Kör på bara, sikta högt men inte för högt! Du klarar det nog :)

Cross-trainer heter det..
När du känner dig så slut så du knappt kan stå så har du 30-40% kvar att ge.*popcorn*

Kaffe på donken?

Cirius
2008-11-27, 17:51
Cross-trainer heter det..
När du känner dig så slut så du knappt kan stå så har du 30-40% kvar att ge.*popcorn*

Kaffe på donken?

När?

Cirius
2008-11-27, 22:22
Axelpasset gick najs, 2 PB ;) Woop Woop, 40min på motionsbandet, varav enligt bandet så brände jag 425kcal, det ska man jju ta med nypa salt. Men jag gasade på som fan idag =)

Känns najs :)

Cirius
2008-12-02, 14:41
Morgonvikt: 92.2 PB

Igår var det ett najs bröstpass, idag väntas ryggträning. :)

LadyInsane
2008-12-02, 15:03
:D PB i kroppsvikt! Yey!

Cirius
2008-12-02, 15:05
:D PB i kroppsvikt! Yey!

Hehe :D ...

Slog några PB I bröstövningar också, men tänkte inte på att skriva ner allt jag gjorde så jag har inget att redovisa riktigt. Är dålig på det där :). Men men, allt känns gött, blir starkare å starkare i allt jag gör, snyggare å snyggare! :D haha

Hoppas det går bra för dig!