handdator

Visa fullständig version : Svårt att gå upp i vikt!

Roots_rock
2008-08-19, 16:43
Hej har sjukt svårt att gå upp i vikt, beror väl på vad man jämför med men är iallafall inte nöjd med min viktökning på det halvåret jag tränat.

Har inte tränat enligt nåt jättehårt schema men i snitt 2-3 gånger i veckan har jag tränat åtminstone.
6 månader och ätit gainer de sista 3 (rekommenderad dos direkt efter träning).
Gick upp 2 kg och det kan ju lika gärna vara att jag ätit mycket den dagen?

Är 186 cm, väger 70 kg för tilfället.

Gainern är self new active whey gainer.

Tänkte fortsätta äta den, dessutom har jag köpt WNT Anabolic caps som jag tänkte köra på. Tror ni att det kan funka?

Nåt mer ni tycker jag ska göra för att få fart på muskelutvecklingen?
Mer preciserat schema? Isåfall får ni jättegärna ge förslag på nåt 3 eller 4-dagars schema :)

Tycker ni jag ska dosera annorlunda än angivet på nån utav tillskotten?

Alla tips är uppskattade, är som sagt inte så inkörd i seriös träning :em: Så var barmhärtiga *gah!* :)

King Grub
2008-08-19, 16:45
Du har inte svårare än någon annan frisk person att gå upp i vikt rent fysiologiskt. Du äter helt enkelt för lite. Främst för lite mat, men även kalorier från tillskott som proteinpulver och gainers räknas in. Gå du inte upp i vikt, förbrukar du all energi du äter. Även om du själv tycker att du äter mycket, är det för lite, om du inte går upp i den takt du önskar eller inte alls. Lösning: ät mer.

Roots_rock
2008-08-20, 18:10
OK tack för svaret :) Jag tycker ju att jag äter mycket, det är sant, men får väl ta och äta mer då ^^ Ska ta en gainer de dagar jag inte tränar också om det kan vara en bra ide

dellan
2008-08-20, 18:43
En liten 4splitt a la dellan

Rygg/Biceps
Bröst
Vila
Ben/Mage
Axlar/Triceps

kalllee
2008-08-20, 19:11
ät mer människa ;)

offense74
2008-08-20, 19:38
2 burkar kokosmjölk
150g jordnötssmör
100g havre
Bär

Mixa

C:a 3000kcal

Trance
2008-08-20, 19:45
OK tack för svaret :) Jag tycker ju att jag äter mycket, det är sant, men får väl ta och äta mer då ^^ Ska ta en gainer de dagar jag inte tränar också om det kan vara en bra ide

Om man ser krasst på det så är gainer nog ett av de värre mål mat man kan få i sig förutom vid fysisk ansträngning. Fast det kommer väl kanske inte skada dig direkt heller, så kör om du vill.

doommessiah
2008-08-20, 20:09
Jag trodde också under flera år att jag hade svårt att gå upp i vikt...jag åt ju massor(trodde jag).
Idag käkar jag mellan 7-8 ggr per dag, ofantligt mycket mer än vad jag åt förut och går upp i vikt...182 cm lång från 74-109 kilo på ca 2.5 år.

05:30 Frukost: Flingor med mjölk, gainer med extra protein.
08:45 Lunch: Mat från dagen innan(stor portion)
11:15 Mellanmål: 0,5-1 liter fil
13:30 Fika: Två portioner cornflakes m. mjölk
16:00 Mellanmål: gainer med extra protein
19:30 Efter träning: Gainer (ibland skippar jag och käkar middag direkt)
20:30 Middag: Det som lagas
21:30 Kvällsmat: 0,5-1 liter fil (onaka)