Visa fullständig version : nutrilett!?!?!?
slipbert
2008-08-18, 19:50
hur funkar de egentligen? Kan de uppfylla mina mål och få väck gissningsvis 5 kg och få en att se rippad ut är en envis person som inte ger upp. Vill bara gå ner snabbt och smidigt. Vanlig gammal dags deff verkar itne ge mig några vidare resultat... Finns de några bi effekter som muskel förlust elelr ngt? Är de värt de?
21år
191cm
92kg
hyffsat bra form för övrigt...
Fredriiik
2008-08-18, 20:02
om du är envis och inte ger dig så tycker ja du ska först läsa igenom deffguiden och sen lägga upp ett bra deffschema, och ha mycket konditionsträning i det.
Om då gör av med 3000 kalorier och sen käkar 3000 kalorier från nutrilett så händer ju nada.
Det är underskottet som du måste åt.
Tyvärr gav detta dig inte så mycket om nutrilett i fråga men ett litet tips :P
slipbert
2008-08-18, 20:07
har prövat vanlig deff. Och de funkar inte för mig. Då jag vill ha lite kvickare resultat nu. Har änmält mig till en boxningstävling och måste loosa 5 kg relativt snabbt. Så är de här bra grejjer eller ska man ge fan i de och bita ihop och köra på havregrynsgröten ändå? Bränner man fett elelr ryker muskel massan med?
Fredriiik
2008-08-18, 20:10
det är ju som mat fast i drickbar form.
Du får ju ändå i dig kalorier.
Käka mindre och rör på dig mer, du va ju envis så de e bara å köra på :)
Se till att äta mycket protein om du vill undvika till så stor del som möjligt muskelförlust.
slipbert
2008-08-18, 20:14
mjo men börjar få lite panik:) Då jag itne troddde de blev någon tävling sen blev de av iaf... Tror jag ska pröva detta... Men man skulle ju kunna kombinera detta med äggvitor och kyckling för att krydda till det lite med protein... FÖr att inte förlora allt för mkt muskler...
Se till att äta mycket protein om du vill undvika till så stor del som möjligt muskelförlust.
det där stämmer inte riktigt, om man bara tar nutrilett dvd 5-6 gånger om dagen och inget annat får man i sig 666 kalorier, således ett rejält underskott och man går ner i vikt snabbt.. ingen vidare långsiktig lösning men visst funkar det
slipbert
2008-08-18, 20:28
då till den heliga frågan? Förlorar man mest fett elelr mest muskler? Vill se rippad och väg lite men helst ha musklerna kvar :) Annars blir man ju slaktad i ringen...
Fredriiik
2008-08-18, 20:34
det där stämmer inte riktigt, om man bara tar nutrilett dvd 5-6 gånger om dagen och inget annat får man i sig 666 kalorier, således ett rejält underskott och man går ner i vikt snabbt.. ingen vidare långsiktig lösning men visst funkar det
ah okej, visste inte att de va så lite kalorier de rörde sig om.
Visst då går man ju ner, frågan är hur bra man mår..
ah okej, visste inte att de va så lite kalorier de rörde sig om.
Visst då går man ju ner, frågan är hur bra man mår..
jag testade förra året och det va inga större problem, jag körde dock ett mål mat om dagen och resten nutrilett,när hungern blev jobba kunde man ta lite knäckebröd eller naturella riskakor, kombinerade detta med långa promenader och tappade nog 6-8kg på typ 10 dagar
überstarken
2008-08-18, 22:21
Vafan? Senaste deffen gick du ju ner så in i helvete (alldeles för) fort.. vad har du ändrat på till denna gången? Mindre mat och mycket styrketräning så ska du se till att det är mest fett som försvinner! :thumbup:
Zapp Brannigan
2008-08-18, 23:40
Har änmält mig till en boxningstävling och måste loosa 5 kg relativt snabbt.
Har du ingen tränare du kan fråga om råd?
Känns som att du kan få ett bra svar där.
Nå, nu är det ju inte Nutrilett i sig som gör att man går ner i vikt som du vet så det känns alltid lite underligt när folk tillskriver dessa produkter sådana egenskaper.
Men visst, näringsmässigt så är det lättare för gemene man än att försöka få i sig det dom behöver på måfå.
Dyrt och mättar dåligt men för att göra ett kcal-underskott så visst.
slipbert
2008-08-19, 15:41
vill bara bli av med fettet snabbt. Är lite pa magen kvar... Och känns nog bättre att ändra sina kostvanor när man ser vad de kan ge för resultat *screwy*
Suffering
2008-08-19, 16:52
Drick 6 gånger om dagen så får du i dig cirka 660kcal. Det är vad en kille ska få i sig med nutrilett eller liknande.
Nutrilett smakar dock skit, kör på naturdiet.
Du kommer rasa i vikt om du kan hålla de, vilket inte är så lätt.
slipbert
2008-08-19, 18:36
rasa i vikt ja. Men bränner de bort fettet före musklerna som vissa säger???? Hur ligger de till med fettförbränningen?
Handcuff
2008-08-19, 18:54
Läs deffguiden för tusan några gånger. Du har inte förstått det grundläggande alls.
slipbert
2008-08-19, 19:10
undrade om ryktena stämde elelr inte? var bara ja eller nej fråga inget annat. Sen ska jag hålla käft i promise
Men du, jag har sett fler kloka uppmaningar om att läsa deffguiden, men inget svar från dig. Har du läst den eller inte? Det finns inga enkla oneliners som du verkar vara ute efter med dina frågor, men ändock är inte texten i Grubbens guide så knepig att ta hjälp av för att göra sig en bild av hur det hela hänger ihop.
Så, jag säger som flera tidigare: Läs deffguiden
Man blir inte rippad snabbt, det blir man bara inte.
Man kan gå ner i vikt snabbt, ja och jag förstår om du vill göra det inför en tävling, men glöm att förhållandet mellan muskler och fett som du tappar kommer att vara bra. Vill du "röja" i en lägre viktklass, planera en deff i tid så att du nästan enbart förlorar fett så kommer du även kunna prestera så bra som möjligt trots att du väger några kilon lättare.
überstarken
2008-08-20, 21:48
Jag undrar hur det skulle vara om man sålde ett tomt paket där det står: "blanda med vatten - gå ner i vikt", jag lovar att folk inte hade trott lika mycket på det som på tex ett paket nutrilett, nädå man går ner mer i vikt av att hälla i sig nutrilett :Virro
Suffering
2008-08-20, 23:23
Jag undrar hur det skulle vara om man sålde ett tomt paket där det står: "blanda med vatten - gå ner i vikt", jag lovar att folk inte hade trott lika mycket på det som på tex ett paket nutrilett, nädå man går ner mer i vikt av att hälla i sig nutrilett :Virro
Vad babblar du om?
Enligt vad du precis skrev så är de bättre att svälta sig hela än att dricka nutrilett? Nutrilett gör så man blir mätt och samtidigt får i sig väldigt lite kalorier vilket är skitbra.
Svälta sig är de sämsta man kan göra.
überstarken
2008-08-20, 23:37
Vad babblar du om?
Enligt vad du precis skrev så är de bättre att svälta sig hela än att dricka nutrilett? Nutrilett gör så man blir mätt och samtidigt får i sig väldigt lite kalorier vilket är skitbra.
Svälta sig är de sämsta man kan göra.
Mitt inlägg hade inget med hälsa att göra, bara om vad som skapar viktnedgång eller inte. Och inte fan är det att hälla i sig kalorier iallafall.
Mitt inlägg hade inget med hälsa att göra, bara om vad som skapar viktnedgång eller inte. Och inte fan är det att hälla i sig kalorier iallafall.
Det är ju därför det är så dyrt, så att man inte häller i sig för mycket nutrilett ;)
Det är ju därför det är så dyrt, så att man inte häller i sig för mycket nutrilett ;)
Montignac sägs ju ska ha förespråkat gåsleverdiet, vilket torde vara en variant på samma tema. Det är endast förunnat sådana som Stenbeck att kombinera gourmand med gourmet.
Med inte sagt att Nutrilett skulle vara gourmetmat. Jag har inte smakat men inbillar mig att det knappast är lika gott som exempelvis DoublePro. Folk borde köpa det istället.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.