handdator

Visa fullständig version : Kryssning till Tallin

Demoneyes
2008-08-17, 14:18
Någon som ska till Tallin nu på Måndag-Onsdag?
Det är båten Romantica vi åker med.

Folk med tidigare erfarenheter av dessa resor dela med er!

Magica
2008-08-17, 18:31
Jo det råkar faktisk vara så att jag kom hem från en sådan resa i tisdags! Det var skitmysigt, relativt billigt och vi bodde på ett fint hotell. Det hette Tallink Spa & Conference och låg nära hamnen. Man gör inte av med mkt pengar alls, finns inte mkt att shoppa helt enkelt! Förutom starkvaror då förstås ;) Men shoppa inte upp er på båten utan kolla runt i Tallinn först, det är mkt billigare där. Riktigt billigt faktiskt! Kan rekommendera deras inhemska sprit, den estländska motsvarigheten till "Absolut". Viru Valge heter den och finns i en massa olika smaksättningar. Billigare och förhoppningsvis lika "god", har inte hunnit sprätta den än.

Spabehandlingarna är billigare också, typ halva priset jämfört med Sthlmspriser (som iofs är riktigt dyra).

Sist men inte minst ett hett restaurangtips: Olde Hansa som ligger på "Vana Turg", ett litet torg i Gamla Stan. Förutom Gamla stan är det inte mkt att se, så fokusera på den goda honungsölen på Olde Hansa vetja :D Billigt och jättegodmat. Min kille som kan äta riktigt mycket blev mätt, sånt som killar ibland oroar sig för vet jag ;)

Fråga om du vill veta mer!