Logga in

Visa fullständig version : Vad är det för fel på folk?

IntenZe
2008-08-15, 20:46
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3104549.ab

Jag blir så jävla vansinnig. Skulle jag veta vem som gjort det skulle jag utan tvekan åka dit och hantera den jäveln.

Ursäkta svordomarna men jag är som sagt väldigt uppretad.

sunkan
2008-08-15, 20:47
alltså vad i helvete:confused:

Pudzianovski
2008-08-15, 20:48
Det är väl någon psykiskt störd människa. :(

Kwon
2008-08-15, 20:49
Tragiskt.

Människan kan vara enormt sadistisk ibland.

Buken
2008-08-15, 20:49
Hade jag kommit på någon med att göra sådana hemskheter mot mina katter hade inte kunnat behärska mig överhuvudtaget, förresten hade jag nog reagerat likadant även om det var någon annans katt.

micke81
2008-08-15, 21:00
tragiskt

Polinth
2008-08-15, 21:22
Människor är av naturen onda, sorgligt men sant.

babidi
2008-08-15, 21:33
vem döper sin katt till Miffo?

GurraGo
2008-08-15, 21:35
Det finns nog fler som "tycker om" sånt än vad man tror. Kommer ihåg en kille som temporärt gick i min klass under mellanstadiet. Han berättade glatt att han hade tröttnat på sin hamster och då kastat in den i väggen tills den dog :psycho: ...

tjabon
2008-08-15, 21:36
Till råga på allt min favoritsort också. En Main Coon blandning.
Världens snällaste & goaste katter.

edit: Det finns katthatare där ute...

Brodholm
2008-08-15, 21:58
alltså vad i helvete.. hur fan kan man göra så mot ett djur :\

speciellt mot ett stackars djur som inte kan försvara sig.

Vet inte vad jag skulle göra om jag såg någon göra något liknande, frågan är om man skulle bli så vansinnig att man skulle kunna ha ihjäl på någon...

Alexton
2008-08-15, 22:17
Skulle nog värdera en random katts liv betydligt högre än en person som gör något dylikt. Så att misshandla en sådan person skulle nog knappast ta emot för 5 öre.
Kanske borde staten pusha in lite mer pengar till psykvården snart.

shadowfire
2008-08-15, 22:25
Usch jag blir fruktansvärt arg när jag läser sådant här.
Hoppas jag aldrig hamnar i en sits där man ser någon göra något liknande "in action".

sunkan
2008-08-15, 22:29
det där måste ju vara samma sorts person som kan slå ihjäl sitt eget spädbarn

Tanden
2008-08-15, 22:39
det där måste ju vara samma sorts person som kan slå ihjäl sitt eget spädbarn

+1

en människa som kan göra så mot ett djur skulle utan tvekan kunna mörda en annan människa.

Troll
2008-08-15, 23:01
Nu var denna natten förstörd!!

Mår så j*vla dåligt av att höra eller läsa om sånt här!!!

Bara att hoppas att dom som gjort det får vad dom förtjänar en vacker dag!! :banned

grisbil3n
2008-08-15, 23:24
+1

en människa som kan göra så mot ett djur skulle utan tvekan kunna mörda en annan människa.

Men sluta nu, inte för att jag sprättar upp katter o skit men jag skulle kunna döda en katt utan att blinka om jag verkligen var tvungen. Vågar inte ens föreställa mig hur jag skulle reagera om jag skulle tvingas döda en annan människa i en handvädning.

sunkan
2008-08-15, 23:27
Men sluta nu, inte för att jag sprättar upp katter o skit men jag skulle kunna döda en katt utan att blinka om jag verkligen var tvungen. Vågar inte ens föreställa mig hur jag skulle reagera om jag skulle tvingas döda en annan människa i en handvädning.

det är enligt mig iaf skillnad på att döda och döda. Att plåga en katt till döds är inte samma sak som att skjuta en påkörd katt som lider och troligen kommer dö snart ändå.

xodd
2008-08-15, 23:29
Antagligen några skitungar som hade tråkigt (fick inte sitta inne o spela tv/dataspel för mor) så dom bestämde sig för att ta tillfället i akt när dem såg en katt.
Hade jag sett några människor behandla ett djur på det här viset hade jag nog fan tagit tag i dem, släpat dem till närmsta vassa objekt och dunkat in i näven på dem... blir galen på sådant här...

Mago
2008-08-15, 23:35
*screwy* indeed.

Alla värderar djurs liv olika.. Vissa betalar ju för att få djur dödade så de kan äta upp dem.

Henchman
2008-08-15, 23:57
*screwy* indeed.

Alla värderar djurs liv olika.. Vissa betalar ju för att få djur dödade så de kan äta upp dem.

Måste säga att slakt och misshandel är HELT olika saker.

dared
2008-08-15, 23:59
vem döper sin katt till Miffo?

Haha helt sjukt ju

Mago
2008-08-16, 00:04
Måste säga att slakt och misshandel är HELT olika saker.

Jo, "provocerar" bara lite. Båda handlar dock fortfarande om att värdera liv.

Henchman
2008-08-16, 00:12
Jo, "provocerar" bara lite. Båda handlar dock fortfarande om att värdera liv.

Jag förstod det. Men jag kände ändå för att konstatera det när ämnet ändå var uppe.

Tanden
2008-08-16, 00:45

Nu handlar det inte om någon som "tvingas" att döda en katt, utan här handlar det helt enkelt om vansinnig tortyr. Denna människa (som säkert är psykiskt sjuk) har antagligen njutit av att tortera katten på detta sätt.

tntballe
2008-08-16, 00:49
Nu handlar det inte om någon som "tvingas" att döda en katt, utan här handlar det helt enkelt om vansinnig tortyr. Denna människa (som säkert är psykiskt sjuk) har antagligen njutit av att tortera katten på detta sätt.

Fortfarande inte samma sak som att ha ihjäl en människa.

JustinCredible
2008-08-16, 00:58
Har man ihjäl ett djur som en katt så saknar man nog empati överhuvudtaget och då är det inte så stor skillnad på katt och människa. De flesta seriemördare, som gör det för att dom får ut nåt av det rent känslomässigt, började ju med djur. Och med "djur som en katt" menar jag att man ser lidandet mkt tydligare än om man, som de flesta ungar gör, rycker av benen på spindlar eller bränner myror med förstoringsglas.

tjabon
2008-08-16, 01:14

Har du dödat en katt utan att blinka, när du varit tvungen ???

Kwon
2008-08-16, 01:15
Förmodligen en satanist eller något liknande.

Klipper av tungan och borrar hål i ska'n???

Man måste verkligen vara en katthatare isf!

Herr Oberst
2008-08-16, 01:22
Pöbeln skriker efter hämnd, öga för öga, tand för tand och dötstraf och liknande. Och denna gången kan jag nästan bara hålla med. Låt folket få döma för en gångs skull och ställ domare, polis och jury vid sidan om.

Fyfan!

Litecore
2008-08-16, 02:38
SPOILER! texten som är vitmarkerad är det av en anledning, så läs på egen
risk och vänligen quota inte för dom som inte vill läsa hur hemska människor är.

"det finns en mycket obehagligt klipp som cirkulerade på nätet förut där en
asiatisk tjejer går runt med en kattunge i famnen en stund för att sedan
lägga ner den på marken och trampa ihjäl den med sina stilettklackar.. :/"

det här var inget jag ville se utan snubblade över det av anledningar jag
inte minns i skrivande stund och det var fan det värsta och vidrigaste skit
jag nånsin sett under tiden jag levt och med en internetuppkopplad dator.

personen i fråga gjorde det, vill jag minnas, för att det finns ännu sjukare
människor där ute som tänder på det tror jag och/eller djurplågeri i allmänhet.

grisbil3n
2008-08-16, 03:49
Ni är otroligt känsliga och skitlarviga. För att sammanfatta det hela så anser jag att tortera en katt lr något annat djur är en ren skitsak jämfört med att göra en människa illa i samma omfattning. Barn kan ha gjort detta, inte fan skulle dom begå bestialiska brott mot en människa.

grisbil3n
2008-08-16, 03:52
Har du dödat en katt utan att blinka, när du varit tvungen ???

Nej men jag vet att det inte skulle vara några problem, det handlar ju om vad man har för syn på saker o ting. Det innebär ju inga konsekvenser, katten kommer inte att kunna skada mig och det kommer med största sannolikhet inte bli ett rättsligt efterspel.

JustinCredible
2008-08-16, 04:58
Slog mig just hur jäkla svårt det måste vara att skära av tungan på en katt.

Troll
2008-08-16, 06:26
Ni är otroligt känsliga och skitlarviga. För att sammanfatta det hela så anser jag att tortera en katt lr något annat djur är en ren skitsak jämfört med att göra en människa illa i samma omfattning. Barn kan ha gjort detta, inte fan skulle dom begå bestialiska brott mot en människa.

Om du tittar på dom värsta massmördarna txe: Jeffry Dahmer så började han som många andra psykopater i unga år på just djur.. .

_Robbie_
2008-08-16, 07:22

Fyfan asså.*screwy*

Nitrometan
2008-08-16, 07:50
Människan kan vara enormt sadistisk ibland.
Tänker du på nån särskild människa?

Om du menar alla så håller jag inte med.

Människor är av naturen onda, sorgligt men sant.
Alla människor är onda? Är det det du menar?
Det håller jag inte med om.

sissa
2008-08-16, 10:52

Det är väl inte alls ovanligt att människor som mördar /plågar människor också gjort samma sak med djur. (Har dock ingen källa at the moment att hänvvisa till)

Jag tycker inte att det är en milsvid skillnad ändå (med det inte sagt att jag inte skiljer på en mygga och en människa) . Jag har inte mer förståelse egentligen för att man plågar och misshandlar ett djur "för skoj skull" än att man gör det mot en människa. Samma sjuka och obegripliga beteende egentligen

Skulle inte se det som en skitsak ifall ett barn hade skurit av en katts tunga samt borrat hål i huvet. Låter minst sagt inte alls långsökt att ett sånt barn som vuxen skulle göra samma sak mot en människa. Tvärtom.

Loke
2008-08-16, 11:38
Det är väl inte alls ovanligt att människor som mördar /plågar människor också gjort samma sak med djur. (Har dock ingen källa at the moment att hänvvisa till)

Sant. Men det är även rätt vanligt att människor som inte plågar människor ändå har plågat djur.

Det lär ju vara mycket svårare att hitta bevis för dock eftersom ingen sitter ner med folks föräldrar och frågar om deras barn brukade vara elak med djur som barn om det inte finns något skäl till det.

tjabon
2008-08-16, 11:59
Nej men jag vet att det inte skulle vara några problem, det handlar ju om vad man har för syn på saker o ting. Det innebär ju inga konsekvenser, katten kommer inte att kunna skada mig och det kommer med största sannolikhet inte bli ett rättsligt efterspel.

Det var väl det jag trodde.

Fogue
2008-08-16, 14:41
Jag skulle snarare se att man istället för att mörda och stycka den som gjort det se till att den får någon sorts terapi. Jag skulle vara mer oroad över framtiden och vad som kan hända än att en katt fått lida.

shadowfire
2008-08-16, 14:52

Men lol, tappra försök till provokation.

Svar JA, man har olika synsätt och förhållningssätt till djur och människor. Bara att jämföra kulturer. I Sverige är barn det käraste man har, medan man inte behöver åka speciellt långt ner mot ekvatorn innan man hittar 6-7 barnsfamiljer där barnen bara är något man sätter till världen och där man inte gör någon skillnad på barnen utan betraktar alla som ens flock.

I afrika skjuter man katter/hundar som ohyra. I Kina äter man dem. I Sverige är de husdjur.

Däremot rättfärdigar de synsätten inte tortyr av denna grad. Vad jag vet är inte detta klassat som normalt beteende i någon kultur jag känner till i varje fall, det ska möjligen vara någon avlägsen indianstam som tror att de ska driva djävulen ur djuren eller ngt.

Att döda ett djur är en sak. Att äta det är en annan. Att utsätta ett djur för en tortyr av denna grad är en helt annan femma. Detta är sinnessjukt och inget annat.

JoeyP
2008-08-16, 15:01
Jag kan inte tänka mig att en kärleksfull gud har skapat en värld som denna.

Det är ju fan sjukt.

Squirrel
2008-08-16, 15:19
Min katt är döv och får därför inte gå ute själv. Det är jag tacksam för.

Nitrometan
2008-08-16, 15:21
Jag kan inte tänka mig att en kärleksfull gud har skapat en värld som denna.
Redan Nietzsche sa att Gud var död.

JoeyP
2008-08-16, 15:22
Min katt är döv och får därför inte gå ute själv. Det är jag tacksam för.

Det påminner mig om en kompis grannkatt som är stendöv, man kan skrika allt vad man kan och den reagerar ingeting alls.

Magica
2008-08-16, 15:23
Det är sanslöst vidrigt med misshandel och tortyr både gentemot människor och djur, det känns det ju som om alla är överrens om.

I området där jag jobbar var det några idioter som (känsliga hjärtan, sluta läsa NU!) hade roat sig med att spika upp en levande kanin på en vägg inne på ett dagis, och eldat i tassarna på den. Sedan fick den självdö. Blir alldeles knäckt bara av att tänka på det . Som tur var så var det inte dagisbarn som hittade den.

Magica
2008-08-16, 15:24
Vilken deprimerande tråd :( *cry*

PowPow
2008-08-16, 16:52
Det är intressant hur djurens lidande kan uppröra folk ibland. Och ibland inte.

Lexidos
2008-08-16, 17:15
Det är intressant hur djurens lidande kan uppröra folk ibland. Och ibland inte.

Detsamma gäller människor

Att det finns sånna störda idioter gör att man blir mörkrädd. Stackars katt :(

Chrillee
2008-08-16, 18:45
Förstår inte hur man kan vara kapabel till nåt sånt, jag skulle inte kunna förmå mig till att göra det överhuvudtaget.
Men man slutas aldrig chockas över vad människan är kapabel till att göra.

Man blir ju verkligen ledsen när man hör om sånt, brutala våldtäkter, barnmod mm.

Min katt kom hem halvt ihjälslagen, blev en dyr tripp till djurakuten heh, nu är han OK med 2 utslagna tänder, ser ut som en gammal gubbe. :D

Polinth
2008-08-16, 18:55
Alla människor är onda? Är det det du menar?
Det håller jag inte med om.

Majoriteten åtminstone. Men sen är det såklart bara min åsikt/övertygelse och jag vet att den inte delas av så många. Det finns dessutom väldigt många former av ondska.