Visa fullständig version : Balans i proteiner, kolhydrater och fett
Undrar vad ni träningskillar rekomenderar vad gäller fördelning mellan de i rubriken nämnda näringskällorna. Tex 20% fett, 20% protein och 60% kolhydrater. Jag försöker planera mina dagar till 3500kca men undrar hur dessa ska fördelas. Har som mål att bygga muskler och bränna fett. Dock är jag mycket vilsen vad gäller en sak! Har ca 6 kilo övervikt, SKA MAN BRÄNNA FETTET FÖRST (ingen styrketräning) ELLER SÄTTA IGÅNG MED MUSKELBYGGANDET OCH BRÄNNA FETT på samma gång? Tacksam för all hjälp man kan få *flex*
Jag svarar inte på din fråga men rättar till en grej som du lärt in felaktigt.
SKA MAN BRÄNNA FETTET FÖRST? (ingen styrketräning)
Vill du bli av med fett bör du verkligen styrketräna för att bibehålla muskelmassa medans du går ner i vikt (vilket man i praktiken måste göra om man vill bli av med fett).
Jag svarar inte på din fråga men rättar till en grej som du lärt in felaktigt.
SKA MAN BRÄNNA FETTET FÖRST? (ingen styrketräning)
Vill du bli av med fett bör du verkligen styrketräna för att bibehålla muskelmassa medans du går ner i vikt (vilket man i praktiken måste göra om man vill bli av med fett).
Tack, det var en bra början
Personlingen håller jag 40% protein, 30% fett 30% kolhydrater.
Försöker minimera sockret till MAX 5% och begränsa dom dåliga fetterna, äter ungefär 4200 kcal per dag. Går ja upp ungefär 1-2 kg/månad. Men är rätt personligt, bror på hur du tränar, va du väger, vad målet är?
Du kmr inte kunna bygga/bränna samtidigt direkt om du inte är riktig nybörjare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.