phoenix91
2008-08-13, 22:22
Hejsan. Är intresserad av att testa tillskott av omega-3 för att se om jag kan förbättra mitt minne mm.
Vet att det finns trådar om omega-3 men tror det blir lättare att göra en ny då jag har många frågor.
Först undrar jag om ni har tips på bra billiga kapslar med omega-3.
Min andra fråga är lite hur man räknar omega-3. Vad jag lärt mig så är omega-3 ett samlingsnamn för fettsyror så som DHA och EPA.
Därför undrar jag varför de på denna sida *länk* skriver 1200 mg fiskolja och sedan omega-3, EPA och DHA som olika. Är inte DHA omega-3?
Därav kommer frågan vilket som är bäst av t.ex. *länk*
och
*länk*
Innehåller de första 1200 mg per dos eller 480?
Har ju även hört att linfröolja innehåller omega-3... Har någon lust att berätta mer och kanske fördelar nackdelar?
Vanlig fisk som lax och makrill innehåller ju omega-3, skulle det va lika bra att äta typ makrill i tomatsås varje dag?
Tacaksam för alla tips och svar.
Mvh Phoenix
EDIT: Tog bort otillåtna länkar //Ante
Vet att det finns trådar om omega-3 men tror det blir lättare att göra en ny då jag har många frågor.
Först undrar jag om ni har tips på bra billiga kapslar med omega-3.
Min andra fråga är lite hur man räknar omega-3. Vad jag lärt mig så är omega-3 ett samlingsnamn för fettsyror så som DHA och EPA.
Därför undrar jag varför de på denna sida *länk* skriver 1200 mg fiskolja och sedan omega-3, EPA och DHA som olika. Är inte DHA omega-3?
Därav kommer frågan vilket som är bäst av t.ex. *länk*
och
*länk*
Innehåller de första 1200 mg per dos eller 480?
Har ju även hört att linfröolja innehåller omega-3... Har någon lust att berätta mer och kanske fördelar nackdelar?
Vanlig fisk som lax och makrill innehåller ju omega-3, skulle det va lika bra att äta typ makrill i tomatsås varje dag?
Tacaksam för alla tips och svar.
Mvh Phoenix
EDIT: Tog bort otillåtna länkar //Ante