Visa fullständig version : Hur mycket väger 1dl salta jordnötter?
Sitter här och äter lite salta jordnötter i hopp om att få i mig lite mer kcal. Men jag har inte fått tag i en matvåg än så jag kan inte mäta upp hur mkt jag äter och hur många kcal det blir.
Så undrar ifall någon vet ungefär hur mkt kcal det är i 1dl salta jordnötter?
Inte lika mycket som du kommer väga dagen efter du ätit dem, men skämt åsido så har jag ingen aning, du borde kunna ha råd att väga själv om du har våg. Mitt tips är att gå efter vikten på förpackningen och har du ätit halva påsen ungefär så dela med två :D
ps salt är inte najs :(
Inte lika mycket som du kommer väga dagen efter du ätit dem, men skämt åsido så har jag ingen aning, du borde kunna ha råd att väga själv om du har våg. Mitt tips är att gå efter vikten på förpackningen och har du ätit halva påsen ungefär så dela med två :D
Hade tänkt att köpa en matvåg idag men Ica hade ingen, och vad jag vet så kommer jag inte orka smälla i mig ett halv kilo salta jordnötter idag *spy*
ps salt är inte najs :(
Man blir törstig och jag käkar kreatin = större vätskeintag *flex*
2 DL är runt 100g. så du får i dig 300 kcal / 50g / 1 dl. :thumbup:
2 DL är runt 100g. så du får i dig 300 kcal / 50g / 1 dl. :thumbup:
You're the man *kissass*
Nitrometan
2008-08-14, 10:32
och vad jag vet så kommer jag inte orka smälla i mig ett halv kilo salta jordnötter idag *spy*
Men om du vet att din påse är på en kilo så kan du ju bara ta fram dl-måttet och räkna hur många dl det blir. Då kan du ju lätt räkna ut vad en dl väger?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.