handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag få i mig 3300kcal om dagen?

Black Star Abyss
2008-08-12, 14:27
Sitter och planerar nu inför hösten då jag ska börja träna igen efter sommaruppehåll, och nu ska det vara 110% seriöst. Kommer prioritera bort så gott som allt annat för att få träningen rätt. Det problem jag har är att jag enligt den där formeln har ett kaloribehov på 3300kcal. Men när jag räknat ihop mina måltider (frukost, lunch, gainer, middag och något väldigt enkelt som kvällsmat) så blir det mellan 2000-2500kcal. Jag skulle med andra ord behöva minst en till fullvärdig måltid men jag har varken råd eller tid att köpa och sedan stå och laga en massa saker. Finns det något enkelt man kan äta som är rätt billigt och innehåller mycket kalorier? Jag är student och prioriterar redan bort mycket nöjen för att kunna äta bra mat.

jwzrd
2008-08-12, 14:28
Skriv in vad du äter här. Det du räknat på alltså.

Ett par vettigt tilltagna portioner pasta med köttfärssås kostar i princip ingenting och tar dig lätt över 3.3Mcal.

MasterChief
2008-08-12, 14:36
Kan du inte bara ta ett par extra mackor vid lunch och middag med pålägg?

(Om du nu inte gör det redan vill säga).

Alfred Nobel
2008-08-12, 14:46
Sitter och planerar nu inför hösten då jag ska börja träna igen efter sommaruppehåll, och nu ska det vara 110% seriöst. Kommer prioritera bort så gott som allt annat för att få träningen rätt. Det problem jag har är att jag enligt den där formeln har ett kaloribehov på 3300kcal. Men när jag räknat ihop mina måltider (frukost, lunch, gainer, middag och något väldigt enkelt som kvällsmat) så blir det mellan 2000-2500kcal. Jag skulle med andra ord behöva minst en till fullvärdig måltid men jag har varken råd eller tid att köpa och sedan stå och laga en massa saker. Finns det något enkelt man kan äta som är rätt billigt och innehåller mycket kalorier? Jag är student och prioriterar redan bort mycket nöjen för att kunna äta bra mat.