Visa fullständig version : Vad är detta och hur får jag tag på mer?
WLFwp2ID654 (")
Ja, alltså filmen känner jag till.. gruppen har jag googlat lite på osv, men det är ffa första delen.. 16, som jag gillar. Hittar inget mer sånt.. Långsamt industriellt.. ?
Tipsa gärna! :thumbup:
Creepy är det i alla fall.
Creepy är det i alla fall.
Ja, exakt! :) Vad får jag tag på mer creepy då? Var leta? Kan tänkta mig att jag bör röra mig bland filmmusik och industriellt.. men tipsa gärna!
Första delen påminner lite om musiken i Silent Hill IV.
Första delen påminner lite om musiken i Silent Hill IV.
Ok, ja det är första delen jag gillar.. å vill ha mer av.
Vet inte riktigt vad man ska använda det till men jag får nån skum skön känsla.. Sånt ska uppmuntras. Hur får man tag på musiken till den då? Betänk att jag inte har så mkt sök-skillz el dataskillz el tja.. skillz. :(
Oj, gjorde mig visst dummare än jag är...:em:
qfnTrAxTFfk
Jo, det är typ sånt! Fast början - mitten va bäst.. (el så har jag kassa högtalare) Sen blev det för kitchigt.
Förlåt menade 3an
rJ9b_M7yhoM
5SBY_fUpmnQ
Hade vart jätteroligt om du bara haft denna bild i förstaposten.
http://hem.passagen.se/exet64/Bilder/cannabis8.jpg
Tycker jag då...
En del av Cari Lekebusch senaste släpp är rätt mörk electronica
exXQcwctkrU
5TDPwjz4SD4
Sleigh: Hm, va petig jag är.. första var bäst av dem. Men bort med pianon och röster och sång.
Men iaf... keep em coming? :)
Nja, lite för mkt technokänsla.. fast den andra var bättre än den första.
Jag har alltid gillat ljudet av andetag, puls, fabriker och åska.. haha.. men inte tänkt att man kan lyssna på det.. liksom.. typ.. sitta å lyssna. Vilket jag starkt vill nu. Så det får inte likna musik för mkt.. gärna inte för snabbt heller..
guuuuu va petig dåååååå... sorry.. haha..
Sleigh: Hm, va petig jag är.. första var bäst av dem. Men bort med pianon och röster och sång.
De första 10 sek i varje klipp är samma ljudslinga, låten börjar vid 11 sekunder om du missade det :) Jag vet inte vad stilen heter men kan tänka mig att det är Dark eller Horror någonting.
yW3vKLgoLJE
Den här kanske? Themet till Resident Evil av Marilyn Manson.
De första 10 sek i varje klipp är samma ljudslinga, låten börjar vid 11 sekunder om du missade det :) Jag vet inte vad stilen heter men kan tänka mig att det är Dark eller Horror någonting.
Nix, missade inte.. mellan 11-49 i första är ex på vad jag vill hitta. :)
/Petmajjan.. ;)
yW3vKLgoLJE
Den här kanske? Themet till Resident Evil av Marilyn Manson.
Om man skalar bort lite musikslingor så.. gillar inte när det nosar på blipp bloppande på en synt el vad det kan tänkas vara som inte låter.. som .. eller jag gillar inte när det blir för "musik". *screwy*
Alltså. Rena ljuslingor med ljud står högst på min önskelista idag! :)
Hehe jo då är det nog svårare att hitta eftersom det inte är just musik. Men prova att söka på "ambient sounds" och se om du hittar något passande som "industrial" eller liknande :)
Hehe jo då är det nog svårare att hitta eftersom det inte är just musik. Men prova att söka på "ambient sounds" och se om du hittar något passande som "industrial" eller liknande :)
Oki, tack för tipset! Will do.. :)
Buckethead
2008-08-08, 19:53
Jag gillar själv liknande musik/ljud, men det jag har att tipsa om är inte riktigt samma stil.
Gridlock - Frantic från Synthetic Form
Hittade den inte på youtube. Men mixturtle hade den, hoppas den här länken funkar http://mixturtle.com/song/832265/1/gridlock---frantic.html
Låten kommer inte igång ordentligt förrän efter 1 minut eller så.
Sen låten Ash från Further.
bBgGRlpyT2I
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=bBgGRlpyT2I
Albumen Further, Synthetic Form och Formless håller rätt lika stil.
Men det är en hel del synth på dom, även vocals och kanske lite väl högt tempo på beatsen.
Selaxon Lutberg- Remember or forget
Inga distade trummor, bara ett rätt monotont ljud. Innehåller en del piano och vocals, men ändå åt det mörka hållet. Nästan hela skivan Cold House Of Love går i samma stil, är tydligen en italienare som inspirerats av "det skandinaviska mörkret" om jag kommer ihåg rätt.
LdgaP8stzHc
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=LdgaP8stzHc
Tyvärr fick jag inte länken att funka.. men Ash var bra, fast den var musik.. ;)den andra med. Lite mkt musik, men man kan inte få allt..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.