Visa fullständig version : Blodådror
Vet ej vart jag skulle posta detta så...
Hur kommer det sig, att mina blodådror på armar å händer svullnar och kommer fram, ca 15min efter att jag har fått i mig näring ( gainomax, mjölk ) samband med träningen?
Jag pumpar som ett svin på gymmet, men då syns dom inte.... Sen, direkt efter första klunken av dryck så kmr dom fram. e det för all näring sugs ut till musklerna och så? :smash: haha skit konstig fråga. jaja, äter ca 1 tim efter drycken och då fortsätter dom vara framme heeeeeeela kvällen, flera timmar :)
Vad spelar det för roll? =p
Är det inte sockret? Vet inte om det är en myt eftersom jag inte är så insatt men har hört att de som tävlar i BB kan ta en chokladbit innan uppvisning så att ådror ska synas bättre.
Är det inte sockret? Vet inte om det är en myt eftersom jag inte är så insatt men har hört att de som tävlar i BB kan ta en chokladbit innan uppvisning så att ådror ska synas bättre.
eh ja fast jag e dock styrkelyftare och jag äter inget socker. ja förutom den tesked morsan tvingar i mig.
Kebab-Arne
2008-08-06, 19:19
eh ja fast jag e dock styrkelyftare och jag äter inget socker. ja förutom den tesked morsan tvingar i mig.
:confused:
Ska leka King Grub =p
Insulinmedierad vasodilation.
http://www.clinsci.org/cs/107/0519/cs1070519.htm
Ska leka King Grub =p
synd att man fick snäppet IG i engelska grabben =S översätt?:D
Granatgiraffen
2008-08-06, 19:47
:confused:
haha ja. Var det ett skämt tror du Arne?
ca 15min efter att jag har fått i mig näring ( gainomax, mjölk ) samband med träningen?
eh ja fast jag e dock styrkelyftare och jag äter inget socker.
:D
:D
haha vadå? försöker jue förklara mig ;)
stargate
2008-08-06, 20:19
haha vadå? försöker jue förklara mig ;)
Gainomax innehåller socker.
kolloider och vätska i blodet?
Gainomax innehåller socker.
ja jag vet, men försökte skoja lite :(
kolloider och vätska i blodet?
ah, nåja får ta denna fråga med morsan känner jag. men gissar fortfarande på att näringen går ut.
ah, nåja får ta denna fråga med morsan känner jag. men gissar fortfarande på att näringen går ut.
Men ja svarade ju precis, om du äter/dricker så tas det upp från tarmen i blodet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.