handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om detta?

Shavin
2008-08-04, 10:49
Ålder : 18
Längd : 180cm
Vikt : 75kg
Erfarenhet : 2 år på gym + idrottat hela mitt liv

MÅL : Öka i muskelmassa samt bli av med ca 3-5kg fett. Vet att man inte kan bygga muskler och bränna fett samtidigt rent teoretiskt, men om jag håller en bra kost och tränar regelbundet, kör även 3 konditionspass i veckan och då är det antingen 1 timmes morgonpromenad eller 45-60min löpning, då borde väll dom där 3-5kg i fett försvinna efter nån månad/månader?

Okej, nu har jag fått min burk EsaPro och Rage..

Ville bara kompletera lite, tänkte köra min första dos idag..

Såhär skulle jag vilja köra mina träningsdagar, skulle vara utmärkt. Vad tror ni, kan det funka? :)

11:00 - 1 potion havregrynsgröt, 2 wasa knäckebröd med mjukost, 1 kopp grön te

14:00 - ris med tonfisk + frukt eller omelett + frukt. 1 kopp grönt te

16:00 - 1 hel skopa rage?

16:45 - lite mer än en halv skopa EsaPro

16:45 - Styrkepass

17:45 - Styrkepass slutfört, lite mer än en halv skopa EsaPro + 1 banan

18:30 - Stabil middag, kyckling med ris/tonfisk med ris/kött med ris lr potatis eller liknande + mycket grönsaker. 1 kopp grönt te

18:45 - en halv skopa EsaPro

20:00 - en halv skopa EsaPro + frukt. 1 kopp grönt te

22:00 - 00:00 - Kvällsmål, 2 knäckemackor eller 1-2 äpplen. 1 kopp grönt te

Bör jag slänga in nån till måltid under dagen eller duger detta? Bör jag ändra nånting om kosttillskotten?

Vilodagar:

Äta bra kost och mycket frukt hela tiden, ingen EsaPro eller Rage på vilodagar.
1-2 doser Whey-80 varje vilodag

Tips på kalorisnåla måltider man kan ta på vilodagar? Förutom omelett och ris med tonfisk dom kan jag redan*popcorn*

Shavin
2008-08-04, 10:57
Glömde skriva att middagen kan bli välldigt olika, äter det som serveras hemma men brukar ofta vara pasta med köttbullar/köttfärsås ofta

JontZon
2008-08-04, 11:10
Ett tips är att du läser under king grubs deff guide där står massa bra : http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Lycka till !

Shavin
2008-08-04, 11:16
Ett tips är att du läser under king grubs deff guide där står massa bra : http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Lycka till !

Har läst den

AmericanDragon
2008-08-04, 11:33
Tänk på att om du fortfarande har mat i magen när du intar esapro så kastar du bort det nästan

Shavin
2008-08-04, 11:46
Tänk på att om du fortfarande har mat i magen när du intar esapro så kastar du bort det nästan

Aa kom på det, man ska inte ta EsaPro direkt EFTER man har käkat då är d meningslöst, är det samma princip om man tar EsaPro direkt FÖRE man käkar?

Mega_man1000
2008-08-04, 11:47
Du shavin nu är det så att du kan inte förlora fett och få muskler samtidigt. satsa på en sak itaget! Du kanske har blandat ihop att nån har sagt att man får mindre fett procent samtidigt som man bygger muskler. för det kan man om du t,ex går upp 4 kg fettfrimassa utan att öka fettet så kommer din fettprocent vara mindre men du har endå samma mängd kroppsfett på kroppen t,ex en kroppsbyggare på 120 kg med 10% bf har ju ca 12 kg fett på kroppen:) så mitt svar är: Ta en sak itaget och satsa helhjärtat på de så skaru se att det går bra;)

Cohen
2008-08-05, 01:31
För det första, vet du ungefär hur många kalorier du får i dig per dag?
Alltså på vilket energiintag du ligger i energibalans.

För det andra, måste du ta så mycket kosttilskott?
En hyfast aktiv person kan gott och väl täcka näringsbehovet utan proteintillskott och liknande. Vanlig mat funkar fint, bara man planerar kosten väl. Visst finns det inget fel med en kost baserad på mycket tillskott, men föredrar själv vanlig mat framför pulver.

Och sist men inte minst; varför så många måltider/tillskott? Det går lika bra att äta mer få gånger som att äta mindre fler gånger. Again a matter of preferences.

Eddie Vedder
2008-08-05, 04:58
Du shavin nu är det så att du kan inte förlora fett och få muskler samtidigt.

Jo, tvärtom så är det något man aldrig ens kan undvika. Men att däremot åstadkomma synbara resultat i längden där både muskelmassan märkbart ökat och kroppsfettet märkbart reducerats är en annan sak.

Men bygger muskler och bränner fett gör man alltid tills dess att man "trillar av pinn". Likaså bryts muskler alltid ner samt att fett ständigt lagras in.