Visa fullständig version : Billjud :)
Granstr0m
2008-07-28, 14:17
Alla som har erfarenhet och är kunniga på billjud skulle jag vilja ha lite support av :D
har lagt upp en order nu, men den kommer inte skickas föränn om nåra veckor Pga semester lr nåt sånt.
här är de:
Digital designs
2x10" Digital Designs 510 3000:-
1xM1 slutsteg monoblock 5500:-
DDC 6x9 högtalarpaket 2000:-
Cirka 11 papp me frakt och allt.
har kollat runt lite på sidan och sett att 12"or kostar ungefär 150 spänn extra bara, och en 15" för 3tusen (lika mkt som 2 10or)
Men jag är nybörjare på de här så ja vänder mig till er som kan *popcorn*
De ja har i nu är 2 Gas 12"or gas 4kanals och 2 6x9or. Inte mkt kräm i de där ska ja säga :P. Och så har ja inte en aning om hur dom där 10orna låter, de kanske är skitbra grejjer, lr så är de lika som 12orna ja har nu, Noll koll :)
Jag ska inte tävla i Db drag, men ganska höga krav har jag =) så va tror ni, duger de där?
Satsa på ett bra framsystem och en kvalitativ baslåda är mitt tips. Baslåda och 6x9" högtalare i hatthyllan (där jag antar att du ska ha dem..?) är ingen vidare kombination eftersom högtalarna i hatthyllan kommer att svänga med när baslådan flyttar luft. Dessutom är det nog viktigare att man har en välbyggd baslåda anpassad till din bil, med bra element, än att man har stora element och mycket kräm.
Granstr0m
2008-07-28, 20:01
jo men har a traktor, merc med förlängd hattylla så ja har 6x9orna i en liten låda som ligger på hatthyllan, så de är inga problem med de :), välbyggd baslåda ska jag ha, de är natt o dag me dålig låda och bra låda ;)
Kul att du satsar på ljud, själv lyssnar jag just nu endast till en 3,5 liters rak bmw sexa. :D
Du kommer nog bli nöjd med 10", känner inte igen slutsteget men lär ju ha en del effekt med tanke på priset så jag hoppas dina basar kommer spela rappt och fint. :)