handdator

Visa fullständig version : Gått ner i vikt men tappat muskler : (

a.q
2008-07-26, 22:14
Hej!

Började promenera och springa ca en timme på löpband före frukost för ca 2-3veckor sen och har gått ner några kilo men inte tillräckligt men känner samtidigt att musklerna har
blivit mindre : ( .

Bör jag styrketräna samtidigt som jag promenerar???
Ni får gärna ge förslag på hur jag ska lägga upp mina promenader och styrketräning för att gå ner i vikt men inte tappa muskler.

Tack

Exhale_
2008-07-26, 22:17
Du behöver inte styrketräna samtidigt som du promenerar utan hellre på en annan tid på dygnet. Viktminskning samtidigt som man styrketränar och käkar tillräckligt med protein behåller musklerna.

King Grub
2008-07-27, 08:15
Tränar du inte styrketräning alls? I sådana fall har du begått ett misstag, och då är det inte konstigt om musklerna förlorar tonus, styrka och volym.

Endura
2008-07-27, 09:45
Hej!

Började promenera och springa ca en timme på löpband före frukost för ca 2-3veckor sen och har gått ner några kilo men inte tillräckligt men känner samtidigt att musklerna har
blivit mindre : ( .

Bör jag styrketräna samtidigt som jag promenerar???
Ni får gärna ge förslag på hur jag ska lägga upp mina promenader och styrketräning för att gå ner i vikt men inte tappa muskler.

Tack

Annars kanske du har överskattat mängden muskler du har.
Det är vanligt att man når en nivå i deffen där man känner sig "liten", alldeles innan linjerna börjar synas.

Styrketräna måste du göra för att behålla muskelmassan, men inte samtidigt som du konditionstränar.
Hur krångligt lär inte det bli om inte annat *screwy*

a.q
2008-07-28, 10:48
Annars kanske du har överskattat mängden muskler du har.
Det är vanligt att man når en nivå i deffen där man känner sig "liten", alldeles innan linjerna börjar synas.

Styrketräna måste du göra för att behålla muskelmassan, men inte samtidigt som du konditionstränar.
Hur krångligt lär inte det bli om inte annat *screwy*

Tack för hjälpen med skulle ni vara snälla och ge mig ett ex på hur jag ska dela upp styrketräningen och konditionsträningen... ska jag styrketräna en och springa nästa dag eller kan jag ta båda på samma dag men vid olika tidpunkter??? typ sprina på morgonen och styrka vid 12 tiden???

Tack

Exhale_
2008-07-28, 11:09
Springa på morgonen och sen styrketräna senare fungerar jättebra. Så länge du inte kör ett hårt konditionspass innan styrketräningen eller tvärtom så är det lugnt.