handdator

Visa fullständig version : Titties like a woman

Samaroshi
2008-07-26, 00:25
Tjenare!

Som tidigare skrivet i en annan tråd så är jag 15 år.

Till ämnet; Jag stör mig något enormt på mina stora pojkbröst, anser att dom är oproportioneligt stora för min kropp. Själv är jag ganska tjock, 175 cm, ca 71 kg.

Vad är bäst för att få bort brösten, springa eller köra som fan på bröstmaskinerna på gymmet (kör båda för tillfället)?

pott
2008-07-26, 00:28
Har du läst deffguiden?
Du kan inte punktförbränna utan behöver helt enkelt ligga på ett kaloriunderskott och förlora vikt på hela kroppen.

Scratch89
2008-07-26, 06:47
Du är väl inte så tjock om du väger 71 kg på 175 cm? Normalviktig skulle jag vilja säga.

Neco
2008-07-26, 08:28
Lyssna på pott och läs deffguid. Löpning är alltid bra, precis som styrketräningen som skulle ge dig en "manligare form" när underhudsfettet minskar. Starta en träningsjournal så kommer du få stöttning på vägen :)

Mental
2008-07-26, 12:47
Hård träning i bröstmaskin kommer ge dig större bröst.
Men jag tror att dina problem försvinner med tiden, du är 15 och har hormoner upp över öronen. Bitch tits är en av bieffekterna.

Passa på att äta och träna nu när du har som störst tillväxtpotential.

Razorman
2008-07-26, 16:22
Tjenare!

Som tidigare skrivet i en annan tråd så är jag 15 år.

Till ämnet; Jag stör mig något enormt på mina stora pojkbröst, anser att dom är oproportioneligt stora för min kropp. Själv är jag ganska tjock, 175 cm, ca 71 kg.

Vad är bäst för att få bort brösten, springa eller köra som fan på bröstmaskinerna på gymmet (kör båda för tillfället)?

Kan ju vara Gyno, då e nog ända settet operationsbordet

Mental
2008-07-26, 16:47

Va? Snälla läs på lite innan du råder någon att lägga sig under kniven.

"The most common cause of gynecomastia in the male is puberty. The condition may occur in one or both breasts and begins as a small lump beneath the nipple, which may be tender. The breasts often enlarge unevenly. Gynecomastia during puberty is not uncommon, is self-limiting, and usually goes away over a period of months."

Apos78
2008-07-26, 17:44

Fantastiskt uppmuntrande och....stämmer inte alls *screwy* .

Raggis
2008-07-26, 17:49
Beror på hur stor tillväxten är.

fragile
2008-07-26, 18:33
Beror på hur stor tillväxten är.
Exakt!

Razorman
2008-07-27, 11:03
Fantastiskt uppmuntrande och....stämmer inte alls *screwy* .

jag sa att det kanske är, mitt första svar kanske inte va så smidigit skrivet, missade att han bara är 15år, iaf om man tolkar texten så är han inte överviktig, så det finns en stor sannolikhet att det är gyno...jag känner igen mig själv från den tiden, hade samma problem me pubisbröst.

började förgäves träna hårt för att få bort mina bröst, men det blev bara värre för att jag blev mer deffad o brösten syntes då även mer, så efter några år då dom aldrig försvann så blev det en operation som jag nu är nöjd med

men självklart är det värt o göra ett försök o deffa bort mer fett om du är så att det bara är "vanligt" fett som omringar just den arean och om nu de e så att det är gyno vilket jag tror att det är så bör han självklart vänta med operation för att den kan försvinna med åren eftersom att han e såpass ung fortfarande...

Samaroshi
2008-07-27, 21:48
Ska börja med att tacka för alla svaren!

Nr1. Tror inte det rör sig om så pass stort så det ska behövas en operation :)

Nr2, Du som sa att jag var normalviktig, om man ser mig utan kläder så ser jag tjock ut, har massa fett och lite muskler.

Nr3. Jag undrade om jag skulle köra hårt på bröstmaskinerna eller köra hårdare på jogging?

Challenge
2008-07-27, 22:07
Du kan säkert bortse från diverse operationer och gyno snack.

Som du själv säger har du kanske endel extra fett på kroppen, nu har ju inte jag sett dig så det låter jag vara osagt. Just runt brösten är annars ett ställe där lite överflödigt fett gärna sätter sig.

Så för att få bukt med detta är det nog helt enkelt bara att börja röra sig mer. Finns mycket intressant att läsa i "deff-tråden" som är klistrad i denna delen av forumet, ta en titt i den!

Annars skulle jag ge dig de här tipsen:

1, Träna 1-2 konditionspass i veckan (kan vara jogging, cykling, promenad av intesivare sort, bollsporter) och lägg sedan till det ett eller två styrketräningspass på gymmet. Bra programförslag för nybörjade finns klistrad längst upp i träningsdelen. Träna hela kroppen och inte enbart brösten, det kommer enbart att straffa sig i längden!

2, Kolla över kosten. Ät en vanlig bra kost, och försök skippa läsk, godis, onödiga sötsaker då och då.

3, Efterhand kan du sedan trappa upp träningen om du tycker den är rolig. Men kom ihåg att börja sakta annars försvinner lätt gnistan.

Lycka till :)

Samaroshi
2008-07-27, 22:07
Eftersom att jag inte ser någon redigeringsknapp blir dubbelpost mitt enda val.

Se och avgör, är det gyno eller är jag bara en vanligt fetto som behöver gå ner i vikt, och - Vad anser ni är den bästa träningen för mig? Om någon la upp ett enkelt schemaa skulle jag bli jätteglad :D

http://img364.imageshack.us/img364/7449/dsc01246so4.th.jpg (http://img364.imageshack.us/my.php?image=dsc01246so4.jpg)

Sorry att bilden är åt sidan, la bara upp den snabbt. Klicka så blir den större.

Vad anser ni om saken?:confused:

EDIT: Normalviktig my ass XD

Challenge
2008-07-27, 22:15
Läs mitt förra inlägg. Bra programförslag har du här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

pott
2008-07-27, 22:16
Ser ut som mig för ett tag sedan. Lite lönnfet sådär ;). Tror inte det är något gynoproblem utan bara lite överflödigt fett. Du kan ju som sagt läsa deffguiden om du nu inte redan gjort det för att sedan följa zbumbis schema som du hittar på denna länk; http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Samaroshi
2008-07-27, 22:45
Tack så väldigt mycket för visat engagemang :)

Är det dåligt att köra hårdare på gym? För just nu kör jag 30 x 3 på mage och 12 x 3 på resten..

Suffering
2008-07-27, 23:01
Har samma problem som trådskaparen fast jag är 184 och väger 100kg så jag vet att jag har mycket (iaf 20kg) kvar att gå ner.
Alltid stört mig på mina bröst. Sjukt irriterande.

Funderar på att starta en tråd och lägga ut bild men är osäker.

Animalistic
2008-07-27, 23:03
Har samma problem som trådskaparen fast jag är 184 och väger 100kg så jag vet att jag har mycket (iaf 20kg) kvar att gå ner.
Alltid stört mig på mina bröst. Sjukt irriterande.

Funderar på att starta en tråd och lägga ut bild men är osäker.

var inte det :) finns dessutom ett ~5tal personer som haft gyno och opererat eller använt medicin (inkl. mig själv), sen kanske det bara är fett. men var inte rädd för att fråga! kunskapen finns här :)

Suffering
2008-07-27, 23:17
var inte det :) finns dessutom ett ~5tal personer som haft gyno och opererat eller använt medicin (inkl. mig själv), sen kanske det bara är fett. men var inte rädd för att fråga! kunskapen finns här :)

Tack för inlägget!
Håll utkik i detta forum imorrn så ska jag försöka ta en bild tills dess :)

Samaroshi
2008-07-27, 23:47
Haha, ja, jag får väl forsätta som jag gör då. Gym 2-3 ggri veckan och jogga ca 2 ggr i veckan.

Raggis
2008-07-28, 16:06
Kan du fixa en side-shot bild? Tror dina chanser att problemet går bort av sig självt är relativt stora.

Nyttperspektiv
2008-07-28, 18:57
Som dom säger du kan inte punktbränna
Gör av med mera mat än vad du stoppar i dig, rör på dig mera!
Tänk på maten och vanlig motion! / gympass så ska det gå =)