handdator

Visa fullständig version : Gym i Jönköping/Huskvarna?

andnel
2008-07-16, 10:18
Jahapp, då var det dags för mig att börja plugga musik och därför behöver jag vettiga tips på var jag kan hitta ett bra gym i Huskvarna/Jönköping?

Ser helst att gymmet ligger i Huskvarna, men om det är så att det är en markant skillnad mellan Jönköping - Huskvarna kan jag tänka mig att ta mig in till det först nämnda också.

:)

Lillgrabben
2008-07-16, 10:47
Jahapp, då var det dags för mig att börja plugga musik och därför behöver jag vettiga tips på var jag kan hitta ett bra gym i Huskvarna/Jönköping?

Ser helst att gymmet ligger i Huskvarna, men om det är så att det är en markant skillnad mellan Jönköping - Huskvarna kan jag tänka mig att ta mig in till det först nämnda också.

:)

Jönköpings SK skulle kunna vara ett alternativ för dig. Jag gissar att de har bra utrustning & hyggliga priser för träning.

http://www.jonkoping-styrkelyft.com/

Fredrik S
2008-07-16, 11:02
Jag lägger också min röst på styrkelyftarklubben.

SL-stänger grova som raspar, tillåtet att använda magnesium, Rammsteinskivan fastlimmad i CD-spelaren och grym stämning. Allt detta för bara 100kr i månaden som studerande, är oslagbart. Kan vara lite trångt på mån, ons och fredagar vid 18.00 men har man möjlighet att träna på andra tider så är det klockrent.

Vill man lyssna på lugna favoriter och spana på flickor mellan seten, så verkar Friskis & Svettis i Jönköping vara ett populärt val. Det finns även ett par gym i Huskvarna men jag har dessvärre ingen erfarenhet av dessa.

Nitrometan
2008-07-16, 11:20
japp. JSK.

Jag röstar på JSK.

Jag har varit och tränat och tävlat på JSK och det är ett bra ställe. Har inte testat de andra - men att slå JSK är svårt.

RoDien
2008-07-16, 11:59
Finns tre gym i Huskvarna.
1. Friskis och svettis, + det är jävligt billigt, ganska stort och rätt så skönt folk som tränar där ett halårskort går på runt 1000 kr. - kan vara lite väl mkt folk vid vissa tider så man blir tvungen till att vänta på en övning, dem spelar förjävla dålig musik du bör ha med dig mp3 isådanafall.

2. The gym + lite folk, go musik - rätt så dyrt ( har inte så jätte mkt erfarenhet av detta dock då det var ett ca ett år sen ja tränade där bytte till friskis pga att det var billigare)

3. Atlantis spa har bara varit och tränat där en gång men + var sjukt fint rätt så lyxigt och bra och mkt maskiner, lite folk vet dock inte hur det är nu - riktigt dyrt men är pengar inga problem så skulle jag nog tränat här jag är fortfarande student så jag valde friskis och svettis för deras låga priser.

Angel
2008-07-16, 12:36
Friskis i Jkpg om du vill träna med the Angel. Och det vill du.

andnel
2008-07-16, 13:09
Tack för svaren!

Nu är det såhär att jag kommer bo på Österängen i Huskvarna (tror det är i Huskvarna i varje fall :P) och efter JSK låter som ett bra alternativ - hur långt ifrån är det? Cykelavstånd skulle vara det optimala.

Vart, i förhållande till Österängen, ligger Friskis och svettis? Har Friskis och svettis tillräckligt med vikter? Både vikt och mängdmässigt.

Angel
2008-07-16, 13:14
Österängen ligger mitt emellan Hva och Jkpg.

andnel
2008-07-16, 14:01

Du svarade dock inte på min fråga ;)

Angel
2008-07-16, 14:36
Jag skulle inte orka cykla från Österängen till JSK. JSK ligger vid västra torget, typ granne med mig faktiskt.

FS i jkpg har väl det mesta, det finns tillräckligt med vikter och det är väldigt stort. Dock lite tveksamt folk emellanåt, men men.

FS i hva är lite mindre, har bara varit där en gång.

Whistler
2008-07-16, 15:11
Att cykla från Österängen till JSK skulle ta ca 30-40 minuter.

andnel
2008-07-16, 17:26

BAH! Finns det några smidiga bussförbindelser mellan Österängen - JSK tro?

Whistler
2008-07-16, 17:28
Linje två till Juneporten, där tar det typ 4-5 minuter att gå till JSK.

Daniiiel
2008-07-16, 17:33
F&S är väl de bästa som finns i jönköping och huskvarna me tanke på pris och kvalite. Vill du dock ha skön stämmning så träna på JSK.

Whistler
2008-07-16, 17:34
Jag är skitnöjd med att träna på Atlantis Spa inne i stan. Hur fräscht som helst och typ två-tre pers inne om man kommer runt lunch. Tyvärr är det dyrt som satan.

Du har ju Sense också, det är typ fattigmansvarianten av Atlantis, ligger också vid Juneporten.

pilt77
2008-07-16, 17:58

ligger i jönköping

då cyklar man inte fort. För mig tar det 25minuter mellan stensholm och solåsen.

andnel
2008-07-17, 10:19
Okej, kommer ju som sagt bo på österängen och jag går min musikutbildning i Huskvarna. Så ett gym i Huskvarna vore väl att föredra dock :P

tjabon
2008-07-17, 10:45
Okej, kommer ju som sagt bo på österängen och jag går min musikutbildning i Huskvarna. Så ett gym i Huskvarna vore väl att föredra dock :P

Från Österängen till Hva centrum är det 1.5 - 2 km. Du kan gå eller
cykla. Bra bussförbindelser.
Friskis i Hva har ett jättebra gym med bl.a:
2 Smithpressar. 2 bänkpress. Ett knäböjsrack, hantlar 1-52 kg. Curlstång.
2 st 4-stationer med latsdrag och ställbara trissor. En kabel-cross,
benpressmaskin samt en hel massa andra bra maskiner.
Löpband, rodd, cykelmaskiner m.m.

Jag är kräsen, och emellanåt tränar jag riktigt tungt.
Jag är helnöjd med FS Hva och kommer träna där även i framtiden !!!
http://web.friskissvettis.se/default.aspx?mid=984

Nitrometan
2008-07-17, 10:55

Definiera "riktigt tungt" är du snäll.

tjabon
2008-07-17, 11:20
Definiera "riktigt tungt" är du snäll.

Allting är ju relativt, men för min del:
Att reppa på 180 i mark. Träna med 100 i bänk. Det finns tillräckligt
med viktskivor.

Men jag menar att viktmagasinen i maskinerna räcker ett bra tag.
Jag kör t.ex. sittande rodd med 110-120 kg.

andnel
2008-07-17, 17:03
Från Österängen till Hva centrum är det 1.5 - 2 km. Du kan gå eller
cykla. Bra bussförbindelser.
Friskis i Hva har ett jättebra gym med bl.a:
2 Smithpressar. 2 bänkpress. Ett knäböjsrack, hantlar 1-52 kg. Curlstång.
2 st 4-stationer med latsdrag och ställbara trissor. En kabel-cross,
benpressmaskin samt en hel massa andra bra maskiner.
Löpband, rodd, cykelmaskiner m.m.

Jag är helnöjd med FS Hva och kommer träna där även i framtiden !!!
http://web.friskissvettis.se/default.aspx?mid=984

Tack för infon, låter helt OK!

andnel
2008-08-19, 19:30
Nu återupptar jag tråden temporärt... sitter faktiskt i skrivandets stund på Österängen, och hade imorgon tänkt åka ned till F&S i Hva när jag får min cykel. MEN, det finns ett problem... det är uppförsbacke hela vägen hem.. vilket suger riktigt hårt. Speciellt efter man tränat, men det kanske är överkomligt? Hade annars tänkt träna på ett "privatgym" tillhörande skolan jag ska gå på för 550:- per termin.. dock är det extremt litet och inte speciellt mycket människor + äldre ovetande gymägare ><

Men F&S i Hva är värt cykelturen och priset eller? :P

machine gun
2008-08-19, 19:34

För jobbigt att sticka dit och testa?

Daniiiel
2008-08-19, 19:36
Nu återupptar jag tråden temporärt... sitter faktiskt i skrivandets stund på Österängen, och hade imorgon tänkt åka ned till F&S i Hva när jag får min cykel. MEN, det finns ett problem... det är uppförsbacke hela vägen hem.. vilket suger riktigt hårt. Speciellt efter man tränat, men det kanske är överkomligt? Hade annars tänkt träna på ett "privatgym" tillhörande skolan jag ska gå på för 550:- per termin.. dock är det extremt litet och inte speciellt mycket människor + äldre ovetande gymägare ><

För fan det tar inte lång tid med cykel från öräng till huskvarna..

machine gun
2008-08-19, 19:39
1,5-2 km på cykel kan ju omöjligt vara speciellt jobbigt om man inte typ ska uppför Åreskutan.

dice
2008-08-19, 20:24
Jag bor vid högskolan och jobbar på husqvarna, cyklar fram och tillbaka varje dag och jag skulle inte säga att F&S hva -> österängen är jobbigt. Backen upp till sanda från shell tar 3min och sen kan du rulla resten.

tjabon
2008-08-19, 20:50
Jag bor vid högskolan och jobbar på husqvarna, cyklar fram och tillbaka varje dag och jag skulle inte säga att F&S hva -> österängen är jobbigt. Backen upp till sanda från shell tar 3min och sen kan du rulla resten.

Känner folk som bor på Egnahem/Göransberg och cyklar backen
varje dag...

internethjälten
2008-08-19, 21:48
Jag bor på Österängen och det tar 20min att gå från mig ner till
Atlantis (Rosen-huset) och ska man sen bort till F&S så lägger du
på 3min till.

Har du busskort kan du åka 1an från esplanaden till österängen
och gå resten.

andnel
2008-08-19, 22:11
Jag bor på Österängen och det tar 20min att gå från mig ner till
Atlantis (Rosen-huset) och ska man sen bort till F&S så lägger du
på 3min till.

Har du busskort kan du åka 1an från esplanaden till österängen
och gå resten.

20 min?! hmm... jag har bara gått bort emot Kungsportskyrkan och området runomkring, och det känns som om det tar minst 15 min :S

internethjälten
2008-08-19, 23:00
20 min?! hmm... jag har bara gått bort emot Kungsportskyrkan och området runomkring, och det känns som om det tar minst 15 min :S

Vart på Österängen bor du då???

Om du bor på övre Österängen kan du gå utmed cykelbanan
som ligger jämte järnvägen så kommer du bort till Folkets Park.
Där går du nedför backen till Shell-macken och sen över bron
och sen till höger vid vårdcentralen och vips är du framme ;)

tjabon
2008-08-19, 23:03
Vart på Österängen bor du då???

Om du bor på övre Österängen kan du gå utmed cykelbanan
som ligger jämte järnvägen så kommer du bort till Folkets Park.
Där går du nedför backen till Shell-macken och sen över bron
och sen till höger vid vårdcentralen och vips är du framme ;)

Vi får ha överseende med att Andnel inte är "local".....:)
Så småningom kommer han också att känna till varenda tuva och sten
i området.

dice
2008-08-19, 23:56
Känner folk som bor på Egnahem/Göransberg och cyklar backen
varje dag...

okey?

tjabon
2008-08-20, 00:54
okey?

Jag menar, om Andnel tycker det är en "backe" vid Österängen,
så ska han cykla uppför Hakarpsvägen eller upp till Öxnehaga.....:D