handdator

Visa fullständig version : Whey 80? Anabola?

galenindivid
2008-07-16, 09:57
Hej!

Har nu tagit whey80 under ca 2 år.

I början när jag tog det och gymmade och åt som en häst så gick jag upp 30 kg. Har läst på om anabola och jag har alla biverkningar som står där i princip, jag har kraftiga humörsvängningar, hudbristningar, sömnsvårigheter, aggresiv, kroppsifxering, otrolig styrkeökning etc etc. Finns massor, har även ibland ont i hjärtat... Detta är ju väldigt konstigt då whey80 ska vara ett vanligt vassle protein?

Nån som vet något?

Tack

King Grub
2008-07-16, 10:00
Inget av det där beror på proteinpulvret.

GLC
2008-07-16, 10:01
Ja gissningsvis har du väl fått i dig något annat än bara Whey 80. Då det är typ det mest köpta vassleproteinet kan du nog släppa tanken på att det skulle vara anabola i det iaf.

galenindivid
2008-07-16, 10:08
Jag tar absolut inget annat, men har tammefan alla biverkningar som finns i anabola steroider. T.om. bitchtits, ökad kåthet etc. det är fan läskigt, klart som fan man blir orolig, Det var ju någon simmare vad jag har hört som åkte fast för dopning efter att han/hon intagit Whey80/100

Kan man få alla dessa biverkningar utan några kostillskott alls och om man tränar?

King Grub
2008-07-16, 10:11
Kan man få alla dessa biverkningar utan några kostillskott alls och om man tränar?

Av hormonstörningar i sådana fall. Inte pga träning (bristningar kan vem som helst få av träning och viktuppgång), mat eller icke-dopningsklassade tillskott.

galenindivid
2008-07-16, 10:14
Av hormonstörningar i sådana fall. Inte pga träning (bristningar kan vem som helst få av träning och viktuppgång), mat eller icke-dopningsklassade tillskott.

Jojo, men man blir ju självklart väldigt orolig just nu när hjärtat är spänt och slår hårt och man läser igenom alla biverkningar av anabola och man ser att i princip varenda punkt stämmer.

xodd
2008-07-16, 10:14
Ja. Men som King Grub sagt tidigare, sök läkare. Ingen här på kolo kommer kunna ge dig ett svar som du skall vara nöjd med.
Bröstsmärtor skall man ta på allvar.

galenindivid
2008-07-16, 10:16
en dum o löjlig fråga, kan sömnbrist ge bröstsmärtor också? tammefan varje gång jag sover i 3-4 timmar så har jag ont i hjärtat.

Anders Carlsson
2008-07-16, 10:19
För det första så finns det ett ord för det du upplever - Puberteten
Allt de du beskriver är ju helt normalt, i din ålder är hormonerna maxade det kan förklara lite irritation ökad viktuppgång o även bitchtits om du är lite bulkig speciellt, ofast är det mer svullnad av vatten kring körtlarna o ingen riktig förstoring heller, att tro det beror på whey80 el annat proteinpulver är lika dumt som att tro det skulle kommit från arlas mjölk el pastan du äter, proteinpulver är bara koncentrerad mat inget annat...
Så du kan nog slappna av lite:-)

Ont i hjärtat däremot bör du ju kolla upp..

Taragon
2008-07-16, 10:20
Kan vara mängder med andra orsaker till att du har sådana symtomer. Sök läkare som sagt.

galenindivid
2008-07-16, 10:24
Har precis kommit ur ett spelberoende, förlorat allt jag äger på internetpoker, hade då enorma problem med hjärtat och det kan nog vara att det håller i sig fortfarande, dessutom sover jag grymt dåligt. Så jag vet nog svaret, Tack Anders för svaret, det lugnade ner mig enormt :) , blir till o deffa ner 3-4 kg istället så dem försvinner :)

Durre
2008-07-16, 19:57
Kåthet är iaf av träningen, den "biverkningen" har jag haft sedan jag började...eller den uppkom nog vid 13 års ålder.

zeusden1
2008-07-16, 20:18
Kåthet är iaf av träningen, den "biverkningen" har jag haft sedan jag började...eller den uppkom nog vid 13 års ålder.

:D

R1ck
2008-07-16, 21:43

därför man är så kåt då.. *kissass*

Gastrocnemius
2008-07-17, 20:13
Hudbristningar får man vid ökning av massa då huden spänns ut, kan knappast relateras till steorider. Humörsvängningar beror ju på hormonerna, befinner sig kanske i puberteten?
Kroppsfixering får nog alla som börjar träna lite mer seriöst.

King Grub
2008-07-17, 20:13
Hudbristningar får man vid ökning av massa då huden spänns ut, kan knappast relateras till steorider.

Jo, det kan absolut vara relaterat till hormonförändringar också.

Per B
2008-07-17, 20:19
en dum o löjlig fråga, kan sömnbrist ge bröstsmärtor också? tammefan varje gång jag sover i 3-4 timmar så har jag ont i hjärtat.

Hurdana är dina symptom på "ont i hjärtat"? Jag skulle ju tippa att det handlar om smärta som kommer från annat håll, men som andra redan sagt ska man gå till läkare med bröstsmärtor och inte låta lekmän (som jag) på ett diskussionsforum råda.

Joshua
2008-07-19, 08:56
jag är ingen expert på ämnet men jag alla som snackat om anabolas bieffekter har sagt att kåtheten blir mindre och inte större som i ditt fall....

att whey 80 skulle innehålla anabola har jag väldigt svårt att tro, har själv köpt mig 8 kg :) men om du är helt övertygad om att fallet är så prova att sluta med det ett tag och se om det blir någon skillnad. Har svårt att tro att det blir det men men....

hur många drinkar tar du om dagen förresten? 1 - 3 är rekommenderat

Grotesk
2008-07-20, 20:31
Hudbristningar får man vid ökning av massa då huden spänns ut, kan knappast relateras till steorider...

Det är kanske inte det tråden handlar mest om men vill bara tillägga att jag har "haft" och har en hel del hudbristningar, men inte dopar jag mig (även om de på vårdcentralen trodde stenhårt på den teorin...)

wrack
2008-07-20, 20:48
Alla biverkningar som går att få av anabola?

Den information jag fått från en av de mest kunniga i Sverige om aas biverkningar är bl.a. att könsorganet påverkas i negativ bemärkelse. Har din snopp med paket blivit mindre?

När det gäller biverkningar så är det saker som kan hända, men inget garanterat.

Grotesk
2008-07-20, 21:07
Alla biverkningar som går att få av anabola?

Den information jag fått från en av de mest kunniga i Sverige om aas biverkningar är bl.a. att könsorganet påverkas i negativ bemärkelse. Har din snopp med paket blivit mindre?

När det gäller biverkningar så är det saker som kan hända, men inget garanterat.

Är det inte snarare kulorna/pungen som krymper, om man ska vara noggran?