handdator

Visa fullständig version : Huvudkudden i kylen?

Haeffner
2008-07-15, 23:11
God kväll på er allesammans!

Är det någon mer än jag här på forumet som brukar lägga huvudkudden i kylen 20-30min innan jag ska gå och lägga mig?

Tycker det är skönt med en riktigt sval kudde och dessutom ska det ju döda ev. kvalster och smuts...

Hade en tanke om att lägga kudden i kylen direkt på morgonen och bara hämta ut den innan sängen för atyt göra det hela ännu smidigare. Tror ni man kan sabba en kudde genom att frysa den 13-14h/dygn?

En sval natt önskas:)

Angel
2008-07-15, 23:12
Jag har en frysbox full med ärtor, så nej.

Tricklev
2008-07-15, 23:13
Kylen kommer knappast döda en större mängd kvalster, bakterier osv.

Jag brukar däremot mikra mina underkläder, de e najs.

tjabon
2008-07-15, 23:14
Jag har en frysbox full med ärtor, så nej.

Jag har en kyl som e full med nyplockade vinbär...

edit: Tricklev, micra inte konstfiber bara för bövelen !!!!

Angel
2008-07-15, 23:15
Jag har en kyl som e full med nyplockade vinbär...

Har du pallat vinbär på Öxnehaga?

PowPow
2008-07-15, 23:17
Kylen kommer knappast döda en större mängd kvalster, bakterier osv.

Jag brukar däremot mikra mina underkläder, de e najs.

Nej, antagligen kommer de väl bara krypa över till maten.

Graagh, påminner mig om när jag hade brått och drog på mig ett par kalsonger som precis blivit torktumlade.. The pain /=
(that's what she said)

tjabon
2008-07-15, 23:17
Har du pallat vinbär på Öxnehaga?

Nej, men det skulle säkert vara kul.

Mina vinbär kommer från tant Agnes (89 år) trädgård på Örtavägen,
Ekhagen...:)

Angel
2008-07-15, 23:18
Nej, men det skulle säkert vara kul.

Mina vinbär kommer från tant Agnes (89 år) trädgård på Örtavägen,
Ekhagen...:)

Man får inte palla på Ekhagen heller du. Men nästa gång så ta lite till mig med.

Whistler
2008-07-15, 23:33
Varför säger och skriver folk "huvudkudden"? Har ni kuddar med andra benämningar också? Fotkuddar? Rumpkuddar? Jag har bara kuddar, de är till för huvudet, ibland kanske att ha under fötterna om jag lägger upp fötterna på ett bord, men då är det fortfarande bara en "kudde".

Likadant med tomatketchup. Finns det ketchup gjort på annat än tomat? Gurkketchup? Äppelketchup?

PommesLOL
2008-07-15, 23:36
Varför säger och skriver folk "huvudkudden"? Har ni kuddar med andra benämningar också? Fotkuddar? Rumpkuddar? Jag har bara kuddar, de är till för huvudet, ibland kanske att ha under fötterna om jag lägger upp fötterna på ett bord, men då är det fortfarande bara en "kudde".

Likadant med tomatketchup. Finns det ketchup gjort på annat än tomat? Gurkketchup? Äppelketchup?

"Ketchup är en sås av östasiatiskt ursprung och namnet är från början hämtat av den kantonesiska fisksåsen khetsap och den indonesiska ketjapen. Den sort som är vanligast är tomatketchup, men även varianter som valnötsketchup och mango-ketchup existerar."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ketchup

Tricklev

Valnötsketchup, mango-ketchup, Bananketchup osv.

Angel

Jag har en fotkudde med, dom måste hållas åtskillda. Sen har jag ryggkuddar. Och så finns det soffkuddar.

PommesLOL
2008-07-15, 23:38
Nackkudde kanske?

Angel
2008-07-15, 23:40
Sen har ju Bö en egen kudde med.

Haeffner
2008-07-15, 23:42
wtf!?

Nu är vi långt ute och snurrar i disskussioner om vinbär och olika typer av kuddar, som givetvis benämns olika.

Back to topic. Har hört på många ställen att man skrämmer slag på kvalster genom att kyla kudden men prio ett är i mitt fall att få en sval kudde.

Tror ni man kan sabba en kudde genom att frysa den? Jag menar det kan ju inte bli is och shit i den om den inte är blöt.

ps. Har ett eget fack i min kyl för kuddarna så de kunkurrerar inte med ärtor, vinbär eller mormors pajjer...

PowPow
2008-07-15, 23:43
Jag menar det kan ju inte bli is och shit i den om den inte är blöt.

That's what she said!

3.1415926535
2008-07-15, 23:43
Mangoketchup har sålts i Sverige, den var ingen höjdare.

Whistler
2008-07-15, 23:44
Bakterier och simplare organismer dör inte vid kyla, de går bara i dvala och vaknar upp igen när det blir varmt.

Luften i frysen är väldigt torr, luften i kudden som kommer från ett normaltempererat rum håller högre fuktighet relativt och kan därför få viss isbildning. Lär knappast bli genomfrusen dock. ;)

shut teh face
2008-07-15, 23:45
Min kudde heter henrik

PowPow
2008-07-15, 23:47
Förvirringen är total. Frysa en kudde i kylen?
Tror Haeffner blandar ihop kyl och frys?

Angel
2008-07-15, 23:47
Min kudde heter henrik

Vill Henrik träffa Svetlana, Olga och Natasha någon kväll?

shut teh face
2008-07-15, 23:49
Vill Henrik träffa Svetlana, Olga och Natasha någon kväll?
Va?

Angel
2008-07-15, 23:50
Va?

Har ryskt tema på mina kuddar.

Tricklev
2008-07-15, 23:50
Va?

Hon frågar om du vill ha sex, förstås.

shut teh face
2008-07-15, 23:51
Jag har endast sex med män + lectris.

Angel
2008-07-15, 23:52
*mhmmgggn* Jag nämnde inte sex, ja inbjöd till ett helt vanligt platoniskt playdate for pillows.

Haeffner
2008-07-16, 00:13
Bakterier och simplare organismer dör inte vid kyla, de går bara i dvala och vaknar upp igen när det blir varmt.

Luften i frysen är väldigt torr, luften i kudden som kommer från ett normaltempererat rum håller högre fuktighet relativt och kan därför få viss isbildning. Lär knappast bli genomfrusen dock. ;)

Jag testar låta kuddarna ligga i hela morgondagen... Wish me luck :P
och ja, jag menar givetvis frysen.

AlexGBG
2008-07-16, 12:31
köp en chillow

Tolkia
2008-07-16, 12:37
Fryser man kudden direkt man stigit upp kan det kanske finnas viss risk för kondens/fukt, och det kanske inte är så bra i det långa loppet. Jag skulle låta den "torka"/lufta sig lite först.

Whistler: Du har helt missat att det finns flera underarter av kuddar?

Björkvedens mästare
2008-07-16, 15:37
Jag testar låta kuddarna ligga i hela morgondagen... Wish me luck :P
och ja, jag menar givetvis frysen.

Jaha mmm hm och vad ska du ta dej till om kudden är djupfryst till sängåendet då ?
Gör det inte.... snälla nån....

vesterberg
2008-07-16, 17:38
Jaha mmm hm och vad ska du ta dej till om kudden är djupfryst till sängåendet då ?använda en annan?