Visa fullständig version : Bra, billigt gym i Lund för en kort periods tränande.
Jag ska jobba en månad i Lund nu i sommar och jag undrar om det finns något bra gym någorlunda centralt. Jobbet ligger på Emadalavägen. Jag kommer antagligen att bo i södra sandby så ett gym som ligger inom gångavstånd från busshålplatsen eller jobbet vore trevligt. Helst skall man kunna binda sig för enbart en månad eller liknande också eller ha billiga tiokort eller engångssummor.
Någon som vet om Östgöta nation i Lund har öppet i sommar förresten?
Antar att det är Victoriastadion som gäller om du ska jobba på Emdalavägen. Månadskort kostar 350 spänn.
Arne Persson
2008-07-15, 20:57
Lugi Motioncenter (Viktoriastadion) är nyligen totalrenoverat och numera brutalt fint!
Lugi Motioncenter (Viktoriastadion) är nyligen totalrenoverat och numera brutalt fint!Enligt mig slöseri med pengar att investera i 15 svindyra maskiner, all due respect, istället för att t ex sänka medlemsavgifterna. Men jag gillar att de lyssnar på oss medlemmar. Jag och en kompis bad dem att beställa in tyngre hantlar - vilket de gjorde veckan därpå!
Jag rekommenderar hur som helst Victoriastadion eftersom de har sommarkort, tiokort m.m. Tränar själv på Bollhuset vilket jag anser vara Lunds bästa gym med avseende på utrustning, pris och klientel men de har värdelösa öppetider under sommaren samt dåligt utbud av medlemskort. De har i princip bara årskort.
tigerofsweden
2008-07-15, 23:13
Enligt mig slöseri med pengar att investera i 15 svindyra maskiner, all due respect, istället för att t ex sänka medlemsavgifterna. Men jag gillar att de lyssnar på oss medlemmar. Jag och en kompis bad dem att beställa in tyngre hantlar - vilket de gjorde veckan därpå!
Jag rekommenderar hur som helst Victoriastadion eftersom de har sommarkort, tiokort m.m. Tränar själv på Bollhuset vilket jag anser vara Lunds bästa gym med avseende på utrustning, pris och klientel men de har värdelösa öppetider under sommaren samt dåligt utbud av medlemskort. De har i princip bara årskort.
Det verkar dock inte vara slöseri eftersom försäljningen av träningskort är mkt hög nu tack vare upprustningen. Och priset för ett årskort är ju väldigt billigt.
Dock börjar det bli aningen för trångt nu, även tidigt på morgonen, så jag hoppas verkligen de köper några badmintonbanor av ATL så där blir mer plats. Det är iaf tur att de flesta som tränar saknar vett att använda fria vikter så man får ha dem någorlunda för sig själv :Virro
Jo visst innebär det en uppgång för Victoriastadion som verksamhet. Men jag personligen hade gärna sett att de sänkte medlemsavgifterna, för fria vikter (vilket är det enda jag utnyttjar) har de så det räcker och blir över. Iofs så saknar jag stabila stänger och bänkpressar samt kanske en till plattform. Men det går ju på några hundringar/tusingar bara.
tigerofsweden
2008-07-16, 18:10
Jo visst innebär det en uppgång för Victoriastadion som verksamhet. Men jag personligen hade gärna sett att de sänkte medlemsavgifterna, för fria vikter (vilket är det enda jag utnyttjar) har de så det räcker och blir över. Iofs så saknar jag stabila stänger och bänkpressar samt kanske en till plattform. Men det går ju på några hundringar/tusingar bara.
Jag håller med, de nya maskinerna intresserar inte mig överhuvudtaget så visst känns det lite trist att alla pengar har lagts på de. Tyvärr är det ju dem som drar mest folk verkar det som. Men som sagt en utbyggnad och lite mer utrymme för fria vikter hade varit ett stort plus :)
Vaa? Har viktoria gått och blivit fint? Kanske får ta och testträna där när mitt kort på friskis går ut.
TS: Du ska inte träna på friskis, det är för dyrt.
Tack för svaren, det lutar åt att det blir Viktoriastadion nu i augisti.
Skall bli spännande att se min födslostad igen efter 16 års frånvaro.
Tack för svaren, det lutar åt att det blir Viktoriastadion nu i augisti.
Skall bli spännande att se min födslostad igen efter 16 års frånvaro.Coolt! Jag tränar där sporadiskt och tror tiger of sweden tränar där mer regelbundet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.