Visa fullständig version : 1991-06-27 CalleP
Detta är CalleP som har tränat i ungefär 1 år nu. Men dom sista månadarna har det varit mer seriöst.
Jag är en boxare som tränar under sommarlovet hemma med säck,rep,gym och löpning. Jag har lagt upp ett nytt schema nu som jag ska hålla fram till sommarlovets slut.
Måndag : Bröst och biceps
Tisdag : Kondition
Onsdag : Triceps och Rygg
Torsdag : Kondition
Fredag : Mage och ben
Lördag : Kondition
Söndag : Promenad i en timme
Efter sommarlovet så lägger jag upp en schema då, går inte å planera från nu. Detta kommer gå bra. :)
P.S. dom som följde förra journalen, sen senaste inlägget har jag tränat på och inte tatt en paus.
Kommer uppdatera en gång per dag och inte mer för att jag ska klara att ha uppe en journal. Ifall jag spelar basket räknar jag det inte som kondition utan jag kör alltid ett pass med kondition med fokus på det. *popcorn*
haha oj :P Så kan det gå som ni ser så är det benen som släpar :(
Ne men kan någon söt moderator flytta tråden?
Carolinew : Tack :)
Jorice tråden heter ju 1991 osv.
För alla andra jag är en 91
Tja!
Tycker det känns lagom onödigt att promenera i en timme och ha det som ett pass på söndag... Men det är nog bara för att jag går i över 2 timmar varje dag ;D. Men vaaarför köra bröst/Biceps och inte triceps? Och rygg/triceps o inte biceps?
Lycka till med din fortsatta träning! Kommer självklart att följa denna journal också :)
Tjena igen ants ska svara på din fråga så gott jag kan
Min filosofi är att musklerna som är mindre är tvugna att köras lite hårdare för att dom ska växa propotionelit. Därför tänkte jag att när jag kör till exempel bröst och biceps får bröst mycket stryk och triceps lika så. Därför känns det då onödigt att lägga in ett triceps pass på samma dag. Känner hellre att jag lägger på det passet med rygg för då är biceps en antagonist och tränas men inte triceps och därför kan jag få ut mer av min träning.
Antagligen var det där ganska rörigt men hoppas du förstod lite av det. Förstår verkligen inte hur du orkar gå så mycket. Tycker det är jätte tråkigt men som sagt fortsätt med det.
Tack så mycket för att du följer min journal ska följa din också.
Nu till konditions passet idag :
Säck slående vikt : 40kg kanske eller mer cirka 20 minuter slog jag där.
Cyckling hill test, max nivå på i 12 minuter.
PB där har aldrig klarat det innan så det var jävligt skönt. Har kommit på att jag älskar att kämpa emot mjölksyran älskar den känslan när man pressar över sig den lilla fina linjen som skiljer mästarna från förlorarna.
Sedan lite lätt bänkning 60kg*10 för skojsskull
Gymfjollan
2008-07-16, 00:04
oj en boxare ! :)
härligt, hur länge har du tränat ?
lägg gärna upp bilder på dagsformen också blir journalen optimal :)
lycka till !
Tack så mycket :)
Det har väll blivit cirka två år nu. Skador har kommit och gått men nu är jag en så länge skadefri. Ska försöka fixa fram lite bilder på ryggen, sidechest osv.
Tack
Jubba jubba lite bilder på mig så ni vet hur jag ser ut osv
http://img146.imageshack.us/img146/7831/bild008ks1.th.jpg (http://img146.imageshack.us/my.php?image=bild008ks1.jpg)'
Första söta bilden eh?
http://img120.imageshack.us/img120/9473/bild006gy5.th.jpg (http://img120.imageshack.us/my.php?image=bild006gy5.jpg)
andra är mitt pälsbekledda försök till en dubbel biceps back, tror den heter något sånt.
http://img179.imageshack.us/img179/6535/bild022fo7.th.jpg (http://img179.imageshack.us/my.php?image=bild022fo7.jpg)
Några random bilder som visar med långt hår å lite kortare hår
http://img185.imageshack.us/img185/8686/img1513gt4.th.jpg (http://img185.imageshack.us/my.php?image=img1513gt4.jpg)
http://img179.imageshack.us/img179/139/img1598sh9.th.jpg (http://img179.imageshack.us/my.php?image=img1598sh9.jpg)
Detta var nog allting, lägger upp bilder i helgen kanske. Men nu har ni ett ansikte bakom namnet. Ha det fint ska skutta till gymmet nu
Gymfjollan
2008-07-16, 11:45
ser helt klart bra ut ! , lite finputsnings så jävlars ;)
lycka till ! :)
Tack så mycket!!
Dagens updatering :
Rygg / Triceps
Rygg :
Marlyft 40kg*10
60kg*10
100kg*6
120kg * 1 7kg lättare och perfekt form! PB
100kg*6
100kg*3
Pullups
3 stycken PB
1 pullup
Latsdrag
60kg*3
50kg*6
50kg*5 trött i lats :P
Latsdrag med V handtag
50kg*6
50kg*6
45kg*6 trött!!
Rodd med en hantel
20kg*8
Bensparkfram lättakontakt vikter
60kg*8 1 sekunder stop i toppläget
sedan så blev det en snabb grej på cyckeln
Hill level 12 i 6 minuter, svettades som en stucken gris vid detta laget. Japp pälsig är jag men styrkan sitter nu äntligen igen, känns sjukt kul.
Hill grejen ska köras imorgon men dock på 18 minuter för att testa hur länge jag orkar på nivå 12. Mitt förra rekord är 12 minuter, max är 24.
Tack så mycket!!
Dagens updatering :
Rygg / Triceps
Rygg :
Marlyft 40kg*10
60kg*10
100kg*6
120kg * 1 7kg lättare och perfekt form! PB
100kg*6
100kg*3
Pullups
3 stycken PB
1 pullup
Latsdrag
60kg*3
50kg*6
50kg*5 trött i lats :P
Latsdrag med V handtag
50kg*6
50kg*6
45kg*6 trött!!
Rodd med en hantel
20kg*8
Bensparkfram lättakontakt vikter
60kg*8 1 sekunder stop i toppläget
sedan så blev det en snabb grej på cyckeln
Hill level 12 i 6 minuter, svettades som en stucken gris vid detta laget. Japp pälsig är jag men styrkan sitter nu äntligen igen, känns sjukt kul.
Hill grejen ska köras imorgon men dock på 18 minuter för att testa hur länge jag orkar på nivå 12. Mitt förra rekord är 12 minuter, max är 24.
Grattis till pbs! 120kg i marken är galet! *yourock*
vad är Hills, måntro?
Benspark på rygg/triceps dagen? :D
:hbang:
hehe tack ants :em:
Bensparken körde jag för att ja ville köra det, tog nog inget speciellt.
Sen hills är ett slags tränings program som finns i cyklarna där.
Du kollar på en monitor som följer en slags rutin för att simmulera en lång uppförsbacke, intervaller osv. Man kan välja från nivå 1-12 i motstånd och 6-24 i längd av passet. Tar riktigt bra och man får kämpa en hel del!
Dagens updatering :
Kondition stod på schemat och jag tänkte köra hill programmet, men kände att ja ville springa hellre. Så jag åkte till konditions slingan. Kände mig lite halvt nere och hade ingen speciell lust att springa.
Sprang två varv idag men kände mig väldigt trött sen igår så det var med vilja jag kämpade mig runt den sista kilometern. Men som sagt, sjukt härligt att jag klarade det. Bara jag får sova ut tills imorgon så kommer det gå bra. *popcorn*
Dagens andra uppdatering disco pass på gymmet för å vara lite social :
Bänkpress
Kördes med ingen vila detta
60kg*3
65kg*4
60kg*8
Vila i 35 sek
65kg*4
60kg*7
Biceps curl med skivstång
25kg*15*2
Stående biceps curl med hantel
12kg*10
20kg*4
Sedan lite spännande i spegel å vise versa inget speciellt pass så sätt. Men bänken var väll det enda som var lite halv seriöst :)
tommie-92
2008-07-17, 15:17
Bra avverkat disco pass! Ska själv spela av ett om 1timme.
Bra mark där också såg jag, hills program är bra skit:thumbup: fast jävla jobbigt! :D
Aa hills ger mycket känns det som :). Härligt härligt, faktist roligt å köra disco framför brudarna! Ska kolla in ditt pass senare Tommie, tack för kommentaren *kissass*
Tjena dagens uppdatering :
Ben och mage
Knäböj 50kg*10
60kg*10
90kg*6
Hacklift
50kg*6
Benpress
85kg*10
85kg*10
125kg*10
165kg*10
165kg*10
165kg*2
Sedan hade jag inte motivation för mer, ett riktigt skit pass. Men jaja lite träning blev endå gjord så jag får se det på den ljusa sidan :
Mage
30 situps, 3 set
Gymfjollan
2008-07-18, 19:00
Tjena dagens uppdatering :
Ben och mage
Knäböj 50kg*10
60kg*10
90kg*6
Hacklift
50kg*6
Benpress
85kg*10
85kg*10
125kg*10
165kg*10
165kg*10
165kg*2
Sedan hade jag inte motivation för mer, ett riktigt skit pass. Men jaja lite träning blev endå gjord så jag får se det på den ljusa sidan :
Mage
30 situps, 3 set
härligt pass ! :) ibland sitter inte altid motivationen men det måste man kämpa *flex* tycker att alla som kör benpress kör på enorma vikter :D aldrig testat den )
Tack så mycket :) Överlag så är det lättare att pressa upp vikter i benpressen än i till exempel i knäböj. Våran är trögare en dom andra jag har prövat.
Men det som jag tycker tar bäst är fortfarande knäböj. Benpress är ett annat namn för dåligt motivation.
hehe aa bara å bita i det sura äpplet.
Ett bra pass trots dålig motivation! Knäböjen är bra och benpressen också!!
Hade själv ett ganska "dåligt" och stressigt pass idag.. och ofokuserat!
Inte kul!
Tack så mkt! Man får se det så att jag endå gjorde det jag skulle. Kanske inte så hårt men endå. Imorgon blir det 4km runda igen.
Tid tas kanske, go natt alla!
Hej alla! :) Idag körde jag biptestet, laddat ner det :).
Fast min sträcka är lite längre och lite jobbigare, dels är uppförsbacke 20m, sen är det iofs nerför men endå. Sen är sträckan 23,5 istället för 20.
Jag kom till nivå 5,2 fy fan vad jobbigt det var att hänga med. Testas snart igen.
Om inte jag har fel så ifall jag klarar min egna version av detta över nivå 15 så har jag fått sjuk kondition
Tjena ett sent natt pass med bröst och biceps :
Biceps curl
15kg*6
15kg*6
15kg*6
Negativa
16,5kg*4 på varje arm
Sedan 14kg*6
14kg*6 trött som fan i biccarna nu.
Sen blev det bröst, flyes i maskin.
25kg*8
25kg*8
25kg*8
25kg*8 PUMP längesedan jag kände bröst musklerna arbeta så hårt som nu. Älskar denna maskinen!
Armhävningar 12 stycken, sedan orkade jag inte mer.
Föresten har nog glömt att skriva in Axlar på schemat, men det blir på tisdagar, alltså idag senare. :)
Gymfjollan
2008-07-22, 00:20
härligt pass åter igen ! :)
vilken tid idag tränade du ? ;)
När jag la upp det haha xD, hemma gym är fint!
Igår tränade jag så här :
Intervall träning, 25 löpning allt vad jag kunde, 25 meter jogg tillbaka, hade en ryggsäck med 2 extra kilo i.
20 stycken intervaller eller mer klarade jag av.
Axlar, det blev många höga reps för kontakt, och pump. Körde några tunga set med hantelpress. Rätt skönt det med. Fick bra kontakt med baksidan.
Idag blev tyvärr inget pass, hade inte orken. Så imorgon blir det Rygg och kondition.
Sedan på fredagen blev det ett ganska coolt pass :)
Marklyft
60kg*10
100kg*10
110kg*3
105kg*11
Bänkpress
50kg*10
60kg*10
65kg*7
60kg med fötterna uppe*7
Sedan lite biceps, lätt bara.
Sedan så var det cyckling hill högsta nivån i motstånd å längstatiden, Klarade till 16 minuter vilket är 4 minuter över mitt förra rekord.
Idag var det biceps å triceps.
Sen har jag ju badat flera dagar osv. Varit ute mkt
Imorgon blir det ett boxnings pass, med fokus slagstyrka och snabbhet.
Kan bli på detta sättet, 3 minuter säck direkt efter 3 minuter på speedballen sedan efter det 1 minuts hopprep med soft tempo å sedan om allting igen. Försöka pressa lite imorgon. Skriver imorgon iaf
Gymfjollan
2008-07-27, 13:49
härligt :) lycka till ta ut dig nu riktigt ordentliget ;)
hehe tack så mycket, oj oj det var länge sen och jag hade nästan glömt bort tråden. Men för att blåsa liv i den lägger jag in en film MYR9nzfrHXk
Kom med tips och förbättringar, säg till ifall ni tycker jag rör mig för stelt. Avndänder för lite huvud rörelse, skyddar mig för dåligt osv.
tommie-92
2008-09-02, 12:18
Jag vet bara en sak och det är att jag inte skulle vilja stå i vägen för slagen:D
Tar det som en komplimang, då slipper jag slåss mot någon i ringen juh :O
Idag blir det lite mjukträning.
Idag så var jag på begravningen för en polare. Kändes väldigt jobbigt att gå dit men som tur var hade man nära och kära där. Ett dyrbart offer, en kille som alltid var go och glad. Men man får uppskatta och upphöja dom stunderna man hade med han. Vila i frid.
Mjukaträningen :
3 minuter kombinationer, fokus vänsterkrok.
dirrekt efter 1 minut slå snabbt utan att stanna
Direkt efter 3 minuter kombinationer
1 minut snabbt utan att stanna
1 mins vila
3 minshopprep
3 min dra i ett elastiskt snöre, baksida axlar rygg biceps, traps. Känns bra att göra det som slut grej.
Lätta träningen gick bra :)
Helsoft boxnings träning igår, gick väldigt bra hade bra flås genom hela och så! Var bara triceps å trapsen som var lite mjölksyre kåta och vaderna.
Idag blir det träning från 5 - 7
Kommer med raport , haaa det!
Oj tog några dagar innan jag skrev in min träning på fredagen :
Först var det gång i 30 min kanske innan jag kom till lokalen;
4 ronder på säck, sen imellan så körde jag lite armhävningar och situps.
4 ronder med hopprep, samma grej där med armhävningar och situps å rygglyft
2 ronder på säck nu så slog jag mycket med många snabba slag osv.
Sen blev det att kolla på en sparring match som blev riktigt grym! Skit bra grejer, sparringen börjar så fort jag har klippt mig.
Träningen går skit bra nu
Dagens träning :
Cyckel i 15 minuter, 9km, puls som mest 139, svettig å fin
1 rond på säcken 3 minuter, 1 min vila
1 rond slå allt vad jag kan utan att stanna 1 min,
Sen duschen å stretching. Ett härligt litet pass som behövdes efter igår!
Fina ronder! Haru fastnat för det nu? :D.. Gymmar du något längre ? :P
Så, när börjar du i UFC då? xD
haha inget UFC för mig. Visst dom är grymma dom som tävlar i det men jag ser det inte som en "Ren" sport. Boxning är en sport enligt mig. Japp nu är det seriös satsning på boxning vilket har gått jätte bra en så länge :)
Jag gymmar ibland, då och då. Jag menar kanske en gång i veckan om jag har tur. Mest blir det 3-4 boxnings pass, 1 lätt pass, 1 gympass. Min kropp återhämtar sig sjukt snabbt nu. Det räcker med tillräckligt med sömn och mat så får jag inte ont.
Lärt mig väldigt mycket på dom här veckorna jag har gått i skolan. Äntligen har det som jag har längtat efter i flera år kommit riktigt nära.
Hade benhinne inflammation igår, men efter 14 timmars sömn så var den borta :)
Igår blev det lite lätt träning, 5 ronder på säcken. Kände mig faktist inte så trött emellan ronderna. Fast iofs så var ronderna bara 2 min långa. Men men, idag blir det att vila, så att jag kan sparras imorgon.
ha det bra alla
tänkte titta in här, ser ut som att du har fina pass. Jag har själv precis börjat träna mma och är taggad som fan på de, lycka till med boxningen!
Okej härligt att höra :) Mma är nog rätt kul att träna. Kommer kika in i din journal lätt.
Här kommer Schemat! :)
Måndagar: Boxning
Tisdagar : Boxning och gympa pass, ifall jag får ont i benhinnorna blir det cyckling hemma och slag på säcken
Onsdagar : Vila och gympa
Torsdagar : Boxning och ifall jag har ont, cyckel och rep hemma osv
Fredagar : Boxnings fri pass, 2 timmar som består av sparring, säck och rep osv.
Lördagar : Explosivitet träning
Söndagar : Vila
Idag skippade jag boxnings träning för att jag skulle kunna träna imorgon :). Funderar på att bränna av två pass imorgon. Ett styrke pass och sedan boxnings passet.
Efter att ha slarvat i flera dagar med godis och bärs vilket har varit gött så körde jag intervaller idag :)
100 meter sprint å 100 meter jogg*10 på 9min å 26 sek!
chrille87
2008-09-14, 18:53
Intressant träningschema!
Sen ser jag inget slarv med att äta och dricka gott:)
hehe skön inställning chrille :) Nej man får faktist inte glömma av att leva, ibland då.
Är du nu på forumet eller?
Tack så mycket för komplimangen.
Klart man får unna sig lite skit ibland, kämpa på :D
Sure thing man! Idag kände jag av benhinne inflammationen så det blev vila, imorgon ere box som gäller.
hehe idag blev det samma intervall på sämre tid :( 10:8 helt ok men bättre ska det bli.
Jag har kommit på att jag har kört på kondis nu i 2-3 månader och jag vill få tillbaka lite styrka. Så jag ska köra en slags period som jag ska kalla för återbyggelsen där jag nu lägger in styrka och intervaller :) För maximal hastighet och styrka. Efter dom här två månaderna är det boxning igen.
Måndagar : Intervaller, Bröst
Tisdagar : Triceps
Onsdagar : Intervaller , Rygg
Torsdagar : Biceps
Fredagar : Intervaller , Axlar
Lördagar : Ben
Söndagar : Vila
Så kommer jag köra nu i två månader.
Mål med denna perioden :
Öka i styrka
Öka i intervall tider
Få fastare kropp
Så nu ser jag att jag ska ner och köra ett pass rygg återkommer :)
Problemet med det var att jag kom på att det vvar onsdag så jag gjorde ett halvt rygg pass hehe. AJa blri ju bra tills imorgon :)
Sen ska jag försöka få tillbaka mitt gamla gymkort och börja marka / böja / bänka igen. Sen tror jag att det kommer att gå bättre nu på gymmet eftersom jag har bättre kondis. Sen kommer intervallerna att hjälpa styrkan har jag en känsla av också.
Mage tränas några gånger i veckan, när den känns redo!
När jag tänker efter så är det ingen ide för mig att köra löst med gymmet, Schemat som jag skrev två poster innan gäller inte, gjorde detta :
Måndag :Axlar ,Rygg, bröst och intervaller
Tisdag : Biceps och triceps å Ben
Onsdag :Axlar, Rygg, Bröst och intervaller
Torsdag : Biceps och triceps å ben
Fredag :, Axlar Rygg, Bröst och intervaller
Lördag : Ben
Söndag : Vila!
Mage och underarmar körs när jag är pigg i dom krops delarna. Dvs upp till 3-4 gånger i veckan!
schabo-labo
2008-09-17, 00:05
Ska du lägga ner boxningen till förmån för gymmet?
Ska lägga ner boxningen i kanske 1-2 månader för att jag känner att jag har lust att bygga upp styrka igen.
Eh. Muskelgrupperna får ju knappt någon vila alls om du ska köra sådär.. Överträning inc.
Kör;
Måndag :Axlar, Rygg, bröst och intervaller
Tisdag : Vila
Onsdag :Biceps, triceps, Ben
Torsdag : Vila
Fredag :, Axlar, Rygg, Bröst och intervaller
Lördag : Vila
Söndag : Biceps, triceps, Ben
Jodå det får dom :) Rygg får ju vila då man tränar biceps osv :) Kör på det och tror det kommer att gå bra, ska köra mitt pass nu!
tommie-92
2008-09-17, 21:34
Kötta på ordentligt bara!
Jag vet att du kan, dom gamla lyftar takterna sitter kvar i benmärgen! ;)
Hirvonen
2008-09-17, 21:36
Bra kraft i slagen (:!
Varje muskelgrupp får då knappt 24timmars vila innan nästa påfrestning :S
Aja du kör på som du tycker känns bäst för dig själv! ;)
Kör hårt!
Idag blev det gym Rygg, Axlar å bröst.
Allting gick bra, höga reps bra kontakt. Blev förvånad vilken kontakt jag fick i axlarna och pumpen. Lyckas träffa baksidan någorlunda. Men i latsdragen fick jag skit bra kontakt, bra gym pass.
Men höjdpunkten var när jag skulel springa 2km och pga av itnervallerna kunde jag springa på så sjukt mycket snabbare en vad jag brukar. I uppförs backarna så kunde jag lubba på riktigt ordentligt. Synd att jagi nte tog tiden för det var nog ett rekord för min del.
ha det en bra dag
Idag blev det ben även under lanet. Vilket känns gött att jag inte ger mig själv en anledning att underprioritera denna redan underprioriterade muskelgruppen.
Knäböj
67kg*10
67kg*12
67kg*15
67kg*20
Benspark 50kg*6
50kg*5
50kg*5
Benspark bak
20kg*20
27kg*15
37kg*10
Sen så fick det vara nog å tillbaka till gejmandet.
Kändes väldigt bra i knäböjen och det kommer bli bättre när jag får ett gymkort igen och kan börja leka där på lite riktiga vikter. :)
tja jag vakna nyss å tänkte bara säga att jag har tränat idag.
mina mål tills den 25 november :
80 bänk
120 i mark
100 i böj
Hej jag har inte skrivit här sen i måndags så dags för en uppdatering.
Triceps, biceps och ben passet gick jätte bra. Jag vågade på lite högre vikter i böjjen 67 haha, men jag vet att jag kan ta mycket mer bara det att jag ville ta det lungt i början. Få böj vana. Allting annat kändes jätte bra :)
Den dagen hade vi orientering och sprang ugnefär 5 km i terräng. Svettig å fin jag säljer porslin.
Sedan idag så var det orientering igen fast denna gången sprang med en polare i klassen som har bättre kondis så det var lite jobbigt att hänga med så det var ett plus att jag orkade så länge xD
Idag blir det ett Rygg, Bröst och axel pass. Konditionen har jag redan fått idag av orienteringen. Ha det gött alla ska skriva till er så fort jag har ett eget tagent bord igen. Förra veckan var jag naughty boy och skolkade hela den veckan så nu är det att lyda mamma å bära disk.
Ett sent pass efter mycket skrikande på hockeyn, återkommer. Nu ska jag göra stenhårt i 50 minuter eller så. Benen ska jag plåga sist, ska börja med triceps och köra 4 övningar ala 3 set i varje
Måste säga att kondition och gym är nog bland det bästa man kan träna. Kroppen ändras snabbt och man mår bra, bilder kommer komma inom sin tid. Till dess kommer ni få nöja er med ett par filmer från gymmet.
Idag har det varit bröst, rygg och biceps å lite triceps.
På riktiga gymmet äntligen.
började med bänk 55kg*6 lätt
55kg*6
60kg*5 lätt det med men var själv så ville inte pressa för mycket
62,5kg*3 det var också lätt, ifall jag hade varit med någon hade det blivit några till reps på den vikten.
Latsdrag 40kg*10
60kg*6 tungt men bra form.
40kg*12
Biceps curlande liggande drag i cabel dropset från 70>10kg
trött som fan efter det och tog ut det sista med ett par hantlar på 7kg haha.
Triceps press ner
55kg*10
55kg*10
triceps press med hantel
9,5kg*10*2
nu var jag skitt trött i triceps
Sittande rodd
30kg*12
55kg*7
55kg*6
Har äntligen lärt mig att dra med ryggen här.
Kan ha kört något mer lite chestpressande osv, Men sen var det kondis på cyckel 12 minuters hill sen var jag för trött. har tränat varje dag denna veckan så min kropp behöver några dagar off.
idag blev det lite allmänt kjell pass :
Knäböj 20kg*10
40kg*10
50kg*10
80kg*8
90kg*6 vet inte om PB men gött var det iaf
Benpress
85kg*10
125kg*10
150kg*10
185kg*4
190kg*3
Nu var jag trött
Sen efter det så var det något annat hmm ajuste lite bänkade
20kg*10
40kg*10
50kg*6
60kg*2
trött efter igår :P
Sen så var massivt biceps grejande i några set å diverse övningar, skippar vikterna för att inte skämma ut er med mina skrämmande dropsets
Ne men det är lite latjande å så inget speciellt.
Triceps press med rep
40kg*10
50kg*10
60kg*6 sen statiskt och sånt i varje set, håller vikten för maximal utömning.
Latsdrag med V-handtag
50kg*10
70kg*2 PB!
60kg*5
Usch vad den övningen tar
Latsdrag 45kg*6
Benspark fram å bak 45kg*10*2
Cyckel kondition 12 minuter nivå 12... det var relativt lätt. Min kondition är på topp nu så ska köra denna 12 minuters grejen rätt ofta tills den blir jätte lätt.
Sen stängde gymmet =/ vi hade tänkt att köra lite mer. Men förövrigt skönt pass och skit rolig kille att köra med. Han körde nivå 12 fast i maxtid 24 minuter.. Då är frågan om han heter clark kent.
Imorgon ska det bli ett riktigt hårt pass! Mark, Smalbänk och pressar med "stocken" Det kommer bli riktigt skönt att köra.
Jag tror att vikterna kommer gå upp ganska kraftigt nu dessa veckor. Känns som om styrkan är på väg tillbaka :)
Idag blir det bänkning, markande och pressande. Ha det bra raport kommer.
Dagens pass
Bröst
Smalbänkpress
40kg*6
50kg*6
60kg*3
62,5kg*3 PB!
60kg*3
Press med 20 kgs hantlar
8 reps 1 set
Marklyft 60kg*6
80kg*6
100kg*3
100kg*3 +2cm upphöjning
100kg*3 +4cm upphöjning PB!
Sittande rodd med {_} grepp ungefär
40kg*10
60kg*6
65kg*3 PB!
55kg*6
50kg*6
Sedan litet latsdragande inga speciella vikter
Frivändningar med strongman stocken så från och med nu förkortas stocken
Stocken
+0kg*3
+10kg*3
+12,5kg eller 15kg*3 pB!! Helt sjukt för fan senaste gången när jag tränade mycket tog jag denna fast 0,5kg + och det var hur jobbigt som helst!
Övningen går till att med först börjar med den på marken sen så tar man upp den till bröstet med biceps rygg och ben, sen så blir det press med axlar, triceps och ben å kanske lite rygg. Jätte bra övning.
Kryss drag i cable, axl
10kg*10
20kg*8
25kg*7 PB!
20kg*7
Tog bra där som fan
Rotatorcuffarna
15 pounds *6
15 pounds *6 tog bra där med
Underarmarna med samma vikt några reps
Mage situps med benen uppe på en bänk
10 reps
+10kg*12 PB!!
+10kg*10
Sedan blev det ingen kondis för att jag gick ifrån min skola idag för att alla kollektiv trafik var inställt och det tog ungefär 2 timmar att gå så en bit över en mil var det.
Senaste dagarna har varit lite konstiga haha :) Bråkat med mamma så gym har det inte blivit något av =/ Men idag blir det att springa 2km i terräng på tid. Ha det
Soft å springa igår blixtrade när jag sprang haha :) Idag ska jag springa igen fast lite långsammare tempo.
Bra pass idag bröst å rygg,
Bänkpress
50kg*3
60kg*3
70kg*3
72,5kg*1 fanns mer klart
65kg*6
Flyes med 12kg 8 reps*3 set
20kg inclince bench dumbell 2 set*10 reps
Rygg :
Hantelrodd supersetat med hammercurls
Hantelrodd 19kg*10
Hammer 8kg*12
Hantelrodd 22kg*10
Hammer 9kg*12
Hantel rodd 30kg*8
Hammer 9kg*10
Stångrodd
40kg*10
50kg*8
55kg*6 denna övningen är väldigt bra har jag märkt :)
Sedan så blev det box med mits osv, Knä sparkar. Skönt pass. Föresten innan detta passet så gjorde jag så här
2km :14:28
vila i 2 min
2km :11:30
ingen vila
gång 2km 30 min, allt var ju med polaren så det blev endel tjöt.
Ha en bra helg. :)
Frontböj :
40kg*10 atg
60kg*4 atg PB! antar jag
Vanligböj
80kg*6 atg
60kg*6 atg
Benpress med en fot i taget det var då jag märkte att högerbenet är SJUKT mycket starkare en vänster så får pressa lite övningar här.
75kg*3 PB!
65kg*6 Sedan efter kört båda fötterna bytte jag till att köra med båda samtidigt 6 reps
65kg*6 samma som ovan
Efter det var det lite vader :)
Sittande vadpress +5kg PB!
6reps på ena foten
6reps på andra
12 reps med båda *3 set
Benspark framåt
25kg*6 på ena benet, 6 på andra , 6 på båda och sedan lite statiskt 2 set skulle jag tro PB!
Benspark bakåt stående
1 platta *10
2 plattor*8
3 plattor*7 PB!
2 plattor *8
Sedan vad press med båda fötterna ståendes 60kg*3 lätt krappen
Biceps curl stående 7kg*10
12kg*8
14,5kg*7 PB!
14,5kg*6 + statiskt
14,5kg*5 + mer statiskt
Nu ville jag inte piska denna lilla muskelgrupp så jag gick direckt över till triceps
Stående press i cabel, 1 hand
20kg*6 hade felgrepp här märke jag
bytte nu 25kg*8 tog mer och orkade mer
30kg*4 PB!
25kg*6 inte heltsäker där
Stående press i cabel med båda händerna, rakstång. (Ärligt måste komma på ett bättre namn å denna övning)
40kg*10
50kg*8
55kg*6 PB!
Triceps press med hantel liggandes
9,5kg*10
12kg*6 PB!
Sen var det färdig lekt där
Nu över till baksida axlar
upvärmning med någon slags stav
Kryssdrag
20kg*10
20kg*8
20kg*6
20kg*5
Sedan så kom en gymkille fram till mig och att jag gjorde övningen lite fel och att jag skulle låsa ute armbågarna för att få ut mer av själva muskeln.
Jag sänkte vikten till bara den första plattan och kändes genast skillnad. ENORM skillnad.
1platta *10
1 platta*10
1 platta*10
Mjölksyran var stor nu så jag körde lite mage.
Crunch, fötter på bänk
8 stycken
+1,25kg*5
+1,25kg*5
5 stycken
tog bra som bara den. Sen gjorde jag lite drag för mer axlar tänkte jag
Drag till hakan i cable
20kg*12
20kg*12
25kg*8
Fy fan denna övningen har jag inte tänkt på innan men idag var det som om allting stämde här.
Latsdrag
20kg*10
45kg*10
Smalbänkpress som sista övning :)
40kg*10
50kg*10
52,5kg*6
tog bra och jag sitter med en liten pump nu när jag skriver.
Dagens pass var ett bra pass med bra fokus. 7/10
Idag blir det liten bulk dag kan man säga. Frukosten bestod av 200g tonfisk, creme freche salt/svartpeppar och en skvätt citron och ett glas mjölk och en kopp kaffe :)
Känns bra idag i benen. Känner att jag fick ut mer av benträningen genom att träna på det sättet. Sen så ska jag börja köra utfall också mycket mer. Sjukt bra övning som jag har dissat.
Bröst / Rygg / Axlar / MEDEL
Bröst :
Bänkpress 50kg*8
70kg*4 trodde jag la på 10 kg bara eftersom jag tänkte att det är 10kg upp till 60 åså
60kg*12 PB i reps
Hantelpress
17kg*10
17kg*10
Sittande rodd för rygg
45kg*10
60kg*8
Latsdrag
45kg*8
45kg*8
Rodd med hantel
14kg*10
14kg*10
Axlar :
Kryssdrag
5kg*10
7,5kg*10
Millitärpress
25kg*10
29kg*10
Stocken
+0kg *6
Liggande drag för axlar
5kg*10
20kg*30
Stående drag till hakan
20kg*10
Bra pass och bra pump, skönt att inte köra så tungt :)
Idag blev det ett lätt ben,bic, tric pass gick bra och fick pump för säkert första gången i benen haha! :)
Sprang 4km idag, tog inte tid :) Men jag hade ett bra tempo som gjorde att jag orkade springa. Dagens träning och käk har gått bra! Är nöjd med dagen som fan. Ska försöka få lite extra sömn idag inför den tunga dagen imorgon.
Idag är det taggning som gäller. Ska köra stenhårt i bänken idag. Det kommer att gå bra.
Idag var det Bröst, rygg å axlar på schemat tungt :)
Bänkpress
20kg*10
50kg*10 konstigt lätt typ xD
72,5kg*3 PB!! Äckligt skönt att få upp den vikten.
65kg*5
67,5kg*1 nu fanns det inte så mycket mer
60kg*8
10 secs efter
60kg*3
vila
60kg*4
Nu är tuttarna möra.
Rodd med hantel
30kg*8
30kg*8
Sittande rodd
60kg*8
70kg*3 PB!
65kg*8
60kg*6
Rodd med stång
60kg*3
Axlar
Millitär press 6 plattor *8*2
Drag till hakan 20kg*10*2
Kryssdrag 15 kg*10*3
Så såg passet ut ungefär.
Ajuste ja,
Marklyft 60kg*6
100kg*3
110kg*3
Sedan över till någon rygg övning där man lutar sig framåt
15kg*10*2
Riktigt bra pass :) Tunga vitker som passade mig. Men kände av lite i axlarna att jag fick lite ont där så dom ska vilas nu ett tag. Tills på fredag.
Ha det bra
chrille87
2008-10-08, 18:49
Långt och fint pass, snyggt!
Riktigt bra pass! ´Ser ut som en rejäl genomkörare! Fina bänkar & markar!
*flex*
tommie-92
2008-10-08, 19:36
Starkt bänkat calle!
Långt och fint pass, snyggt!
Tack så mycket :) Tog faktist inte så lång tid, 1 timme ungefär hehe.
Riktigt bra pass! ´Ser ut som en rejäl genomkörare! Fina bänkar & markar!
*flex* Tack att du tyckte att det var ett fint pass för det gjorde jag med hehe. Marken var okej men jag menar man måste få viktvana med allting. Så fort jag har kört på 100kg i några veckor så kommer det öka dramatiskt där med.
Starkt bänkat calle!
tack så mycket, blev faktist speciellt nöjd med det för förra veckan klarade jag bara 72,5kg*1.
Sen en grej som jag har märkt att alla vi som tränar nu som är 16-24 år ligger i en sån bra ålder. Om man bara kör på och fokuserar så klarar man det man sätter upp som mål. För det första får man mer självförtroende man blir gladare och mår bra helt enkelt. Tack för stödet gubbar
Såg att för 15 dagar sen klarade jag max 62,5kg*3 vilket betyder en ökning på 10kg på 3:or på 15 dagar. Tonfisk å protein
Imorgon blir det styrke vila, men kondis träning. 4km löpning och säckträning.
Mål inom kondition och explosivitet :
Klara en hundra spurt under 13 sekunder
Klara 2 varv aka 2km each utan att stanna på under 20 minuter
Klara Burpee challenge
Dom här målen bör ta långtid att klara. Men när jag väl har klarat dom plus alla styrke målen då vet jag att jag är grymt vältränad.
Sedan så har schemat ändras för mina behov, nu förstår jag vad du menar ants.
Måndag : Bröst, Rygg och Axlar (medel)
Tisdag : Biceps triceps och Ben (Medel)
Onsdag : Bröst, Rygg och Axlar(Tung)
Fredag :Bröst rygg och axlar (Lätt)
Lördag : Biceps, triceps å Ben (Tung)
Söndag : Vila
Lätt : 12-30 reps
Medel: 8-12 reps
Tung 3-8 reps
Kondition körs 3 gånger i veckan och ska alltid ta mer en 20 minuter.
Andy.da.wohoo
2008-10-09, 07:42
12-30 reps? Lite stor mellanskillnad där kanske? Menar du 12-20?
det behöver nödvändigtvis inte vara 30 reps. Brukar oftast hamna upp över 20. Men jag kör ju VÄLDIGT lätt då.
Edit : Tyvärr kan jag inte springa idag =/ Är förkyld och känner att sjukdom kan vara på väg. Så ska ta det lungt idag.
Nu kände jag inte för att ligga inne och mula så det blev :
Löpträning 2km, jätte högt tempo.
På fredag och lördag blev det träning. Båda gångerna var tungt och på lördagen var det löpning. Känner mig sliten idag och det känns gött att ta en riktigt vilodag. Tycker jag förkänar det nu :)
Var försiktig Calle ponken ;) Inte bra att träna sjuk!
Vila hellre 1-2 dagar och sen kör hårt! :D
Var försiktig Calle ponken ;) Inte bra att träna sjuk!
Vila hellre 1-2 dagar och sen kör hårt! :D
Sant ants :) Rätt maffig side chest, ser ut som om du har fått lite tjocklek på brösten. Sen axeln/biceps, ser bra ut med.
haha du vet att dom flesta som bor i mitt kvarter kallar mig faktist för calle ponken haha!
Idag dagens Rygg och bröst, det blev inga axlar för att jag glömde det -.-
Rygg, sittande rodd :
40kg*10
55kg*10
65kg*8
50kg*8
Latsdrag brettgrepp
50kg*10
Ändrade till smalgrepp på rakstång, handflatorna emot mig
50kg*10
50kg*10
Stående rodd med hantel
19,5kg*10
19,5kg*10
För första gången i mitt liv kan jag ärligt säga att jag vet hur man ska göra för att träna latsen.
Marklyft, denna gången med mindre plattor alltså inte lika höga. Förklarning kan fås ifall ni inte förstår. Detta gjorde jag för att få längre lyftväg.
50kg*10
80kg*6 Sumo
100kg*4 PB med ennu mer upphöjning, vanligt.
100kg*3 Sumo
Lyft med vikt för ryggrad,
20kg*10
Nu tyckte jag att ryggen var köttad för dagen.
Bröst var det lite lungt med idag vilket var skönt
Sittande flyes, tar skit bra ska börja köra den oftare
40kg*10
55kg*8
50kg*8
Press med hantel
20kg*8
Smalbänk
20kg*10
40kg*10
Udvädering : Passet gick bra och jag kontakt i ryggen vilket var gött. Det betyder att musklerna har arbetat och jag har gjort någonting rätt iaf haha. Sedan marklyften var det härligt att jag har börjat köra det mer. Ska från och med nu alltid köra marklyft på mina rygg pass. Tycker om denna övningen mer och mer. Jag menar det finns maskiner som man kan lyfta i jätte tungt och hårt, med 200kg i marklyft är alltid 200kg.
Gymfjollan
2008-10-13, 17:35
bra pass ! :)
bra pass ! :)
Skönt att du tyckte det med hehe.*popcorn*
Dagens andra pass, Bröst / Axlar
kände att det var inte nog med första passet och sen hade ja glömt axlar så det var lika bra. :)
Bänkpress,
50kg*10
60kg*12
65kg*8 PB i reps
67,5kg*4
65kg*6
Sedan var det inget mer bröst
Baksida axlar i någon maskin,
5 plattor*8*2
Stocken,
+0kg*6 lätt lätt
+2,5kg*4 lätt
+5kg*4 lätt
+7,5kg*4 lätt
Krysspress
10kg*10
20kg*10 PB
30kg*1 tog i lite för mycket där, det var nog mitt max, räknar inte 1.or som pb i annat i bänk/böj/mark
Situps med massa olika variationer, fan nu känner jag mig trött och ska avnjuta ett kall och härlig dusch, kamomilte ska drickas och jag ska sova och växa som goliat, ha de
Kommer nedanför, förlåt för dubbelpost
Just idag är saknaden av boxningen stor, när man sitter och tänker på vad man har gjort fel ibland så känns det fel att sluta från boxningen. Jag älskar att träna överhuvudtaget, gym/springa men att sluta från boxningen är som att sluta ut en del av mig själv. Visst det kan låta konstigt, men när jag kommer hem från boxningen känner jag mig glad, jag har slagit ut alla mina tankar jag har haft. När jag inte har tränat boxningen dvs de senaste veckorna så känner jag mig osäker på vem jag är. När jag tränade boxningen så tänkte jag inte så mycket, allting rullade på. Men utan boxningen så blir det inte samma sak. Jag tänker på det och undrar ifall allting är ett enda misstag att göra den "återuppbygnaden". Visst min benhinneinflammation har hindrat mig från att träna några träningar. Men dom som älskar sporten hittar alltid en väg. Jag menar det är den jag är en del av mig. Att säga nej till boxningen är som att säga nej till hela mig.
Jag har funderat ett tag och det som gjorde mig till den jag är idag är inte gymmet eller tjejerna, det var boxningen. Boxningen gav mig självkänslan som jag inte hade innan. Att det fanns någonting jag hade naturligt. Man kan väll säga att boxningen är det enda jag har varit riktigt bra på.
Om jag nu skulle gå tillbaka till dom där lokalerna och börja träna där igen så kommer jag inte ge upp styrketräningen. Det är en väldigt bra sak att träna det med. Man behöver båda delarna för att klara den sporten. Sen en annan grej jag har märkt är att jag har nästan undvikit mig själv att tänka på sporten som jag älskar. Så fort jag har börjat tänka i fan vad kul det hade varit att slå på säcken så har jag nästan blokerat den delen av mig själv. Som om jag blockerade ena halvan av mig. Men nu är jag hundra procent bestämd jag måste börja träna där igen. Jag vill göra detta för mig själv, för att jag behöver det för att vara hel.
igår tränade jag ben biceps och triceps, lätta vikter. Det gick skit bra. Idag är Bröst/rygg å axlar
ingen redovisning av passet?
Idag blev det Bröst / axlar å rygg
Bänkpress <3
40kg*6
60kg*6
65kg*9 PB sjukt va det tog
70kg*3
65kg*4
Marklyft teknikträning
60kg*6
60kg*6
60kg*3
För första gången kände jag att det tog riktigt mycket. Lärde mig mycket idag.
Latsdrag med grepp emot mig
40kg*10
50kg*10
60kg*8
Sittande rodd
55kg*10
60kg*8
70kg*3
Latsdrag till nacken
40kg*8
45kg*8 bra kontakt här
Maskin för baksida axlar
45kg*15
40kg*10
35kg*15
Kryss press
10kg*10
10kg*10
20kg*7
Bra pass idag, lärde mig en del :) Ha det bra
ingen redovisning av passet?
Ibland när jag känner att jag inte har tid att skriva passet gör jag inte det. Inte för att vara dum eller för att jag är lat. Bara det att ibland kan jag själv tycka det är goare att skriva vad jag känner hur passet gick.
För att säga så här om passet igår, jag klarade 80kg i bänkpressen så mitt mål där är taget, målet nu tills den 25:e november är 95 kilo.
Idag var jag tvungen att vila, legat sjuk hela dagen. Tror jag är okej tills imorgon och då blir det ett löppass och ett gympass.
Målen ser ut så här tills den 25:e november
95 i bänkpress
100 i knäböj
120 i marklyft
Målen tills sommarlovet 2009
120 i bänkpress
160 i marklyft
140 i knäböj
20 minuter på två varv
Nu har jag varit riktigt sjuk sen i onsdags och det suger verkligen att sitta still att inte kunna röra sig och bara ligga och kolla på säsong efter säsong med lost. Visst det är spännande men om man har kli i armar ben och gud vet vad så är det tråkigt att vara sjuk. =/ kommer bli frisk tills på måndag hoppas jag.
Ha det bra!
Tråkigt att ha varit sjuk i över 1 vecka och sen när man ska tillbaka så är gymmet stängt pga byte av maskiner / stänger! Men oj vad bra det har blivit där nu. Så nu är det slut latat och imorgon blir det piskande som gäller. Körde mest ett litet tråkigt random pass idag och bänken var lite seg, men men man får acceptera det så gott som det går skriver passet nu :
6km löpning bra vilja å motivation att bli av med pälsen
sen så var det ala bänkpressen
20kg*15*2
60kg*6
60kg*10
62,5kg*10
67,5kg*1 Lättlainen
Sen diverse oseriöst latjande som jag ångrar nu med dem nya bröst maskinerna =/
Rygg :
Latsdrag
4 plattor*10
4 plattor*10
3 plattor*10
Rodd sittandes (maskin)
3 plattor*15
3 plattor*15
3 plattor*15
Tyckte denna tog mer på Traps en rygg
Marklyft
50kg*10
50kg*10
70kg*10
Bör höja där nu så tråkigt att köra för lätt
Rodd sittandes
59kg*8
59kg*8
Axlar
Shoulderpress
10-15 reps- 3 set
Okej ärligt jag skämms nu när jag kommer på hur oseriöst jag har kört. Jag menar jag kör alltid stenseriöst med bänken och ökar bra där, men förstår inte varför jag har kört så oseriöst med det andra. Jag måste börja fokusera på dem andra muskelgrupperna också och sitta å visualisera dem med. Speciellt marklyft, Latsdrag osv. Sen så känns det som om jag stressar dom andra muskelgrupperna för att jag inte kör så seriöst utan kör mer 10 snabba reps sen så är det snipp snapp springa å dricka vatten. Imorgon blir det ett Ben pass med Rygg igen.
Godnatt och ha det bra
Tråkigt att ha varit sjuk i över 1 vecka och sen när man ska tillbaka så är gymmet stängt pga byte av maskiner / stänger! Men oj vad bra det har blivit där nu. Så nu är det slut latat och imorgon blir det piskande som gäller. Körde mest ett litet tråkigt random pass idag och bänken var lite seg, men men man får acceptera det så gott som det går skriver passet nu :
6km löpning bra vilja å motivation att bli av med pälsen
sen så var det ala bänkpressen
20kg*15*2
60kg*6
60kg*10
62,5kg*10
67,5kg*1 Lättlainen
Sen diverse oseriöst latjande som jag ångrar nu med dem nya bröst maskinerna =/
Rygg :
Latsdrag
4 plattor*10
4 plattor*10
3 plattor*10
Rodd sittandes (maskin)
3 plattor*15
3 plattor*15
3 plattor*15
Tyckte denna tog mer på Traps en rygg
Marklyft
50kg*10
50kg*10
70kg*10
Bör höja där nu så tråkigt att köra för lätt
Rodd sittandes
59kg*8
59kg*8
Axlar
Shoulderpress
10-15 reps- 3 set
Okej ärligt jag skämms nu när jag kommer på hur oseriöst jag har kört. Jag menar jag kör alltid stenseriöst med bänken och ökar bra där, men förstår inte varför jag har kört så oseriöst med det andra. Jag måste börja fokusera på dem andra muskelgrupperna också och sitta å visualisera dem med. Speciellt marklyft, Latsdrag osv. Sen så känns det som om jag stressar dom andra muskelgrupperna för att jag inte kör så seriöst utan kör mer 10 snabba reps sen så är det snipp snapp springa å dricka vatten. Imorgon blir det ett Ben pass med Rygg igen.
Godnatt och ha det bra
tycker ändå det inte verkar så direkt oseriöst men om du känner så finns det ju bara en sak och göra och det är att ta tag i det och fokusera som du skrev. Alla stora muskelgrupper är ju viktiga så alla behövs tränas precis lika hårt :) men kämpa på
tycker ändå det inte verkar så direkt oseriöst men om du känner så finns det ju bara en sak och göra och det är att ta tag i det och fokusera som du skrev. Alla stora muskelgrupper är ju viktiga så alla behövs tränas precis lika hårt :) men kämpa på
Precis istället för att tänka om det är det att börja köra mer seriöst. Tack så mycket *flex* Idag har jag tränings verk som tusan i hela ryggen/bröst/traps rätt gött att jag kunde träffa dom muskelgrupperna rätt hårt. Men hårdare ska det bli idag blir det biceps/triceps / Ben
höjhöj dagens söta pass :
Biceps :
Stående biceps curl
17kg*5
14,5kg*6
12kg*8
Sittande biceps curl
12kg*6
Sittande peak curl
20kg*8
20kg*6
18kg*8
10kg*8
Triceps :
Pushdown
40kg*10
45kg*10
Enhands pushdown
15kg*8*3
Ben :
Benpress (nymaskin)
20kg*20
60kg*20
100kg*15
108kg*15
Knäböj
40kg*12
60kg*12
70kg*12
80kg*12
70kg*12
90kg*6 PB! Blev endel böjande och det är fina grejer
Vadpress släden
20kg*10
15kg*10
15kg*10
Vadpress stående
4 plattor*10
4 plattor*10
6 plattor*8
Sittande press för framsida vader
12kg*10 + statiskt
12kg*10 + statiskt
Sittande benspark för framsida lår
3 plattor*10
4 plattor*15
5 plattor*10
Sittande benspark för baksida lår
3 plattor*10
3 plattor*10
Sedan så var det litet till för baksida lår :) Sprang till gymmet och sen tillbaka. Det var ett roligt pass och gött att kunna träna seriöst fast vara där med polare också. Annars blir det alltid tjöt och lite verkstad. Så nu är det thaisoppa sen äppelpaj med vanliljsås som gäller =D.
tommie-92
2008-10-25, 16:44
Bra böjt calle man!:thumbup:
Tack så mycket hehe, fan vad du var snabb då din iller!
Ska börja köra rakamarklyft! Det är kul och bra skulle jag tro :) Föresten så kunde jag frivända 50kg jättelätt idag när jag prövade =D det var soft ska kanske lägga in det som övning.
Imorgon blir det en glad bilddag hehe, ska försöka få bilder från gymmet och så dra ett lätt pass imorgon med nåra vänner så det blir najs. Ska försöka ta så mycket kort jag orkar. Sov gott å länge gottfolk
Andy.da.wohoo
2008-10-25, 23:32
Sov gott;)
Säger det samma Andy, heter du andy utanför forumet också?
Andy.da.wohoo
2008-10-25, 23:34
Säger det samma Andy, heter du andy utanför forumet också?
Andreas egentligen. Andy da Wohoo låter bättre än Andreas da Wohoo dock.
Den 25:e november det pirrar bara när jag tänker på det ! Det är som en slags kulmination kan man säga av mitt liv. Hela tiden har jag alltid haft mål men dom här känns som om dem är uppnåliga. Jag menar när jag väl klarar dessa målen så kommer jag HOPPA av glädje. Än så länge är bänken av klarad. Böjen bör jag klara och marken är det enda som kommer vara lite jobbigt. Längtar tills imorgon smalbänk och marklyft. :) Ha det bra
M0E01KusL_k Updatering som ska ske varje söndag från och med nu :)
Andy.da.wohoo
2008-10-26, 23:01
Som sagt innan, kul med film!:D
Som sagt innan, kul med film!:D
hehe ! Tack så mycket, precis blir ett ansikte på mig å dig. Men imorgon blir det ett gympass i floda ska försöka satsa ganska mycket på tungavikter i marken och i bänken. Ska köra några lätta knäböj också för att få in rutin på det.
Föresten så har jag nu beställt 1kg kreatin men jag ska vänta ett tag innan jag ska börja ta det. Funderar på att börja ta det någon gång efter skiftet hehe. Ha det bra och sov gott. *grr27*
Jajamen idag är en stor dag, dagen då andras curlande och lyftande bleknar gemfört med mina massiva lyft. Dags för dagens pass
Idag blev det ett grymt bra pass! :)
Rygg :
latsdrag 4 plattor*12
4plattor*10
4plattor*10
3plattor*12
Sittande rodd
20kg*10
40kg*12
52kg*12
52kg*8
52kg*6
40kg*10
Marklyft
60kg*10
90kg*8
100kg*6
100kg*3
T-bar
25kg*10
30kg*8
25kg*8
Bra träning för ryggen idag :) Är nöjd
Bröst blev det bara tungbänk men det gick så bra så bra
20kg*10*2
50kg*10
65kg*3
70kg*3 PB! i reps på den vikten och seten :D TAGGA!
Axelpress i maskin
10kg*10
20kg*10
Millitärpress
30kg*8
30kg*6 Usch vad man är trött nu
Lyft åt sidan med diverse handlar, självklart massivt allting.
Baksida axellyft pinsamma youghurt vikter som bränns mycket.
Innan passet blev det 4km löpning också. Det gick bra det med :)
Andy.da.wohoo
2008-10-27, 20:54
Bra pass, men du kör militärpressarna sist! Vet inte ifall jag kan förlåta dig för detta;):D
haha sant, tror du får tra fram straffsknulls piskan å dra några rap för denna ypperliga synd.
Bra pass och fin film... optiljus kallas det!
Oja :) Optiljus tar ju fram mannen ur en. Tack så mycket Poxeman
Dagens pass var ben/tric/bic blev superset emellan dem tre och lite till bänkpress. Ben gick skit bra idag och kände att jag gick djupare en vanligt där och det tog bättre. Armarna gick också bra men har inte så stor "motivation" att få upp armarna mer tycker det börjar räcka där. Körde också boxning med mitsar nonstop i 10 minuter, Jabbar krokar osv. Det gick bra.
Men bänkpressen så körde vi med en tyngrestång en vanligt 25kg så började vi såhär.
50kg*10
75kg*3 PB tänkte jag fan va lätt det var
80kg*2 PB hyffsat det med
82.5kg*1 Aldrig bänkat så här mycket innan.
Sedan så blir det inget bröst eller rygg pass imorgon för att jag känner mig sliten i dom kropsdelarna och resten av kroppen med. Så nästa pass blir på fredag och det blir ett helkropps pass + kondition. Ha det bra gott folk
Hmm när man kollar tillbaka på all tid man har lagt ner på boxningen på psykist och fysikst så blir man sentimental. Det största problemet med mig är jag har en sån stor vad ska man säga, BESLUTSÅNGEST. Jag gillar basket men vet inte om jag ska börja det har alltid varit så här för jag har problem med hållfastheten. Funderar nästan på att bara skita i vad alla andra tycker och följa mig själv. Sitta ner med en kopp svart kaffe och fundera ut vad jag vill ha ut av min träning och mig själv. Visst att jag gillar att gymma men är det där mitt stora fokus bör ligga?
Skönt att tänka ibland, rensa ut huvudet.
Nu ska jag köra en runda på säcken och ska filma också :) Filmen ligger uppe senare idag. Ha det
Fick hem kreatinet idag vilket är gött. Ska tydligen ta 3 teskedar uppspritt under dagen dom första 5 dagarna
sen ta en tesked resten av tiden :D
Ska dra ett powernap nu :) Ha det bra
Hej jag är tillbaka igen efter att ha tänkt efter litet. Jag har haft ett långt uppehåll med allting kan man säga. Jag tappade lusten för att göra någonting och vande mig att fly istället för att ta tag i mina problem.
Jag har bestämt mig nu att gymma i ett halvår ser vad det tar mig och sedan utefter det fatta något beslut om jag vill tillbaka till boxningen eller inte. Enda sen jag satte min fot i gymmet har jag undrat om det är detta jag vill eller inte. Nu tar jag denna perioden för att fundera.
Jag har varit sjuk i 2 månader men det börjar bli bättre och bättre. Jag känner mig mer frisk för var dag som går. Det känns som om livet har börjat små le emot mig igen. 2008 måste ha varit mitt sämsta år många saker hände där som jag önskar att jag kunde ogjort. Men det enda jag kan göra nu är att acceptera att jag kan inte ändra på det och att jag ska lära mig av mina misstag och bli en bättre människa.
Scehmat kommer bli så här :
Måndag : Bröst,
Tisdag : Vila
Onsdag : Rygg
Torsdag : Axlar
Fredag : Vila
Lördag : Ben och armar
Dagens axelpass körs imorgon istället. Föresten så är det lov snart wiho. Kommer vara skönt att för en gångs skull kunna göra någonting. Jag har suttit jävligt länge och degat och låtit tiden bara gå förbi. Jag är tillbaka nu och jag kommer stanna här.
jag tror på att utan mål så blir det svårt att komma någonstanns.
Mål tills den 27 juni, 100 i bänkpress, 150 i knäböj och 170 i marklyft.
tommie-92
2009-02-05, 19:10
The rise of the dead!
Välkommen tillbaks Calle!
Lycka till med träningen nu, kötta mot målen!
haha ;) Du var snabb du tommie, jo känns lite så ungefär. Tack så mycket Tommie kan skriva ner gårdagens axelpass :
Millitärpress
30kg*10
Pressbakom nacken
25kg*8
30kg*8
Lyft åt sidan
7kg*10*2
Lyft för baksida axel
4kg*10*3
äntligen lärt mig att få kontakt i muskeln där nu. Fan va gött det känns :)
Sedan lite random bänkade osv för att testa formen
Snebänk 50kg*11
60kg*8
Vanligbänk
55kg*5 arghh trött
Sedan en massa boxning åså helt ok pass trots lätt förkylning.
Raschmus
2009-02-06, 14:57
Bra mål, att bli en bättre människa. Det målet delar jag med dig.
Lycka till med det och styrkemålen - de är höga! :D :)
Tack så mycket Raschmus :) Nu bär det av till ben och arm pass på gymmet kommer antagligen köra det ganska lätt eftersom jag känner mig lite halvsjuk fortfarande. Lite små snuvig men inte alls lika trött.
Ha det bra alla!
Kul att när man säger så att man inte känner sig lika trött blir ännu tröttare haha. Har fått någon jävla förkylning igen känns det som men aja man kan bara jobba vidare å vila. Om jag vilar riktigt nu så lär det bara ta några dagar innan det är över.
Helt frisk nu från allting var ute å joggade i 10 min idag, tungt som fan men det var kul endå att kunna springa lite. Imorgon blir det gym å ja e gryyymt taggad!
Bröst idag då :
Hantelpress
10kg*25
20kg*8
20kg*8
Bänkpress
40kg*10
50kg*8
40kg*10
så JÄVLA nöjd idag helt sjukt passet imorgon kommer gå så jävla bra!
Flyes i maskin
8kg*15
18kg*10
25kg*10
Bröst press i maskin
10kg*10
40kg*10
40kg*10
Rygg idag :
Marklyft 60kg*12*3
90*3 greppet eeeh
Ryggdrag
20kg*10
22,5kg*10*2
Rodd med hantel
20kg*10
24kg*10
27kg*8 PB!
Rodd sittandes
30kg*10
45kg*8*2
Rodd sittandes med en hand
20kg*10*2
sedan lite latjande med båda händerna med samma vikt efter att ha kört båda i lika många set
Var riktigt mör i ryggen efter det så körde lite baksida axlar lätta vikter å mage dåva!
Jävligt nöjd över passet idag och ska bli skönt att chilla imorgon! Ha det bra
tommie-92
2009-02-17, 20:51
Bra mark!
Tack höj höj! Fan va gött det känns med lite go träningsverk i ryggen :D
Igår blev det ett lätt axelpass och det var rätt skönt att bara ta det lungt. Idag så skulle jag egentligen gymmat men jag orkar fan inte det jag har bara lust att vara hemma och sega lite istället pga av någon jävla förkylning.
Börjar redan bli trött men ska vara vaken tills klockan 10-12 eller något.
Körde lite även om ja var förkyld ida körde ett förskjutet börst pass :
Bänk 60kg*6*3
50kg*15
50kg*10
sen orkade jag tyvärr inte mer å satt mest å tjöta för jag hade lite feber. Om det har släppt mer tills imorgon så blir det ett rygg pass med marklyft som avslutning!
Sådär ja! :D ÄNTLIGEN SÄGER JAG BARA!! ÄNTLIGEN HAR JAG BLIVIT HELT JÄVLA FRISK!
Schemat :
Måndag : Bröst/biceps
Tisdag : Ben/mage
Onsdag : Triceps / axlar
Fredag : Vila
Lördag : Bröst/rygg/armar/axlar lätt pass
Kommer lägga in cardio ofta men det skriver ja liksom till så idag blir det ben!
Igår var ett gött ben/magpass supersettade knäböj å utfall sedan en massa massa vader! Det gick bra, idag blir det ett gött axel/triceps pass samt lite löpning igen!
Igår så sprang ja 2km
Bröst å triceps idag plus löpning
2km på band som umvärming på 13min gick bra,
Press bakom nacken
20kg*12
30kg*10
35kg*8
Millitärpress
30kg*8
Sidolyft med hantel
7kg*15
7kg*10
Baksida axel
3kg*15
4kg*10
5kg*10
Triceps :
Press med en hand i cable
18kg*10
22kg*6*2
Rep press
18kg*10*3
tommie-92
2009-03-04, 21:03
Bra pressar!
Tack så mycket :P Kommer nog bli en ganska stor ökning där i slutet av denna teminen skulle jag tro, tippar på att ja kommer ligga på 50kg iaf i millitären
Kör lördagens pass idag istället! :;D
Idag blev det lite helkropp lätt vikt,
2km på bandet på 12 min ungefär rätt lätt var det idag
Sedan körde jag latsdrag, stående rodd, marklyft med halvlätta vikter,
Sen blev det bänkpress på 60kg*8 är väll pb just nu antar jag körde en 5:a efter det
Sen blev det boxning i 25 minuter gick bra det med känner att kondisen är tillbaka iaf,
Efter det körde jag en massa ben/axel övningar å lite mage :)
Det händer lite för mycket just nu i mitt huvud som gör det svårt att uppehålla ett schema men nu har äntligen fixat ordning mitt liv igen. Har fixat en praktik plats, jag har börjat sköta mig igen. Vissa dagar är sämre vissa är bättre, men har förhoppningen om att solen skiner bakom denna uppförsbacke,
Aja anyway var ute å gick 5km idag och det kändes skönt som fan efteråt.
Idag har jag spelat basket i 50 minuter typ i skolan gick för jävla bra!
Sedan så har jag kört ben på gymmet
Knäböj 50kg*10*3
Benpress 75kg*10*3
Vadpress 15kg*10 20kg*10*2
Baksida ben 15kg*2 20kg*3
Idag har jag kört basket i 50 minuter go kardio och förjävla kul sport!
Gym överkropp idag,
Bänktpress 50kg*12*2
Diversebröst maskiner 40kg*10*3
Rodd/latsdrags maskiner 50kg*10*5
Biceps curls stående 12kg*10*
Dropset : Rep pushdowns triceps
började på 40kg*10 35kg*10 30kg*8
25kg*7
Pump i hela kroppen å latjade lite mage i slutet ett bra pass!
Jag har haft problem med sömnen en längre tid så nu ska det bli kul att sätta upp ett mål :
Ligga på 8 timmars sömn i genomsnitt per dygn. Idag sov jag till ex 7 timmar ungefär
ska skriva in det varje morgon!
Hade också problem med sömnen förut, har börjat få det lite igen men hoppas du lyckas med ditt mål.
Tack så mycket CVN! Idag sov jag faktist från klockan 1 till halv 8, sen från 8 till 11
Det blir iaf mkt mer en vad jag brukar sova!
Så idag har jag gått i 40 minuter rätt skönt mer är fett trött efter denna veckan och ska bli sjukt skönt att sova om några timmar!
Idag sov jag 8,5 timmar känns fan gött att jag har sovit ut 3 dagar i rad! :D
Idag blev det basket i 25 min typ
Idag blev det basket i nån timme
Idag blev det promenad å bygg arbete och för lite sömn! :D
GainoMax
2009-03-30, 16:42
Ser bra ut, alltid kul me nya 91or :)
Vad taru i dom 3 stora?
Man kan säga att min styrka i dom 3 stora ligger latent så om kanske 3 veckor kommer mitt max vara 80 i bänk 100 + i böj å 120-140 i marklyft. Är du också 91:a eller?
Jobb i 8 timmar sen gym ben å lite överkropp
cyckel 2 min
knäböj 20kg*12
40kg*12
50kg*12
60kg*10
70kg*15
Utfall 10reps ungefär i 3 set
Vadpress
20kg*10*2
30kg*10*2
Baksida ben
20kg*12
40kg*9
37kg*9
32kg*9
25kg*9
halv dropset, väntade cirka 25 sek mellan varje set där
Sedan blev det benpress sittande med rakpressyta alltså den går |---
40kg*10
50kg*10
80kg*10
ett snäpp närmare
80kg*9
färdig
Blev basket idag i 2-3 timmar, gick förjävla bra alltså! :D
Trött är jag efter jobbet men men, life is LIFE!
haaa det!
Jobb idag 8h, sen gym överkropp
2min cyckel
sedan marklyft
60kg*10
70kg*10
80kg*10
Latsdrag
25kg*12
39kg*12
52kg*6
Rodd i maksin enarms
25kg*10*2
sesådär ja
Axlar baksida framsida sidan, med hantel typ 4 upp till 5 kg gick bra typ 5 set eller ngt
Sedan bröst lite snabbt
Flyes 12kg*12
Figterpress 12kg*12
vanlig press 12kg*12
Sedan bestämde jag mig för att jag var färdig och sen blev det basket match från halv 7 till halv 9 ungefär. Jaja en go dag idag!
Trött nu bara.... ha det gött alla tjaopa
Basket igår i 2 timmar idag blir det gym och sen basket senare antagligen.
Idag skulle ja gymmat och spelat basket men idag känner jag att kroppen skriker efter vila och jag har inte lyssnat innnan så ska lyssna nu i några dagar och ta det lungt :)
Det blev för mycket träning för kroppen och jag blev övertränad. Har mått dåligt nu i några dagar men det börjar bli sakta bättre och ifall jag vilar några dagar till så blire finemang.
Lite bättre idag än igår så det börjar gå åt rätt håll iaf. Måste fan chilla med min kropp!!
Nu under byggveckorna får jag först anpassa mig till själva byggandet. Sen efter ett tag får jag anpassa mig till att öka belastningen med kanske löpning. Men jag kan inte göra såhär som jag har gjort nu. Pressa så mycket så jag har benhinneinflammation ont i axeln osv och så tänkte äh va fan vila lite ida så blir det bättre. Jag måste börja tänka mer smart.
Känns iaf bättre idag och nu är det några dagar sen jag hade mitt senaste tränings pass. Funderar på att gå en lång promenad idag i gött solsken det kan ju inte göra någon direkt skada. Tror nog att det är bra att vara ute och gå. Innan har jag gått till ett speciellt ställe i ett naturresarvat där jag bor men jag ska se hur långt jag kan komma idag.
Lite chill basket idag på 2 timmar :) känns skit bra
Spelade lite basket idag typ 10 minuter sen blev det snack resten av tiden. Jag har kommit på vad jag gjort fel så länge! När jag känner mig så som jag är idag lite trött efter basketen och lite seg allmänt då har jag alltid tänkt äh vad fan dags att börja träna på mer.
Men jag har börjat inse att jag kan inte träna på den nivån jag låg på innan nu när jag har slappat ifrån träningen på så länge!
Nästa vecka blir det att gymma igen men ingen basket, på gymmet ska jag köra så som man fick göra i början. Men lätta vikter och höga repetitioner. Sedan ska jag göra allt för att vila mycket, äta rätt, träna smart och lyssna på min kropp. Alltid satsa på 8 timmars sömn.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.